Keresés

Részletes keresés

KawaBazsy Creative Commons License 2020.07.01 0 0 7007

Milyen diag cuccal eleht kiolvasni a SOH-ot?

Előzmény: BIKE-R (6987)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.07.01 0 0 7006

"Fiat: lengéscsillapítók, toronycsapágyak"

 

A Bravo még csak pár hónapja van meg, azt még nem szereltem, a Fiestán viszont nem olyan rég cseréltem hátul az általad említett alkatrészeket. Sztem volt vagy másfél óra, de ugye nem vagyok szerelő, nincs gyakorlatom.. :-)

Előzmény: kiss_atti (7000)
i Z é Creative Commons License 2020.07.01 0 0 7005
Előzmény: i Z é (7003)
BIKE-R Creative Commons License 2020.07.01 0 0 7004

 - e-up töltés error ( face-n éppen most sír 2-3 ember emiatt)

Szinte biztos, hogy az új fedélzeti töltő kialakítás okozza a hibát (és csak a nagy akksis új kivitelnél jött elő a hiba).

Előzmény: kiss_atti (7000)
i Z é Creative Commons License 2020.07.01 0 0 7003

Gondolkozom erősen, de szerintem a nyílt pénzügyi végű lízing csak akkor működik, ha ÁFA-s amit veszel. (ha működne is másképp, nem sok értelme van, mert a bruttó árra rádobják még egyszer az  ÁFA-t)

Magánszemélytől ilyet biztos nem tudsz, de kereskedőtől is csak akkor, ha éppen visszaigényelhető ÁFA-s az autó.

 

Előzmény: kiss_atti (7000)
BIKE-R Creative Commons License 2020.07.01 0 0 7002
Előzmény: kiss_atti (6999)
kiss_atti Creative Commons License 2020.07.01 0 0 7001

4-4,5 volt,

 

csak amíg a Tripletek képben volt ( vagy van), azt mondtam/gondoltam, hogy "megúszhatom" a 100+ hatótávot ezekkel, és 3-3,5 körül.

 

Sosem fordulhat elő - a most keresett autóval-, hogy ki kelljen menni vele a Pomáz-Bpest, vagy - de ennek már tényleg minimális az esélye) a Pomáz-Esztergom hatótávból. 

Van erre két másik autó és egy motor.

Előzmény: i Z é (6996)
kiss_atti Creative Commons License 2020.07.01 0 0 7000

Neked válaszolok,

 

de mindenkinek írom: először is nagyon köszönöm mindannyiótoknak a beszélgetést - ne értsetek félre, be ne fejezzétek !! -, sokat tanultam ebből is, másodszor pedig pár paraméterrel kiegészíteném az infókat:

 

- tényleg elég ( lenne) az 50 km-es hatótáv, de akkor valóban nincs olyan, hogy "közbejön valami" és elugrom még ide-oda, tehát ezért gyúrok a 100+ hatótávra

- jó lenne kereskedőnél találni - vagy magánszemélytől megoldani - a nyílt végű lízinget, noha a "források teljes egészében rendelkezésre állnak" , egyéb okok miatt kell a lízing.

- a beszerzést aug-vége, szeptember közepére tervezem, addig felesleges, motorozok.

- A Tripletek kiesnek, Anya közölte, hogy ilyen csúf jószágot ne hozzak haza ( Mondjuk ez az utolsó szempont lesz).

- azt látom, hogy ebben az árkategóriában ( 4-4,5) valami herót mindig van:

   - e-up töltés error ( face-n éppen most sír 2-3 ember emiatt)

   - Leaf: akkudegradáció, a Visia felszereltségben a fűtőszálas fűtés

   - Fiat: lengéscsillapítók, toronycsapágyak ( meg abban azért igen hülyén néznék ki, ez az egyik legnagyobb baja)  :-)

 

A többire nem emléxem...

:-)

Előzmény: bananatree (6975)
kiss_atti Creative Commons License 2020.07.01 0 0 6999

Ez az autó eladó, amit ápr.18-án posztoltál?

