Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ceeee Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20569
De , ha nincs benne vagy 10ezer km, ill. nem 2007-es , akkor megéri. Feltéve, ha valaki nem érzi hátránynak, hogy nem hitel, hanem lizing..( nem a vevő, hanem a lizingcég nevén marad a kocsi, ez kétszeri átírási díj például..)
Előzmény: gszarkatat (20568)
gszarkatat Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20568
Erről mi a véleményetek? Nem éri meg?
Brian63 Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20567

"A 120 hónapos hitel szerintem azon ábrándozó/reménykedő emberek eszköze akik nem tudják feldolgozni az anyagi lehetőségeik és az álmaik között tátongó szakadékot."

 

Ez igaz az én 120 hónapos hitelemre is ? :-)

 

4,55 THM-el megvettem a 8-10 évre tervezett szuper autómat, az ára meg 8% (nettó)  FIX kamattal fial.... :-)

 

Hogy miért nem 4-5 évente cserélem ha van pénzem?

Mert szerintem ez a luxus, nem a 120 Hónap hitel fizetése.

 

 

 

Előzmény: Notes (20546)
karesz2 Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20566
Az a 120 havi hitel, főként hogy van, az 1-3 évben nem, vagy kevesebbet kell fizetni, nem hülye a bank, ne felejtsük, az autó sosem ér ekkor annyit mint a hitel és ennyi év után meg is unhatja...
Vajon a casco-hitel eseteit tudatosítják a vásárlóban (hogy a bank nem csak a tulaj jár rosszul, nincs autó és még fizetni kell valamennyit).
És össze kell számolni a 120 hó havi befizetéseit, lehet 5 milla a 3,5-ből, kb.
V imre Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20565

A Bravo majdnem 2o%-al drágább, a Lineával pedig szinte sértő a hasonliitás.

 

Előzmény: MarK (20535)
tgera Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20564
A vicc az egészben, hogy a bankok egyébként minden hitelre kötnek hitel-fedezeti biztosítást is. Ez fedezi az összes felmerülő költségeiket, ergo dupla bevételük van, mert a költségeket az ügyféllel is megfizettetik.

És a casco mentes hitel sem igazi casco mentes. Erre is van szerződésük.
Előzmény: ceeee (20563)
ceeee Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20563
Persze ! Én se a Cascora gondoltam.
Amugy a multkorában én linkeltem be azt a cikket, ami erről szól az auto2 -n van
Előzmény: tgera (20562)
tgera Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20562
Egész pontosan nem a casco, hanem a KGFB köteles minden felmerült kárt megtéríteni!!

Nagy különbség, de ezt kevesen tudják.

Mint ahogy azt sem, hogy a KGFB terhére egy esetleges kárnál az autó értékcsökkenését is igényelni kell! Ennek az az oka, hogy egy NEM saját hibás kárnál nem érheti hátrány a károsultat.
Előzmény: ceeee (20561)
ceeee Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20561

Nem elírtad? inkább a biztosító köteles mindent téríteni, nem a bank

Előzmény: GregHozta (20551)
ceeee Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20560

Mert az, aki 0 jövedelemmel vesz kocsit 0% befizetéssel 120 havi hitelre úgy, hogy az "első évben nem kell fizetni" akció van, annak rohadtul nem autót kellene vennie.

Ebben teljesen egyetértek.
Nem mindegy, hogy a 120 hónapos hitelt az autó árának egyharmadára, felére, vagy 100% ára veszi fel az ember..

Felnőtt ember el tudja dönteni, hogy neki mi a jó nem? Bár ahogy az ilferóba beugrottak ezrek mégis kétségeim vannak..... 

Előzmény: vlevi (20553)
tgera Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20559
Ebben teljesen igazad van, az autó a legrosszabb befektetés.

Én ezt tudomásul is veszem, a gondolkodásomnak azok örülnek, akik 4 évesen megveszik tőlem az autót.

