Ma voltam az Érd M6-ban kötelező 1 éves karosszéria átvizsgáláson. (már nem dolgozik ott Géza)
A következő történt: autó felemel-kerekek megforgat-kipufogó végig kopogtat ill.rángat-majd leenged és kész!!!!!!!!!
Kérdezem a munkafelvevőt maguknál ennyi? Kérdi miért mit csinált? Mondom mit,(a jobb első ajtó műanyag küszöbvédője alól rozsdás víz folyik ki ha lemosom) azt mondja akkor visszaviszi. Lehet csak nem ezt az autót!
Kicsit romlott az M6 fénye, szinte már nem is világít! :)
Amikor a Formula3000-nél a netről rendelve egy liter full szintetikus 5W30, vagy 5W40 olaj kerül 1550-1700 forintba, szerintem felejtős.
Én hétfőn rendelek olajat a Megane-ba, ELF 5W30, 7700 az 5 liter. Ha két hete rendeltem volna, akkor 7500 lett volna. Ha meg összejönne egy 3X 5 literes rendelés, akkor még 7 ezer sincs :) Persze + szállítás, de az minimális. A szalonban Pesten volt pofájuk 21 ezres árajánlatot adni csak ugyanerre az olajra :(
Van valami infó arról, hogy az idei gyártású autók a frissített motorelektronikával (van ilyen egyáltalán?) kerülnek leszállításra? Illetve szó volt valami tuner upgrade-ről is.
Tényleg felesleges ezen vitázni. :) A törzskönyv így is- úgy is a banknál marad, ha hiteles és ha lízinges akkor is. A lényeg a forgalmiba való bejegyzés. Ott meg csak a vevő adatai vannak.
Már ezen értelmetlen vitatkozni, mert a lízing esetén a tulajdonos a lízingbeadó cég. A törzskönyv is az ő nevére van kiállítva. És az átírási díjat a lizingbevevővel fizettetik meg.
Minden más eset egyszerű hitel, mégha "lizingnek " mondják akkor is!
De , ha nincs benne vagy 10ezer km, ill. nem 2007-es , akkor megéri. Feltéve, ha valaki nem érzi hátránynak, hogy nem hitel, hanem lizing..( nem a vevő, hanem a lizingcég nevén marad a kocsi, ez kétszeri átírási díj például..)
Tévedés. Ma már a lízingnél annyi a különbség, hogy nem tulajdonosnak hanem üzembentartónak jegyzik be a vevőt, és a tulajdonos rublika üres marad. Átírás ugyanannyi. :)
Teljesen leegyszerűsítve könnyen átlátható, hogy a végén miért sokkal nagyobb arányú a tőkevisszafizetés a havi részletben.
Vegyünk egy 4 milliós hitelt, és tekintsünk el az árfolyamingadozástól, így ugye fix a havi részlet nagysága.
Mondjuk 4 milliónak az éves kamata 360 ezer, a havi részlet meg 50 ezerre van megállapítva, akkor első évben törlesztesz 360 ezer kamatot, meg 240 ezer tőkét(a havi részletben is ilyen aránnyal).
A második évre a maradék tőke vagyis 3millió 760 ezernek a kamatát törleszted, plusz egy kicsivel több tőkét, mint az előző évben. Tételezzük fel, hogy az utolsó évre 500 ezer ft tőketartozás marad, akkor az 50 ezer haviból majdnem az összes a tőkét törleszti, és már csak minimális arányú a kamat benne.
ez persze egy nagyon leegyszerűsített "modell", de alapvetően így működik a dolog
Elég korrektnek tűnik a havi csekk és számla. (BB Autó)
Rajta van az aktuális CHF árfolyam amivel számoltak, az aktuális fizetendő forint, ebből mennyi a kamat és mennyi a tőkebefizetés. És mennyi még a fennáló tőketartozás.
Egy dolgot hiányolok (bár ezt a bankban a munkahelyemen megkérdezhetném): Hogyan, mi alapján változok a tőke és kamatfizetés aránya.
Értsd: Az elején több kamatot kell fizetni, a végére meg szinte csak a tőkét.
Őszinté kívánom, hogy úgy legyen! De azért 10 év múlva vedd elő a papírokat és add össze, hogy összesen mennyit vizettél vissza a banknak. Nem lepődnék meg ha a végén nagyon nem 4,55% kamat jönne ki. ;)
A Ceedservice oldalon, a hasznos linkek alatt, belvárosi forgalomfigyelő kamerák képeit lehet nézni. Múltkor kipróbáltam, és valóban élő képeket látsz.
Egy információ, hátha segít Nektek is. A Meganeklub fórumán tegnap meghírdettünk egy felhívást, tájékoztatjuk egymást napközben a budapesti forgalomról, hátha segít a többieknek.
Most azt mondanám, hogy olyan 8 órának megfelelő dugók és forgalom van mindenhol.
Nem egészen így van. Ha van fedezeti biztosítás akkor az ügyféltől beszedett pénzt a kockázati biztosító kapja. A banknak kötelessége a kár mérséklése . Még utólag is.
De , ha nincs benne vagy 10ezer km, ill. nem 2007-es , akkor megéri. Feltéve, ha valaki nem érzi hátránynak, hogy nem hitel, hanem lizing..( nem a vevő, hanem a lizingcég nevén marad a kocsi, ez kétszeri átírási díj például..)
"A 120 hónapos hitel szerintem azon ábrándozó/reménykedő emberek eszköze akik nem tudják feldolgozni az anyagi lehetőségeik és az álmaik között tátongó szakadékot."
Ez igaz az én 120 hónapos hitelemre is ? :-)
4,55 THM-el megvettem a 8-10 évre tervezett szuper autómat, az ára meg 8% (nettó) FIX kamattal fial.... :-)
Hogy miért nem 4-5 évente cserélem ha van pénzem?
Mert szerintem ez a luxus, nem a 120 Hónap hitel fizetése.
Az a 120 havi hitel, főként hogy van, az 1-3 évben nem, vagy kevesebbet kell fizetni, nem hülye a bank, ne felejtsük, az autó sosem ér ekkor annyit mint a hitel és ennyi év után meg is unhatja... Vajon a casco-hitel eseteit tudatosítják a vásárlóban (hogy a bank nem csak a tulaj jár rosszul, nincs autó és még fizetni kell valamennyit). És össze kell számolni a 120 hó havi befizetéseit, lehet 5 milla a 3,5-ből, kb.
A vicc az egészben, hogy a bankok egyébként minden hitelre kötnek hitel-fedezeti biztosítást is. Ez fedezi az összes felmerülő költségeiket, ergo dupla bevételük van, mert a költségeket az ügyféllel is megfizettetik.
És a casco mentes hitel sem igazi casco mentes. Erre is van szerződésük.
Egész pontosan nem a casco, hanem a KGFB köteles minden felmerült kárt megtéríteni!!
Nagy különbség, de ezt kevesen tudják.
Mint ahogy azt sem, hogy a KGFB terhére egy esetleges kárnál az autó értékcsökkenését is igényelni kell! Ennek az az oka, hogy egy NEM saját hibás kárnál nem érheti hátrány a károsultat.