A villamos.budapest.hu oldalon olvastam, hogy az M1 földalatti vasútnak 23 kocsija van, amiket 1971-ben, 1973-ban gyártottak, kivéve a két utolsó darabot, mert ezeket 1987-ben. Mi az oka, hogy a két utolsó példányt annyival később készítették el?
1. Hát csakazért is bukfenc! A 28-as / 37-es / 29-es vonalakon utaztam velük eleget, de még az Állatkertbe is mentünk a 25-össel bukfenccel. A kedvenc helyem a végükben levő kis padocskán volt.
2. Kérdés, hogy belefér-e a feltételekbe: MillFAV régi, íves szegecselt vázas motorkocsija.
3. helyre a 3800-az UV
4. helyre az UZ - az 5-ös vonalon még volt hozzá szerencsém, de mindig csak holtidőben (amikor egy kocsi járt), botozáshoz nem volt szerencsém.
5. helyre a Ganz csuklósok - mindegy, hogy KCSV vagy eredeti alakban.
Póthelyre - sajnos nem tudom a típust - az a HÉV motorkocsi, amelyik a Határ út és Csepel között járt.
M. P. Cato, IZé: köszönet a pontosításért, a "szegedi hattengelyes kétcsuklós" az SzKV 750-es sorozatát jelenti a belinkelt képnek megfelelően (villamos.budapest.hu/nza/szkv756.jpg). Tehát a tipposzlopom:
- UV4
- UZ
- miskolci nyolctengelyes (KT8D5)
- SzKV 750-es sorozat
- bengáli prototípus (bordó-fehérben)
Szia!
Sajna az egész gyűjteményem ami itt van, a webről van. Ez a kép innen van:http://www.fszek.hu/kozpont/kiallitas/images/bp_gyt27.jpg
Nincs nagyobb; kérdezd meg tölük.
Pallas nagy lexikonából:
Budapesti helyi érdekü vasutak
részvénytársaság, Budapestnek a környező vidék főbb pontjaival való összeköttetését tüzvén ki célul, vonalait három irányban építé. Nevezetesen: Budapestről Soroksáron át Harasztiig (15 km.), Budapestről Cinkotáig (11 km.), Budapestről Szt.-Endréig (17 km.). Alaptőkéjét 1.000.000 frt törzs-, 1.500.000 frt elsőbbség, összesen 2.500.000 névérték teszi. Az üzemet maga a társaság kezeli. Székhelye Budapest.
itt van
Akkor 8 már megvan az állítólagos 9 UV szerelvényből.
Én csak 6-ot jegyeztem fel, mert utána lefagyott a... rendszerem. :-)
Igyekeztem fényképezni, de sötétben nem nagyon megy az nekem.
Tegnap háromnegyed 5 tájban láttam a 3315+5931+3310 szerelvényt 49-es homloktáblával, utasokat nem szállít viszonylattáblával a körtéren Gellért felől a Fehérvéri felé kanyarodni. Nem értettem, hogy a 49-esek miért mennek Budafokra. Hogyan került aztán ez a kocsi a körútra? régebben ugye egyszerűen átment volna a 6-oshoz, most el kellett mennie a kitérőig, és vissza?
Egyébként a 6-osra óriási tömeg várt, de jött is egy villamos. Aztán lehet hogy tovább semmi.
Két óra múlva visszafele mentem a Blaháról. Épp egy 4-es állt bennt, de ez az orrom előtt csukta be az ajtót, mindenesetre láttam, hogy még ülőhelyek is voltak. Rögtön utána jött a 6-os. Azon is volt ülőhely. Nem tűnt fel, hogy UV-t láttam volna. A körtéren a 6-osról a Siroki utcában szálltam le, mert a Váli utcában is állt kocsi. Nekem úgy tűnt, hogy minden rendben van (már este 7-kor legalábbis) minek mentek ki akkor estére az UV-k?
Én tegnap mindent a legnagyobb rendben találtam (jó, egy picit lassab volt a tempo, meg nagy volt a tömeg, de ez ilyenkor még lefogadható). Biztos azért, mert én direkt azért mentem, hogy lássak valami érdekeset. Ha fontos dolgom lett volna, ahova sietek, akkor biztos ezer esemény lett volna.
illesf: KT8D5N nem jó (nem volt Magyarországon forgalomban)
pg54: válassz egyet az ívelt oldalfalú favázasok közül! (lőrinci iker megteszi?)
uhi: Bukfencen még a szavazók közül is csak kevesen utaztak. Nekem is már csak az 5600-as jutott. A T5C5-nek viszont te lettél az első támogatója! Nem egy közönségkedvenc ez a típus.
v805: további rendelkezésedig az első öt helyen megemlített típust veszem figyelembe.
Voross: a 3. és 4. pontban megemlített vonások akár ugyanarra a pótkocsi-típusra is vonatkozhatnak. Tanulmányozd BGy honlapján a típusokat, és pontosítsd a szavazatodat!