"Én mindazokra a villamosoktípusokra szavazok, amelyek:
- citromsárgák, vörösesbarna csíkkal, fehér felsőrésszel, szürke tetővel"
Erről jut eszembe, de már régen akartam írni:
szerintem ilyen szíezésben sokkal-sokkal szebb és elegánsabb lenne a TW6000 is!
Kár, hogy nem így van...
pg
Én mindazokra a villamosoktípusokra szavazok, amelyek:
- citromsárgák, vörösesbarna csíkkal, fehér felsőrésszel, szürke tetővel
- kéttengelyes motorkocsik
- tolóajtósak
- ötablakosak
- osztatlan ablakaik vannak
- hangjuk, mint a szétcigizett gégéjű nőké
- 2 x 1 üléssorosak
- líra áramszedőjük van
- felszállás a hátsó ajtón (kalauz ellenőriz) leszállás az első ajtón
M.
PS: A szavazatokban megfigyelni vélem a topiclakók gyermekkorában futó villamosok túlsúlyát.
1. Természetesen a favorit nálam mindig is az F1A + pótkocsi marad, eredeti, kertajtós kivitelben.
2. Bukfenc iker. Ennél gyönyörűbb villamos kevés van a világon.
3. 1600 + 5600 + 5600. Ez csak azért, mert tetszik, ahogy egy motorkocsi két aránylag hosszú pótkocsit vontat.
4. 1700-as iker, hogy valami favázas csodát is írjak.
5. 4 ablakos acélkasztnis iker (2000; 2500).
Szerintem kevés ez az 5. Kimaradt a Stuka és a Bengáli.
Én inkább azért nem árulom el, mert tuti tudtok még húsz régit mutatni, ami utólag megteccene... :-)))
Noha első 7 évemet Újpesten töltöttem, nem sok részem volt villamosozni. :-(
Ugyanis akkor még +tehettük, hogy autónk legyen.
Viszont amikor nagymamámékhoz mentünk, tapadtam a Skoda ablakához, végig a Lehelen. Direkt kértem is, hogy a kocsiszín felé menjünk, akkor még ott fordultak a jó kis 14-es úvék...
Most, hogy írod, tényleg egységesebb így, de az komoly probléma, hogy kicsi, fogékony korunkban belénksulykoltak valamit, amit aztán rögtön el is kellett volna felejtenünk... Persze én örülnék, ha csak a hivatalosan felesleges kötőjelek jelentenék az egyetlen problémát a helyesírásommal kapcsolatban.
A magyar nyelvben az egyik igen nagy nehezseg az egybeiras-kuloniras. A ketto kozott van a kotojellel iras.
A hidak nevenek helyesirasa 1985-ben, az uj helyesirasi szabalyzattal valtozott. Addig kotojellel kellett irni, azota kulon. Ezzel a lepessel egysegesedett a helyesiras, hiszen a tobbi varosi kozterulettel egyutt a hid szot is kulonirva kell elhelyezni a vonatkozo tulajdonnev mellett.
A Lanchid tovabbra is egyben van, es (a Szechenyi lanchid mellett) ez is helyes megjelolese.
Egyébként jó ez a lista! A szegedi 700-as csuklós mutánsok valahogy már szinte Bengálik, annyira bumfordiak :) Érdekes mellesleg, hogy mostanában kezdem megkedvelni a négyablakos Füzesi kasztnis kocsikat, régi képek alapján...
Olyan helyen, ahol foutvonal er egy masik foutvonalhoz, az egyik veget er (mivel foutvonalak nem keresztezhetik egymast, ha az alarendelt tovabbra is fout, akkor ujra kezdodik), es oda sokszor STOP-tablat tesznek. Ez szerintem (helyesen) azert van, mert az autos "hozzaszokott", hogy elsobbsege van, es ilyen modon lehet visszazokkenteni a valosagba.
Nem tudom, volt-e már a topikon olyan "felmérés", hogy melyek az ide beírók kedvenc villamos-típusai. Ha igen, akkor elkerülte a figyelmemet, s ez esetben mutassátok meg, hol találom az eredményt. Ha nem, akkor - akinek nem jelent ez nehézséget - nevezze meg mindenki az öt kedvenc típusát! Lényeges, hogy Magyarországon forgalomban ténylegesen alkalmazott típusról legyen szó, továbbá esetleg érdemes lehetne megemlíteni, hogy melyik időszaki állapotáról van szó. Tőlem még olyan, házilag fabrikált "típus" is említhető, mint pl. a szegedi 700-asok, egyszóval csak az a lényeg, hogy jól bezonosítható legyen, hogy a szavazó mire gondol. Remélem, az én szavazataim segítséget nyújtanak a pontos meghatározásban.
Az én öt kedvencem tehát (nem sorrend):
1. BVVV L-típus (2900-as), '70-es évek eleji állapot;
2. A BSzKRT DP-típusú pótkocsija (5600-as), '70-es évek beli állapot;
3. BVVV F-típus (2500-as), acélvázasított, nyitottfeljárós változat;
4. BVVV O-típusú pótkocsija (5000-es), '70-es évek közepi állapot;
5. BSzKRT F1A (1500-as), eredeti állapot.
Amint látjátok, motor-, iker- és pótkocsit vegyesen lehet írni, minden megemlítés egy pontot jelent, tehát nem kell sorrendet felállítani. Az év végéig szavazzon, akinek van kedve, utána megpróbálom gyorsan összesíteni. Hátha érdekel valakit...
Bocsi, de annak a hídnak a teljes neve SZéchenyi lánchíd, és a lánchíd itt az építési technológiára utal, tehát az sem lóg ki a különírási szabályból...
OFF: Van, aki nem cseréli ki a helyesírásellenőrző modulját az agyában azért, mert az akadémián néhány unatkozó nyelvész kitalálta, hogy mostantól kezdve másképp lesz az, ami volt... Sose értettem, hogy mit szórakoznak azzal, hogy kell kötőjel, nem kell kötőjel... Szerintem sokan vannak úgy vele, hogy általánosban karót kaptak, ha nem kötőjellel írták.