Nagyszentjános: Valószínű, hogy azért így alakították ki az áramköröket (részbeni áttervezés történt), hogy "hátha" időközben mégis lesz 120-as sebességjelzés. Egyszerűbb volt így megoldani, hogy kint egy "fogsor" világít, bent meg a másikat az izzó pótolja. A 80-as bejáratra természetesen szabályos módon, lassan villogó zölddel ad előjelzést a térközjelző. És úgy van, a jelfeladás 3-as ütem.:)
Egyébként a jelfogóban ott van a 4*-os ütemadó, csak éppen nincs bekötve...
Kimle: Itt a Vp-i bejárati jelzők kb. 150 métert mozdultak a vonal felé, mert a fázishatárt jóval messzebbre tették, mint Nagyszentjánoson.
"Nooormális, együttműködő emberi kapcsolatokat feltételezve sokkal egyszerűbben működik a világ, nem?" És ez az ország PONT erről szól, neeeem? Maargit ...
Kavarjuk bele az általános fékutat, igen. Nagyon jó, hogy amikor még a szomszéd faluban van kb a vonat, én már tántorogjak ki a kocsmából és próbáljam a gombot is megcélozni. Hááát...
Állomáson? Ott a dolgozó, nem? Elmondom neki, hogy "főnök, szeretnék felszállni a pontos, tiszta vonatra, amely rövidesen ideér; ha lehetséges, akkor fizető utasoknak fenntartott kocsiba". Bácsi nem kezel kijáratot, vonat megáll, pápá.
Telepítsünk ekvipmentet, amit 3 nap alatt ellopnak, szétbarmolnak. Az utasnak meg írjuk ki, hogy "A megállóhely könyékén a páros számú vonatok ...... km/h, a páratlan számú vonatok ...... km/h sebességgel közlekednek, így kérjük, hogy a menetrend szerinti érkezési idő előtt 3,6*ált. fékút/...... másodperccel szíveskedjen a gombot megnyomni. A vonatok számozási rendszeréről, a vonal kezdő és végpontjáról, továbbá az általános fékúttávolság értékéről a Vasúti Pályakapcitáselosztó honlapján található Hálózati Üzletszabályzat mellékletéből tájékozódhat." - ez nálunk reális szerintem.
Fejletlenebbnek mondott országokban nem szarakodnak ilyesmivel. Kiállsz a peronra, aztán ha meglát a mozdonyvezető, akkor megáll. A menetrendben a jelecske magyarázatánál benne van, hogy "akkor fog megállni a vonat, ha a mozdonyvezető látja a felszállni szándékozó utast. Leszállás esetén szándékáról tájékoztassa a vonat személyzetét". Fejletlenebb országokban ezt a megoldást nem ott alkalmazzák, ahol a személyvonat 200km/h-val közlekedik.
Azt a rosszindulatú hét meg a nyolcát, hogy az a fránya mozdonyvezető elment és otthagyta az utast. Pedig most nem a bokorba, hanem a fa mögé bújt. Nooormális, együttműködő emberi kapcsolatokat feltételezve sokkal egyszerűbben működik a világ, nem?
Van egy 160 km/h-ig érvényes sebességjelzési rendszer. Van egy ehhez sok lépcsőben hozzáigazított vonatbefolyásoló rendszer. Vezérhangya elindul és csinálunk egy elvileg 160 km/h-s vonalat. Mire elkészül, rájövünk arra, hogy az általános, illetve számított tényleges fékút helyett alkalmazott "működésbe lépési idő alatt megtett úttal növelt általános fékút" nincs a vonal majdnem kész átépítésénél figyelembe véve, igaz, az egészet eredetileg is csak 120 km/h-ra számítottuk. Innen kezdve tör előre a pár éven (1995-öt írtunk) belül mindent megoldó ETCS, párhuzamosan jöttek az idiotizmusok a különféle (sorompó, valamilyen fékúthiány miatti) csökkentett sebességekkel. Majd deklaráltuk, hogy a vonatbefolyásoló csak 120-ig jó, addigra, mire a járműberendezések 85 %-a már tudja a 120-at is értelmezni. Stb., stb. Lehet, hogy szupervonalunk kapcsán egy évvel többet kellet volna gondolkodni és utánna cselekedni. Olcsóbb lett volna...
Ötlet a feltételes megálláshoz, amivel bizonyítható, hogy az utas valóban ott volt-e a megállóban (tehát nem lehet az mv-t bemószerolni, hogy otthagyott, amikor nem, de ha mégis így volt, akkor lehet bizonyítani) és ha nincs utas, nem kéne lassítani sem:
Az utas megnyom egy felszállásjelző gombot, amit a berendezés naplózna. Ennek hatására az általános fékúttávolságra lévő M-táblánál megjelenne egy fényjelzés, ami akkor törlődne, amikor a vonat az mh területén lévő érzékelő mellett elhalad.
Állomásokon ez kicsit bonyolultabb lenne, talán lehetne úgy, hogy ott lassítani mindig kell, de ha nincs fel-, vagy leszálló utas, akkor nem kéne megállni (ha áll a kijárat, vagy az fsz meneszt).
