Dehogyis tőled, csak épp eszembe jutott:-)
Tőlem aztán bárki válaszolhat, csak tudom, a gyári prosikban emlegetett értékek általában köszönő viszonyban sincsenek a valósággal.
hamvasat (Golf III 1.9TD) által említett 0,4dl/óra viszont még a gyári adatokat is alulmúlja, még én is többet fogyasztok pálinkából egy óra alatt:-)
Szóval ne féljetek megosztani az elrettentő adatokat az állófűtés valós fogyasztásáról.
Gyanítom én is :-))) De mivel még csak egy autóban ültem amiben volt állófűtés, az is egy Nissan Patrol terepjáró volt, amit ingyen kapott a haverom a szőlőhöz, amit vett. Lepurcant szar volt, bekapcsoltam az állófűtést (nyáron :-) és nem tudtuk lekapocsolni, percekig szarakodtunk vele :-))) Szóval sejtem, hogy jó lesz, de azért kíváncsi vagyok.
Mostanában elég sok használt Webasto állófűtést hírdetnek a Traderben az Egyebek rovatban 100-120eFt körül. Benzines és dízel állófűtést egyaránt.
www.trader.hu
Ja, amúgy nagyon keveset esznek ezek, óránként 0,4 deci ha jól tudom.
Amúgy pár hét és itt lesz az öregem vadi új céges kocsija, egy Audi A6 2.5TDI, full extrás, abbam lesz állófűtés is, majd alaposan betesztelem és írok. Azt nem tudom, hogy gyári vagy Webasto, de lehet, hogy a kettő egy és ugyanaz, hiszen a Webasto sok-sok márkának hivatalos beszállítója.
Amúgy mennyire kell szétbarmolni, és mit a beszereléshez?
Tavaly kínáltak egy alig használt állófűtést 30eFt-ért, de olyan hülye voltam, hogy nem vettem meg. Már nem emlékszem, hogy miért...
Ki kell szedni belőle és eladni, ha már nem tudod az újban felhasználni, akkor csak beszerelés 30-40 ezre a bukó.
Extrákért úgysem fizet senki, én sem:-), de használtan még meggondolnám.
A skorpiónál olyan 250be lenne szereléssel együtt nekem, de mennyit eszik egy ilyen szerkezet kis kocsiban?
Na, rövidre zártam a kört. A K-Termo nem forgalmazza, de továbbítottak a Skorpióhoz, azonban már ők sem, csak a gond volt vele.
A német verzió, amiről beszéltem, a báriumhidroxid sóval töltött, az remekül működik, amíg ki nem lyukad a sótartály regisztere, a kijutó só pedig felzabálja a hűtókörrel érintkező összes alualkatrészt a motorban, az pedig nem kevés van, gyk. az egész alu. Emiatt ez eltűnt a piacról.
A másik pedig nagy helyet foglalt, ezért csomagtartóba építették, de 0 fok alatt nem volt eléggé hatékony, nagy hidegben órákat hidalt át mindössze, semmi reggeli melegindítás.
Kár, mert biztos remek megoldás lett volna.
Marad a hagyományos állófűtés.
Az a baj az utolagosan szerelt allofutessel hogy amikor elertekesitjuk az autot, akkor nem fejezheto ki az araban az a 2-300 eFt-os koltseg, amelyet meg esetlegesen be is vallana az ember.
Sziasztok,
én egy olyan motormelegítő eszközt keresek, amit régen egy 5ös BMWbe építve láttam. Ez az üzem közben keletkezett motorhőt tárolja el, valami sóoldat van a tartályban, s indításnál visszatáplálja 2-3 napon belül a hűtőkörbe.
Sehol nem találtam róla infót, létezik még ilyen?
Nekem csak arra kellene, hogy hamarabb melegedjen a motor a kocsiban, csillaggarázs rulez:-)
Az enyémbe nincs hőkapcsoló, csak bedugom és kész. Ez egy 1600 Ft-os kínai termék. A tied milyen, hány forintos( arra gondolok amelyik nagyon fűtött ) ? Csalódtam benne, mert amikor beindítom a kocsit, bedugom a csatlakozót és kimegyek jeget kaparni majd visszaülök, nem fogad meleg ülés, ahogy ráülök, hideget érzek, csak kicsit később kezedem el érezni hogy meleg.
