Keresés

Részletes keresés

kerala Creative Commons License 2008.02.04 0 0 5627

Nagyszentjános: Valószínű, hogy azért így alakították ki az áramköröket (részbeni áttervezés történt), hogy "hátha" időközben mégis lesz 120-as sebességjelzés. Egyszerűbb volt így megoldani, hogy kint egy "fogsor" világít, bent meg a másikat az izzó pótolja. A 80-as bejáratra természetesen szabályos módon, lassan villogó zölddel ad előjelzést a térközjelző. És úgy van, a jelfeladás 3-as ütem.:)

Egyébként a jelfogóban ott van a 4*-os ütemadó, csak éppen nincs bekötve...

 

Kimle: Itt a Vp-i bejárati jelzők kb. 150 métert mozdultak a vonal felé, mert a fázishatárt jóval messzebbre tették, mint Nagyszentjánoson.

Előzmény: aruzsi (5616)
GyöBzs Creative Commons License 2008.02.04 0 0 5626
Hát, valóban nem. Szlovákia erről szól? Pedig ott az általam leírt rendszer működik.
Előzmény: aruzsi (5625)
aruzsi Creative Commons License 2008.02.04 0 0 5625
"Nooormális, együttműködő emberi kapcsolatokat feltételezve sokkal egyszerűbben működik a világ, nem?"
És ez az ország PONT erről szól, neeeem? Maargit ...
Előzmény: GyöBzs (5624)
GyöBzs Creative Commons License 2008.02.04 0 0 5624

Jajj, mit kell ezzel már szerencsétlenkedni?

 

Kavarjuk bele az általános fékutat, igen. Nagyon jó, hogy amikor még a szomszéd faluban van kb a vonat, én már tántorogjak ki a kocsmából és próbáljam a gombot is megcélozni. Hááát...

 

Állomáson? Ott a dolgozó, nem? Elmondom neki, hogy "főnök, szeretnék felszállni a pontos, tiszta vonatra, amely rövidesen ideér; ha lehetséges, akkor fizető utasoknak fenntartott kocsiba". Bácsi nem kezel kijáratot, vonat megáll, pápá.

 

Telepítsünk ekvipmentet, amit 3 nap alatt ellopnak, szétbarmolnak. Az utasnak meg írjuk ki, hogy "A megállóhely könyékén a páros számú vonatok ...... km/h, a páratlan számú vonatok ...... km/h sebességgel közlekednek, így kérjük, hogy a menetrend szerinti érkezési idő előtt 3,6*ált. fékút/...... másodperccel szíveskedjen a gombot megnyomni. A vonatok számozási rendszeréről, a vonal kezdő és végpontjáról, továbbá az általános fékúttávolság értékéről a Vasúti Pályakapcitáselosztó honlapján található Hálózati Üzletszabályzat mellékletéből tájékozódhat." - ez nálunk reális szerintem.

 

Fejletlenebbnek mondott országokban nem szarakodnak ilyesmivel. Kiállsz a peronra, aztán ha meglát a mozdonyvezető, akkor megáll. A menetrendben a jelecske magyarázatánál benne van, hogy "akkor fog megállni a vonat, ha a mozdonyvezető látja a felszállni szándékozó utast. Leszállás esetén szándékáról tájékoztassa a vonat személyzetét". Fejletlenebb országokban ezt a megoldást nem ott alkalmazzák, ahol a személyvonat 200km/h-val közlekedik.

 

Azt a rosszindulatú hét meg a nyolcát, hogy az a fránya mozdonyvezető elment és otthagyta az utast. Pedig most nem a bokorba, hanem a fa mögé bújt. Nooormális, együttműködő emberi kapcsolatokat feltételezve sokkal egyszerűbben működik a világ, nem?

Előzmény: D55 (5619)
Infós Creative Commons License 2008.02.04 0 0 5623

"(ha áll a kijárat, vagy az fsz meneszt)"

 

Utóbbira ne appellálj, április 6-tól változni fog a felállás jópár szolgálati helyen.