Mindezek igazolják azt a katasztrófális dilettantizmust, ahogy az 1. vonalon a 120 feletti sebességgel való villogással, és a minden áron ETCS-t felfogással sikerült a "nemzeti vonatbefolyásoló"-t az országban háttérbe szorítani.
Miért kell a benti plusz izzó? Átverjük a berendezést? A 80 miért nem jó?
Ha már átvertük a berendezést, akkor ugye 120-as előjelzés van a térközben?! Vagy azt már nem 120-ra tervezték? Jelfeladás akkor most mi? (Tudom, 80 ...) ETCS?
Miért kellett ezt így csinálni (virtuális 120)?
Sok a kérdés ehhez a pici állomáshoz. Amúgy Kimlén is rossz helyen van a bej., vagy az FH. Tolt inga esetén a mozdony kb. az FH-ban van ...
Sajnos tényleg "szétbombázták". Kár volt érte, mert kevés hasonló volt, még Európában is. Volt szerencsém évekig fenntartani, javítgatni ezt a berendezést. Sajnos a vége felé már nem költöttek rá semmit, pedig egy felújítással még évekig rendben működhetett volna.
Biatorbágy állomáson a VP-i bejárati jelzőkön levő indikátor tudomásom szerint már üzemen kívül van, csak nem szerelték le. A 120-as jelzést azonban felszerelésekor sem használták, csak a 80-ast.
Nagyszentjános VP-i végén most is működik a 80-as sebességjelzés, ha kijáratot nem kezeltek. Itt nincs meg a jelfeladás kiértékelési idejével megnövelt általános fékút, mivel a fázishatár miatt a bejárati jelzőket nem tudták a vonal felé áthelyezni.
Mivel eredetileg 120 km/h-s sebességjelzést terveztek ide is, most úgy működik a "dolog", hogy a jelzőn ég az egyik lámpasor, a másikat pedig a jelfogóban egy 220 V-os izzó pótolja...
1-2 eset jogos. A 3.-ra nem tudom, mi a magyarázat. A 2-es eset a 3-as váltó kiszögelése miatt volt. Sőt volt olyan is hetekig, hogy ellenőrzés nélkül, állító bizti lekapcsolásával és hívóval lehetett közlekedni.
Ha az alsó sárga kiég, akkor M! lesz természetesen, nem egy zöld.
"Nagyszentjánosnál meg nincs semmilyen lassújel, itt 160-al lehet hasítani (kezdőpont felöl váltókörzetben most ugyan van egy 80-as), Biatorbágynál meg amúgy is csak 140 lenne. A magyarázat nem lehet ez?" NJ 80: ugye nehogy már legalább ez a szakasz 160-as legyen! Mi meg sz@rakodunk itt hogy 80/120 legyen a bejáraton ...
TOR 140: A 140 nem lehet a magyarázat, mert akkor miért akartak 120-as jelzést a jelzőre, ha megvan a fékút? Ha pedig nincs meg, akkor miért lehet most max-szal beesni? Valahol el van rejtve az igazság. Ettől eltekintve is elég gyatra ez a BOE-BN szakasz még a 120-ra is, nem hogy 140-re. Lásd: nincs HER-ben aluljáró ..., stb.
A magam részéről nem hiányolom az egy sárgától eltérő jelzést. Menjen max. 120-szal az a vonat, de végig! Ne 2 km-t 140-nel, majd 100, 80, 60, 40 stb. váltakozva ... és akkor nincs baj a fékúttal, indikátorral, jelfeladással, stb.
Egy-két hete egy sárgával jártunk be az állomásra végpont felől. A személykocsikból is nagyon jól lehet látni ezt a jelzőt, mert az ív miatt el van fordítva. Szóval ha megállj állású a kijárati jelző akkor tuti egy sárgával engedi be a vonatot (persze egyenesben).
Az állomás területe már biztos belesik a 120-as lassújelbe, de lehet hogy még ennél is kevesebb van a váltókörzetben.
Nagyszentjánosnál meg nincs semmilyen lassújel, itt 160-al lehet hasítani (kezdőpont felöl váltókörzetben most ugyan van egy 80-as), Biatorbágynál meg amúgy is csak 140 lenne. A magyarázat nem lehet ez?
"120-ról nem lehet megállni? Meg úgy emlékszem mintha vonatból már láttam volna egy sárga bejáratot." Valami ilyen. NJ-n ezért van 80 (bár 120 is jó lett volna ...)
A lassújel a térközben van. Flirt-nek vagy egyedüli Taurusnak (talán) nem akadály felgyorsítani >120-ra a bejáratig. Mondjuk nekik meg kéne tudni is állni egy sárgánál a piros kijáratig. Tehát nem tudom, mi a magyarázat.
Köszi a hivatkozást! Sajnos a német nem megy, de a képek azért adják magukat. Érdekes látni, hogy a németek is kezdenek ráérezni az OSZZSD jelzési rendszer egyszerű-nagyszerű mivoltára. Már ahol használnak még pályamenti jelzőket ...