Keresés

Részletes keresés

evil linguist Creative Commons License 2009.05.24 0 0 35010

Ennyi marhaságot összehordani hajnalok hajnalán, ráadásul vasárnap.

1) Máig nem biztos, hogy a sumérban volt-e magánhangzó harmónia.

2) Ennek semmi értelme.

3) Emmán csak így van: ragozó nyelvekben a tőhöz ragok járulnak. És nem, a sumér ragok egyáltalán nem hasonlítanak a magyar ragokra.

4) A magyarban nincs is duális.

6) A magyarban speciel a névszavak tövei nem maradnak feltétlenül változatlanok (tó-tavat, fenyő-fenyves).

7) Nem, a személyes névmások garantáltan nem azonosak.

8) Nem tudom ugyan, milyen egy utórag, de a magyarban ilyen nincsen.

9) Kötve hiszem.

10) A magyarban nincs negatív igeragozás, a tagadás tagadó szavakkal fejezzük ki, nem ragokkal.

11) Te milyen igenevet szoktál használni az és helyett?

12) Az "utószók", gondolom, névutók szeretnének lenni.

13) ???

Előzmény: Rufella (35004)
Rufella Creative Commons License 2009.05.24 0 0 35009
V. GIESSWEIN SANDOR

<< :Mizraim és Assur tanusàga volt a magyar irodalomban az elsô könyv-terjedelmü munka, amely az egyptologia és asszirologa eredményeinek a szentiràshoz valo viszonyàt fejtegette.
Giesswein (1887) könyvének a sumir és magyar nyelvrokonsàgrol szolo részében, a Kaldea öslakoi àltal beszélt nyelvet hatàrozottan a turàni illetve ural-altàji nyelvcsalàdba tartozonak tekintette. A rokonsàg kimuatàsàra az embertani érvek érintése mellett alapos nyelvtani összehasonlitàst végzett.
Pl.
- Mindkét nyelv agglutanàloan ragozò, ellentétben a tövet hajto indo-europai és sémi nyelvekkel.
- A viszonyragok és képzök a sumirban ugyanugy, mint az ural-altàji nyelvekben elkopott fönevek. Mindezeket a nyelveket jellemzi a rag és a szotö közti magànhangzo harmonia.
- Rokon vonàsa sumir és az ural-altàji nyelveknek hogy egyszerü ragokkal ki tudja fejezni a névszo olyan viszonyait, amikor az indo-europai és sémi nyelvek külön elôljàro szokat alkalmaznak, pl. ada-ra = atyà-nak; to the father.
- Közös jellemzöje e nyelveknek a birtokrag hasznàlata, melyekhez tovàbbi viszonyragok illetszthetök, igy pl. a sumir ada-na-ra ua.ugy van képezve, mint az azonos jelentésû magyar aty-jà-nak. (to his father)
- Vilàgosan levezethetô több magyar és sumir birtokrag közeli hasonlosàga, tovàbbà a birtokragok és föleg a magyar tàrgyas igeragozàs több személyragjànak a sumir személyes névmàsokkal valo szembetünö egyezése. (pl. mu=én, ada-mu = atyàm; duga-mu = beszéle-m; zu =te, ada-zu = atyà-d; duga-zu= beszél-sz, beszéle-d stb.
- A nyevtani hasonlosàgokhoz jàrul még a szokincs böséges egyezése, mely Giesswein szerint kétségtelenné teszi, hogy a sumir és a mai ural-altàji nyelvek azonos nyevcsalàdba tartoznak....>
Előzmény: Rufella (35008)
Rufella Creative Commons License 2009.05.24 0 0 35008
IV. Dr. HERMANN

<<1896-ban az orosz régészek X. kongresszusàn hangzott el Rigàban egy elöadàs, melynek cime: A sumer nyelvröl és annak ugor-altàji nyelvekkel valo rokonsàgàrol. (O sumirskom jasike i ego otnosenii k ugro-altajskim jazikam).
Az elöado az észt Dr. K.A.Hermann (1851-1909), aki az orosz fennhatosàg alatt àllo észtorszàgi Dorpat, ami nevén Tartu egyetémének nyelvésze.
Hermann doktoràtust 1880-ban szerzett a lipcsei egyetemen nyelvészetböl, ahol Delitzsch is tanitott...
Mint mondja, nyelvek rokonsàgànak bizonyitàsàhoz négy területen szükséges a törvényszerüségek és azonossàgok bemutatàsa.
1. hangtani téren megàllapitotta, hogy a sumir és ural-altàji nyelvekben egyarànt eléggé ritkàk az összetett màssalhangzok, mint pl. a szlàv nyelvekben oly gyakran elôfordulò scs, cs, stb hangok. A magànhangzok terén a hangzoharmonia törvénye az, amely a sumirra és ural-altàjiaikra ugyanugy jellemzô és kényszeritö erövel tanusitja köztük a rokonsàgot.
2. Etimologiai téren, a nemek megkülönböztetésének hànya egy màsik fö hasonlosàg a sumir és ural-altàji nyelvek között, mely ellentétben àll az indo-europai és szemita nyelvek gyakorlatàval.
3. A szòkincs egyezéseit ugy véli, még nem eléggé kutattàk, részben a sumir szòkincs hiànyos ismerete miatt, bàr a màr ismert szotàri anyag is böségesen bizonyit. Itt több mint hàrom oldalon keresztül elemezte a sumir és föleg FINN-UGOR, köztük magyar és észt szomegfeleléseket, vizsgàlva a fönevet, melléknevet, szermélyes névmàsokat, birtokragot, szàmneveket, ez utobbiakat különösen hasonloaknak talàlta és az igéket.
4. A sumir mondat szerkezete, amennyire az màr ismert, Hermann szerint szintén bizonyitja az ural-altàji nyelvekkel valo rokonsàgot.
Végkövetkeztésében : " mindezek a sumir és az ural-altàji nyelvek közti rokonsàg magyaràzàsàra bemutatott példàk utàn, arra a véleményre jutottam, hogy a sumir nyelv rokona az ural-altàji nyelveknek és a sumir nép eredetében közel àll a mongol-finn népcsalàdhoz. E rokonsàg sokkal több bizonyitékàhoz fogunk jutni, amikor az ékiratos irodalom alaposabban fel lesz kutatva. De amit eddig màr tudunk, az elgendö pozitiv vélemény formàsàhoz e rokonsàgot illetôen. Az hogy egy nyelv teljes törvényei megyegyeznek màs nyelvek azonos törvényeivel, nem lehet véletlen. Az ural-altàji nyelveknek, de KÜLÖNÖSEN A FINNUGOR NYELVEKNEK a nagyapja, de legalàbb is idösebb testvére a sumir nyelv."...>>

Előzmény: Rufella (35006)
mociga Creative Commons License 2009.05.24 0 0 35007

nek az elruházási (átugrattam az i jelű hangot)

 

megruházás és beruházás....

