Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

homti Creative Commons License 2013.03.06 0 0 12917

Sziasztok!

E90-hez vennék diagnosztikai kábelt. Tudtok ajánlani?

Dúrmoller2 Creative Commons License 2013.03.05 0 0 12916

Nem akarok az elso lenni, akinek ismeretsegi korben leeg az autoja akkutoltes kozben. De meg az akkut sem akarom kinyirni. Ugyhogy en maradok a CTEK-nel, abbol is egy jobbat vettem. Volt mar eleg sok toltom, koztuk olyan is, amit `80-ban hoztam a SZU-bol. Van kulonbseg toltok kozott epp ugy, mint az autok kozott is.

A BMW nem a takarekossagrol szol, nem arrol, hogyan jutok legolcsobban A-bol B-be, hanem a minosegrol, a korszeru technologiak lehetosegeirol. Nekem megeri a penzt, hogy bizhatok a toltoben, hogy jo szolgaltatasai vannak. (Sot, egy arammerot es egy feszultsegmerot hianyolok belole. A szovjeten volt!) Miert ne koltsem az auto aranak 1/400-d reszet (0,25%) az akkutoltore, ami nekem fontos?

Igaz engem a nagy felnik, az M-s optikai tuning, metalfestes viszont hidegen hagy, egy fillert nem adnek erte. Ezert nem pipaltam be a listan. Ezert vettem uj autot, mert a hasznaltak nagyon nem az en izlesemnek megfeleloen voltak konfiguralva.

 

 

 

Előzmény: EEE60 (12901)
CaspEr90 Creative Commons License 2013.03.05 0 0 12915

Köszi, írtam mailt)

Előzmény: lgGergo (12914)
lgGergo Creative Commons License 2013.03.05 0 0 12914

Ha elfogadsz egy tanácsot akkor Michelin Energy Saver-t teszel fel. Nekem az volt fent kb 8-10 ezer km mentem vele mielőtt meglett a 18-as szett.Nekem fél literrel kevesebbet evett tőle az autó és még mindig 85-90%-os körül van a gumi. Nagyon tartós és takarékos ahogy a neve is sejteti. Ha megtehetedd ezt válaszd vagy esetleg ha érdekel az enyém akkor dobok rá egy árat.

Előzmény: CaspEr90 (12913)
CaspEr90 Creative Commons License 2013.03.05 0 0 12913

Én Good Yeart rakok 16-ost, nekem a 17-es plusz negyvenezer lenne. Így is ez lesz az első gari új gumim)

Előzmény: lgGergo (12912)
lgGergo Creative Commons License 2013.03.05 0 0 12912

Rendben van de azért egy BMW-re csak nem teszel fel egy kínai Infinity-t. A jó gumik kicsit drágábbak kb 30.000-nél kezdődnek.

Előzmény: CaspEr90 (12911)
CaspEr90 Creative Commons License 2013.03.04 0 0 12911

Régen sokkal drágább volt mint az R16. Most megnéztem 225/45 R17 Infinity 14ezer, kormorán 17.500. Már nem olyan vészes.

Előzmény: vXo (12910)
vXo Creative Commons License 2013.03.04 0 0 12910

köszi, 16os van nekem is, de ezt meghagynám télre, nyárra meg keresek valami rendes felnit és gumit. miért ne vegyek új gumit? :) 

Előzmény: CaspEr90 (12909)
CaspEr90 Creative Commons License 2013.03.04 0 0 12909

16-os van két garnitúra gyári eladó, az sem áll rosszul. 17-re ne akarj új gumit venni szerintem.

Előzmény: vXo (12908)
vXo Creative Commons License 2013.03.04 0 0 12908

esetleg van valakinek eladó gyári 17es felnije (akár gumival)?

Nick_X14XE Creative Commons License 2013.03.03 0 0 12907

Tisztában vagyok vele hogy kvázi minden Kínában készül, utaltam is rá hogy ügyesen elhallgatják a gyártás helyszínét.

Azért 25e különbség nincs az árban, a Lidl/Aldi töltőknek a max. árama 4A alatt van, tehát az MXS 3.6 az ellenfelük, az bőven 20eFt alatt kapható.

