Koszi!
(amugy meg a szerelo beszelt ra, a fene a jo dolgat, h "sok a gond a ket sebesseggel, igy jobb lesz". Lehet, h csak alkatresz këllëtt neki. De most mar mindegy, nem akarok vele foglalkozni)
Hali hZoli! Megbízhatóságból a babi nálam is jól vizsgázott. 5év alatt csak 3x kellet hazatekernem, sőt én csináltam már vele egy nap 250km-t is UFF ,a seggem bánta. Én sokat jártam itt pesten vele a fősulira, sőt futárkodtam vele, majdnem egy hónapot. Ha kis távolságról van szó, mindenképpen érdemes, mert rengeteg időt takaríthatsz meg vele, főleg, ha a belvárosban van elintézni valód. Én mindenhova motorral járok(simson, vagy babi). Nekem megér annyi pénzt, hogy ne aszalódjak a buszon, és a lehető leghamarabb ekintézhessem a dolgaimat. A forgalomtól meg nem kell félni, megszokod.
Hi, Degeczi. Miért alakítottad egysebeségessé? HA visszaalakítod többet ér. Szerintem., ha jó állapotú, 30-max40 az értéke.
Beszélj a Rafi-val! A mamájának tökéletes az, egysebességesként is. (szerintem) Amúgy mostanában baromira lementek az árak. Nekem van egy kis Garelli mopedom, van benne 950Km, de sehogy se tudom eladni.
Szió, Matiz! Találkoztam már ilyan jelenséggel. 3 oka lehet (207-es ről beszélve) Az egyik, hogy a tengelykapcsoloban, van egy biztosító gyűrü, amely megakadályozza, hogy a belső, tengelykapcsoló dob kijöjjön a helyéről. Ha ez kijön, beleérhet az úgynevezett vezető tárcsába, ami okozhet érdekes tüneteket. A másik ok, ha még beljebb haladsz, ott tűgörgők vannak. Nos nekem azok már szorultak meg, mert nem volt olaj a blokkban. Még esetleg az is lehet(mert láttam olyat is), hogy az indítási betét (abból van 3) elvesztette az egyik surlódó pofáját, és az bele akadt valahova.
A javításhoz nem árt, ha van lenkerék lehúzód, de megteszi egy jó kalapács is, hátulról kell megütni a lendkereket, de elötte a középső csavart ki kell szedni. (a másik 3 marad) Utána szétbarmolod a szimeringet 15X24X7 , alatta a zégergyűrű, és már szét is jött az egyész kuplung. Na mára ennyi, ha tovább kell bontani, írj ujra. Csáó!
Bátyám keresztanyjának vettek egyet, vadi újonnan. Hazavitték, ott kiderült, hogy nem ér le róla a lába. Soha nem ment vele, kb. 5km ha volt a mociban...aztán, évek múlva, eladták vagy nem is tudom mi lett a sorsa......
Az mas, persze, csak azert kerdeztem, mer' mintha szegedi lennel, vagy mi, de majd deliapro.
En az elsot (amit sokkal jobban szerettem, mint a masodikat, de egy 15 perces pizzazas alatt elloptak) igy, kb 17-ert vettem 89-ben, ezt a masodikat vmikor 90-91-ben mar valoban 30 kornyeken.
Hadd ne adjak tanácsot, mert már régen nem vagyok képben a témában. Szerintem jobban jársz, ha szétnézel valami hirdetési újságban.
Az enyém újkorában 14400 Ft volt, aztán én 15500-ért adtam tovább. Akkoriban emlékeim szerint 17000 körül volt újonnan. Aztán ahogy írtam, rövidesen 30000 fölé ugrottak az új árak.
Ja, de mennyit er ket horgaszbot? (igaz, az enyem vagy 20 evvel fiatalabb, szoval mindegy)
A jogsi nalam ugyan downgrade-el adott volt, de mondjuk a kotelezo bukohasznalat is egy erv az eladas mellett. Remelem, bicajra egy jo darabig nem vezetik be...
Nekunk is volt egy, 1972-es evjaratu, velem egyidös, merevfaru kis piros, de mar evek ota csak allt a muhelyben, nemreg atyam elcserelte 2 horgaszbotra. De jo is volt annak idejen, miatta csinaltam kismotoros jogsit anno.
Es most mennyi? Epp aktualis lenne:
van egy lassan 10 eves, eredetileg 2, kesobb 1 sebessegesre atalakitott Ebadtam. Meg 10ezret sem futott, ugyanis legalabb 5 eve mar nem volt beinditva, csak ott all a garazsban (feltehetoen nem is indulna be, az 5 eve benne lotykolodo benzin gondolom sok vizet folszedhetett mar).