 

Gyöny(gy kimonhatatlan hangkombináció minden nyelven szinte)örű ez a nyelv.... És a teológiákon nem tanítják csak a kihalt ógörögöt (Attipról itt azért ne feledkezzünk meg ám!!) és a szintén kihalt nem vulgáris bulgár is latint. Ejnye bejnye.... Elvtársak!

Előzmény: mociga (35005)
Rufella Creative Commons License 2009.05.24 0 0 35006
III. SAYOUS (1842-1898)
A 19. sz. legjelentösebb nyugat-europai magyar szakértöje volt, akinek Mo-gal, a magyar irodalommal és történelemmel foglalkozo könyvei és tanulmànyai jelentek meg. Többször hosszabb idôt töltött Mo-n, 1869-ben és a 70-es évek elsö felében négyszer, majd 1896-ban ötödször jàrt Mo-n. Munkàssàga elismeréseként tagja volt az irodalmi Kisfaludy Tàrsasàgnak és 1875 ota a Magyar Tudomànyos Akadémiànak.

<<...Eduard Sayous sumir nyelvet elemzö megjegyzései a Pàrizsi nyelvészeti Tàrsasàg (Société de Linguistique de Paris) elötti elöadàsàban hangzottak el...
..Igy ràmutatot, hogy a sumir MU, ME (magyarul: én, mi) személyes névmàs M betüje a magyarban is gyakran megjelenik ragként, enyém értelemmel, vagy hogy a tôbbes szàmu "titeket"-ben a "ti és te" kettözése sumir jellegü. A sumir 3. személy N betüje pedig az ön szocskàban làtszik megjelenni..."azt lehet mondani, hogy a névmàsok közti hasonlosàg vitathatatlan.". Ezenkivül hasznosak voltak a szàmnevekre és a tagado igékre vlaamint a mûveltetö igékre vonatkozo megjegyzései,..végül a szokincs Oppert àltal bemutatott egyezéseit teljesen meggyözöeknek itélte meg...>>

Előzmény: Rufella (35004)
mociga Creative Commons License 2009.05.24 0 0 35005

Egy idekapcsolódó valami, és én tudom Kedves Rufella, hogy ki más, ha Te nem, nyílt nyitott nyilván(van)val(l)ó megnyilvánulásaid alapján meg fogod érteni!

 

http://www.youtube.com/watch?v=IFGhxz5Qv84

 

És én biz elhiszem, hogy mindenkiben ott az a láng, (gyöngyörű lány képében (nekem a HÍM-nek) a Szabin nők elrablásában meg mind-én-kiben, mélyen legbelül, alaposan eltemettetvén a nyelvek egy magyból szétárjadó láncolatán át ma is élmény, mert  ma is él még. (Prométeusz csendben elcsente elcsencselte a tüzet az Istenektől az embereknek. Ma meg má change money csen-csel-ünk, azaz üzekedve üzérként űzletelünk. Űzi az ipart!!! (Ennyit a kioszto ostorozásról - akit nem érint, hát ne is fájjon nek az elruházási!!))  

 

 

Ezért megmogyoróznak engem. Én meg ki magajárom, azaz kimagyarázom. Magam. Magom.  :-))))))))

 

 

Előzmény: Rufella (35002)
Rufella Creative Commons License 2009.05.24 0 0 35004
II. LENORMANT

<<..Lenormant a szumir-magyar nyelv azonisitàsàt az alàbbi sumir-magyar nyelvazonosssàgi bizonyito adatok alapjàn végezte el:

1.) Az àltalànos magànhangzo harmonia megléte.
2.) A képzök hasznàlata a szàrmazék szavakban.
3.) A ragozàsnàl a töhöz eset ragok jàrulnak, melyek közül sok egészben hasonlo.
4.) A többesszàm és a duàlis azonos képzése.
5.) E nyelvekben a nemek közötti különbséget nem tesznek.
6.) A névszok és igék tövei vàltozatlanok maradnak.
7.) A személyes névmàsok azonosak.
8.) A post-pozitiv ige ragozàs (az utoragokkal ellàtott igeragozàs) e rokon nyelvekben azonos elvekre épült.
9.) A causative igealak hasonlo képzökkel valo képzése.
10.) A negativ egeragozàs megléte, mely minden màs nyelvcsalàdbol hiànyzik.
11.) Az ige nevek hasznàlata kötôszòk helyett.
12.) Az utòszòk hasznàlata ott, ahol az àrja és semita nyelvek prepoziciokat alkalmaznak.
13.) A hatàrozò szòk képzése.

...>>
Előzmény: Rufella (35003)
Rufella Creative Commons License 2009.05.24 0 0 35003
I. HENRY C. RAWLINSON (1810-1895)