BMW cikkszámon meg 36e ha jól emlékszem.. :)

 

Ha több autó van a családban, vagy előfordul hogy valamelyik néhány napig nem mozdul, ha igen akkor is rövidtávra, akkor azért nem árt ha akad egy töltő. Annyira azért nem vészes áruak.

Előzmény: mlas (12906)
mlas Creative Commons License 2013.03.03 0 0 12906

Bontsd jobban szét a CTEK-et :)) tervezve és fejlesztve - Svéd, gyártva - Kína :DDDDD

De ha a készülék nem is, a benne lévő félvezetők biztosan :))

 

Persze ettől még jó, és én is jobban bíznék benne, mint egy klónban. Csak az egyik 30e, a másik meg 5e... és ritkán kell, egy jól működő autóban nem kell tölteni az akksit, legalábbis nekem még nem kellett, pedig most lesz 7 éves :(

Előzmény: Nick_X14XE (12896)
mlas Creative Commons License 2013.03.03 0 0 12905

Hadd magyarázzam el :))

Az általad linkelt Forexes töltő meg a CTEK MX (és a Lidis klónja!) közt több generációnyi technikai különbség van.

Persz mind2 tölt, rajta lehet hagyni, stb.

 

Az egyik egy primitív áramkorlátozós kapcsolás, kb. 30 éve így készülnek a töltők.

A másik egy uPC által vezérelt teljesítmény fokozat, ami a töltésen kívül kisüt, mér, regenerál, ellenőriz, attól függően, hogy az akksi épp mit mutat (ill. mit igényel)

www.metker.hu/?file_id=92 itt van egy ismertető, hogy mi is ez.

Az impulzus töltés a legkorszerűbb elv, egyes akksikat csak így lehet tölteni, de mindnek használ. Ez a CTEK se igazi impulzus töltő, azt az üzemmódot csak regenerálásra használja, a komoly gyorstöltők azok, amik a villanyautókat felnyomják félóra alatt, azok is hasonlóan működnek.

Előzmény: 30 9 04 0000 BMWtunig.hu (12900)
Nick_X14XE Creative Commons License 2013.03.03 0 0 12904

Nem megvenni gond a mankókereket, hanem hogy nem fér be a csomagtér padlója alá. :(

Előzmény: 123Astra (12902)
Nick_X14XE Creative Commons License 2013.03.03 0 0 12903

Annó utánajártam a témának, pont az általad linkelt cikk hozta meg a kedvem a CTEK-hez.

Ha a kommenteket is megnézed, bőven van olyan vélemény, hogy a másolat nem olyan azért, nem tölt, pár percig tölt és befejezi, nem is érzékeli az akkut, selejtes, visszavitte stb.

 

A modellautómhoz én is tizendolláros kínai töltőt használok, mert csak egy filléres akksi lóg rajta, nem egy sokmilliós autó komplett elektronikai rendszere.


A melóhelyen Forexeket használtunk, a nagyobb áramú kiviteleket, 50-60eFt magasságában vannak most. Nem rosszak, de volt amelyiket kellett javítani és kifinomultságban a CTEK jóval fölöttük áll.


20-huszonpár ezerért van itthon is CTEK MXS 5.0 5 év garival.

De akár használtan is ki lehet fogni ilyesmiket:

http://racing-bazar.hu/egyeb/szerszam/ctek_multi_xs7000_nagyon_olcson

Ebben is jobban megbíznék mint egy Aldisban. A ceruzaakksi töltőjükkel nincs jó tapasztalatom (le kéne kapcsolnia, de nem mindig teszi meg, felforrósítja az akksit).

Előzmény: EEE60 (12901)
123Astra Creative Commons License 2013.03.03 0 0 12902

sziasztok! E91hez 16" mankókereket és emelőt vennék. tud vki hol tudnék "jutányos áron" szerezni? Az E46-é jó hozzá? köszi

EEE60 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 12901

http://logout.hu/bejegyzes/brogyi/ctek_akkumlator_tolto_es_masolatai/hsz_1-50.html

 

Akksi töltőből kár sznobsági kérdést csinálni. Sehol senki háza nem égett le emiatt. Ha bármi gebasz van, egyszerűen lekapcsol az eszköz. Ami tud csepptöltést, az védi az akksidat is. Szaros 5000 Ft-os töltő tökéletesen ellátja a feladatát. Kíváncsi lennék a sok kivagyi mivagyi közül itt, hányan vették szalonban az "új"  autójukat úgy, hogy az összes extrát a listán bepipálta?!

