Keresés

Részletes keresés

hobe Creative Commons License 2001.01.11 0 0 89
slr

Akkor egyszerubb csukott hatlappal kiprobalni a dolgot, mert ugy csak egy kocka veszik el:-)
Az uzemmod a rekesz-automatika volt, mert igy engedi az idot allitani, de a ket helyen nem ugyanazt az erteket mutatja. Azt hiszem tenyleg kiprobalom, az a biztos.
Koszi a segitseget!

Előzmény: Törölt nick (87)
ruhatar Creative Commons License 2001.01.11 0 0 88
sziasztok
kerdes Minoltasokhoz (505si): mi a kulonbseg az AF gomb es az exponalo gomb hasznalata kozott? en csak annyit fedeztem fel, hogy az AF a kozponti fokuszmezot hasznalja csak.
valami otlet?
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.11 0 0 87
Ezt csak az tudhatja, aki nagyon jól ismeri a kamerádat, ami ugyebár teljesen elektronikusan vezérelt. Valószínőleg nagyon sokféle üzemmódja van. Ezek a fejlett gépek full auto üzemmódban nem engednek hülyeséget csinálni (pl. nem is exponálnak, ha nagy gáz van, pl. nincs fókusz), aztán ahogy egyre manuálisabb üzemmódokat kapcsolsz, egyre inkább engedik a hülyeséget is megcsinálni, hiszen te tudod... ...de ez persze csak általános rizsa. Ha nagyon érdekelne, a helyedben megkérdezném egy amerikai nikonos fórumban, pl. a photo.net-en, nagyon gyorsan válaszolnak.

PS: ha nagyon kíváncsi vagy, nyitott hátlappal (ha enged ilyenkor exponálni) ellenőrizheted a dolgot.

Előzmény: hobe (86)
hobe Creative Commons License 2001.01.11 0 0 86
slr

Nikon F-70-em van. Ezek szerint nem tudom kiprobalni, hogy mi tortenik vakuszinkronnal rovidebb ido beallitasanal, mert az elektronika ugyis felulbiralja a beallitasomat?

Előzmény: Törölt nick (82)
identicalmcqc Creative Commons License 2001.01.10 0 0 85
Koszonom szepen.. Ha meg lesz kerdesem jovok...:o)
Előzmény: Törölt nick (84)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.10 0 0 84
Az R betű az exponáló gomb alatti gyűrűre vonatkozik. Azt ha balra tekered, akkor tudod visszacsévélni a filmet.

Az M és X a zársebességállító gyűrű alatti tárcsára vonatkozik. Ennek X állásban kell lenie. Ez a vaku-előgyújtást szabályozza. A régi magnéziumlámpákat (M) korábban be kellett indítani, hogy világítsanak, mire a zár kinyílik. Mai vakukhoz nem kell, X állásban kell hagyni.

Az objektív oldalán lévő kapcsoló állásai M (manual) és A (automatic). Ez a blende kezelésére utal. A állásban a blende nyitva marad, és csak exponáló gomb lenyomásakor csukódik a beállított értékre (gizmo-fanok: depth-of-field preview!). Így célszerű hagyni. Az önkioldó viszont nem működteti a blendebeugrató mechanikát, tehát önkioldós képekhez M-re kell kapcsolni.

Előzmény: identicalmcqc (81)
Vahren Creative Commons License 2001.01.10 0 0 83
Haja: Attól függ mennyi pénzed van. A topictársak meg más fórumon nekem a Practicat ajánlották, mint kezdőgép, aminek cserélhető az objektívje is. Kb. 17.000Ft Amúgy Zenit E van, az 6900Ft a bizományiban.
Előzmény: Haja (74)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.10 0 0 82
Hobe, milyen géped is van?

Alaphelyzetben ha a szinkronidőnél rövidebbel exponálsz, a kép rossz lesz: a vaku csak egy csíkot világít meg.