<Az asszirologiai tanulmànyok terén Rawlinson a Kiràlyi Azsiai Tàrsasàgnàl tartott elöadàs utàn, a következô évben jelent meg a màr sokak àltal vàrt "Memoir on the Babylonian and Assyrian Incriptions" (1851) c. munkàja, melyben ..;a behistuni ékiratos szövegeket tette közé pràhuzamosan, ékiràssal, valamint alatta betüs kiolvasàsàban (transliteràlva) és latin forditàsban...
..Mielött azonban a teljes dolgozat napvilàgot làtott, szolgàlati teendöi Rawlinsont ismét a Közel-Keletre szolitottàk, és még 1851-ben visszautazott Bagdadba. Innen küldte beszàmoloit a Royal Asiatic Societynek, amelynek 1853 febr.5- ülésén a titkàr részleteket olvasott fel...A felolvasàs összefoglalàsàt megtalàljuk a The Athenaeum (London) 1853.febr. 1321.sz.
Rawlinson itt szàmol be történelmi és földrajzi felfedezéseiröl, a sumir néphez tartozo elsö tàrgyi bizonyitékokrol, azaz a közlemény szerint: "..nagyszàmu olyan felirat felfedezéséröl, amelyeket valodi, bona fide szkita nyelven irtak, mely többé-kevésbé rokonsàgban van az Achaimenida feliratok ugynevezett méd nyelvével". Ilyen szkita nyelvü feliratokat talàltak a perzsa birodalom déli részén, Nippur, Uruk, stb.környéki téglàkon és agyagtàblàcskàkon. Ezek a feliratok mind sokkal ösibbek, mint az Achaimenida kiràlyokhoz és Nebuchadnezzar dinasztiàjàhoz tartozoak -irja Rawlinson. Ugy véli, hogy ezek az ösi szkitàk voltak az elsö telepesek, messze megelözve mind a perzsàkat, mind pedig a szemita népeket és bizonyosnak làtja, hogy a legösibb vàrosaik igy Uruk, Nippur, Akkad, Borsippa, stb. délen feküdtek..
Azàltal, hogy a felfedezett ösi nép nyelvére tàg értelemben vett "szkita elnevezést hasznàlt, elsönek hivatkozott a sumir-ural-altàji rokonsàgra, ugyanis a mult szàzadban turàni szkita néven nevezték a török-tatàr, magyar-finn nyelveket és népeket, melyeket az okori szkitàk és médek rokonainak tartottak...>>
Előzmény: Rufella (35002)
Rufella Creative Commons License 2009.05.24 0 0 35002
A bevezetö utàn térjünk rà egyenként azokra a tudòsokra, akik a sumir nyelv és nép turàni-ural-altàji(magyar) voltàt képviselik. Több könyvböl idézek majd.
De még elötte megemlitem Torma Zsofiàt (aki a Tatàrlakai leleteket megtalàlta és melynek még létét is kétségbevonta itt a forumon valami olvtàrs!).

<<A mult szàzad végsö harmadàban Torma Zsofia erdélyi magyar régésznö Tordas vidékén nagyszàmu jelekkel berajzolt kö ill. agyag-darabokat talàlt. Ezek vizsgàlata alapjàn megàllapitottta, hogy kis-àzsiai, elöàzsaia mûvelödés nyomait bizonyitjàk ezek a leletek. A kutatàst késöbb Közép-Europàra is kiterjesztette és az eredményekröl szakmai kiadvànyaiban és kongresszusi jelentésekben is beszàmolt bizonyitva azt, hogy Europàt - az indo-europai müveltséget megelözöen - Elô-azsiai müvelödési hatàsok érték. Torma Zsofia eredményeinek igazi jelentöségére azonban csak akkor ébredt rà a vilàg, amikor a kolozsvàri muzeum igazgatoja 1961-ben hàrom agyagtàçblàcskàra bukkant àsatàsok soràn és ereken a tàblàkon a felfedezö N. Vlassa a folyamközi sumer iràsjelekhez hasonlo véseteket talàlt.
A felfedezés közzétételét nagy tudomànyos vita követte, melyben résztvett Adam Falkenstein, M.Sz. Hud, T.Sz. Paszek, V.Titov és sokan màsok. Az elemzés lényegét Borisz Parlov igy foglalja össze a "Tatàrlak üzenete" c. tanulmànyàban (Technika - Molodszsi. 1975.12.sz. 56-61.old):
" A Szovjetunio Tudomànyos Akadémiàja Régészeti Intézete laboratoriumànak sumerologus szerkesztöje miutàn elemezte az össegyüjtött anyagot, ezekre a következtetsekre jutott:
1. A tatàrlaki tàblàcskàk helyi eredetü, széleskörben elterjedt iràsbeliségi rendszer darabjai.
2. Egy tàblàcska szövege hat ösi totemet sorol fel, amely megegyezik a Dzsemdet-Naszr sumer vàrosbol szàrmazo <listàval>, valamint a magyar Kôrös-kulturàhoz tartozo temetési pecséttel.
3. Az ezen tàblàcskàn levö jeleket az oramutato jàràsàval ellenkezö irànyban kell olvasni.
4. A felirat tartalmàt /ha sumerül olvassuk/ megerösiti az ugyancsak Tatàrlakon megtalàlt, feldarabolt férfi tetem maradvànya.
5. A helyi Saus isten neve megfelel a sumer Uszmu istennek. Ezt a tàblàcskàt igy firditottàk le: <A negyvenedik uralkodàsi évben Saus isten szàjànak rituàlisan megégettük a törzsfönököt. ö a tizedik>
Vilàgossà vàlt, hogy csak a Tordas-Vincsa kultura egész emlék-együttesének /Tatàrlaka is idetartozik/ tanulmànyozàsa vihet közelebb bennünket a hàrom agyagtàbla rejtéjének a feltàràshoz."
A szerzö azutàn leirja, hogy "Tatàrlaktol 20 km-re van aTordas domb. Belseje zàrja magàba a neolit idöszakbol szàrmazo korai földmüves telepet. A dombon a mult szàzad vége ota àsnak, de teljesen még nem tàrtàk fel. Még akkor felfigyeltek a régészek azokra a képiràsos jelekre, amelyek az edénytöredékeken szerepeltek. Uugyanilyen jeleket talàltak a Tordas-sal rokon jugoszlàviai Vincsa neolit-kori településröl szàrmazo cserépdarabokon is..." ..stb>>


Előzmény: Rufella (34999)
mociga Creative Commons License 2009.05.24 0 0 35001
Na nem azé mondom, de biz elszakadván kissé tan tán FUráliától, TUráliától ez akkor is GYÖNY-ÖRŰ!!!! ;-)
Előzmény: mociga (35000)
mociga Creative Commons License 2009.05.24 0 0 35000

Már réges-réges-régtől rájöttem, hogy egyedül nem megy.

