Milyen abettát akarsz venni egy vagy kettő speedeset? Ha pénzem lenne én azt csinálnam hogy ebből a 210-es vázből kidobnám a motort és beleraknék és régi egysebességest. Elvileg a kétsebbeséges erősebb (2LE vs. 1,75LE) de a régi motorja szerintem akkor is jobb de viszont a kétsebbeséges jobban néz ki. (szeintem)
Na bazz most jött a hír: jó a kompresszió!
Akkor mi a f@sz van ezzel a sz@r@ll?
Jajj most rosz lett a kevem pedig örültem a topicnak na mindegy
Ezexerint azért nem volt a listán, mert aug. 1én volt az utsó hozzászólás, lecsúszott talán vaahogy a listáról, most írtam, és visszakerült a listára... Király! :) Mert mielőtt írtam volna, direkt átnéztem a listát mégegyszer, és nem találtam...
Szia Rxdns! A Riga Rulez most is fenn van a TotalBike-on a fórumok között, csak kattints a címlapra, vagy bármely rovatra.
Hogy éppen melyik helyen van, az attól függ, hogy mikor volt benne az utolsó levél, azaz a legjobban futó topik áll a legmagasabb helyen, vagyis írjatok szorgalmasan, és akkor mindig a Riga lesz a csúcson. Vagy a Babetta Love, mert az is fenn van :o)(Persze van az egésznek egy jó tízperces átfutása.
Itt valahol fennt van egy link, hogy küldjünk levelet a totalcarnak.... na írtam is mézesmázos levelet, a RIGA rulezzel kapcsolatban, pár nap múlva válasz, hogy kitették, de nem írt azóta senki a topicba, és törölték is a totalbike listáról... :(
Dóczi!! A fugattyún a gyűrűhornyokban van egy kis kiálló pöcök, oda kell illeszteni a gyűrű vájatát!! Ha nem illeszted őket össze, akkor ki fog lógni a horonyból a gyűrű, és erőltetni kell, meg valszeg első beindításnál 100 darabbá törik a gyűrű, aztán nézheted a milliméter mély árkokat a henger falán...
Egy régi roncs sr-2-ről(ha jól tudom) már leszedtem a hengert de a gyűrűket összetörtem raktam rá másikat aztán valahogy ráerőltttem a dugattyúra a hengert és a fejet. nálam itt a baj hogy nem tom rendesen bele illeszteni
Rx, többiek:
A totálbikeosokat hogy lehet rávenni, hogy ennek a fórumnak is csináljanak egy linket az oldalukra? Biztos nem haldoklana ugy a topic soha.
Lehet, hogy megint veszek egy babettát. Nem kellett volna eladni az előzőt...De akkor ugy nézett ki, hogy kell pénz simsonra. na mind1. Persze azt is tuningolnám, amit az előzőn megcsináltam + még mást is. Nem tudja valaki, hogy milyen pontosan az a láncfűrész porlasztó, amitöl a babi megtáltosodik? Vagy jó lenne rá egy szimó porlasztó egy közdarabbal? Biztos jobban menne, mint azzal a kis 12-es karbival:) Persze az is lehet, hogy bolond vagyok:D
Joc
Nemtom, mit értesz komplett motorgenerál alatt, de szerintem most csak furni kell+dugó,gyűrű. De az is lehet, hogy elég lenne neki egy uj dugó+gyűrű és nem kell neki furás. De én mindenesetre kicserélném a főtengelyszimeringeket, ha már hozzányúlnék.
De most igy fölösleges találgatni, hogy mit kell rajta megcsinálni, ezt látni kell. Meg van, ami csak szétszedés után derül ki. pl. lehet, hogy a felső tűgörgőt+csapszeget is érdemes kicserélni.
Nem bonyolult 1ébként a szétszedés, az összerakás már kicsit nehezebb;)
leveszed a kipuffkönyököt a hengerről, meg a porlasztót. Utána a hengerfej anyáit leszeded, lejön a hengerfej. Utána meg óvatosan lehuzod a hengert. A dugót a csapszeg tartja, aminek a végén van két zégergyűrű. Ezeket leveszed, utána kiütöd, vagy kinyomod a csapszeget, és már kész is. Valaki biztos tud majd segiteni neked.
Az alkatrész meg nem sokba kerül. dugó+gyűrű max 1 ezres, csapszeg, tűgörgő kb 3-400 pézz.
Joc
3ezerért biztos nem szedik szét neked. Az a furás munkadija+dugó+gyűrűk. Meg a a gépműhelyeseknek nem ez a dolga, ők nemigen foglalkoznak motorszereléssel.
Joc
Csongrádon lakom az egertől kb 150 km
De azért köszi.