Elektronikus kameráknál minden a programra van bízva, csak a kézikönyvből vagy tapasztalatból tudhatod meg, hogy mi történik. Az MZ-5N-nél a zársebességet egy Zenit-szerű tekerővel, látszólag mechanikusan állítom. Tehát beállíthatok 1/1000-et is bekapcsolt vaku mellett. Az elektronika felülbírálja a döntésemet és visszaállítja a zárat szinkronidőre. Kint az általam beállított látszik, a keresőben pedig az, amit a kamera a döntésem ellenére csinálni fog. Mindenesetre nem enged félbevágott képet exponálni.

Nem akartam idekeverni, de mégiscsak itt van: egyes modern gépek megfelelő vakuval képesek a szinkronidőnél rövidebb expozícióra is rávakuzni. Ehhez speciális elektronikus megoldást alkalmaznak. Leegyszerűsítve: több villanással sávonként világítják ki a képet.

Előzmény: hobe (79)
identicalmcqc Creative Commons License 2001.01.10 0 0 81
HUmm igazabol kulonbozo beallitasok erdekelnek merthogy tukorreflex gepem meg nem votl illetve van nehany felirat es kutyu amit nem ismerek rajta es ezekre volnek kivancsi... Ha mar egyszer van akkor ne a vitrinben legyen a polcon...PL ahol a zarsebesseget tudom allitani ott van egy M es egy R felirat... Vajon melyik micsoda.. A lencsenel van ket kapcsolo asszem A es R(?) jelu...ezeket sem tudom mire valok...ha meg eszembe jut es kezembe veszem a gepet akkor meg majd kerdezek.. Oroszt ugyan tanultam valamikor de sajna nem nagyon megy mar...
Előzmény: Törölt nick (80)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.10 0 0 80
Nekem megvan a gyári füzet - oroszul. Másolásra oda tudom adni ha érdekel, vagy válaszolok ha konkrét kérdésed van.
Előzmény: identicalmcqc (78)
hobe Creative Commons License 2001.01.10 0 0 79
Mi van olyankor, ha a vakuszinkron idonel rovidebb idot allitok be? A kerosoben levo kijelzon ugyanis 125-ot latok (itt ugye meg kepes a vaku megvilagitani a teljes kepet), viszont a kijelzon meg frankon csokken az ido, ahogy tekergetem. Most akkor melyik idovel szamol a gep??
Előzmény: DigitAir (75)
identicalmcqc Creative Commons License 2001.01.10 0 0 78
kezdo tukorrreflex gep hasznalojakent leirast keresek Zenit EM tipusu geprol.. Ha tud valaki ilyet akar file-ban akar linkkent legyen kedves kuldje el nekem..

Koszonom elore is..

Kuszi

Obi wan Creative Commons License 2001.01.10 0 0 77
Haja!

Szóval szerinted a Smena-val nagyon jó képeket lehet csinálni?! Szvsz eléggé életlenek a képek és rendkívül szűkek a lehetőségek vele, eltekintve a "B" idő használatától. Nekem pont ezért lett elegem belőle, a mechanikai furcsaságokról nem beszélve (képátfedés stb.)

Üdv: Obi

Előzmény: Haja (74)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.10 0 0 76
Szevasz Haja!

Kétféle zár terjedt el: a központi zár és a redőnyzár. Általában a kompakt gépekben központi zár van, a tükörreflexesben redőny.

A központi zár az objektív belsejében van, a redőnyzár közvetlenül a film síkja előtt. Amikor felhúzod a gépet, a két redőny egymást takarva megy át a képkocka egyik oldaláról a másikra. Amikor exponálsz, elindul az egyik redőny, nyitva hagyja a fény útját a film felé. Egy idő után elindul a másik redőny ugyanabba az irányba, hogy elzárja a fény útját.

Rövid expozíciós időknél a második redőny elindul, mielőtt az első teljesen kinyílt volna, a filmen egy fénysáv halad végig, nincs olyan pillanat, amikor a képfelületet teljesen fedetlenül hagyja a két redőny.

A redőnyök futásához képest a vaku villanása pillanatszerűnek tekinthető. Redőnyös géppel csak olyan időtartamot lehet exponálni vakuval, amikor mindkét redőny nyitva van. A legrövidebb ilyen időtartam a gép vaku-szinkronideje. (vannak más, trükkös megoldások, de azokat nem itt, hanem a - csak technikában beszéljük meg).