De mindenki tehetőssége és tehetsége szerint vegye ki a részét, mi nem ám csak amolyan fájdalom részvét, hanem rész vétel. Én részt veszek és vettem vetettem. Olyan vétel, ami ingyen van, és még csak nem is - amolyan kicsinyke sejtekként sejtitek - mennyi minden gyönyörűséget kaphattok. ;-)

 

Na jó befejeztem a reggeli igehirdetést. :-((

 

Azért ez még idekéj(lj!!!!)vánkozik. Ide vánszorog.

(Én nem találtam a megzenésített igazán átható formát, de az én kis lélkemnek, meg a Tiéteknek is tanál jót tenne, ha van aki valaki idetenné.)

 

Gyöngy a csillag, ugy ragyog,
gyöngyszilánkokként potyog,
mint a szöllő, fürtösen,
s mint a vizcsepp, hűvösen.
Halovány bár a göröngy,
ő is csámpás barna gyöngy;
a barázdák fölfüzik,
a bús földet diszitik.
Kezed csillag énnekem,
gyenge csillag fejemen.
Vaskos göröngy a kezem,
ott porlad a sziveden.
Göröngy, göröngy, elporlik,
gyenge csillag lehullik,
s egy gyöngy lesz az ég megint,
egybefogva szíveink.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: abani (34998)
Rufella Creative Commons License 2009.05.24 0 0 34999
Kedves Disznoföldelö...!

Hiàba minden, igy nem jutunk elöbbre: ha én fehéret mondok, te feketét és forditva. Mi lenne, ha konkrét példàkat hoznànk föl, àltalànossàgok helyett?
En megprobàlom, csak azt nem tudom, hogy van-e értelme belevàgni egy ilyen hosszadalmas "munkàba", talàn el sem jut az agyadig, mert valami "blokàzs" (elnézést a fr. szoért) van nàlad?

Kezdhetném Dr. Bobula Idàval, a sumer-kutatàs történetének összefoglalojàval:

<<Mikor a mult szàzad közepe tàjàn kezdtek elökerülni a mezopotàmiai romhalmok alol az emberiség elsö irott emlékei, a cseréptàblàkra ròtt, ékiràsos, söt képiràsos szövegek, a szakértök hamarosan észrevették, hogy azok az asszir-babiloni szövegekkel ellentétben, NEM SEMITA szerkezetü nyelven iròdtak. Az iràsfeltalàlok nyelve, ahogy kezdetben jelölték, agglutinàlo szerkezetünek bizonyult. Az uttörö orientalistàk, Oppert, Rawlinson, Sayce ös-szkita, östuràni nyelvröl beszéltek; a zseniàlis fr. tudos, Lenormant hatàrozottan hirdette, hogy az "iràsfeltalàlok nyelve", amit ö akkàdnak nevezett, a MAGYARHOZ ALL A LEGKÖZELEBB. Ez az ösnyelv - irta Lenormant - lesz a turàni nyelvek közös magyaràzoja, ugyanaz, ami a szanszkrit az indoeuropai csalàdban!
Lenormant és a hozzà hasonlo pàrtatlan, elfogulatlan valodi tudosok megàllapitottàk, hogy az iràst az a turàni nép talàlta fel, melyet Lenormant akkàdnak, màsok sumirnak neveztek el és ezt kétségtelenül bizonyitja az ékiràsuk rendszere. Am ez a megàllapitàs vilàgszerte megdöbbentette és kellemetlenül érintette azokat az egyetemi tanàrokat és egyéb tudomànyos poziciokat élvezö egyéneket, akikben a faji gög és hiusàg erösebb volt, mint az igazsàg szeretete.
Tudnivalo, hogy a mult szàzadban vilàgszerte azt hirdették a tanàrok a fiatalsàgnak, hogy nemcsak a fehér ember àll minden tekintetben a szinesek felett, hanem a fehér fajon belül is rangkülönbségek vannak: a legalso fokon àllnak a turàni "hordàk". E tan szerint a turàniak, akik között a törököt, finnt és a magyart is felsoroltàk, soha semmit nem alkottak, csak romboltak és raboltak.
Nem a legrosszabb, de jellegzetes amerikai tankönyv pl. P.V.N. Myers 1882ben New Yorkban megjelent Ancient History-ja. Ez is hasonlo tendenciàju. A fejezetek cimei mint: "The Turanian Tribes; The Semitic Nations, The Aryan Family" - màr elàruljàk a szerzö elfogult pàrtàllàsàt és érzelmeit...
Az ilyen elfogult faji önszeretet és versengö, ömlengö àrja öndicséret köreit zavarta egy turàni öskultura felfedezése.
Kényelmetlenül feszengtek a hiusàgukban sértett teuton tudosok és visszhangoztàk érzelmeiket egyes heves franciàk, érzelmeik hevében megfeledkezve a kötelezönek vallott tudomànyos objektivitàs làtszatainak fenntartàsàrol is. Némelyek (pl. Babelon és a késöbbi Antran), vigyàzatlanul kimondtàk, hogy mit kerülget a többi is: "nem engedhetjük àt a sumir dicsöséget màsnak. Ez csak az idnoeuropai fajé lehet, - különösen nam adhatjuk àt ezt a fehér emberek legutolso kategoriàjànak, a megvetett turàniaknak".
Csakhogy a nyelvészet akkor elfogadott szabàlyai szerint, a sumir-indoeuropai rokonsàgot soha nem sikerült bebizonyitani.
A bajban lévö àrjàk segitségére jött a sémita Halévy,..aki hosszu életén, hosszu tudomànyos pàlyàjàn végig hevesen tagadta azt, hogy a mezopotàmiai ösnyelv "turàni" lett volna. Mezopotàmiàban szerinte soha sem volt màs, mint sémita kultura. halévy azt hirdette, hogy sumir nép nem is létezett, amit sumir (vagy akkàd) nyelvnek hivnak, csak sémita papok mesterséges, titkos nyelve. halévynek nagy sikere volt. Lenormanttal szemben felül maradt, nem mintha igaza lett volna, de azért mert ö 90 éves koràig élt és Lenormant meghalt 45 éves koràban. A mezopotàmiai kultura sémi jellegének elfogadàsa àltalàban nem ütközött érzelmi nehézségekbe, bàr egyes nyugati tudosok ovàst emeltek. Ezek közt volt az angol Sayce,..
A Magyar Tudomànyos Akadémiànak Goldzieher Ignàc jelentette, hogy halévynek ad a vilàg igazat: a sumir-magyar rokonsàg keresése absurdum és eltiltando. A magyar tudomàny ezt a javaslatot elfogadta. Minden sumir-magyar kutatàs tudomànyos anathema alà vétetett...Lenormant meghalt fiatalon, Sayce eljött magyarorszàgra, hogy megtanuljon magyarul a sumir nyelv miatt, azonban napok alatt sulyos betegséget kapott és vissza kellett utaznia.
A magyar tanàrok féltették a tudomànyos johirüket. Csak a féllaikus Galgoczy jànos folytatta sumir tanulmànyait. Egy lelkes, de teljesen laikus ujsàgiro, Somogyi Ede irt mérges könyvet, követelve az igazsàg feltàràsàt és egy elszànt debreceni theologus professzor, Varga Zsigmond àllta a gunyt, kisebbitést, fitymàlàst [ismerös légkör] -és hirdette kevésszàmu diàkjainak a sumir-ural-altàji rokonsàgot.
Ennek az elméletnek utolso szivos nyugati védöje a német Hommel volt, akinek munkàja bizonyitja hogy minden faj kitermeli a nyilt és burkolt sovinisztàk serege mellett a tàrgyilagos tudost is. (Hommel a sumir nyelv legközelebbi rokonànak és utodànak a törököt tartotta, magyarul sajnos nem tudott.)
Teltek az évek. A nyugati tudosok többsége ràjött, hogy Halévy elmelete tarthatatlan. Lassan be kellett ezt làtniok Halévy követöinek és rajongoinak is. Arja és semita tudosok megegyeztek a nagy "ignoramus"-ban. - A sumir egyedül àll, nincs rokona, nem is szabad keresni a rokonsàgot!
Hanem az àsatàsokat folytattàk. Sir leonard Wooley kiàsta a bibliai Ur Chaldeorum vàrost és ez sumir vàros volt. Rengeteg cseréptàbla ontotta a nyelvészeti anyagot. - Glossariupk készültek, köztük a romai Institutum Biblicum nagy, 6 kötetes "Sumerisches Lexicon"-ja, kb. 4ezer sumir szo megfejtésével. Ennek alapjàn ujra fel lehetett tenni a kérdést: igazuk volt-e Oppertnek, Lenormantnak?...>>
Előzmény: Disznóföldelő Aggregátor (34964)
abani Creative Commons License 2009.05.24 0 0 34998
Mindegy melyik irányból nézzük a Zodiákus rendszert. A tény az tény marad.