Ettől még sokkal nyugodtabb vagyok, ha mindíg egy garanciális autóban ülhetek, ahol nem kell félnem tőle, hogy akár egy napra is kiesik alólam. Ugyanis minden nap használnom kell, és a gari szolgáltatásai miatt például mindíg számíthatók csereautóra a javítás ideje alatt.

Maradvány értékes hitelre vettem, így a következő autóhoz a mostani lesz a beugró, plusz néhány százezer megtakarított forint. És kvázi lízingelek egy autót, havonta naggyából állandó összegért, amire mindíg számíthatok. Egy külföldi menetnél sem kell izgulnom, mert kapom a gyári Assistance-ot.

A hitel összege meg megvan a bankszámlámon, rajtam áll, hogy mit tudok kihozni belőle.
Előzmény: MarK (20549)
MarK Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20558
A törlesztéstől különálló, rendes, lopáskárra is érvényes casco biztosítás esetén is nagyjából hasonló a helyzet, amit felvázoltál. Nem nagyon lehet "ügyeskedni".
Előzmény: vlevi (20556)
MarK Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20557
Na nem akarok nagyon tovább OFF-olni, efelett pedig elsiklottunk, nem tudja senki sem a választ?:)
"EX-hez, esetleg EX limitedhez utólag lehet elektromos csomagot beszereltetni márkaszervízben?"
Előzmény: MarK (20533)
vlevi Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20556
"Ilyenkor a biztosító ad némi pénzt a banknak az pedig a maradék hitelt és kamatait tőled kéri"
Ez leginkább akkor fordul elő, ha cascomentes a hiteled. Mert valamilyen minimál casco ilyenkor is be van építve a hitelbe, de te abból pénzt nem látsz egy kár esetén. Ha tiéd a casco, akkor talán még lehet valamit "ügyeskedni".
Sőt, ahogy írtad, valóban, ha szarul jött ki a dolog, mert pl. 0%befizetővel 120hónapra vetted a kocsit, akkor nem akarod vad dolgot írni, de talán az első 5-6évben a kocsit többet avul, mint amennyivel te lógsz a banknak. Ha ui. 1 év alatt befizettél a banknak 600ezret, abból kábé 400ezer a kamat, 200ezer a tőke, tehát 3millió hitelből még 2.8millával tartozol, a kocsit viszont már kettőt sem biztos, hogy ér, 1 éves korában. És ha ilyenkor gáz van, a biztosító fizet a kocsi értéke alapján, tegyük fel nagyvonalúak és 2 millát fizetnek, a bank még követel rajtad további 800ezret.

u.i: Ezek a számok nem pontos kalkulációk, csak hasra beírtam őket, de az arányok ilyenek.
Előzmény: Notes (20546)
MarK Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20555
Ezt anno én is olvastam, de itt van "kárért felelős személy". Lopás esetén a biztosító, csak a kikúrt eurotax érték alapján fizet, a bank pedig (bár lopáskor méltányosságból nem számít fel szerződéslezárási díjat), megfejeli a tartozás összegét az árfolyamkülönbözeti díjjal, ami adott esetben jelentős lehet...
Előzmény: GregHozta (20551)
MarK Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20554
Az általam felvázoltak mellett nagyjából Veled is egyetértek (nekem is szívást jelentett a kocsilopás, volt vmennyi hitel a Bertone-en, de az igazán nagy szarzsák a biztosítós piac).
De azért esete válogatja. Ceeee-hez hasonlóan az utolsó mondatot kicsit erősnek érzem.
Ha vki egy normális konstrukciót választ, nem eszetlenül ugrik fejest vmibe, nem akar váltani 4-5 év múlva horribilis szerződéslezárási/módosítási díjért, megteheti a havi 40-50 ezres kiadást, de ugyanakkor más lehetősége nincs, az belevághat.
Rizikófaktor mindig is lesz, de enélkül ma Mo.-on akkor sokkal kevesebben jutnának lakáshoz, kocsihoz, bármihez.
Nyilván van egy határ, ha vki az ésszerűség keretein felül válallja magát, az megérdemli. S az is igaz, hogy sajna nem várt fordulatok, az általad is említett totálkár, betegség, stb. is keresztülhúzhatja akár a józanok számításait is..:(
Előzmény: Notes (20546)
vlevi Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20553
Ésakkó ahhoz mit szósz, Nyíregyházán a Sangyongot úgy árulják, hogy 700ezer befizetés, utána 11hónapig ők fizetik a részleteket. Aztán itt vége, azt már nem mondják, hogy utána mi lesz. 120hónapra havi 100ezer, vagy mi?
Sajnos sok kereskedő csinálja azt, hogy az első időszakban nagyon alacsony a részlet, de aztán a második évtől 40, még később pedig 50ezer. És sokan beleugranak, aztán egy év múlva meg belebuknak :(