Ha a szinkronidőnél hosszabb időtartamot exponálunk és vakut használunk, egy hosszabb időtartam áll rendelkezésünkre, hogy a vakut elsüssük: az első redőny teljes kinyílásától a második redőny elindulásáig. Bizonyos fényképezőgépeken be lehet állítani, hogy a villanás mikor történjen, általában az első redőny teljes kinyílása utáni, vagy a második redőny indulása előtti pillanatot lehet választani. Ahol nincs választási lehetőség, általában az első redőny kinyílása indítja a vakut.

Előzmény: Haja (74)
DigitAir Creative Commons License 2001.01.10 0 0 75
Haja:
Redőnyzáras vakuszinkron idő: "Ez az a legrövidebb idő, amihez még probléma nélkül vakuzhatunk. Ha rövidebb időhöz villantunk, akkor nem lesz kivilágítva az egész filmkocka. Ez általában ~ 1/60 - 1/250 másodperc."
Vagyis az e feletti időknél a redőnyzár lefutása alatt a vaku nem képes megvilágítani a teljes képet, így a fele/negyede/...stb. fekete marad a filmnek.
Legalábbis asszem :)
Haja Creative Commons License 2001.01.10 0 0 74
Sziasztok!

Orulok, hogy indult ez a topic, itt legalabb fel lehet tenni olyan kerdeseket, amiket mar nagyon unhatnak az anyatopicban.
Nekem is egy regi Smena Symbol-m van, szerintem jo kis gep, tenyleg nagyon jo kepeket lehet vele kesziteni, de sajnos egyre tobb apro gond van vele (neha egymasra fenykepez kepeket, meg ugy erzem, mintha a kereso "huzna"), s raadasul allandoan ujra jelentkeznek (szerviz utan), + mar eleg keves, sokszor nem tudom ugy lefenykepezni a dolgokat, ahogy szeretnem. Szoval egy ideje egy uj gep vasarlasan agyalok (ahogy elnezem a hazai arakat, meg jo darabig fogok is), de most evvel nem zaklatlak titeket, majd kesobb.
Korabban emlitettetek, a zaro redonyre valo vaku szinkornizalast. Ez mit jelent?

Haja

Vahren Creative Commons License 2001.01.09 0 0 73
slr: kb májusban beadtam a Zenitet kitisztíttatni, csak az önkioldót azóta sem használtam.

a "zombiasodás" idegel, jó lenne megvenni a Practicat, remelem nem lesz baja.

Mamut: ja a Smena 8M-nél én is megérzésre, meg tapasztalat után csináltam, volt amikor 24 kockából 27 sikerült. :-)

SzilikonVali Creative Commons License 2001.01.09 0 0 72
Akvariumfotozas.

Ha valaki SLR kameraval vag neki, akkor jo eselye van, hogy az objektivjehez be tud szerezni egy polárszűrőt.
A hatasat ennek az oldalnak az aljan demonstralja egy keppar, a fizikai alapjairol ugyanitt, csak feljebb olvashattok.
Itt egy szamomra zavaros rajz van, de hatha vannak fizikus venaujak.
:-)

Sok sikert,
SzV

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.09 0 0 71
autofokusz biztos, hogy az uvegre fog elesseget allitani

Az esetek nagy részében. Itt érdemes megjegyezni, hogy az autofókusznak két, eltérő működési elvű fajtája terjedt el: az aktív és a passzív. A kompakt kamerákban az aktív az elterjedtebb, a tükörreflexeseknél a passzív. Vannak azonban ellenpéldák is, a hosszabb gyújtótávolságú zoommal megáldott kompaktok gyakran alkalmaznak passzív élességállítást.

Az aktív rendszer durván a radar elvén működik. Kibocsát egy sugárzást és annak a visszaverődéséből következtet a tárgy távolságára. Ez a megoldás nagyon gyors élességállítást tesz lehetővé.