"Kezdetben vala az Ige, és az Ige vala az Istennél. És az Isten vala az Ige."

Ez bíz a igaz. Keressük és kutassuk az igét, ősi örökségünket, amit sikeresen jól elrejtettek nyelvünkben.

Remélem Mociga barátunk megtalálja a hiányzó láncszemet:))
Előzmény: mociga (34996)
mociga Creative Commons License 2009.05.24 0 0 34997
idultan nyilván indultan, de a nyelv már csak olyan hogy úgyis beszúrjátok a helyes értelmezéshez hiányzó hangot a kis """""butuska"""""" fejetekben. ;-)
Előzmény: mociga (34996)
mociga Creative Commons License 2009.05.24 0 0 34996

"a Zodiákus rendszeréből is táplálkoznak"

 

Vagy éppen pont fordítva Kedves Abani!

Mellesleg én tökéletesen értem a magyar nyelvből ki- vagy föl(??) idultan, az összes egyistenhitű vallás gondolatvilágát. Teljesen érdektelen persze a ki kitől s pláne előbb dolog. Egymástól tanulunk oszt kész!!! Mellesleg, mi másra lenne való a nyelv maga!?

 

És akkor mégegyszer a jelmondatom (nehogy elfelejtődjék az mi sosem fog persze):

 

"Kezdetben vala az Ige, és az Ige vala az Istennél. És az Isten vala az Ige."

 

Nekem ez a mondat mindent megígért. Megigézett, leigázott... :-))) 

Előzmény: abani (34994)
mociga Creative Commons License 2009.05.24 0 0 34995

Kedves Jakobi!

Sok mindennel egyetértek, amit írsz. Hányszor, de hányszor mondtam itt (is), hogy nem lehet ehhez a nyelvhez tört-tény tenyészettel (azért arról ne feledkezzünk ám meg, hogy (dicső-vagy éppen dehonesztáló) őstérténeteket gyártanak nyelvcsalárdosdi alapon - sőt ezen az alapon született egy tisztafajú arjázó gyilkos vmi fasi......us )  hozzáférkőzni, mert akkor sehová sem jutunk, azaz nem hogy sehová hanem össze-vissza szana-szét mindenhová. 

 

De arra felhívnám a figyelmedet, hogy amíg ez a FU, TU (és egyebek).... uráli turáni nyelv egy kül túrán - ki tudja milyen ördögi dolgok születhetnek gyöngyeivel kincseivel, ha szt disznók elé szórják? (Jobb ha befogom a szám!? ;-)

 

A mai magyar nyelv eredetére, származására, rokonságára (jajj, jajj, egy mennyi szó), pont egy amolyan TANjáikon és azok láncolatán élő őstelepes helybenmaradó, de mindig népes népet kell keresni valahol, egy hont. Na de hun lehet az? Tudniillik akkor tudja megőrizni és vigyázni gyöngyeit, belső hallóhálózat értékeit. A magyar nyelv szavai ŐRizik ezeket a dolgokat. Ormokkal körbevett vizekkel mocsarakkal védett hihetetlenül temékeny ősállapotú ORszág.

 

Amit meg a hangutánzókról írtál azt jobban tennéd ha visszavonnád, mert pont arrafelé vezet ki az utunk. Vagy ha még ez sem lesz e nyelvnek, nem hogy kiutunk nem lesz, de csak a sötét mélybe ugorató kutunk. (Retlaxal jájj és még kimindenkivel kutakodunk ;-) 

 

De az örég székely mondá a mondájában mondatában:

"Úgy még nem volt, hogy valahogy ne lett volna."

