disco 300tdi kormánymű folyat, bizonyos szint felett a tartályban, pedig ömlik a hidraulika folyadék a képen a 14-es számmal jelölt irányító kar körül. van erre valami felújítási leírás valahol?
dióhéjban: szuper a rugózása, hihetetlen a zajszigetelés a páncélzatnak köszönhetően. csomagtartó gyakorlatilag nincs (egyéb cuccok foglalják a helyet, pl. golyóálló mellények, infúziós szett, injekciók adrenalinnal, defibrillátor, oxigénpalack - lélegezni, nem vágni), hátsó ablakokat lehúzni nem lehet, elsőket is csak annyira, hogy az autópályán fizetni tudj a kapunál, ez cca 9 cm, amit a hidraulika (nem elektromotor) kb. 8 mp alatt nyit ki. a súlya 4,15 tonna, kanyarodni ésszel, fékezni visszaváltással rásegítve. légzsák nincs, nehogy meglepődj amikor egy barikádon törsz át éppen, a szervizintervallum felezve van, a gumik max 15e km-t bírnak, a futóműalkatrészek olyan 30e-t, az egész kocsi élettartama 100 és 150 ezer km, vezetési stílustól függően.
Nálam most cseréltük, igazából könnyen kijött, de egy jó prés nélkül esélytelen a dolog. És préselés előtt le kell flexelni egy-egy darabot a régi gömbfej két oldalából a csavaroknál, hogy be lehessen fogni a présbe.
Ez tipikusan a hídkitámasztó gömbcsukló halálának az előjele. A híd tetején középen van a csatlakozás az "A" kerethez, az a gömbcsukló úgy kezdi a pályafutásának a végét, hogy el kezd zakatolni, de ha alámászol és megmozgatód, akkor nem lehet érezni a kotyogást. A híd keményen nekifeszül ennek a karnak, ha alányúlsz spajszerrel, akkor meg lehet mozgatni ha már döglődik.
Csere nem egyszerű, mert ez a gömbcsukló ritkán döglik el, ezért berohadnak a csavarok. Így kiadós flexelés, kínlódás, én bevittem Anikóékhoz, két óra alatt kicserélték, de ebben az időben több más feladat is benne volt, vagyis nem nagy tétel, viszont ha a gömbcsukló kiugrik a helyéről, akkor csúnya dolgokat tud művelni a híd, de ne parázz, nem pottyan ki olyan könnyen, viszont minél előbb megcsinálod, annál hamarabb múlik el ez a kattogás.
Persze más is lehet, de ennek van egy jellegzetes fémes hangja, ezt a többi hajtáslánc elem nem tudja produkálni.
Amennyire tudtam a kereszteket csekkoltam és zsíroztam azzal nem volt gond. Csavarok sem lazultak le. (mert már volt olyan). A menesztő tárcsa az mi is pontosan? amihez csatlakozik a kardán??? vagy...