Nem tom elivileg 3000pézért megfúrják de oda nekem szétszedve kell elvinnem? Ja és ismerősök akkor majd megkérem tanitsanak meg szétszedni
Bizony éljen is a topic! Lehet, hogy még lesz belőle valami.:) Sok embernek volt/van babettája, és a legtöbben szerették is. Főleg, akinek volt előtte valami megbizhatatlan szar motorja.
Joc
Akkor mit akarsz csinálni vele? Valahogy muszáj szétszedned, elvinni felfuratni, aztán összerakni. Hol lax? Nem hiszem, hogy közel hozzám, de azért megkérdezem, megcsinálnám neked. Én egri vagyok.
Joc
Akkor az én babettám már megint szar. Kettő embernél szenved mint örült. Igaz hogy én 75 kg vagyok de a csomgtartóra ráültettem a 45 kg-os haverom és kb 40 méter alatt felgyorsult vagy 15-re csak aztéán meg alig bírt megálni. Ja és a rugók is szépen néztek ki.
Érettségi után az egyik volt osztálytársam Simsonjával négyen(!) mentünk. Az eset 10 éve történt. Elnézem a gépemet, a mai napig nem jövök rá, hogy csináltuk. Az érettségi találkozón fölmerült a téma, jót röhögtünk.
Hosszabb utaknál menet közben én is tornázom a gépen. Rugózok a lábtartón, nyújtózkodom stb.
Hát igen, szinte összenőttem a Babettámmal. Diák voltam, autóm, pénzem nem volt, mindenhova a Babettával mentem, mert pár liter benzin mindig akadt otthon. Télen, nyáron, hóban, sárban. Hát mondhatom, hogy 22-23 fok alatt nem éppen méznyalás 1O-15 km-t Babettázni. Pedig be voltam ám rendesen oltözve: Alul pizsamanadrág, melegítő, farmer, fönt 5-6 réteg ruha, az arcom előtt sál, sapka, sokszor nyáron is. Sajnos akkor nálunk még a bukósisak nem volt kötelező, pedig az biztos jobban megvédte volna az arcüregemet a széltől. Hosszabb utakon menet közben tornázni szoktam, vagy a pedálokon rugóztam, vagy középre állva. Remekül el tudtam fuvarozni a haverokat is: kicsit hátracsúsztam az ülésen, az utas lábai a motor fölött a fekete műanyagon, a feneke az ülés elején, és a kormányban kapaszkodott.
Mi is volt még...
Ja, pesze a generátor (dinamó?? szégyellem, de már nem emlékszem, melyik van benne ). Egyszer csak elkezdett kéthetente elszállni a világítás. A szerelő rögtön tudta mi a baj: a tekercsek mágnesesek lettek, be kellett szerelni egy feszültségszabályozót. Sajnos nem sokáig bírta az új alkatrész, rövig idő múlva hangos durranással az is elszállt a lámpákkal együtt. Akkor végre lemértem a feszültséget, hát 16 V volt. Ez elég durva a 6V helyett. Az új tekercs jó drága lett volna, ezért inkább a három tekercsből kettőt kiiktattam, így pont jó volt. Igaz alapgázon kicsit halványabban világít, de ez kit zavar? Évek óta nem kellet izzót cserélni.
Hát igen, kiskoromban soktat hintáztam az állványon, el is görbült rendesen.
A kipufogó is leszakadt, mert bizony a Babettát nem arra talalták ki, hogy göröngyös földúton veressenek vele harmincvalahánnyal. A közelben épp vízvezetéket hegesztettek, meg is kértem az egyik munkást, hogy reparálja meg. Majdem kigyulladt a kicsike, mert lángtól meggyulladt festés, alig tudtuk eloltani. Ha belegondolok, hogy par centivel odébb éppen csöpögött a benzin a karburátorból...
Mi is volt még...
Ja, pesze a generátor (dinamó?? szégyellem, de már nem emlékszem, melyik van benne ). Egyszer csak elkezdett kéthetente elszállni a világítás. A szerelő rögtön tudta mi a baj: a tekercsek mágnesesek lettek, be kellett szerelni egy feszültségszabályozót. Sajnos nem sokáig bírta az új alkatrész, rövig idő múlva hangos durranással az is elszállt a lámpákkal együtt. Akkor végre lemértem a feszültséget, hát 16 V volt. Ez elég durva a 6V helyett. Az új tekercs jó drága lett volna, ezért inkább a három tekercsből kettőt kiiktattam, így pont jó volt. Igaz alapgázon kicsit halványabban világít, de ez kit zavar? Évek óta nem kellet izzót cserélni.