Mert akkor majd jön a Holle anyós mese. Ha még gyermekkorotokból emlékesztek rá. (Jajj ki nem!? Ostoba kérdés volt. ;-() 

És milyen érdekesek meséink a három fiúról, (hol szegény, hol királyfi) akik képtelen, de megoldott problémákon keresztül mindig felekirálysággal végződik. (Amolyan mindég és mindvégig "jó tett helyébe, jót várj." (Hát mi  oszt várhatunk magjáró madarak!! És velük szemben a mai "fejlett" (ez biz nagyon relatív mindig és problémás) nyugatról fogékony gyermekeinkre is ráárjadó, amolyan fertőzés a testvérháborús mesékről. De nekik más a tört-tény-etük. Ahol is persze mindig "minden jó, ha a vége jó" alapon az győz, aki erkölcsösebb, azaz jobb.

 

Úgyhogy tesvéreim (na jó legyetek csak (fele)barátaim) az úrban, jobb ha összekapjátok magatokat a jövőre nézvést, mert komoly gomolygó sötét felhők gyülekeznek itt is és mindenütt a fejetek felett! De az egész világ feje felett is és el ne felejtsétek és főleg el ne veszítsétek a fejeteket!

 

AZT A RÉZFÁNFÜTYÜLŐ RÉZANGYALÁT NEKI!!! ;-)

 

 

Előzmény: jakobi (34992)
abani Creative Commons License 2009.05.24 0 0 34994
ujgur, egyiptomi, hettita, kani, etruszk, pilisi, kánaáni, kelta, pannon, szkíta, pártos, avar, szabin hun és magyar mind egy ősi tőről fakadó nyelven beszélt.

Sokakat az zavar meg, hogy különválasztják e nép nyelveit és nem egységesen próbálják meg származtatni ősi gyökereit. Ezért nem szabad, hogy az előkerülő temérdek nép neve bárkit is megzavarjon, hisz ugyanazt a hun-magyar ősnyelvet beszélték és írták, amin mi magunk is felnőttünk. Kultúránk gyökerei a Zodiákus rendszeréből is táplálkoznak. Amíg a történelem egyszer körbejárja a Zodiákusa, az 12 X 2160 év. Vajon hányszor kellett körbejárnia, mire a feleszmélő ember már ismerje az éppen, soron következő csillagkép nevét és üzeneteit?

Kr. e. V. évezred közepe táján már bizonyítható sumir nyelvű kultúra jelenik meg készen, írással, egyistenhittel, iparral, földműveléssel, fémművességgel, társadalmat alkotni készen, kiforrott szellemi háttérrel. Al-Ubaid - Ur városának tartozéka Özönvíz előtti leleteivel. A későbbiek folyamán a történészek feladata azt eldönteni, hogy ős népünk kapcsolatban állt e a sumir kultúrával.

Az őskorban az volt a szokás, hogy az első letelepülő adott nevet a környéken mindennek, az utána érkezők ezt használták.
Azon is el kéne gondolkodnunk, hogy az a sok török szó ami mindkét nyelvben jelen van, nem e azt tanúsítja, hogy a magyar és török nyelv valójában egy ősi tőről fakad.
Egy nyelv ezerévente alapszókincsének- a legfontosabb 600 szó - legfeljebb csak kb. 16 %-át cseréli le. Ezekből az adatokból kellene elindulni, hogy tisztábban tárjuk fel nyelvünk származását.

Tróját egy német amatőr régész, Schliemann ásta ki, csak mert hitt Homérosz betűinek.

Ha történészeinket érdekelné a magyar múlt, akkor érdemes lenne végigásnunk nekünk is Közép-Ázsiát, Sumérből amit az Öböl-háború még meghagyott, Etiópiát, a Nagy-Tavak vidékét Afrikában, az Axumi Birodalom maradványait, a Pártus Birodalmat, a Kaukázust, Urartut, Szubar-kit, Szabiriát, Kummagyariát, Dentu-Magyariát, a szkíták, hunok, pártusok és avarok lehetséges lelőhelyeit a földi Hadak útján és még amit kell itthon, például Attila városát és sírhelyét, Árpád sírhelyét, a pilisi várkomplexumot, az avarok gyűrűit, a Zengő csúcsa körüli avar várat és mindazt, amit még régészeink tudnak és sejtenek, de nem juthattak hozzá a kutatáshoz. Meg kellene kutatni Fönícia, Kánaán, Katti, a Hettiták, Etrúria, Kréta, Trója magyari alapítású városait újra, tudván, hogy mit is keresünk. És még egyszer külön is a Kaukázust, a subur-subar-szabir-szavárd nép ősi fészkét, mert különösen ígéretes területe ez ősi történéseinknek.
jakobi Creative Commons License 2009.05.24 0 0 34993
Visszafutok még egy polgári szóra a lépcsőházból:-))