A passzív élességállítás elemzi a képet, és arra törekszik, hogy a kép minél kontrasztosabb legyen. A tükörreflexes kameráknál ehhez ténylegesen állítani kell az élességet, addig forgatni az élességállító gyűrűt, amíg a maximális kontrasztot meg nem találja. 'Izmosabb' gépek ezt gyorsabban (de nem olyan gyorsan, mint az aktív módszer) és határozottabban, olcsóbb gépek valamivel lassabban csinálják. Ez a rendszer be tud fotózni üveg mögé is, tükröződő, akár torz üvegen tükröződő tárgyat is be tud hozni élesre, ha ez egyáltalán lehetséges. Ehhez a rendszerhez azonban részletek kellenek a képen. Világosnak kell lennie (szemben az aktív távolságméréssel, ami sötétben is lát), és részletgazdag, de legalábbis egy határozott vonalat tartalmazó tárgyra kell néznie. Sötét szobában vagy világos, fehér falon, ruhán ez a módszer nem jön be. Megfigyeltem, hogy spot élességállításnál (amikor csak egy nagyon kis képmezőt figyel az elektronika) tudatosan keresni kell egy részletet a tárgyon, hogy biztonságos és gyors legyen az élességállítás. Talán ezért nincs az olcsóbb (szélesebb tömegeknek szánt) modelleken spot fókusz, inkább a pásztázó illetve több ponton történő mérést alkalmazzák: valahol csak talál élességet.

Előzmény: Mamut (69)
Mamut Creative Commons License 2001.01.09 0 0 70
Fenymeros gepekrol...

Szerintem tanulasra az meg egy jo modszer, hogy nem is hasznalod a fenymero adatait. Minden negativ, vagy dia papirdobozanak belso oldalan van egy tablazat, hogy adott korulmenyek kozott ( napos, felhos, stb. ) milyen megvilagitast javasol ( fenyrekesz + zarsebesseg ). Ennek alapjan lehet "serobol" ertekeket beallitani, amit aztan nem art egy fuzetbe feljegyezni, majd ha keszen vannak a kepek akkor kiertekelni. Mit rontottam el, miert, stb. Igy elobb utobb szert lehet tenni egyfajta erzekre, ami a beallitashoz szukseges. Jol johet ez akkor, ha kezedbe kerul egy olyan gep, ami sose latott fenymerot :), vagy elromlott neki, de kezzel meg allithatok az ertekek, vagy akad egy sor olyan szituacio, ami megtrefalja a fenymeroket. Igy kezi beallitassal barmelyik gep kezelheto. ha nincs rajta csak automata uzemmod, akkor meg ugyis mindegy :))) csak nyomni kell a gombot "majcsaklesszvalami".

A laborok eleg jol tudjak kezelni a tulexponal v. alulexponalt kepeket, igy meg tul sok hasznalhatatlan kep sem keletkezik.
A legutobb egy tekercs filmet raszantam, hogy kulonbozo alul- ill. tulexponalasokat csinaljak ugyanarrol a temarol. Beallitottam egy fix fenyrekeszt, majd az ido valtoztatasaval kulonbozo fenyereju kepeket keszitettem. Elvittem elohivatni, diirek szoltam, hogy ne javitson a kepeken a labor, mert direkt rontottam el oket. Mikor kezhez kaptam megis azt tapasztaltam ,hogy a kepek onmagukban is megalljak a helyuket. Onalloan egyikrol sem lehet eldonteni, hogy tul sotet, vagy tul vilagos, csak egymas melle rakva latszi a kulonbseg foleg a ket veglet kozott.

Ha vizesest fenykepeztek, akkor egy csapassal ket legyet is lehet utni, ugyanis rogton fog latszani a kepeken, hogy a zarido valtoztatasa milyen hatassal van a kepekre.

Mamut Creative Commons License 2001.01.09 0 0 69
slr,

Valoban igazad van ! Abbol a tevhitbol indultam ki, hogy a legtobb fix gyujtotavolsagu kompakt kamerat 28-as es 38-as objektivvell lattam. Ez alapjan gondoltam, hogy akkor a 38mm lehet a normal objektiv a 28mm meg egy kis latoszog, de tevedtem. Bar az igaz, hogy egy normal objektivet nem igen lehet hasznalni es a tajkep az, amire szappantartoval a legtobbet "loni" szoktak.

