Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

t.lantos Creative Commons License 2025.05.21 -1 0 111772

Azt azert hozza kell tenni, hogy az autonak van hasznalati utasitasa, es abban le van irva, milyen parameteru gumit, felnit lehet felszerelni.

Tudnod sem kell, hogy mit jelentenek a szamok, csak olyan legyen.

 

Ez most draga buli volt. Venned kell olyat, ami megfelel ra (vagy vidd olyan helyre, ahol elnezobbek, de attol meg lehet, hogy egy eletveszelyes kombinacioban ulsz).
De pontos tipus, evjarat, es meretek nelkul ezt sem tudjuk megmondani. Mert igen nagy elteres is elferhet, es igen kis elteres is okozhat gondot.

Előzmény: JrRush666 (111767)
t.lantos Creative Commons License 2025.05.21 0 1 111771

Ugye aki nem ert hozza, annak mindig biztonsagos megoldas a gyari felni. Az garantaltan szabalyos.

Előzmény: JrRush666 (111767)
sr1 Creative Commons License 2025.05.21 -1 0 111770

van egy barátom, vett egy használt új tipusú A6-ost Allroad-ot, 21-es felnikkel (rettenetesen lépi). Defektűrő kreténség, pótkerék nincs. Ritka az a gumis, aki le tudja varázsolni az abroncsot a felniről.

Az 100e km alatt vagy 4x cserélt az oldalán kihasadt gumit. 

A kocsi hibrid dízel, nehéz, nem bírják a gumik a gödröket.    

 

   

 

Előzmény: saválló (111765)
JAMIE222 Creative Commons License 2025.05.21 0 0 111769

Szerintem ha kihasad a gumi, akkor egy pillanat alatt elszökik a levegő, leül a kerék, azonnal ledarálja tpms-t is, már ha volt benne egyáltalán.

Előzmény: www.octinfo.com (111768)
www.octinfo.com Creative Commons License 2025.05.20 0 0 111768

A TPMS-nek jeleznie kellett volna, ha leeresztet, nem?

Covid alatt sokat állt az autóm, 5 hetente mentem egy kört vele, de akkor országúton. Csak 60 km után derült ki, hogy a 2,1-es érték helyett 1,1 bar körül volt benne. 2005-ös Octavia2-ben nincs TPMS, és érdekes módon nem vettem észre, pedig minden rezdülést, hangot észre veszek az autókon - sajnos.

Fel lett fújva, a felni pereméről a rozsda letakarítva előtte gumisnál, és lekezelve. Az autó új gazdája is használta még egy ideig. Szóval ha annyira leeresztett, hogy szétment az abroncs akkor az talán jóval 1 bar alá csökkent, de akkor a TPMS miért nem jelzett?

Előzmény: lapar (111757)
JrRush666 Creative Commons License 2025.05.20 0 0 111767

Hi, 

 

Mi a teendő a következő esetben ? 

 

Bevezető: 

Nem vagyok szakértő nem is akarok az lenni főként minden esetleges témakörben amely minimálisan érinti az életemet. 

 

Jogosítvány: Én már sajnos az "új" generációból származom, kevesebb mint 10 éve van jogosítványom a KRESZ vizsgára már applikációval készültem és végeztem el. 

 

Alkatrész: Vásároltam az autómra egy nyári szett felnit, egy "neves" ,de mint utóbb kiderült sokak által kritizált márkáról van szó, a webshop-al előzetes levélváltást (tanácsot kérve) kiválasztottam az áhított felnit. 

 

Beszerelés: Elvittem a legközelebbi gumishoz, megbíztam, hogy X összeget szeretnék a gumiabrocsra szánni, rendeljen egyet, szerelje fel és használom.

 

Műszaki vizsga: Eljött a következő esedékes műszaki vizsga (3 hónappal vagyunk a vásárlásomtól kezdve) a szerelő azonnal jelezte, hogy ezzel nem fog átmenni a műszaki vizsgán, szerencsémre egy nagyok jóindulatú ember. 