A Fu-t nagyon nem úgy kell elgondolni, mint egyik elméletet a sok közül! Van, aki szerint hun a magyar, van, ki szerint sumir és van, aki szerint Fu, oszt ezek csatáznak egymással. A "finnugrászok" nem csatáznak, mert nincs mivel. Nem képezheti vita tárgyát, hogy a magyar nyelvben vannak sumir (szláv, csuvasos és oszmán török, IG és latin, sőt nem zárható ki a hun vagy etruszk sem, annál kevésbé, hogy e nyelvekről szinte semmit nem lehet tudni) eredetű szavak, hovatovább olyan szavak, amelyek nyelvcsaládokon átívelő léte valamiféle ősnyelvre utal vissza, amiről végképp nem lehet tudni semmit...
A "gyűlöletes hazaáruló" vagy szánalmasan keveset tudó (ezt a nézetet a sokat tudó Retlax képviseli nagy vehemenciával) finnugrászokat az különbözteti meg a többiektől, hogy nyelvészek - elgondolásaikat nem a kisebbrendűségtől rettegve a szkitákhoz menekülő hazaffyak érzületeihez, vagy a dáko-román (nagymorva stb.) elmélethez képest vagy annak ellenében hozzák nyilvánosságra, mert ennek nemcsak a tudományhoz nincs köze, de semmi szükségünk rá, sem a nyelvünknek, sem nekünk magyaroknak. Úgy a magyar nép, mint a nyelve és a történelme nyugodt szívvel kiállja az elfogulatlan tudományos vizsgálat próbáját.
jakobi Creative Commons License 2009.05.24 0 0 34992
Mociga, nem "eredet", hanem rokonság.
Azok jó része, akik csípőből elutasítják a Fu rokonságot, hibás feltevésekből és analógiákból indul ki.
Az a benyomásom, mintha úgy képzelnék el, volt egy FU birodalom vagy ősnép vagy mi a túró, amelynek mi, magyarok alattvalói voltunk, mielőtt úgy döntöttünk, hogy inkább saját hazát foglalunk magunknak. Fu nyelv mint olyan nem létezik,sőt lehet, hogy soha nem is létezett. Egymással különböző intenzitással érintkező, és nem közös nyelvet, hanem rokon nyelvet beszélő, többé-kevésbé önálló népeket, népcsoportokat kell elképzelni Fu címszó alatt, ráadásul rohadt régen, jóval az írásbeliség előtt! Amit ma magyarnak nevezünk, az valamikor az őstörténet ködében elvált rokonaitól és önálló fejlődésen ment át (mely hosszú időtáv alatt más népcsoportokkal érintkezett, mint ahogy a Fu időkben is voltak ilyen érintkezések).
És innen jöhetnek tőlem mindazon alterek, akik a magyar nyelv különlegességét és egyedülállóságát vallják. Mert tk. igazuk van: a magyar nyelv minden rokonától messze szakadva valóban egyedül áll egy idegen nyelvi környezetben a KM-ben, ezért valóban külnöleges pályát futott be pl. a szláv, vagy IE/IG tömbbel szemben, amelyek alakulását és egymásra hatoását ahhoz lehetne hasonlítani, mintha mi megmaradtunk volna Fu nyelvrokonaink körében.
Egy szó mint száz: a Fu rokonság nagyon nem jelenti azt, hogy egy jelentéktelen néptől "levetett" nyelvet beszélünk. Nem tagadja a nyelvünk egyediségét, ősiségét és hívei nem tartják hülyének vagy nevetségesnek azokat az idegenek, akik akár beszélték a nyelvünket, akár egy szót sem értettek belőle, de csodálták a hangzását, dallamosságát és egyéb erényeit (Nem a levegőbe beszélek, tanítottam a magyart mint idegen nyelvet.)
A FU rokonság vallóinak még több joguk van erre a csodálatra, mert ők nemcsak szeretik, hanem ismerik is az anyanyelvüket, és érthető a feldúltságuk, amikor azzal szembesülnek, hogy vannak, akik zavaros elméletek és téveszmék alapján egy hamis mennyországba, "festett egekbe" menesztik a magyar nyelvet, valójában megfosztva gazdag múltjától és örökétől.
Az összes ilyen elmélet (sumir, etruszk, hun eredet, a magyar mint ősnyelv, a magyar mint hangutánzó nyelv stb.) egyoldalú, steril és végtelenül szegényes a nyelvünk tér- és időbeli rétegeinek, kapcsolatainak gazdagságához képest!
Előzmény: mociga (34959)
jakobi Creative Commons License 2009.05.24 0 0 34991
Már az előző (kommentár és magyarázat nélküli) szótár részletet sem értettem, de most szabadult csak el igazán a pokol.

Példáid többsége tájszó, sosem volt a köznyelv része, s inkább csak néprajzosok foglalkoztak velük leíró jelleggel, történetükről, eredetükről így alig van adat, szabadon lehet garázdálkodni velük. Ráadásul jó néhány példád hangutánzó/hangfestő jellegű.

Szép munka a rőf és a rövid(ülés) rokonítása a "rövidárun" mint közvetítő szón keresztül! De tetszik a "megrökönyödés" merész értelmezése is a célból, hogy belefoglalhasd önkényes rendszeredbe, ha már elkövette szegény szó azt a hibát, hogy R hanggal kezdődik. "Összehúzza magát ijedtében", hát hogyne. Te mondod, mi számít szónak, és azt is, hogy mit jelent. Mert hát az alterosok tagadják a nyelvi rendszer vagy a jelentés mint közmegegyezés gyáva, megalkuvó elméletét. Kiadhatnál tanulmányt "Egy új jelentéstan felé" címmel.
Előzmény: retlax (34947)
jakobi Creative Commons License 2009.05.24 0 0 34990
"Hogyne, végül mindenki azt kutat, amit akar. Azonban aki porondon akar maradni, az az aktuálisan "elfogadott ", irányadó elméletet vallja és ennek igazolására terves kutatásokat."

Még egy szempont Evilé mellett: mit értesz "porondon"? Ha egy kutató végképp nem boldogul vagy eredményeit nem ismerik el hazájában, bárhová elmehet külföldön is - már ha tényleg van valami a tarsolyában.

Nem kifejezetten erre a hsz-edre reagálva, hanem arra a sokak képviselte álláspontra, hogy hatalmi eszközökkel elnyomják az altereket. Tegyük fel, hogy a jövő héten lecserélik az egész MTA-t, "hivatalossá teszik" a sumir rokonságot és azontúl csak ezt lehet kutatni, oktatni. (Abszurd, ugye? Pontosan olyan abszurd, mint azt hinni, hogy ma ez a FU-ra igaz). Mi lenne akkor? Biztos akadnának olyanok, akik az állásukat, egzisztenciájukatr féltve "átállnának", mások külföldre mennének vagy visszavonulnának a tudományos közéletből. A sumeristák kicsit dáridóznának (szigorúan csak határon belül, mert mértékadó nemzetközi fórumokra nem invitálnák őket), de idejük javát az kötné le, hogy harcolnának a hun, türk, sziriuszi, szűznemzéses ősnyelv és más alter elméletek képviselőivel, akik mélyen igazságtalannak tartanák ezt a leosztást, és összeesküvést sejdítenének mögötte.
Itt, a topikban ugyanazok a viták folynának, mint eddig, feltéve, hogy a sumirosok nem tiltanák be a tanaikat bíráló vitákat:-))
Előzmény: nemezis 2 (34937)
mociga Creative Commons License 2009.05.24 0 0 34989

Ez a forró forrás itt (lemaradt):

http://biblia.biblia.hu/

 

Előzmény: mociga (34988)
mociga Creative Commons License 2009.05.23 0 0 34988

Kedves Disznótemető.........de Aggregátor!