10évre csak az vegyen autót, akinek van pénze, csak éppen nem kocsira akarja költeni, hanem befekteti. Ha felveszel 4milla hitelt tegyükfel 6%THM-re, közben pedig azt a 4millát, ami a bankszámládon van, lekötöd 6%-os EBKM-el, akkor az úgy jó.

Mert az, aki 0 jövedelemmel vesz kocsit 0% befizetéssel 120 havi hitelre úgy, hogy az "első évben nem kell fizetni" akció van, annak rohadtul nem autót kellene vennie.
Előzmény: ceeee (20548)
GregHozta Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20552
GregHozta Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20551
Erről jó múltkor volt egy cikk. Ha önhibádon kívűl válik használhatatlanná a kocsid (totálkárosra törnek, ellopják), és van érvényes biztosításod (CASCO), a bank köteles minden költséget megtéríteni. Ha nem teszi, akkor simán lehet perelni. (ha lesz időm visszakeresem)
Előzmény: Notes (20546)
MarK Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20550
Kicsi a világ, ahogy mondani szokták:(.
Követem azért a Bertone-sok fórumát is:).
Előzmény: Brian63 (20543)
MarK Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20549
Sztem az autó az egyik legrosszabb befektetés, ezért én soha nem vennék csak 4 évre autót, hiszen minél újabb egy kocsi, annál jobban avul, a legtöbbet pont az új kora és a 4.-5. éve között veszít az értékéből.
Nyilván aki megteheti, nem rossz bebizotsítania magát a gyári garancia adta védelemmel.
Talán csak mert soha nem volt különösebb gondom akár idősebb, 9-10 éves használt kocsikkal sem, én úgy vagyok vele, hogy ameddig elfogadható állapotban van egy jármű, valamint gazdaságossági, élvezhetőségi, esztétikai, ill. biztonsági szempontból sem vészes még a használata, addig elgurulhat alattam:).
Vagyis azért, mert nem új, v. néhány éves, attól még nem feltétlenül kell rá súlyos pénzeket költeni (sőt!).

Ezért, ha végül összejön egy C'eed és a fenti kritériumoknak megfelel, akkor tuti minimum 7 évig fogom használni, de akár 10 évig is:).
Előzmény: tgera (20541)
ceeee Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20548

120 hónapos hitel szerintem azon ábrándozó/reménykedő emberek eszköze akik nem tudják feldolgozni az anyagi lehetőségeik és az álmaik között tátongó szakadékot."

