Keresés

Részletes keresés

pg54 Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4593
Moszkvicsslusszkullcs!

"Én mindazokra a villamosoktípusokra szavazok, amelyek:
- citromsárgák, vörösesbarna csíkkal, fehér felsőrésszel, szürke tetővel"

Erről jut eszembe, de már régen akartam írni:
szerintem ilyen szíezésben sokkal-sokkal szebb és elegánsabb lenne a TW6000 is!
Kár, hogy nem így van...
pg

Előzmény: moszkvicsslusszkullcs (4591)
Mr. Cyber Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4592
Kifinomult ízlésed van! :-)
Előzmény: moszkvicsslusszkullcs (4591)
moszkvicsslusszkullcs Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4591
Én mindazokra a villamosoktípusokra szavazok, amelyek:

- citromsárgák, vörösesbarna csíkkal, fehér felsőrésszel, szürke tetővel
- kéttengelyes motorkocsik
- tolóajtósak
- ötablakosak
- osztatlan ablakaik vannak
- hangjuk, mint a szétcigizett gégéjű nőké
- 2 x 1 üléssorosak
- líra áramszedőjük van
- felszállás a hátsó ajtón (kalauz ellenőriz) leszállás az első ajtón

M.

PS: A szavazatokban megfigyelni vélem a topiclakók gyermekkorában futó villamosok túlsúlyát.

Előzmény: M. P. Cato (4570)
Mr. Cyber Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4590

1. Természetesen a favorit nálam mindig is az F1A + pótkocsi marad, eredeti, kertajtós kivitelben.
2. Bukfenc iker. Ennél gyönyörűbb villamos kevés van a világon.
3. 1600 + 5600 + 5600. Ez csak azért, mert tetszik, ahogy egy motorkocsi két aránylag hosszú pótkocsit vontat.
4. 1700-as iker, hogy valami favázas csodát is írjak.
5. 4 ablakos acélkasztnis iker (2000; 2500).

Szerintem kevés ez az 5. Kimaradt a Stuka és a Bengáli.

Előzmény: M. P. Cato (4570)
Iparvagány Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4589
Ezt nem hagyhatom ki :)

Szóval:

1. TW 6000
2. Csuklós UV
3. Tatra KT8D5
4. UZ
5. A szombathelyi villamosok

pg54 Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4588
Bocsánat, egy szó kimaradt:
"Minden ívelt oldalfalú favázas kocsi"

Ha az UV-csuklós nem felel meg, akkor a többi ugrik előre, és 5.-nek az új debreceni csuklós legyen.

Előzmény: pg54 (4586)
Intersziti Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4587
Én inkább azért nem árulom el, mert tuti tudtok még húsz régit mutatni, ami utólag megteccene... :-)))

Noha első 7 évemet Újpesten töltöttem, nem sok részem volt villamosozni. :-(

Ugyanis akkor még +tehettük, hogy autónk legyen.

Viszont amikor nagymamámékhoz mentünk, tapadtam a Skoda ablakához, végig a Lehelen. Direkt kértem is, hogy a kocsiszín felé menjünk, akkor még ott fordultak a jó kis 14-es úvék...

Előzmény: pg54 (4586)
pg54 Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4586
1. 3600 (Stuka)
2. Minden oldalfalú favázas kocsi
3. UV-csuklós
4. UV
5. KT8D5 zöld/sárga színben
SzFeri Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4585
1. 1537 (hagyományos, nyitott 1500-as)
2. 1521 (átalakított 1500-as)
3. 3200 (mert egyidősek vagyunk)
4. 3156 (bukfenc, ezt sajnos nem vezettem, meg ennyi a törzsszámom is)
5. 1521 (TW 6000, amelyiket elsőként vezettem forgalmi kocsiként)
Előzmény: M. P. Cato (4570)
IZé Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4584
az melyik az a szegedi hattengelyes kétcsuklós?

1. Stuka
2. Középbejáratúak
3. 2900-as
4. 1000 és 1900
5. Ganz csuklós

Előzmény: Törölt nick (4583)
Törölt nick Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4583
- UV4
- UZ
- miskolci nyolctengelyes (KT8D5)
- szegedi hattengelyes kétcsuklós
- bengáli prototípus (bordó-fehérben)

Macibb

Előzmény: M. P. Cato (4570)
illesf Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4582
Előzmény: M. P. Cato (4570)
Hamster Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4581
Kattints ide!
Bécs villamosai sötétben...

Pirosak, egy vajszínű, és egy sárga kéttengelyes, utóbbi persze nem budapesti, hanem egy munkavillamos...
e_laca Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4580
1. 1700 iker
2. Lõrinci iker (2400 a 70-es években, de eredeti állapotára felújítva még szebb)
3. 3710, 3711 (alumínium stuka)
4. Bukfenc iker (3100)
5. TW1500
Előzmény: M. P. Cato (4570)
sujbert Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4579
eloben utazas alapjan:

1. 1700 iker
2. 1600 es 1000
3. 2800
4. 3600
5. 5600

Szerelvenykent: 1600+5600+5600 (pl. v12, v55), 1900+1900, 1700+1700 (pl. v8, v65).

s.

Előzmény: NZA (4572)
Hamster Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4578
Most, hogy írod, tényleg egységesebb így, de az komoly probléma, hogy kicsi, fogékony korunkban belénksulykoltak valamit, amit aztán rögtön el is kellett volna felejtenünk... Persze én örülnék, ha csak a hivatalosan felesleges kötőjelek jelentenék az egyetlen problémát a helyesírásommal kapcsolatban.
Előzmény: sujbert (4577)
sujbert Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4577
A magyar nyelvben az egyik igen nagy nehezseg az egybeiras-kuloniras. A ketto kozott van a kotojellel iras.