 

Végre valami elemzés és tényszeű hozzászólás arról, hogy miképpen is gondolkodtok Ti, és Te. S végre valami, hogy milyen fortélyos félelem is igazgat bennetek, s biz én ezt megértem.

(A "nomen est ómen" dolgokat, most tán hagyjuk is ki..)

Mert Tőletek ki a fene venné el Jézust!? (Ti vetettétek el ŐŐŐŐŐŐt!) Na nem vádaskodok, csak szembe-séthlek benneteket. Valami igazság, mely beismerés esetén, ha az megértő megbocsátással párosul biz lehet vígaszság is. Pusztán annyi történt, hogy Jézus, koragyermekkorában (valami Három Királyok) keletebbre vitték a legenda szerint, oszt ott tanálkozott másokkal, hogy tanulhasson a Júdeai gyökereiből, s hogy megváltoztathassa az akkori világot. (Jézus tanai nem mások, mint vallásrefom, de alapos, Ti meg várjatok a Tóra alapján más messzi ás messiást :-)) S biz ez neki sikerült is. Nézzünk is fel rá, de ne ám úgy hogy az na!!! cionista!! alapon a miénk!! Az Isten szerelmére kapjunk már a fejünkhöz! Mert elemző válaszodban pont Te is a ""legaljasabb"" kisajátító lettél. (Jézus közös az egész világnak, mert a gondolat, s pláne az ŐŐŐ gondolatai függetlenek a rohadt NEM-zetekzől!!! :-((()

 

Mellesleg jegyezném meg, hogy egyívású a két nép. Magyar és Semita (Jedi lovagozni nem lehet :-) A hatalom mára már a Tiétek (pénz beszél kutya ugat), de a tudás a miénk (nyelvünkkel). Illetve, ha Ti a hatalmatokkal ezzel a tudással tanálkoztok itt helyben majd máshová menvén csodákra vagytok képesek. S bizony mondom, ha a két nép össze nem fog egymással, na nem ám azért hogy ketten együtt még uralkodóbbak legyenek együtt, hanem egyszerűen azért, hogy ..... (megmentsük a nagy összeomlástoktól a világot?!?!)

Én nem tudom...... A gyerekkoromat végigszenvedtem a rohadt fitymaszűkületemmel és anyámék valamiért nem akartak megszabadítani tőle. Azóta is viselem, de amikor elkezdtem használni ezt a nem egy rossz dolgot, a probléma, a teremtészet már csak ilyen, elmúlt magjától.

 

E késői órán tán megbocsátható (mennek már a pornófilmek is) ezen talán mégis kicsit túlzó őszinteségem. Főleg ily nagy nyilvánosság előtt.

 

Az sem véletlen Kedves Disznótemető, hogy  s biz ez már nem Tóra csak újszövetség szeretet alapon, ahová benneteket is várunk a nagy házba, a még megsem született egyházba: a valló világba.

 

Ím a disznókodó idézetek (csak példa beszédek Jézustól):

 

Ne adjátok azt, a mi szent, az ebeknek, se gyöngyeiteket ne hányjátok a disznók elé, hogy meg ne tapossák azokat lábaikkal, és néktek fordulván, meg ne szaggassanak titeket

 

Ja nem sorolom tovább, de  forrás itt és üssétek be a disznó szót.....

 

Mivel bánatos vagyok amiatt, hegy nem is tudom mit is okozhatok (magomat nem féltem ám) ím a kibékülés innen (már ha a sivár sivataf kesergését meghaljátok a dalban zenében Énók énekekben a paradicsomi KMhez képest):

 

Szerelem, szerelem

http://www.youtube.com/watch?v=rAUJgjxNGd8

Egy magyar népdal amely Sebestyén Márta előadásában Az angol beteg (The English Patient) című film betétdalaként vált híressé. Egyszerűen gyönyörű.

Love, Love

Love, love damned misery
Why didn't you flourish
On the top of every tree?
On the top of every tree,
On leaf of nut-tree
That every girl and boy
Should rip off thee

Because I also riped
And even missed
I also riped
And still missed

But I would rip again
If I have found a good one
In case of a good one, a nice one,
My old love

And for my old lover
What wouldnt I do?
Water from the sea
I would spoon

And from the bottom of the sea
Little pearls I would collect
And for my old lover
I would knot a pearl wreath

 

 

Előzmény: Disznóföldelő Aggregátor (34964)
mociga Creative Commons License 2009.05.23 0 0 34987

Megvan! Nem emlékeztem arra, hogy elindítottam egy kifelé cash-elő gyűjtópogromot.....

 

Bocsi... ;-) 

Előzmény: mociga (34986)
mociga Creative Commons License 2009.05.23 0 0 34986

Csak mellékesen jegyzem meg, hogy időközben eltűnt egy Kedves Evilhez intézett (intő?? inkább csak integető)  hozzászólásom....

 

Ki a devil tűntethette el? Én nem tudom...... ;-)

Eric Theodore Cartman Creative Commons License 2009.05.23 0 0 34985
Ezért nem jó a finnugor rokonság!:-)
Előzmény: Törölt nick (34966)
RobUr Creative Commons License 2009.05.23 0 0 34984

Hogy mekkorat kell UGORni, az majd kiderul.

1700 sumer szorol allitja az ugor eredetet.

Előzmény: mociga (34982)
retlax Creative Commons License 2009.05.23 0 0 34983
Sevillai Szent Izidor (560-636) az internet védőszentje. :-))
Előzmény: mociga (34982)
mociga Creative Commons License 2009.05.23 0 0 34982

Kedves Robur!

Nagyobb árok van itt, mind az időben, mind mit kutatva ásott a tudomámos világ, mintsem hogy egy ilyen kis ugor(ny)ással át lehessen lépni. ;-)

Előzmény: RobUr (34981)
RobUr Creative Commons License 2009.05.23 0 0 34981
Mi lesz veletek, ha S.Parpola irasat a sumer nyelv ugor sza'rmaza'sa'rol elfogadja a nemzetkozi nyelvtudomany??? :-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!