 

Előzmény: D55 (5619)
Albertus Creative Commons License 2008.02.04 0 0 5622
Ha nincs ott utas, ki nyomta meg a gombot?
Előzmény: D55 (5619)
aruzsi Creative Commons License 2008.02.03 0 0 5621
Köszi, így már világosabb...
Előzmény: Vendégsín (5620)
Vendégsín Creative Commons License 2008.02.03 0 0 5620
Van egy 160 km/h-ig érvényes sebességjelzési rendszer. Van egy ehhez sok lépcsőben hozzáigazított vonatbefolyásoló rendszer.
Vezérhangya elindul és csinálunk egy elvileg 160 km/h-s vonalat. Mire elkészül, rájövünk arra, hogy az általános, illetve számított tényleges fékút helyett alkalmazott "működésbe lépési idő alatt megtett úttal növelt általános fékút" nincs a vonal majdnem kész átépítésénél figyelembe véve, igaz, az egészet eredetileg is csak 120 km/h-ra számítottuk. Innen kezdve tör előre a pár éven (1995-öt írtunk) belül mindent megoldó ETCS, párhuzamosan jöttek az idiotizmusok a különféle (sorompó, valamilyen fékúthiány miatti) csökkentett sebességekkel. Majd deklaráltuk, hogy a vonatbefolyásoló csak 120-ig jó, addigra, mire a járműberendezések 85 %-a már tudja a 120-at is értelmezni. Stb., stb.
Lehet, hogy szupervonalunk kapcsán egy évvel többet kellet volna gondolkodni és utánna cselekedni. Olcsóbb lett volna...
Előzmény: aruzsi (5618)
D55 Creative Commons License 2008.02.03 0 0 5619

Ötlet a feltételes megálláshoz, amivel bizonyítható, hogy az utas valóban ott volt-e a megállóban (tehát nem lehet az mv-t bemószerolni, hogy otthagyott, amikor nem, de ha mégis így volt, akkor lehet bizonyítani) és ha nincs utas, nem kéne lassítani sem:

 

Az utas megnyom egy felszállásjelző gombot, amit a berendezés naplózna. Ennek hatására az általános fékúttávolságra lévő M-táblánál megjelenne egy fényjelzés, ami akkor törlődne, amikor a vonat az mh területén lévő érzékelő mellett elhalad.

 

Állomásokon ez kicsit bonyolultabb lenne, talán lehetne úgy, hogy ott lassítani mindig kell, de ha nincs fel-, vagy leszálló utas, akkor nem kéne megállni (ha áll a kijárat, vagy az fsz meneszt).

aruzsi Creative Commons License 2008.02.03 0 0 5618
Mert?
Ezekből én még nem látom a mondatod igazságtartalmát.
Elmagyarázod?
Előzmény: Vendégsín (5617)
Vendégsín Creative Commons License 2008.02.03 0 0 5617
Mindezek igazolják azt a katasztrófális dilettantizmust, ahogy az 1. vonalon a 120 feletti sebességgel való villogással, és a minden áron ETCS-t felfogással sikerült a "nemzeti vonatbefolyásoló"-t az országban háttérbe szorítani.
Előzmény: kerala (5614)
aruzsi Creative Commons License 2008.02.03 0 0 5616
Miért kell a benti plusz izzó? Átverjük a berendezést?
A 80 miért nem jó?

Ha már átvertük a berendezést, akkor ugye 120-as előjelzés van a térközben?!
Vagy azt már nem 120-ra tervezték?
Jelfeladás akkor most mi? (Tudom, 80 ...) ETCS?

Miért kellett ezt így csinálni (virtuális 120)?

Sok a kérdés ehhez a pici állomáshoz. Amúgy Kimlén is rossz helyen van a bej., vagy az FH. Tolt inga esetén a mozdony kb. az FH-ban van ...
Előzmény: kerala (5614)
kerala Creative Commons License 2008.02.03 0 0 5615

Szegény győri modellvasút:(

Sajnos tényleg "szétbombázták". Kár volt érte, mert kevés hasonló volt, még Európában is. Volt szerencsém évekig fenntartani, javítgatni ezt a berendezést. Sajnos a vége felé már nem költöttek rá semmit, pedig egy felújítással még évekig rendben működhetett volna.

