Szeretnék vásárolni egy sajátmárkás kerékpárt . Konrétan a Hervisből, most nagyon akciózzák és alkalmi használatra nekem megfelelő lenne. Azt néztem, hogy milyen váltó milyen fék van rajta, és nem a leggagyibb egyébként is ha probléma van vele ezek ismert márkák, cserélhetőek, javíthatóak ha szükséges. Ami nekem még kérdéses a teleszkop. Valami mode márkájú van rajta és nem nagyon találtam Magyarországon ilyet (Kinai gyártó honlapja megvan) Tudnátok abban segíteni, hogy ez is cserélhető más fajátra? Mechnikailag stimmel a vázra tehát standard alkatrész ez is? Vagy egyedi, mást nem lehet betenni?
A kerékpár egy Merida Crossway, és eléggé ki van kopva az első teleszkóp. Fel lehetne-e újítani, vagy csak cserélni esetleg? Mi kopik ott ki, miben mozog a cső fel-le?
Végül is gumitól függ, 650-es kerekekkel 42 mm-es köpenyt írnak, azzal elég jól lehet csapatni rosszabb utakon is.
Amúgy, ha csak ez a kettő a jelölt, akkor az RC-520. 105-ös váltó, HY/RD fék, élettartam vázgarancia (oké, tudom). Meg van egy szem is a villán.
Jó ez gravelkedni is, ha nem mész rázósabb helyeken (mondjuk homokos-löszös utakon, meg sárban).
Az RC-520-ról nem tudok nyilatkozni, de amikor tavaly gravelt kerestem, megnéztem egy Soot30-ast, nekem nagyon papír volt a váza :-o Furán kopogott, ahogy megkocogtattam. Meg aztán Claris váltók, Tektro Spyre fék. Szerintem túlárazott (amúgy minden gravel az).
Gondolom levehető horgot fognak adni. Egy nagy hátránya van, ha hátra rakod a tartót a bringákkal hogy bonyolultabb lesz a tolatás. Meg a vonóhorog akkor is jól jön, ha méretesebb tárgyat kell szállítani.
nem értelem. a tetőbox az pont ellenérv a bringa tetőrerakása ellen. ha a tetőn a bringák, nem tudsz melléjük boxot rakni. ellenben a kocsi mögötti bringák nem akadályozzák a tetőboxot.
a vonóhorgos cucc további előnye, hogy nem növeli a fogyasztást annyira, mint a tetőn vitt bringa.
Most rendelem az autót, s nem tudom, hogy csak emiatt rendeljek e rá vonóhorgot. Évente pár alkalomról van szó amikor vinném a bringát. A tetőre szerelhető mellett szól, hogy adott esetben tehetnék rá tetőboxot.
Ha van vonóhorgod, akkor a vonóhorgos. Ha csak abba belegondolsz, hogy a tetőre fel kell emelned a bringá(ka)t, míg a vonóhorgosra csak ráteszed sokkal kényelmesebben. De magát a szállítóeszközt is könnyebb felszerelni véleményem szerint. Nem tudom, hogy milyen autód van, nekem egy egyterűm. Majdnem olyan magas az autó, mint én. A jobb vonóhorgos szállítóknál a csomagtartót is ki lehet nyitni és a mélygarázsban sem kell aggódni.
Ha van vonóhorog a kocsin, én nem vacakolnék a tetőre pakolással. Alapvetően bent utaznak a kerékpárok a csomagtartóban, nagyobb utazásokra előkerül a vonóhorgos tartó. Én inkább előnyét látom, a tetőre szerelthez képest. A jobbak dönthetők, tehát a csomagtartó is könnyen elérhető/nyitható marad.
Gondolkodom egy kerékpárszállító eszköz beszerzésén, de nem tudom, hogy a tetőre vagy a vonóhorogra szerelhetővel járnék e jobban. Mindkettő ellen és mellett is szólnak érvek, de nekem még egyikkel sem volt dolgom. Ezért gondoltam, hogy itt kérek tanácsot.
Szeretném megkérdezni egy Zündapp férfi túrakerékpárnál az 52 cm.vázméret mennyire zavaró egy 182 cm.-s embernél? https://www.real.de/product/345311626/
Mennyire lehet megbízható? Németországban elég sokan használják.
Vásárlás előtt próbáld ki, amelyik tetszik. A Krossnak kicsit jobb a felszereltsége (villa, hajtás- váltás szett), de nekem a Cube tetszik jobban. Fejleszteni meg lehet később.
Ekkora értékű biciklit nem vennék, csak kerékpáros szaküzletben ahol azért jobb a termékhez csatolt szolgáltatás.