Előzmény: BIKE-R (6976)
Panzerbear Creative Commons License 2020.06.30 0 0 6998

Kiss_Atti írt 4-4,5-öt

Előzmény: i Z é (6996)
bananatree Creative Commons License 2020.06.30 0 0 6997

Hát ha erre vagy rákattanva, akkor legyen az :)

 

esetleg várj október-novemberig, akkor állítólag elég sok, idén eladott eGolfot fognak átadni, előfordulhat, hogy valakik az 1. generációról váltanak az újra, és akkor a használt piaci kínálat nőni fog.

vagy vegyél most egy eUp-ot, amit novemberben lecserélsz egy eGolfra.

;)

 

Előzmény: Panzerbear (6994)
i Z é Creative Commons License 2020.06.30 0 0 6996

Kicsivel többért mindig van jobb.

3-3,5M volt eredezileg a célszám, most 5M+-nál járunk.

Előzmény: Panzerbear (6994)
Panzerbear Creative Commons License 2020.06.30 0 0 6995

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=5&power_e=116&powerunit=2

 

15-16 kWh/100 km körül fogyaszt, ezzel a 120-130 km-es hatótávot biztosan tudja.

A kis Up fogyasztása közel ugyan ennyi a Spritmonitor szerint...

 

Előzmény: Panzerbear (6994)
Panzerbear Creative Commons License 2020.06.30 0 0 6994

Én még soha nem hallottam rosszat a Golfról. Használtan kicsivel drágább csak mint az Up és egy sokkal jobb autó...

Előzmény: bananatree (6993)
bananatree Creative Commons License 2020.06.30 0 0 6993

és pont ezért szeretik a VW hívők :)

az a sufnituning egy kicsit jobban sikerült mint a Golf.

szerintem.

 

Előzmény: Panzerbear (6992)
Panzerbear Creative Commons License 2020.06.30 0 0 6992

Az e-Up is egy hagyományos belsőégésű motorhoz tervezett autó sufni villamosítása...

Előzmény: bananatree (6990)
bananatree Creative Commons License 2020.06.30 0 0 6991

 keresőben legegyszerűbben a 100kW motorról ismered fel az újabb verziót, amiben nagyobb akku van.

Előzmény: Panzerbear (6989)
bananatree Creative Commons License 2020.06.30 0 0 6990

A Golfot sajnos sújtja a VW átok, értékéhez képest valójában drága.

 

Ezt az első szériát nem szabad megvenni.

Kicsi az akku, és egyéb bajai is vannak.

 

A nagyobb akkus verzió (asszem 2017 végétől) már jobb.

Az előnye ugyanaz ami a hátránya: ez egy benzines autó sufnituning elektromosítása.

Kicsit jobban sikerült, mint a Ford Focus EV (ami egy tákolmány), de nem EV-nek van tervezve, csak kényszerből született.

Viszont aki VW fan, az pont ezt fogja értékelni benne, mert neki a műszerfal illesztési hézagjai a fontosak, és nem a villanyautós tulajdonságok.

Egyébként a villanyautós tulajdonságai nem rosszak, de nem is jók. 

 

Előzmény: Panzerbear (6988)
Panzerbear Creative Commons License 2020.06.30 0 0 6989
Előzmény: Panzerbear (6988)
Panzerbear Creative Commons License 2020.06.30 0 0 6988

14.000 Eurótól-töl keveset futott e-Golfok is vannak már. Villanyautó esetében kedvező a behozatali költség is nem?

BIKE-R Creative Commons License 2020.06.30 0 0 6987

OBDElevent én is vettem, de az SOH érték azzal sem olvasható ki :(

Egyébként nagyon jó kocsi 2 felnőtt (max. 190 cm) és 2 gyerek (14 év alatti, max. 165-170 cm ig) részére.  (Persze alacsonyabb sofőr esetén nagy lábtér marad a hátul utazók számára, az én 187 cm-el koppra hátra van tolva az ülést szűkös a lábtér).

A fogyasztása meg zseniális, nyáron a városi 130-160 km simán megvan (télen 100-110 km volt fűtéssel és vegyes használatban /város + országút + rövid autópályázás/). Ha még egy hőszivattyú is belefért volna ebbe a kialakításba.... (Vagy a 2 db 1F16A töltő, mint a Longe Range kivitelben).