A 28mm kb. eleg, igy ha arra van otleted, lokheted :)))

Tukrozodo feluletek, mint pl. az akvarium, igen combos feladat. Nem eleg megbirkozni azzal, hogy ne latszodjon semmilyen tukorkep az akvarium feluleten ( ez mar magaban sem konnyu ), ezt meg tovabb bonyolitja, hogy az autofokusz biztos, hogy az uvegre fog elesseget allitani.
A tukrozodes kikuszobolesehez kenytelen leszel ferden fenykepezni, ez meg torzitashoz fog vezetni. Sajnos ezek az uvegek csak merolegesen torzitasmentesek. Sot a nagyobb "medenceket" meg a viz is nyomja kicsit, igy gorbul is a feluletuk szepen. Egy igazan komoly akvarium fotohoz sajnos meg az SRL-ek adta lehetosegek sem mindig elegek, neha meg specialis objektivre is szukseg lehet.

Előzmény: Törölt nick (64)
Obi wan Creative Commons License 2001.01.09 0 0 68
slr!

Nagyon köszi a tippeket az aksifényképezésről. Tegnap este ki is próbáltam a dolgot, bár írtad, hogy ne várjak túl sokat tőle, mégis nagyon várom az eredményt.

Mégegyszer köszi: Obi

Előzmény: Törölt nick (65)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.08 0 0 67
Vahrennek a Zenit önkioldóról és mindenkinek a régebbi (használt) gépek hibáiról.

Vahren, különösen az orosz gépeknél tapasztalom a zsír beszáradását. Akár mint a padlószőnyegragasztó, olyan keménnyé, ragacsossá tud válni a beszáradt kenőanyag, különösen ha egy alkatrészt nem használnak. Mint például az önkioldót. Több olyan öreg gépem van, ahol az önkioldó rugójának a súrlódás miatt már nincs annyi ereje, hogy végigmenjenés elsüsse a zárat. Próbáld meg járatni, de legjobb a kamerát szakemberrel áttisztíttatni, a kenőanyagokat felfrissíteni.

A régebbi gépeknek ez e legbarátságosabb hibája, egy jókezű mester csodákat tehet a géppel. Járok a Svájci órák topicba: az értők szerint az órákat is rendszeresen kell tisztíttatni, újrakenni. Persze ezt házilag bajosan lehet megtenni.

A nagyobb hiba a karcos üveg, tükör. Ilyen géppel legjobb nem szóbaállni, hacsak kiállítási tárgyként nem. Ugyanilyen, tolerálhatatlan hiba a deformált készülékház, ami miatt bemehet a fény, megszorulhat bármi.

Nagyon fájdalmas hiba a zombisodás, jobb szaxót nem tudok. Sajnos ennek esett áldozatul egy gyönyörű, finom, precíziós Chinon CM-4s-ünk. Egy bizonyos fekete szivacs, amit rezgések csillapítására és fényelzárásra használtak a gépben, tizennyolc év elteltével megfolyósodott, egy undorító fekete ragacs vált belőle és gyógyíthatatlanul összekente a kamera legérzékenyebb részeit. Sajnos ezt nagyon nehéz megjósolni, hogy melyik kamerában mikor, melyik alkatrész válik ilyenné. Hetvenéves boxgépemben, ötvenéves Voigtländeremben és negyvenéves Zenitemben nem jelentkezett ilyen hiba.

Vahren Creative Commons License 2001.01.08 0 0 66
Elmentem egy bizományi boltba, megnéztem pár gépet. a Practica PLC tetszett, az 16.900Ft. A Chinon majdnem 30.000, sajna annyi pénzem nincs. Mondjuk ott ledes a fénymérő.
Lehet a jövő hónapban beruházok egy Practicára. (A Zenit E már 6900 pénz)

Más. Vakum vezérszáma: ISO 60, DIN 18. Akor ezt most mekkorának számít? . Táblázata 9m-ig van beállítva.

Önkioldó: sikerült működésre bírni, csak teljesen le kell húzni, mert különben nem sikerül neki a dolog.