30 9 04 0000 BMWtunig.hu Creative Commons License 2013.03.03 0 0 12900

a forex-es ugyan azt tudja amit ez:

csak azt itthon van és van rá garancia is ,felesleges ugyan olyan dolgot 2x annyiért venni

 

http://www.aliexpress.com/item/Original-CTEK-Battery-charger-MXS-5-0-professional-functions/718851083.html

 

 

Előzmény: mlas (12892)
30 9 04 0000 BMWtunig.hu Creative Commons License 2013.03.03 0 0 12899

A töltõ 12V-os akkumulátorok felügyelet nélküli, automatikus töltésére alkalmas.

Előzmény: mlas (12892)
30 9 04 0000 BMWtunig.hu Creative Commons License 2013.03.03 0 0 12898

de igen ez olyan ,ezt ott hagyhatod rajta akár meddig, teljesen automata ha feltöltődött átkapcsol "cseptöltésre"

 

a lidllis kinai cuccot nem hagynám ott szívesen a kocsiban ,volt róla teszt valahol a felét sem tudja mint ami rá van írva

 

a forex-es hez hasonló tudású bárhol máshol 30.000.-

azért ajánlottam mert ez jó és aránylag nem drága

Előzmény: mlas (12892)
CaspEr90 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 12897

Talán szedd szét és nézd meg mitől zörög. Bár lehet hülyeséget mondtam..

Előzmény: horcsab (12891)
Nick_X14XE Creative Commons License 2013.03.02 0 0 12896

Én szégyellnék egy BMW-re Lidl-ös töltőt dugni. :-) Lehet hogy teszi a dolgát, lehet hogy nem annyira.. kb. az a kategória mint egy Tesco-s dísztárcsa.

 

Mindamellett a Ctek-emen "Designed & Developed in Sweden" felirat van, jótékonyan hallgat arról hogy vsz ez is ott készül mint a többi. :-)

Előzmény: Dúrmoller2 (12894)
mlas Creative Commons License 2013.03.02 0 0 12895

Hiszen pont azt írtam, hogy nem szabad statikus töltőt venni, hanem impulzus üzemű, proc. vezérlésűt. Hogy kínai? És melyik nem az? Biztos vagyok benne, hogy a CTEK is ott készül... a különbség, hogy az egyiken van márkanév, a másikon nincs :DD

 

Én is foglalkoztam akkuval, leginkább döglőfélben lévők megmentése volt a feladat. Értünk el eredményeket. Impulzus regeneráló, az elterjedtebb nevén "szulfátoldó" kapcsolással kísérleteztem. Eljutottam a 250A áramal való töltéshez, kHz tartományban, már kidobott akksit sikerült megmenteni - persze nem ez a cél, hanem a 40-50%-os állapotúakat vissza lehet tornászni 80-90%-ra, ez a nemmindegy!

 

Ui: az én 3masomban van toronymerevítő, legalábbis masszív vassal be vannak kötve a tornyok a tűzfalhoz. Ez nem mindben van? mert pl. a haver 120D-jében csak a helye van...

Tudom persze, a két tornyot is össze lehet kötni, de nem elég a gyári?

Előzmény: Dúrmoller2 (12894)
Dúrmoller2 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 12894

Sajnos sokat kellett foglalkoznom akkutöltőkkel.

Szerintem ma már egyszerű fix feszültségűt választani vétek. A jobb CTEK-ek nagyon sok mindent tudnak, mindenféle ügyességekkel töltik, sőt regenerálják az akkut, sok mindent figyelve, ezzel az akku élettaramát megnövelve. Nem lehet véletlen, hogy a BMW a CTEK-kel gyártatja az akkutöltőjét.

Persze, ha csak vésztartaléknak kell, két évente egyszer elővenni, akkor mindegy. De ha fontos, hogy pl. vízálló legyen, ha az udvaron töltöm, akkor érdemes rá költeni. A BMW akku drága, nem érdemes gagyi töltővel rövidíteni az élettartamát. Az ember néha felügyelet nélkül hagyja a töltőn az autót. Nem szeretném, ha felrobbanna, kigyulladna, leégne a töltő, az akku, az autó, a garázs. Ezért én a töltőn nem spórolnék, inkább adok 50e-t egy jó CTEK-re, minthogy egy Lidl-s kínai miatt felrobbanjon az akku és leégjen a garázs.