 

Hiba: Laikusként csak arra figyeltem, hogy gyári 18-as méretű legyen a felni és azzal kompatibilis a gumiabroncs.

 

Nem estem pánikba, de az elkövetkezendő 2 hét alatt a következő lépéseket tettem az ügyben: 

Felkerestem a webshop-ot, kértem Tüv tanúsítványt (nem tudnak adni)

Felkerestem a gyártót, ők sem tudtak adni, bár az egyik sales azt írta fel fogja tölteni (valamikor)

Felkerestem a Tüv Rheinland-ot állítsanak ki ők, viszem a felnit és fizetem. 

Felkerestem egy autó mérnököt, hogy segítsen, mert elakadtam az ügyben. 

Felkerestem már egy igazságügyi szakértőt is végső elkeseredésemben.

 

Szeretném a hivatalos utat kijárni, tudom már, hogy ezt nem így kell, de ki készített fel erre, honnan kellene tudnom és miért ? Betéve kellene tudnom az összes létező jogszabályt, mindenhez és mindenhez IS értenem kellene ? Sajnos abban a helyzetben vagyok, hogy nem kellett sosem tudom mi az az ET szám nem kellett törődnöm azzal, hogy 215 vagy 235 egy gumiabroncs.

Nincs igazam, de mi a megoldás ? 

 

Megoldást keresek, ha tudsz segíteni kérlek írj.

saválló Creative Commons License 2025.05.20 0 0 111766

Az, hogy valójában mi volt az oka sosem fog kiderülni, igazából teszek is rá, a lényeg, hogy sem személyi sérülés sem pedig az autó nem sérült a szétdurrant abroncs miatt, ez a lényeg.

 

Az pedig, hogy nem bírta ki őszig a Hankook 5mm-es profillal ahogy terveztem, hát így jártam, az új garnitúra ( megrendelve, raktáron+ szerelés+hulladékgumi )már vár rám amit nem jövőre hanem most a héten fogom megvenni.

 

Ja, hogy miért éppen az addig 500 km megtétele, és a második kiállás (pipi+kafé) után szakadt szét a Hankook valószínűleg örökké rejtély marad, ráadásul bal hátul, mikor megyek az autóhoz épp látom a bal hátsót is...semmi nem tűnt fel, pályára  felhajtás után néhány km-el jött a vibráció/hanghatás....stb.

 

 

Előzmény: t.lantos (111764)
saválló Creative Commons License 2025.05.20 0 0 111765

Legutóbb a 90-es évek végén volt durrdefektem, akkor is "szerencsém" volt mert éppen ahol mentem 100-as korlátozás volt a pályán így akkor sem mentem gyorsan, akkor is a gumi oldalfala szakadt ki.

 

30 évente egy defekt belefér......persze csak úgy ha nem borul fel miatta az autó...

Előzmény: sr1 (111763)
t.lantos Creative Commons License 2025.05.20 0 0 111764

Igazabol egy ilyen utan mar nem mondod meg, hogy melyik volt az, ahol elment a levego, es melyik keletkezett attol, hogy mentel nem keveset levego nelkul.

Előzmény: saválló (111760)
sr1 Creative Commons License 2025.05.20 0 0 111763

Katasztrófa veszélyes. 

Nekem utoljára (nagyon rég) egy Renault 19 (2 literes szívó benzin) volt egy esetem egy éjjel, a csomagtartója nagyon meg volt pakkolva és behajtottam egy mellékúton egy éles szélű gödörbe. De kb. 10-15km/h volt a sebességem.  

A gyári gumi peres volt, asszem 40-es.  Volt pókerék, de a csomagtartó alá volt felrögzítve. Éjjel a sötétbe tapogatózva.... asszem elég hideg is volt.     

Előzmény: saválló (111760)
lapar Creative Commons License 2025.05.19 0 0 111762

Az jó, ha neked gyakrabban van, mert úgy jőn ki a statisztika, hogy akkor nekem ritkábban :-)

 

De, hogy ne legyek annyira irigyelt: Múlt héten a belvárosban kaptam első defektet motorral.