Hát igen, kiskoromban soktat hintáztam az állványon, el is görbült rendesen.
A kipufogó is leszakadt, mert bizony a Babettát nem arra talalták ki, hogy göröngyös földúton veressenek vele harmincvalahánnyal. A közelben épp vízvezetéket hegesztettek, meg is kértem az egyik munkást, hogy reparálja meg. Majdem kigyulladt a kicsike, mert lángtól meggyulladt festés, alig tudtuk eloltani. Ha belegondolok, hogy par centivel odébb éppen csöpögött a benzin a karburátorból...
Engem az első babettám soxor cserben hagyott, meg is utáltam, eladtam. Aztán eldöntöttem, hogy veszek egy szart és én szépen felujitom. Igy is tettem, az felujitás után soha nem hagyott cserben:) Egyszer állt meg alattam, de akkoris csak a benzin volt kevés, még balra döntve haza tudtam vele menni:)) Meg is néztek rendesen a 4sávoson:)))
Joc
Még csak néhány hónapos volt a család kedvence (éppen csak be lett futtatva), amikor elkezdett lassulni, végül már a nyugdíjas biciklis nénik is lehagyták anyámat (ő volt a fő user). Apám elvitte szerelőhoz, de az csak a fejét vakargatta: gyertya, gyújtás, karburátor rendben, mégsem megy. Aztán jott egy másik szaki, az ajánlotta, hogy nézzük meg a kipufogót. A hangtompító úszott az olajban, de a kipufogó motor felőli része volt a csúcs. Úgy be volt hordódva, hogy csak egy kb. 1mm-es lyukon tudott kijönni a kipofogógáz. Nem csoda, hogy nem ment a cucc. Kivakarta, kipucolta, és a gép megtáltosodott.
Aztán egy jó darabig nem volt semmi gond. Csak aztán rohadt nehéz lett begyújtani. Akkor már en is elég nagy voltam a szereléshez, ezért megtanultam kicserélni a gyújtókuplungot. Ezt azóta még néhányszor meg kellett tenni, de utoljára felújíttattuk a régit az apám munkahelyén, ami olyan jól sikerült, hogy már vagy 7-9 éve ugyanaz benne, és még mindig pöccre gyújt.
Egyszer megint elkezdett vacakolni a gép: megint nem akart gyorsulni. Ha kicsit segítettem neki, fölkapta a fordulatot, akkor ment. Akkor a tirisztoros egység adta be a kulcsot.
Aztán párszor elszakadt a fékzsinór is. Amikor a hátsó fék nem akart fogni, akkor az egyik ismerősöm belefújt egy kis zsírtalanítót a fékdobba, és megjavult. Ezt más is kipróbálhatja.
Aztán történt szegénnyel egy kellemetlen dolog. Kölcsönadtam az egyik barátomnak, mert sürgősen haza kellett jutnia (kb.1O km-re). Mikor visszajött, kicsit furcsán nezett rám. Mondta, hogy odafelé még marha jól ment, simán vitte a 45-48-at. De visszafelé már valahogy nem akart neki menni, alig ment hússzal. Teljesen ledöbbentem, mondom ez biztos besült. Hát nem használt neki a dolog, az biztos. Mivel akkor nem nagyon volt pénzünk szerelőre, egy darabig így jártunk vele. Annyit tudtam tenni, hogy leszereltem a hengerfejet. Tisztára el volt szenesedve a belseje. Kipucoltam, de csak egy kicsit lett jobb. Nem lehetett begyújtani, mert nem volt alapgáz. Ha betoltam, akkor elindult, de ha ha megálltam, ledöglött. Aztán elkerült egy szerelőhőz, aki megreparálta. Kicserélte a csapágyakat, amik teljesen be voltak égve, kézzel meg sem lehetett mozdítani őket. Még gyűrűcsere is volt, és kiszerelte a hengerfejből a mechanikus bedöglesztőt elektronikusra (pedig az milyen jó volt, amikor nehezen gyújtott: startolás közben lenyomtam, rögtön könnyebb volt begyújtani). Már sosem lett olyan, mint azelőtt, de azért a 42-őt kihúzta a javítás után.
Sziasztok Babettások.
Egy 83-as narancssárga Babettát nyuztam kb.15 évig. Hihetetlenul strapabíró volt, de párszor azért cserben hagyott. Általában az úszóka akadt fenn, persze mindig jó messze otthonról. Így aztán megtanultam néhány perc alatt az út szélén szétkapni a karburátort. Persze, amikor a beköpte a gyertyat, és a szerszámok a garázsban voltak, akkor hazáig tekertem. Pontosabban rollereztem, mert úgy gyorsabban ment.