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.08 0 0 65
Obinak az akváriumfényképezésről.

Mindjárt leszögezem, hogy el kell különítenünk a kompakt és a tükörreflexes gépekkel való fényképezést, a tanácsokat is másképp kell osztogatni. Az akváriumfényképezés tipikusan slr feladat, egy nem túl régi fotós újságban részletes útmutatást olvastam róla. A lényeg az volt, gogy a kamera egészen közel az üveghez, egy fekete kartonba vágott kis lyukon át figyel, a vezetékkel csatlakoztatott vaku pedig felülről világítja az akváriumot. No ezt a kompakttal soha nem csinálod meg, hiszen a vaku a kamerán van, és becsillan tőle az üveg. Vaku nélkül csak akkor tudnál fényképezni, ha tudna hosszú expozíciót a kamerád, de akkor a halak bemozdulnának. Az élességet egy kompakt kamerával beállítani szinte lehetetlen üvegen át kis távolságra, ezzel is problémád lenne.

Egyet próbálhatsz. Menj egy kicsit távolabb az akváriumtól, és ferde szögből vakuval fényképezd. Vegyél a fejed mellé egy olvasólámpát (mintha az lenne a vaku) és addig mozogj, amíg seol nem látod a lámpa tükörképét. No innen próbálj fényképezni. Legyél elég távol: az élesség minimális távolságán kívül. Így talán valami látszani fog az akvárium belsejéből is.

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.08 0 0 64
Vahren,
tényleg nem vagyok járatos most használt gép árakban, ehhez egy kicsit tájékozódnom kellene és ahhoz idő kell. A Praktica-król: szerintem az M42-es menetes gépek közül az MTL, a PLC és a VLC gépeket érdemes keresni, a lista a fejlettség sorrendjét jelenti. Az MTL-nél zárt blendénél kell fényt mérni, ehhez van egy külön gomb. A PLC-nek elektromos csatlakozók vannak az objektívjén, nyitott blende mellett mér fényt. A VLC-nek ráadásul cserélhető a keresője, ez ma csak a nagyon profi gépeket jellemzi. Az általam ismert Chinonok mind elektromos objektívvel működtek. A PLC-hez képest a manuális Chinon slr-ek funkciójukat tekintve nem sokban különböznek. A Praktica-kban mutatós fénymérő van, a Chinon három LED-del jelzi a helyes expozíciót. A Zenit önkioldóról külön hozzászólásban írok, a használt gépek lehetséges betegségei közt.

Obi, gratulálok az új fényképezőgépedhez. Kérdésedre: átlagember levlap méretű nagyításon nem lát sok különbséget két kompakt gép által készített képek között, feltéve, hogy mindkettőt az saját működési tartományán belül használták és egyik sem tartozik a nagyon ggyi gépek közé. A Canonod nem :-). Ne akarj viszont olyat csinálni vele, amit meghaladja a gép képességeit! Akváriumfényképezéshez nem ilyen gép kell! Próbálkozhatsz vele, adok is hozzá tanácsokat, de nem lesz az igazi. Kérlek, nézd meg, hogy a vakut tényleg ki lehet-e kapcsolni. Ha még nem tettél bele filmet (vagy ha kiürül), próbálkozz vele, hogy tényleg nem tud-e hosszabb expozíciós időket. Kattintgass és fülelj.

Egy ilyen gépet lecserélni? Szerintem nem nagyon piacképes. Ha nem jól működik, visszaviheted a boltba. Ha mégis nagyobb tudású gépet szeretnél, készíts nappali világosban, kisméretű helyiségben (vagyis a kamera rendeltetése szerinti körülmények között) egy tekercsre való szép képet. Ezek meggyőzőek lesznek, hogy egy barátnak vagy családtagnak eladhasd ezt a gépet, különösen ha megmagyarázod, hogy neked még nagyobb tudású masinára van szükséged. Másokat arra intek: inkább kölcsönkamerával, tanulással előre próbálják belőni, hogy milyen kategóriájú gépet akarnak venni.