Eladas lesz belole, de eddig nem siettem vele most azonban a szomszed mar nyaggat, h megis, adom-e.
Mi az a minimum, amit erdemes lehet elkerni egy ilyen (finoman szolva reg nem karbantartott, de amugy serulesmentes es nem lestrapalt) peldanyert?
Akkor talan tudsz segiteni. Babettat, Jawat meg eletemben nem szedtem szet, de mas motorokon meglepoen sok mindent megjavitottam mar. A Jawa-nak az a baja, hogy "beallt", allandoan hajtja a kereket a motor. Gondolom ropsulyos kupplungja van, es ott eghetett be, vagy mi a szosz. Talalkoztal mar ilyennel?
Sziasztok!
Nagypapám piros (1982-es) Babettáját kaptam meg tavaly ősszel.A motor kb. 3-400 km-t ment, és mivel száraz helyiségben letakarva tárolta, olyan csodás, rozsdamentes állapotban, újszerűen maradt meg; hogy természetesen nagy örömmel vettem birtokba. Kisebb (1-2 órás) "átpucolás" után várt rám a dicső feladat:mintegy 100 km-t tettem meg vele nagyszüleimtől az otthonomig!(2 húszperces pihenővel! - 3 óra tiszta menetidővel!:-)) Az év során minden nap(!) ezzel jártam suliba!Egyszer sem hagyott cserben, és alig kellett tankolnom!Én semmi pénzért nem válnék meg tőle.
Hanem idén Pesten folytatom a tanulmányaimat, és kíváncsi vagyok a véleményetekre:vajon érdemes lenne-e ott közlekednem vele? Nem tudom, hogy a közlekedés tempóját fel tudom-e venni vele?(max.40 km/h :-( )
Jó sok Babettá(zás)t mindenkinek!
A rendőr engem úgy kapott el vele, hogy se sisak, se jogsi, és a hugica a kipárnázott csomitartin.
Haza kellett futni a személyimért, és ennyivel megúsztam.
Helyre kéne rántani. Hálás jószág. Talán tudok segíteni is.
Amúgy nem minden robogós majom, de minden majom robogós.
A majomrobogós ismertető jegyei:
1. Asziszi az ő mocija a legobb, buszkén, felemelt fejjel száguldozik.
2. Sisakja fulig ér, és gusztustalan napszemüveget hord.
3. egyáltalán nem köszön, és hülyének néz, ha köszönök.
4, A pirosnál undorral nézi a simsonomat, de mikor legyorsulom, meg van sértődve.
5. Egyáltalán nem ért a motorokhoz, mégis nagyon király motoros csávónak érzi magát.
6, Legfőbb utvonala, a bolt meg vissza, illetve, ha megfelelő az időjárás, esetleg iskolába, vagy munkába is bemerészkedik vele, de ekkor tényleg már nagyon buszke magára.
Ennyi.
Igazi, sárga, kő régi Babettán motorztam először! Akkor még csak a járdán, szinte alig ért le a lábam róla! De nagy szám volt, villantani a többiek előtt, hogy már motorozok :)) (Ált. iskola elsős vagy másodikos voltam kb....) Természetesen bátyámé volt a verda.
Különös? Mitől különös?
Nekem is volt egy Babettám, újonnan kaptam, aztán 2 éves volt, amikor eladtam. Ha jól emlékszem, ez 11 éve történt (az eladás). Az újabb, a kétsebességes változat volt. Szerettem vele motorozni, különösen a taxisblokád idején volt jó, mert semmi forgalom nem volt a városban, engem viszont mindenütt átengedtek. Csak azért adtam el, mert lakótelepen laktunk, a házban sehol nem tudtam tartani, csak a garázsban, de az meg 2 km-re volt a házunktól, úgyhogy ritkán vettem a fáradságot, hogy egy kis motorozás kedvéért odáig elgyalogoljak. Aztán meg vissza. Így történhetett, hogy a 2 év alatt összesen 700 km-t mentem vele, vagyis alig többet a bejáratásnál. Végül nem láttam értelmét, hogy megtartsam, eladtam. Pont rosszkor, mert egy hónapra rá hirtelen a duplájára emelkedett az összes új kismotor ára, én is kaphattam volna érte kétszer annyit.
Sziasztok! sok jófej Babettást ismerek, sok Babetta ment már át a kezemen, hát gondoltam talán itt is akad vki, akit még nem fertőztek meg a majomfejű robogósok, és szereti ezt a különös mocit.
Üdv: Marci