Nekem is kettő van, a régi annyira fűtött, hogy állandóan ki kellett ötpercenként kapcsolni, mert égetett. Beiktattam egy kerámiaalátétet, úgy jó lett. Sajnos nyáron leesett a polcról és a kutya kicsit kidizájnsította, így nics gusztusom berakni a kocsiba. Ezért vettem egy újat, ami nekem se fűt annyira. Ez azért van, mert van benne, valami túlmelegedésvédelem, ezt írja a papírja. Amúgy télen is pont ilyen meleget fog csinálni, ne aggódj. Egyébként valahogy megpróbálom kiikatatni az enyéből a hőkapcsolót, ha sikerül, majd írok, hogy hogyan kell.
Vettem egy ilyen fűthető ülésvédőt, hát azt hittem ennél azért jobban melegít, mondjuk éppen elég, de ha komolyabb mínuszok lesznek akkor is elég lesz ?
kb en is igy voltam vele... addig nem hianyzott amig nem tudtam milyen jo is az...
aztan elkapott az ekszij vettemk egy hasznalt Recaro TGK ulest legrugokkal meg ketfokozatu ulesfutessel nos baromijo! igaz szerelni kellett ra 1 +kapcsolot amivel nyaron full ki lehet iktatni az ulesfutest, mert beszalaskor konnyen bekapcsolodik aztan k. meleg tud lenni :)))
Nekem is van ilyen huzat, kettő is. Mindegyik biztonságos, a teljesítménye miatt nem tud túlmelegedni, zárlat ellen meg van biztosíték. Én régóta használom, és akinek egyszer is volt prosztata gyulladása, az már le sem mondana az ülésfűtésről :-))) Az egyik huzat nagyon meleg, szinte már égeti az ember seggét egy negyed óra után, de én pont így szeretem :-))) A másik az egy kicsit lájtosabb, kellemesen meleg. Én is reggel amikor kimegyek a kocsihoz, egyből bedugom, hogy miután lekaparom a jeget már a finom meleg székbe kelljen ülni. Nagyon praktikus kis dolog, merem bátran ajánlani mindenkinek. Komolyan nem hittem előtte, hogy ekkora komfortot jelent...
Szóval megéri. A magára hagyást úgy értettem, hogy bedugom a szivargyújtóba és közben kapargatom a jeget, természetesen járó motornál:)) Asszem' veszek is egyet hamarosan, mert nem túl kellemes ráülni a jéghideg ülésre. Egy dolog aggaszt: munkába menet rövid utakra használom a kocsit(3-4 km), így ha mindig bedugom az ülésfűtést, és ezen a rövid úton nem tud rendesen utántöltődni az akksi, gyakrabban fog lemerülni ? Igaz, hogy Hondáról van szó, szóval szerintem kicsi az esélye, de azért előfordulhat.
Nekem van, pont így működik. Égetni az az 55 Watt nem fog, legfeljebb ha az egész cucc összegyűrődik a hátsód alá. Magára is lehet hagyni, de legyen a kocsiban bikakábel :-) Én háromszor hagytam magára reggeltől estig vagy fordítva... utána átszereltettem a szivargyújtót úgy, hogy a gyújtáskulcs kapcsolja ki-be.
Azt a 2000 forintot szerintem megéri. Ellentétben az ugyanott kapható, műszerfalra rakható fűtőkészülékkel. Na az semmit se ér. A szélvédőről nem fújja le a párát, nemhogy érezhetően fűtene.
A fűthető ülésvédőkkel van valakinek tapasztalata ? Egyszer néztem a Tescoba egyet, 1500-2000 ft volt, de megláttam, hogy kínai, így nem mertem megvenni. És valami olyat olvastam rajta, hogy nincs neki szabályzása, tehát nem lehet magára hagyni, ez hogy működik, bedugom a szivargyujtóba, azt amikor égeti a seggem, kihúzom ? Ez így elég gagyi. De valami csak kéne, ha jönnek a mínuszok.
Nekem ilyen van. Már így vettem az autót. A fagydugó helyére van berakva egy merülőforraló és az utastérbe is be van vezetve a 220V. Ott egy ventilátor fűt. Egy időzítő órávál lehet szabályozni, hogy mikor kapcsoljon be és ki. Nem valami nagy teljesítményű, -10 fokban kb. 2 óra alatt melegszik fel a motor olyan 40-50 fokra. Nekem nagyon tetszik, az utasteret is elég jól befűti a 2000 Wattos venti.