Mamut, igaz: a 24x36-os kisfilmre dolgozó slr és kompakt kamerák látószöge azonos gyújtótávolság esetén meglehetősen hasonló. Én is úgy tudom, hogy a 28mm-es a viszonylag elterjedt széleslátószög kompakt kameráknál. Neked ennél szélesebb kellene? 28-asból tudnék javasolni.

DigitAir, kösz a javasolt irodalmat! Az otthoni laborálás elkezdése tényleg nem nagyon bonyolult. 6 éves voltam (meg sem merem mondani, mikor), amikor az első filmemet önállóan kidolgoztam. Kellett hozzá egy Universal hívótank, jól záró sötét üvegek, egy ablaktalan kamra, folyóvíz, egy hőmérő, tálak, egy nagyítógép, exponáló óra helyett tudni kell fejben számolni :-), kell vagy egy nagyítókeret vagy nagyon tiszta sík üveglap, negatívhívó, papírhívó, fixírsó és vagy egy szárítógép vagy levegőn száradó fotópapír. Ja, meg egy laborlámpa. Ezen kívül még három dolog kell: tisztaság, tisztaság és tisztaság. Ja, meg még idő, idő és idő :-)

Borzimorzi, muzsika fülemnek, remélem nem viccelsz. Sokat bíbelődtem vele, mégsem lett belőlem soha fotós. A technikájából értek valamit. Látom, hogy sokaknak van több tehetsége a fotózáshoz, mint nekem (remélem köztük vagy), csak nem jutnak túl az első lépésen. Ha valakinek segíthetek megtenni ezt a lépést, már megérte a vesződséget.

borzimorzi Creative Commons License 2001.01.08 0 0 63
Slr, kedves!

Te vagy az én Mberem, az isten áldjon meg!

Ha vki hóthülye ehhez a dologhoz, akor én az vagyok, de a komoly fotóstopicban nem mertem még kérdezni sem, mert nem is értettem, miről beszélnek. Neked köszönhetően végre felfogtam, hogy az a nyüves blende miért nem tud lineárisan sorba fejlődni, hogy mi ez a DX vagy mifene szám a filmen, hogy az érzékenység növelésével kiküszöbölhetem a fényhiány egy részét stb.
Tudom, nevetséges, hogy vki ennyire tapló legyen 1 ilyen népszerű hobbihoz, de eddig sikerült lepleznem tudatlanságomat. Ez mostantól nem megy, mert életemben először a jövő héten fogok saját eredeti élőhelyén pálmafát meg négert látni és ilyen helyre az életben 1x jut el a magamfajta, úgyhogy musz lesz annyi képet csinálni, amennyit csak lehet és nem esz ott a vigasz, hogy nem baj, ha a fele pocsék, megyünk még Prágába sört inni stb., mint legutóbb. Ide nem mehetek vissza, ezért nagyon hálás vagyok Neked!

Csók köb és okíts csak, végre valaki, akit értek is!

b

balas Creative Commons License 2001.01.08 0 0 62
Szerintem rosszul tudod. A kompakt kamerak manapsag szinte mind vagy 135-os (Leica) negativot (24x36mm-es kepmeret) hasznal, vagy APS-t. APS-nel bizony a kisebb kepformatum miatt valoban kisebb a latoszoge a 28mm-es objektivnek, mint a Leica formatumnal (hogy mekkora a latoszog, az fugg a kep formatumatol, ami az APS-nel 3 fele lehet). De a nem APS-es kompaktnal a 28mm ugyanaz, mint a legprofibb SLR kisfilmes gepnel.
udv, balas
Előzmény: Mamut (60)
Obi wan Creative Commons License 2001.01.08 0 0 61
Mamut!

Hol lehet kapni ezt a negatívot mondjuk Dél-Pest környékén?

Üdv: Obi

Előzmény: Mamut (56)
Mamut Creative Commons License 2001.01.08 0 0 60
K. N. Zordonbordon,

igen csakhogy az eltero optikai tulajdonsagokbol kifolyolag a 28mm kb. egy teljesen normal 50mm-es SRL optilanak fele meg, vagy rosszul tudom ?

Előzmény: K. N. Zordonbordon (57)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!