Előzmény: mlas (12892)
Dúrmoller2 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 12893

* A kinézetről vitatkozni értelmetlen, mert szubjektív, ízlés kérdése. Kinek ez tatszik, kinek az. Nekem pl. a nagy felnik nem tetszenek. A nagy átmérőjű kerék igen, de az átmérőn belül legyen szép vastag (ballonos) a gumi. (Nőkből is a ballonosabbak tetszenek.) Megértem, ha másnak más. Azt is megértem, ha valaki a szépségért sokat fizet, sokat szenved.  (Régen a nők szűk fűzőben szenvedtek, hogy csábítóak legyenek. Ma a férfiak /30-s gumikon, földre ültetett autóban rázzák a vesekövüket, hogy csábítóak legyenek.)

 

* Műszakilag a futómű-kerék egy kompromisszum. Kompromisszum az ár, a kanyargyorsulás, féktáv, vezethetőség, kényelem, zaj, élettartam, rossz út tűrőképessé között. A 'gyári' állapotban ezt a kompromisszumot belövik az átlag (BMW) vásárlóra. Ha valaki az átlagnál rosszabb utakon jár, annak érdemes a gyárinál erősebb, magasabb futóművet szereznie. Aki kényes a kényelemre, az lágyítsa a futóművet. Aki mindent feláldoz annak érdekében, hogy a tükörsima pálya kanyarjában 0,01g-vel nagyobb oldalgyorsulást érjen el, az költsön milliókat tuningfutóműre.

 

Nekem, itt Mo.-n, a magyar utakon, télen-nyáron jó kompromisszum, amit a BMW gyárilag ad. Eddig még nem nagyon ért le az alja, ha nagyon kell fel tudok lépni vele a járdára, egykét kikerülhetetlen úthibába belementem már és nem lett baja,(két év 45ekm után szűzek a felnik!) nem drága rá a jó minőségű gumi, stb. Elég kényelmes, 'jó a rugózása', még a gyári defektmentessel sem tűrhetetlen.

Mindemelett az átlag autónál sokkal jobb vezetni, jobban kormányozható, nagyobb kanyargyorsulásokat tud.

Ezért aztán nekem eszembe sem jutna nagyobb felnit venni rá, ültetni, spojlerecskéket rakni a lökhárítóra, ami hamar leszakad és 200km/h alatt érezhetetlen a hatása.

Na jó, egyhez azért ragaszkodtam: van benne toronymerevítő, mert tapasztalatom szerint ez sokat javít a kanyarodás dinamikáján, viszont hátránya nincsen.

 

 

Előzmény: BMWE90320d (12815)
mlas Creative Commons License 2013.03.02 0 0 12892

Mért pont ez? Ez sztem nem tud impulzus üzemmódot, a CTEK az igen, meg ott a Forexnél másik is (ami 18 körül van)

 

Titkos tipp: Lidl 5e körül, a régebbi CTEK-ről koppintott kínai, teljesen megfelel. Sürke, hosszúkás dobozka, 5A max.

Előzmény: 30 9 04 0000 BMWtunig.hu (12890)
horcsab Creative Commons License 2013.03.02 0 0 12891

Sziasztok!

 

8 éves e90-ben, egyre jobban zörögnek az ablakok ha fel vannak húzva. Mit lehet velük csinálni, hogy megszűnjön? (azon kívül, hogy leengedem)

30 9 04 0000 BMWtunig.hu Creative Commons License 2013.03.02 0 0 12890
Előzmény: homti (12842)
mlas Creative Commons License 2013.03.02 0 0 12889

Pont ezért nem viszek pótkereket, nehogy szerelni kelljen :)) így ez a xopás biztos nem kerül rám :))

 

Viszont jó vagyok matekból, így kiszámolva annak valószínűségét, hogy -20 legyen, én épp menjek valahova, és defektem is legyen - hát az nagyon kevés :)) - hamarabb agyonüt egy meteor :DD

Előzmény: EEE60 (12887)
malaga01 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 12888
Előzmény: Nogiatesz (12872)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!