 

Hát például nálam nem így van, ugyanis 50ezer körüli havi részletet megterhelés nélkül ki tudok adni havonta a hiteltörlesztésre, egyébként meg nem tudtam volna venni új autót.
Nem hiszem, hogy tátongana a szakadék e miatt

Előzmény: Notes (20546)
tgera Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20547
Ja, így már értem :)

Emlékszem, hogy beszéltünk róla. Csodálkoztam is, mert a Megane-osok mind tudják, hogy mit hajtok. A Cee'd-es kollégáknak meg jó a memóriájuk :)
Előzmény: ceeee (20545)
Notes Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20546
"Az a baj..." :) , hogy 10 év alatt nagyon sok minden történhet (sajnos). Pl. a kocsi totálkárosra törhet, vagy ellophatják. Ilyenkor a biztosító ad némi pénzt a banknak az pedig a maradék hitelt és kamatait tőled kéri. Kurva szar úgy autórészletet fizetni, hogy közben busszal jársz... És akkor még nem beszéltünk olyan dolgokról, hogy pl. jön egy komolyabb betegség a családban ami felboríthatja az anyagiakat. A bank vár pár hónapot és ha úgy látja nem fog menni ez a törlesztés elárverezik a kocsit semmi áron. A tulaj meg próbálja kinyögni a különbözetet.
Tudom, hogy a fenti példák távolinak tűnnek, de sajnos ezek igencsak valóságosakká válhatnak egy pillanat alatt. Pl. párom off Hondáját egy hülye taxis totálkárosra törte. És az a kocsi amit 8-10 évre tervezett használni 3 évesen odalett.
Azt meg egyáltalán nem tapasztalom, hogy azok akiknek bőven van pénzük 120 hónapos hitelre vennének kocsit. Ezek az emberek inkább 3-4 évente váltják az autóikat.
A 120 hónapos hitel szerintem azon ábrándozó/reménykedő emberek eszköze akik nem tudják feldolgozni az anyagi lehetőségeik és az álmaik között tátongó szakadékot.
Előzmény: MarK (20536)
ceeee Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20545
Tudom én, hogy neked mid van! Fel is ajánlottad próbára! :DD
(Csak a transsportos nickemmel voltam fenn az előbb és nem figyeltem)
Előzmény: tgera (20544)
tgera Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20544
"Na és persze csakis "kétpedálos " kell majd!"

Nem mondod! Nekem a Megane már kétpedálos lett!!!! Ugyanúgy 4 sebességes, mint a Cee'd-é, imádom.

A holnapi dugóban megint lesz alkalmam "tesztelni" :)
Előzmény: szytam (20542)
Brian63 Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20543

OFF

 

"...amit aztán tavaly szept 11.-én elloptak...:((( Talán még ide is belinkeltem a segélykérő hozzászólásomat + képeket. Később aztán csodával határos módon megtaláltam, de abban nem volt köszönet - egészen pontosan a kasztni 2/3-át egy albertirsai bontóban... Anyway, nem akkarom a részletekkel tovább OFF-olni a topicot."

 

 

Te voltál az? A kollégámnak tűnt fel a bontóban az autód.... :-(

 

Ő most valahol 295LE-nél tart a kocsituningban. :-)

 

ON

Előzmény: MarK (20539)
szytam Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20542

Én is szeretem a változatosságot, ugyhogy 3,4,5 év körül, ahogy sikerül cserélek.
Addigra lehet hogy lesz hibryd c'eed , de ha nem, faceliftes biztos.
Na és persze csakis "kétpedálos " kell majd!

:D

Előzmény: tgera (20541)
tgera Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20541
Sziasztok

80 ezer forintba kerül + 2 évvel (200 ezer kilóméterig) meghosszabbítani a 2 éves garit.

Gondolom ez könnyen belealkudható az árba, vagy FIAT módra már adják a kereskedők alapból bele.

Szerintem korrekt ajánlat. Én most hosszabbítom meg a Megane 2 éves gyári garanciáját + 2 évvel, 139 ezerbe kerül. De nyugodtabban alszom. És nem is tartom meg egy autómat sem 4 évnél tovább, mindegy milyen márkáról van szó, vagy alapból mennyi garival adják.

TGera

Előzmény: MarK (20540)
MarK Creative Commons License 2008.04.17 0 0 20540
Úgy tudom, emeltek a garin, most 4 évet adnak. Ez rémlik vmelyik Fiat kereskedés lapjáról.
Előzmény: GregHozta (20538)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!