Előzmény: CKD Kombinát (5543)
kerala Creative Commons License 2008.02.03 0 0 5614

Biatorbágy állomáson a VP-i bejárati jelzőkön levő indikátor tudomásom szerint már üzemen kívül van, csak nem szerelték le. A 120-as jelzést azonban felszerelésekor sem használták, csak a 80-ast.

Nagyszentjános VP-i végén most is működik a 80-as sebességjelzés, ha kijáratot nem kezeltek. Itt nincs meg a jelfeladás kiértékelési idejével megnövelt általános fékút, mivel a fázishatár miatt a bejárati jelzőket nem tudták a vonal felé áthelyezni.

Mivel eredetileg 120 km/h-s sebességjelzést terveztek ide is, most úgy működik a "dolog", hogy a jelzőn ég az egyik lámpasor, a másikat pedig a jelfogóban egy 220 V-os izzó pótolja...

aruzsi Creative Commons License 2008.02.02 0 0 5613
De.
Elnéztem. Bocs.
Előzmény: CKD Kombinát (5612)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.02.02 0 0 5612
Nem az 1. eset volt a váltókiszögelés miatt, amikor tekergőzve jártak a vonatok??

Hiszen ha a 2-3. esetben mondjuk a 2. vágányról indult a vonat, akkor kellett hogy használja a 3-as számú váltó másik oldalát is.
Előzmény: aruzsi (5611)
aruzsi Creative Commons License 2008.02.02 0 0 5611
1-2 eset jogos. A 3.-ra nem tudom, mi a magyarázat. A 2-es eset a 3-as váltó kiszögelése miatt volt. Sőt volt olyan is hetekig, hogy ellenőrzés nélkül, állító bizti lekapcsolásával és hívóval lehetett közlekedni.

Ha az alsó sárga kiég, akkor M! lesz természetesen, nem egy zöld.
Előzmény: CKD Kombinát (5610)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.02.02 0 0 5610

Ha már a jelzésképeknél tartunk:

Tatabánya állomás 5a. csonkavágányáról Oroszlány felé az elmúlt egy évben legalább 3 féle képpen jártak ki a vonatok:

  • Kezdetben (1. kép) sárga-zöld jelzésképpel áttekeregve a bal átmenőre, majd vissza Oroszlány felé.
  • Utána (2. kép) egy zöld fénnyel, tekergés nélkül.
  • Mostanában meg szintén tekergés nélkül de újra sárga-zöld jelzéssel.

A 3-as számú kitérő íves jellege miatt lehet hogy kitérőben lehet rajta többel is menni mint 40.

 

Mi lehet erre a magyarázat?

Ha az alsó sárga lencsében kiégne az izzó, akkor gondolom nem lehetne kivezérelni a jelzést...

 

A képet az allomasok.uw.hu oldalról szedtem le. Remélem a berajzolással nem sértettem szerző jogokat.

 

 

1. kép2. kép3. kép
aruzsi Creative Commons License 2008.02.02 0 0 5609
"Nagyszentjánosnál meg nincs semmilyen lassújel, itt 160-al lehet hasítani (kezdőpont felöl váltókörzetben most ugyan van egy 80-as), Biatorbágynál meg amúgy is csak 140 lenne. A magyarázat nem lehet ez?"
NJ 80: ugye nehogy már legalább ez a szakasz 160-as legyen! Mi meg sz@rakodunk itt hogy 80/120 legyen a bejáraton ...

TOR 140: A 140 nem lehet a magyarázat, mert akkor miért akartak 120-as jelzést a jelzőre, ha megvan a fékút? Ha pedig nincs meg, akkor miért lehet most max-szal beesni? Valahol el van rejtve az igazság. Ettől eltekintve is elég gyatra ez a BOE-BN szakasz még a 120-ra is, nem hogy 140-re. Lásd: nincs HER-ben aluljáró ..., stb.