Előzmény: bananatree (6986)
bananatree Creative Commons License 2020.06.30 0 1 6986

így van, az e-Up tényleg jó autó, kétszer is majdnem vettem egyet, de végül mindig lemaradtam róla :)))

pedig még a diag cuccot is megvettem hozzá (OBDELEVEN)

 

Előzmény: BIKE-R (6981)
BIKE-R Creative Commons License 2020.06.30 0 0 6985

A helyzet az, hogy 3-5 éves tervben különleges túrák szerepelnek különleges járművekkel.  Szóval lenne helye a pénznek... (De motorcsónak biztosan nem lesz)

Előzmény: KawaBazsy (6983)
BIKE-R Creative Commons License 2020.06.30 0 1 6984

Műszaki tartalomra több, mint a vele azonos kategóriás villanyautók.

Amíg nem volt vele tapasztalatom, csak az árcédulát láttam, addig egy túlárazott cuccnak tűnt (a Pug iOn ablakából rátekintve).

Aztán 3 Pug iOn használata (meg sok 24-es Leaf) után megvettem, hazajöttem vele, használatba vettem és nagyon megváltozott a véleményem.

A véleményem/tapasztalatom pedig a már csatolt linken megtalálható :)

Előzmény: i Z é (6982)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.06.30 0 0 6983

 Nem kér enni a pénz.. Villanymotoros csónakod volt már? :-)

 Írtam a TC-s Zombi Ivánnak, h ha tesztelik, ki kéne találni vmi metódust, ahol látszik, h mennyire ráver bármire az azonnali gyorsulás terén, de a Winkler fogja megírni a tesztjét.. De igazából ki kell próbálni, s megtér az ember.

Előzmény: BIKE-R (6979)
i Z é Creative Commons License 2020.06.30 0 1 6982

Az az e-up mondjuk tényleg csinos.

Előzmény: BIKE-R (6976)
BIKE-R Creative Commons License 2020.06.30 0 1 6981

A Triplet vs 24 Leaf (Acenta) vs WV e-UP versenyben nyári hatótávban (és töltési sebességben), alacsony fogyasztásban az e-UP verhetetlen. 

24-es Leafet csak Acenta kivitelt szabad venni (és Gen2, 2014 utáni gyártásút), ha a hatótáv lényeges. A hátránya az akku degradáció (és az ebből adódó lassú villámtöltés, ha arra a használat során szükség van).

A Tripletel alacsony áruk miatt kedvezőek, de az akkudegradáció szemmel látható, kényelmi funkciók okán csak az I-Miev javasolt, mert abban lehet pl. töltés közben fűteni, a C-Zero, iOn ezt nem tudja).

Mindhárom típusból volt már, a Leafet imádtam, de a felvázolt használatra e-UP-ot vennék.

Nálam a sorrend ez lenne:

1.) e_UP

2.) 24 kWh (Gen.2) Leaf Acenta
3.) I-MIEV

4.) C-zero vagy iOn

Előzmény: i Z é (6978)
BIKE-R Creative Commons License 2020.06.30 0 0 6980

Az jó, ha van a kocsiban DC töltési lehetőség, csak az nem túl jó, ha annak használata az akkumulátor állapotán erősen meglátszik. Ebben a Tripletek mellett a 40-es Leaf vezető helyet tölt be. Úgy romlik az akksi állapota villámtöltések után, hoigy öröm nézni...

Előzmény: i Z é (6977)
BIKE-R Creative Commons License 2020.06.30 0 1 6979

Ez nagyon brutál :) Irigykedem :DDD

Napokon belül motor nélkül maradok, még nem tudom, hogy az ára melyik projektben landol majd...

Előzmény: KawaBazsy (6965)
i Z é Creative Commons License 2020.06.30 0 0 6978

Na, ez a jó a fórumban, rögtön kaptál három különböző tuti tippet :)

Nekem van itt a legkisebb tapasztalatom, úgyhogy szerintem akkor válassz a másik kettőből :)

Előzmény: i Z é (6977)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!