Belsős gumi, lépésben elvánszorogtam az első kútig (remélve, hogy ha felfújom, hazáig kibírja)

Hát nem , úgy eresztett, hogy hallatszott.

Telefon a vejemnek,  gumiragasztó, szerszámlista leadása. és várakozás. Valamint reménykedés, hogy ne a szelep nyakánál eresszen, ahol nem tudom megragasztani. (este 7-kor meg már gumis is kevés van) Végül megérkezett, kb. 20-30 perc alatt megcsináltuk kerék, és gumi szerelés ragasztással.

Persze, ha ez az opció nincs, akkor nekem is maradt volna a tréler.

Ja, és jó helyen volt a lyuk, majdnem szemben a szeleppel, valami kiszúrta, de a külső belsejében nem találtunk semmit.

Előzmény: P.URBANUS (111759)
saválló Creative Commons License 2025.05.19 -1 3 111761

Lesz.rom a teszteket, volt anno tesztgyőztes prémium téligumim,sosem volt még olyan sz.r abroncsom, hóban szinte használhatatlan volt az én autómon....a Hankook-ból ahogy írtam ez a harmadik nyári garnitúrám, ugyanennyi volt/van téliből is, nem tudom hogyan szerepelt teszteken, nálam jól teljesített mind a téli, és a nyári is, attól függetlenül, hogy nem prémiumgumiról van szó.

Azért lett anno Hankook mert a jóval drágább misi hamar elkopott, ahelyett lett a Hankook, nagyon sokat mentem velük, sosem volt semmi gondom velük.

 

Nyilvánvaló Hankook soha többé......elég volt, utódja már megvan, pénteken délután szerelik fel, ma késő délután intéztem, a gumik megvannak raktáron/üzletben, de szerelés csak pénteken lesz előbb nem, igaz a szervíz is csak 17 óráig vállal szerelést, én meg nem mindig érek rá.

Előzmény: lapar (111758)
saválló Creative Commons License 2025.05.19 -1 3 111760

Ennek szétszakadt szó szerint a belső oldala attól függetlenül, hogy XL-es gumi tehát erősített oldalfalu.

(DOT 3920 )

 

Természetesen volt originál sosem használt pótkerekem originál gyári gumival....ezer éves sosem használt, ettől függetlenül az van rajta, tegnap felraktam, emelő sem volt használva sosem, szerencse, hogy a rövid gyári kerékkulcssal le tudtam szedni a csavarokat, de ez is csak azért van mert minden gumiszervízben járás után otthon fellazítom az ottani légkulcssal ca. 1500 Nm-el meghúzott csavarokat, és meghúzom saját nyomatékkulcssal 110 Nm-el.

 

Jó, hogy volt /van pótkerék, mit csinálsz vasárnap este anélkül ha defekted van, hívsz autómentőt/autóklubbot...stb...attól még aznap nem lesz megjavítva vagy kicserélve a gumid.

Ja, ráadásul még szivargyújtós kompresszorom is volt, mert kevés volt a nyomás a pótkerékben így azt is fel tudtam fújni, így mentünk a következő benzinkútig ott leellenőriztem a nyomást, és már csak max. 120-al mertünk menni mivel öreg igaz sosem használt a pótkerék.

 

Belső oldala totál szétszakadva, a külső nem, és a futófelület is teljesen ép:

 

Előzmény: lapar (111757)
P.URBANUS Creative Commons License 2025.05.19 0 0 111759

"A durrdefekt már ritkább, mint a fehér holló (szgk-nál), még a defekt is olyan, hogy átlagban 3-5 évente van egy, ezért is spórolják le a gyártók a pótkereket."

Tavaly kaptam durrdefektet, ~4 centis szakadás volt az oldalfalon, pótkerék gyárilag nem volt a kocsiban, csak defektjavító, végül tréler lett belőle. 

Az előző kocsimmal is kaptam defektet, abban volt pótkerék, helyszínen megoldottam.

Az azt megelőző kocsimmal is volt defektem.