A magam részéről nem hiányolom az egy sárgától eltérő jelzést. Menjen max. 120-szal az a vonat, de végig! Ne 2 km-t 140-nel, majd 100, 80, 60, 40 stb. váltakozva ... és akkor nincs baj a fékúttal, indikátorral, jelfeladással, stb.
Előzmény: CKD Kombinát (5607)
aruzsi Creative Commons License 2008.02.02 0 0 5608
Hétfőn reggel megyek arra vonattal Bicskére FH-zni. Sokat nem látni belőle, de mindig ráfékezünk a páratlan kijáratra.
Előzmény: Törölt nick (5606)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.02.02 0 0 5607
Egy-két hete egy sárgával jártunk be az állomásra végpont felől. A személykocsikból is nagyon jól lehet látni ezt a jelzőt, mert az ív miatt el van fordítva.
Szóval ha megállj állású a kijárati jelző akkor tuti egy sárgával engedi be a vonatot (persze egyenesben).

Az állomás területe már biztos belesik a 120-as lassújelbe, de lehet hogy még ennél is kevesebb van a váltókörzetben.


Nagyszentjánosnál meg nincs semmilyen lassújel, itt 160-al lehet hasítani (kezdőpont felöl váltókörzetben most ugyan van egy 80-as), Biatorbágynál meg amúgy is csak 140 lenne. A magyarázat nem lehet ez?
Előzmény: aruzsi (5605)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.02 0 0 5606
Majd, ha lesz időm, akkor kiugrom azt megnézem, hogy is van a dolog.
Előzmény: aruzsi (5605)
aruzsi Creative Commons License 2008.02.02 0 0 5605
"120-ról nem lehet megállni? Meg úgy emlékszem mintha vonatból már láttam volna egy sárga bejáratot."
Valami ilyen. NJ-n ezért van 80 (bár 120 is jó lett volna ...)

A lassújel a térközben van. Flirt-nek vagy egyedüli Taurusnak (talán) nem akadály felgyorsítani >120-ra a bejáratig. Mondjuk nekik meg kéne tudni is állni egy sárgánál a piros kijáratig. Tehát nem tudom, mi a magyarázat.
Előzmény: Törölt nick (5604)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.02 0 0 5604
120-ról nem lehet megállni? Meg úgy emlékszem mintha vonatból már láttam volna egy sárga bejáratot.

"A páratlan oldalon biztosan van állandó lassújel a töltés miatt."

Ja a bal vágányon van 60-as vagy 80-as lassújel.
Előzmény: aruzsi (5603)
aruzsi Creative Commons License 2008.02.02 0 0 5603
Akkor hogyan lehet egy sárga a bejárat?
A páratlan oldalon biztosan van állandó lassújel a töltés miatt.
Előzmény: Törölt nick (5601)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.02 0 0 5602
Úgy tudom, hogy sorompókhoz használták. Ja, megy ki a divatból, jönnek helyette az elektronikusok.
Előzmény: aruzsi (5598)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.02 0 0 5601
Azt hiszem, hogy 120-as az állomás.
Előzmény: aruzsi (5597)
aruzsi Creative Commons License 2008.02.02 0 0 5600
Köszi a hivatkozást! Sajnos a német nem megy, de a képek azért adják magukat.
Érdekes látni, hogy a németek is kezdenek ráérezni az OSZZSD jelzési rendszer egyszerű-nagyszerű mivoltára. Már ahol használnak még pályamenti jelzőket ...
Előzmény: bodecsabi (5594)
aruzsi Creative Commons License 2008.02.02 0 0 5599
"Sajna még nincs róla rajzom."
Szerintem nem vagy egyedül vele!
Előzmény: Törölt nick (5596)
aruzsi Creative Commons License 2008.02.02 0 0 5598
Igen, volt ilyen a kezemben régen. Mihez használták?
De megy már kifelé a divatból a thermoblinker ...
Előzmény: Törölt nick (5595)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!