A hidak nevenek helyesirasa 1985-ben, az uj helyesirasi szabalyzattal valtozott. Addig kotojellel kellett irni, azota kulon. Ezzel a lepessel egysegesedett a helyesiras, hiszen a tobbi varosi kozterulettel egyutt a hid szot is kulonirva kell elhelyezni a vonatkozo tulajdonnev mellett.

A Lanchid tovabbra is egyben van, es (a Szechenyi lanchid mellett) ez is helyes megjelolese.

s.

Előzmény: Hamster (4565)
Hamster Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4576
Egyébként jó ez a lista! A szegedi 700-as csuklós mutánsok valahogy már szinte Bengálik, annyira bumfordiak :) Érdekes mellesleg, hogy mostanában kezdem megkedvelni a négyablakos Füzesi kasztnis kocsikat, régi képek alapján...
Előzmény: NZA (4572)
sujbert Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4575
Olyan helyen, ahol foutvonal er egy masik foutvonalhoz, az egyik veget er (mivel foutvonalak nem keresztezhetik egymast, ha az alarendelt tovabbra is fout, akkor ujra kezdodik), es oda sokszor STOP-tablat tesznek. Ez szerintem (helyesen) azert van, mert az autos "hozzaszokott", hogy elsobbsege van, es ilyen modon lehet visszazokkenteni a valosagba.

s.

Előzmény: attus (4559)
Hamster Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4574
Jól van, látom, figyeltél :)
Előzmény: NZA (4573)
NZA Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4573
Hát ha hússzor nem írtad le, akkor egyszer sem... (UV+Füzesi ac.)
Előzmény: Hamster (4571)
NZA Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4572
Jaj de nehezet kérdezel...
Különösen ha az emberfia nem is utazott élőben velük. Nade az én szavazataim:

1. BBVV U típus két PXII póttal
2. 3300-as ikerkocsi (P típus)
3. Ötablakos Füzesi acélváz
4. Q típus ikresítve (1400-as sorozat)
5. SZKV 703-704

De azt már ne kérjed, hogy indokoljam is meg, hogy miért...

Előzmény: M. P. Cato (4570)
Hamster Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4571
Jó, akkor én is megkérdezem, hogy szerintetek melyik a két kedvenc villamostípusom? :)
Előzmény: M. P. Cato (4570)
M. P. Cato Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4570
Nem tudom, volt-e már a topikon olyan "felmérés", hogy melyek az ide beírók kedvenc villamos-típusai. Ha igen, akkor elkerülte a figyelmemet, s ez esetben mutassátok meg, hol találom az eredményt. Ha nem, akkor - akinek nem jelent ez nehézséget - nevezze meg mindenki az öt kedvenc típusát! Lényeges, hogy Magyarországon forgalomban ténylegesen alkalmazott típusról legyen szó, továbbá esetleg érdemes lehetne megemlíteni, hogy melyik időszaki állapotáról van szó. Tőlem még olyan, házilag fabrikált "típus" is említhető, mint pl. a szegedi 700-asok, egyszóval csak az a lényeg, hogy jól bezonosítható legyen, hogy a szavazó mire gondol. Remélem, az én szavazataim segítséget nyújtanak a pontos meghatározásban.

Az én öt kedvencem tehát (nem sorrend):
1. BVVV L-típus (2900-as), '70-es évek eleji állapot;
2. A BSzKRT DP-típusú pótkocsija (5600-as), '70-es évek beli állapot;
3. BVVV F-típus (2500-as), acélvázasított, nyitottfeljárós változat;
4. BVVV O-típusú pótkocsija (5000-es), '70-es évek közepi állapot;
5. BSzKRT F1A (1500-as), eredeti állapot.

Amint látjátok, motor-, iker- és pótkocsit vegyesen lehet írni, minden megemlítés egy pontot jelent, tehát nem kell sorrendet felállítani. Az év végéig szavazzon, akinek van kedve, utána megpróbálom gyorsan összesíteni. Hátha érdekel valakit...

Fáradt Vándor Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4569
Picit OFF:

Bocsi, de annak a hídnak a teljes neve SZéchenyi lánchíd, és a lánchíd itt az építési technológiára utal, tehát az sem lóg ki a különírási szabályból...

Előzmény: cyber.greg (4564)
NZA Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4568
Nem egyforma a két adat:

A TW-nek 38800 kg az üres tömege nyolc tengelyen.
Az UV-nek 19 750 kg négy tengelyre.

Természetesen nem a TW súlyával van a baj, hanem az űrszelvény szélességével mind a Szabadság hídon, mind a Lánchídi aluljáróban.

Előzmény: totyus (4566)
totyus Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4567
Ja igen, a forrás BGy oldala.
Előzmény: totyus (4566)
totyus Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4566
Szerintem sem a tömegük miatt.

TW6000:
max. összsúly (utasokkal) kb. 52 000 kg

UV:
"Átlagos tömeg": 19 750 kg, pót:8000kg

Előzmény: Hamster (4563)
Hamster Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4565
OFF: Van, aki nem cseréli ki a helyesírásellenőrző modulját az agyában azért, mert az akadémián néhány unatkozó nyelvész kitalálta, hogy mostantól kezdve másképp lesz az, ami volt... Sose értettem, hogy mit szórakoznak azzal, hogy kell kötőjel, nem kell kötőjel... Szerintem sokan vannak úgy vele, hogy általánosban karót kaptak, ha nem kötőjellel írták.
Előzmény: cyber.greg (4564)
cyber.greg Creative Commons License 2001.12.12 0 0 4564
A hidakat külön írjuk, kivéve a Lánchidat, mert azt egybe!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!