Szóval évek óta olvasom, hallom, hogy nagggyon ritka a defekt, de engem valahogy rendszeresen megtalál. :-)

 

És nem túlhordott, sz@r gumikról van szó, a keréknyomást is rendszeresen ellenőrzöm.

 

(A mostani kocsimhoz megint nincs pótkerék, állítólag nem is rendelhető, kíváncsi vagyok, megszívom-e, vagy megszakad az évek óta tartó rossz szériám.)

Előzmény: lapar (111757)
lapar Creative Commons License 2025.05.19 0 0 111758

És ilyenkor számít, hogy hogy szerepelt a teszteken? :-)

Előzmény: saválló (111754)
lapar Creative Commons License 2025.05.19 0 0 111757

És volt pótkereked, vagy még a trélerest is boldogítottad?

 

Szerintem egyébként leereszthetett (ezt érezhetted korábban), és emiatt túlmelegedett.

A durrdefekt már ritkább, mint a fehér holló (szgk-nál), még a defekt is olyan, hogy átlagban 3-5 évente van egy, ezért is spórolják le a gyártók a pótkereket.

Előzmény: saválló (111754)
saválló Creative Commons License 2025.05.19 0 0 111756

XL-es gumi, ez a harmadik nyári Hankook garnitúrám,  ugyanez téliben is.

Több már nem lesz.

Előzmény: kopiteki (111755)
kopiteki Creative Commons License 2025.05.19 0 0 111755

Ponty az oldalfal gyengesége miatt adtam el anno. Kb 1 évesen. Nem tudtam megmagyarázni, olyan gyengének tünt. Inkább megváltam tőle

Előzmény: saválló (111754)
saválló Creative Commons License 2025.05.19 -1 4 111754

Pont 1 hónapja szereltem fel a DOT 2020-as Hankook nyári kerekeimet még ca. 5mm-es profillal, gondoltam talán erre a szezonra még jók lesznek.....hát ez nem jött össze.:(

Tegnap pályán bal hátsó defektet kaptam, megálltunk egy parkolóban, pisi+ brazil, és tovább, szerencse 100-as korlátozás volt így nem mentem gyorsan, kihajtás után érdekes hangot, és vibrálást éreztem hátulról, gyanús volt így lassítottam....fülelés....majd eldurrant a gumi....megtudtam fogni, és kiálltam a leállósávba.

 

Ez lett belőle:

Kívü belül szanaszéjjel szakadt az oldalfala....

Azt hiszem végleg eldőlt soha többé nem veszek Hankookot, igaz már nem is akartam, de így könnyebb lesz a döntés.

 

 

Róbert Gáspár Creative Commons License 2025.05.15 0 0 111753

Egy echte téli se úgy viselkedik 30eKm után, mint új korában... 

Lehet, hogy én is stratégiát váltok a 4évszakos használatával. Eddig 15ezrenként rotáltam oldalanként előre-hátra a fűrészfogék miatt, és az élettartam felénél meg lettek fordítva a felnin/autón.

Egy ismerősöm azt mondta, hogy Ő tavasszal és ősszel cseréli meg a 4Season gumikat előröl hátra, mert ami elöl van az nyáron kicsit megég az autópályán, ami hátul van az kevésbé melegszik (orrmotor, elsőkerék hajtás estén).

Télen is megy az emberfia pályán, de akkor nem lesz olyan meleg a gumi. 

Kipróbálom, mi baj lehet... 

Előzmény: sr1 (111741)
lapar Creative Commons License 2025.05.15 0 0 111752

Ha jól értelmezem, akkor a terhelési index tér el.

Persze a csere a legjobb, de ha nagyon macerás, én simén feltenném. Esetleg megmérném a súlyát, hogy egyforma e a többivel. Egyik 615 kg, a másik 690, lehet, hogy nem egyforma az anyagmennyiség sem.

Előzmény: BarG (111749)
t.lantos Creative Commons License 2025.05.13 -1 0 111751

Mivel szabalytalan, nem lehet. Ki kell cserelni.

