Hogyne, már lassan másfél éve követem a dolgokat..:) A C'eed első pillantásra szerelem volt. Más kérdés, hogy az igaz szerelem viszont az Astra Bertone Coupe, amelyből fél éves keresgélés után sikerült is tavaly májusban vennem 2002-tes, 1.8-as egy gyönyörű, megkímélt példányt... ...amit aztán tavaly szept 11.-én elloptak...:((( Talán még ide is belinkeltem a segélykérő hozzászólásomat + képeket. Később aztán csodával határos módon megtaláltam, de abban nem volt köszönet - egészen pontosan a kasztni 2/3-át egy albertirsai bontóban... Anyway, nem akkarom a részletekkel tovább OFF-olni a topicot. A lényeg, hogy bár majd' 1 éve úgy voltam vele, hogy most 5-6 évig biztosan nem kell autóvásárlás témában ügyködnöm, az élet sajna másképp hozta. Mondjuk amilyen hülye vagyok, megint Bertone Coupe felé sandítok (egyáltalán nem lopják, a www.astra-coupe.hu klubbunkban én voltam az első...), de a józan ész (no meg most már a félsz is) inkább a C'eed felé terel... A gond inkább csak az, hogy a lopásügyön (nemrég zárult le) még a casco ellenére is 1.2 misit buktam, ugyhogy most se autóm, se pénzem, össze kell szednem magam anyagilag egy új autóhoz... ...vagy pedig engedni az igényekből és vmi 5-7 éves használt kompaktot venni másfél millió körül (amire perpill még szintén fel kéne vennem vmennyi manit).
Én azért nem vettem Fiatot (T-Jet), mert keveseltem a 2év garit. Ha minimum 5évet adtak volna, akkor lehet, most nem Ceedservice fórumot készítettem volna. :)
Ezen cikkek alaptétele az, hogy ilyen hosszú futamidőnél/tőketartozásnál az ügyfél összhátraléka (tőke+kamat) a futamidő utolsó 2-3 évét leszámítva általában magasabb, mint maga a kocsi értéke. Sztem viszont, ha vki nem csupán 4-5-6 évre veszi a kocsit, hanem - ahogy itt többen is - minimum 9-10 évre, akkor nem olyan borzamas a dolog, pláne, ha egyszerűen nincs más... Ha sikerül jó thm-et kifogni (nálam ez új autónál 0-5%-ot jelent), akkor a tőkén felüli minden egyéb tartozás összértéke is még elfogadható. Nincs mese, meg kell fizetni, ha sokat adnak hosszú időre. Sztem is inkább az árfolyamkockázat a nagy - 10 év alatt nagyon sok minden történhet. Ahogy az ország jelenleg áll, kb. 5-6, de azt sem tartom kizártnak, hogy esetleg 8-9 év múlva fogunk belépni az euro övezetbe. Az pedig közgazdasági tényként volt megfigyelhető a korábban már csatlakozott országokban, hogy a saját nemzeti valuta folyamatosan gyengült különösen a csatlakozást megelőző periódusban.
Néztem a beiget, ha nem lenne olyan pezsgős-beige, még jó lenne, de igy nagyon hm.. olyan nemistudom...Szóval, arra a következtetésre jutottam, hogy a Cee'dnek nincsennek valami jó szinei. Pl. a Linea, vagy az I30 színválasztéka sokkal jobb. Persze, emiatt nem fogok lemondani a Cee'd-emről!!! :)
Tudok neked még egy szint ne legyen olyan egyszerű a Beige nekem is az van.Nem kényes,mindig más szinevan ahogy a fényviszonyok változnak és mégis elegáns,főleg sötétitett üveggel.Sok sikert a választáshoz.
2 millió ft hitelt szerintem sem érdemes 5-6 évnél továbbelnyújtani. Persze ha annyira szoros a büdzsé, hogy a havi részlet viszonylag alacsony kell maradjon, akkor kényszerű megoldás.
"Nálam sokkal tájékozottabb emberk írják lépten nyomon a tájékoztató cikkeket, hogy 5-6 évnél hosszabb távra ne vegyünk fel hitelt..."
Pedig, ha sok a pénzed, akkor azért éri meg, ha kevés, akkor meg ez van. Egy jó THM-ű autó hitel 7% alatt van. Ha a pénzedet ~10%-ért kamatoztatod, akkor már jobban megéri, mint kp-ben kicsengetni. Ha nincs annyi tőkéd, hogy legalább a felét kicsengesd egy 4,5 millás autónak, akkor meg tök mindegy, hogy 5 év alatt fizeted vissza, és belegebedsz, vagy 10 alatt, és valamivel több lesz a kamat.
Bocs, hogy ezt mondom, de ezek rossznál rosszabb választási lehetőségek. Kicsit azt érzem, hogy anyagilag sok lesz ez a kocsi nektek. :( Nálam sokkal tájékozottabb emberk írják lépten nyomon a tájékoztató cikkeket, hogy 5-6 évnél hosszabb távra ne vegyünk fel hitelt...
A szín az már egyszerűbb. A Piston Gray-t én is nézegettem, de nagyon gyorsan koszolódik.
"6-6.5% körülit, de a hitelen még rágódom, jövő héten egyeztetni fogok még a kereskedővel, mert nem tudom, sima 120hónaposat vegyek fel, vagy maradványértékeset, 5 évre."
5 ev / 50 % konstrukcioban nekem 3.6-os thm-et adtak erden.
6-6.5% körülit, de a hitelen még rágódom, jövő héten egyeztetni fogok még a kereskedővel, mert nem tudom, sima 120hónaposat vegyek fel, vagy maradványértékeset, 5 évre...
A másik nagy kérdés ami megmaradt az az autó szine :) nem tudok dönteni piston gray és ezüstszürke között, esetleg,a világoskék is szóba jöhet...
mennyi lett így a vége? a tempomat az jó dolog én is ezért kértem ECS+-ot! jó várakozást! 1 jótanács! miután megrendelted a kocsit havonta 1x pingeld meg őket hogy mi a helyzet, nehogy úgy járj mint én hogy 3 hónap után kiderült hogy le sem gyártották a kocsit :DDD