Előzmény: BarG (111749)
Airbag. Creative Commons License 2025.05.12 0 2 111750

"Csak a fiam mellé ülek be egy autóba, senki más mellé, tudom, hogy miért. "

 

 

Akkor ott valaki ivott rendesen.....

:-))))

Előzmény: Garfield007 (111747)
BarG Creative Commons License 2025.05.12 0 0 111749

Sziasztok,

Elbaltázás okán 3db 95Y gumi mellé felkerült 1db 91Y indexű gumi. Lehet teljesértékűen menni velük, vagy harcoljak a cserén? Többszörös eltolás miatt nem egyszerű a felelősség kérdése, nem jogi válasz érdekelne.

Garfield007 Creative Commons License 2025.05.12 -1 0 111748

Ha a románok csak két garnitúrával tudnak autózni, akkor az úgy van. Náluk még a medvék is keményebbek, nemhogy a telek. 

Persze a lapos, hómentes Kanadában megfelel mindenkinek a négy évszakos, mert ahol kell és valóban számít, ott úgyis láncolnak, de a tények az asztalost sosem zavarták, neki van véleménye.(ja, meg a fiának) :-D

Előzmény: saválló (111746)
Garfield007 Creative Commons License 2025.05.12 -1 0 111747

Csak a fiam mellé ülek be egy autóba, senki más mellé, tudom, hogy miért. 

 

:-D

Előzmény: sr1 (111745)
saválló Creative Commons License 2025.05.11 -1 6 111746

Az eredeti téma a 4 évszakosra váltásról szólt nem a te éves több 100 ezer km-es autóhasználatodról, és az ahhoz igazított gumiválasztásodról.

 

Ezt írtad:

"...és kb. 25-30e km után se télen se nyáron nem úgy viselkedik, mind az évszaknak megfelelő abroncsok."

 

Én pedig ezt:

"Nagyon sokan használnak 4 évszakos gumit, és nem csak 25-30 ezer km-ig hanem jóval tovább,.."

 

Még mindig általánosan a 4 évszakosról......

Aztán majd mindenki saját maga eldöntheti, hogy szezonális használatú gumik helyett átáll-e a 4 évszakosra, ezzel pl.  megszabadul a szezononkénti cseréktől, és a két garnitúrára beruházástól.

 

Tőlünk nyugatabbra is egyre több gigamega SUV-on is látható 4 évszakos gumi, feltételezem nem azért mert ne telne nekik szezononkénti garnitúrákra....stb....stb.

Előzmény: sr1 (111745)
sr1 Creative Commons License 2025.05.11 -3 0 111745

én teljesen más útakon vezetek, és még mindig elég sokat.

Közszállítást nem használok (semmit), nagy távolságokat teszek meg és elég tempósan a pályákon és a közútakon is. Már csak a szakmám miatt is. 

Nálatok nincs már tél, de kétszer-háromszor kimenni az olaszokhoz sízni, gumik is kellenek, nyárin meg a szabin mindig megvan a 3500-4000km.

Sokmindent láttam az útakon a gumik miatt, egy kicsit észnél kell lenni, meg is kell tudni állni néha, elkerülni egy kiszámíthatalan helyzetet, stb.

Amúgy egy  ország közepén lakom és bármerre indulok el, át kell vezessek a hegyvidéken.   

Csak a fiam mellé ülek be egy autóba, senki más mellé, tudom, hogy miért.  

 

 

Előzmény: saválló (111742)
Ubulaköbön Creative Commons License 2025.05.11 -2 1 111744

Én tavaly se cseréltem le :) Majd ősszel, valami 4 évszakosra. Az lehet, hogy aki nem agyhalott, az közúton kurva messze autózik egy bármilyen gumi határaitól.

Előzmény: t.lantos (111743)
t.lantos Creative Commons License 2025.05.10 0 0 111743

En meg mindig a telieket koptatom, es remekul viselkednek.

De a jövő héten szerintem mar lecserelem :)

Előzmény: sr1 (111741)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!