nem akarom az észt osztani, de ez egyszerű logika alapján működik. Téves az a megfogalmazás, hogy a szemét bank előbb a kamtot fizetteti meg aztán kezdi csak a tőkét csökkenteni. A kamat annak az ára, hogy te más (bank) pénzét használod. Pl.: vettél fel 1 milla hitelt, fix 50 rugót törlesztesz. Az első hóban 1 hónapig 1 millát használsz, ennek ára = 1 milla x 1 hóra eső kamatráta. Tehát mivel fix törlesztésre szerződtél, ezért az első hó tőketörlesztése = 50 rugó - (1 milla x 1 hóra eső kamatráta). A 2. hóban már kevesebb tőkét használsz, hisz az elsőben törlesztettél belőle valamennyit. Tehát a kamat is picivel kevesebb lesz, ezért ha a fix 50 rugóból egy kisebb összeget vonsz le, akkor a maradék, azaz a tőketörlesztés meg picit több lesz. És így tovább. Tulajdonképpen fix törlesztőrészlet miatt lesz változó a kamat/tőketörlesztés arány. Az emberek jobban kedvelik fix törlesztőrészleteket, mert tervezhetőbb. Ha vállalnád, hogy változhat a törlesztőd hónapról hónapra, de te szeretnéd minden hónapban pl. ugyanolyan arányban csökkenteni a tőkét is, akkor a havonta kiszámolt tőke használati árát, azaz kamatot megdupláznák és az lenne a havi törlesztőd, és akkor mindig 50-50%-ban lenne kamat és tőketörlesztés a változó teljes összegen belül.
De nyugodtan összeadhatod, 6 évnél, 3 évnél, de akár 1 évnél is -igaz nem fogod tudni kiszámolni, mert ez úgy van megcsinálva- és akkor se az fog kijönni mint amire szerződtél /ezt csak egy bonyolult képlettel lehet megtenni./ Egyetlen módon tudod úgy-ahogy összehasonlítani, hogy fix díj esetén összeadod a havi részletet a különböző konstrukcióknál és megnézed, hogy a futamidő végén mennyivel fizetsz vissza többet, mint a felvett hitel összege. Ez nekem tíz év alatt /ha végig fizetem, de nem tervezem/ valahol 470 e. Ft környékén van, 2.050.000,-Ft hitelösszegnél. Szerintem ez teljesen korrekt. Persze az árfolyam változást már benéztem, de erre nincs orvosság és ahogy bukni, úgy nyerni is lehet rajta.
Egyébként én megtehettem volna, hogy akár sokkal rövidebb időre veszem fel, de az egyszerűen nem érte volna meg, akkora különbség volt /akkor/ a rövidebb futamidejű ellenében. Így meg nem terhelem különösebben a családi kasszát, tudok mellette spórolni is, és persze adandó, vagy kedvező /deviza árfolyam mellett/ alkalommal egy összegben visszafizetem 40.000,-Ft ellenében.
Persze igaz, a hitel mindenhogy szívás. Persze ez van és valószínűleg nagyra vágyó is vagyok, mert vehettem volna készpénzre egy Dacia Logant, az lett volna az ésszerű választás -jó és megbízható -, de nem bírtam volna elviselni a szagát, a csúf belsejét és annyira ugyan nem vagyok sznob, hogy német autóm legyen, de annyira igen, hogy ne legyen a nevemen egy román.
Azért a magunk fajta így tud spórolni, ésszerű kalkuláció után hitelre, mert azt az összeget havonta biztos "félretesszük", de amikorra kézbe lenne 4-5 milla, addigra annyiért már megint csak egy Dacia szintű autót vehetnénk, persze az ésszerűbb lenne és elég is, dehát kell a becsvágy, kellenek a célok, mert egyébként mi végre jutunk előre?
A téháem neve becsapós. Ugyanis teljes éves hiteldíjmutató. Vagyis évi 4.5% Nem úgy kell számolod ki, hogy a 3milla hitelt beszorzod 1.045-el. Hanem fogalmam sincs hogyan, de sokkal több az, mintha egyszeri 4.5% lenne.
Ma voltam az Érd M6-ban kötelező 1 éves karosszéria átvizsgáláson. (már nem dolgozik ott Géza)
A következő történt: autó felemel-kerekek megforgat-kipufogó végig kopogtat ill.rángat-majd leenged és kész!!!!!!!!!
Kérdezem a munkafelvevőt maguknál ennyi? Kérdi miért mit csinált? Mondom mit,(a jobb első ajtó műanyag küszöbvédője alól rozsdás víz folyik ki ha lemosom) azt mondja akkor visszaviszi. Lehet csak nem ezt az autót!
Kicsit romlott az M6 fénye, szinte már nem is világít! :)
Amikor a Formula3000-nél a netről rendelve egy liter full szintetikus 5W30, vagy 5W40 olaj kerül 1550-1700 forintba, szerintem felejtős.
Én hétfőn rendelek olajat a Megane-ba, ELF 5W30, 7700 az 5 liter. Ha két hete rendeltem volna, akkor 7500 lett volna. Ha meg összejönne egy 3X 5 literes rendelés, akkor még 7 ezer sincs :) Persze + szállítás, de az minimális. A szalonban Pesten volt pofájuk 21 ezres árajánlatot adni csak ugyanerre az olajra :(
Van valami infó arról, hogy az idei gyártású autók a frissített motorelektronikával (van ilyen egyáltalán?) kerülnek leszállításra? Illetve szó volt valami tuner upgrade-ről is.
Tényleg felesleges ezen vitázni. :) A törzskönyv így is- úgy is a banknál marad, ha hiteles és ha lízinges akkor is. A lényeg a forgalmiba való bejegyzés. Ott meg csak a vevő adatai vannak.
Már ezen értelmetlen vitatkozni, mert a lízing esetén a tulajdonos a lízingbeadó cég. A törzskönyv is az ő nevére van kiállítva. És az átírási díjat a lizingbevevővel fizettetik meg.
Minden más eset egyszerű hitel, mégha "lizingnek " mondják akkor is!
De , ha nincs benne vagy 10ezer km, ill. nem 2007-es , akkor megéri. Feltéve, ha valaki nem érzi hátránynak, hogy nem hitel, hanem lizing..( nem a vevő, hanem a lizingcég nevén marad a kocsi, ez kétszeri átírási díj például..)
Tévedés. Ma már a lízingnél annyi a különbség, hogy nem tulajdonosnak hanem üzembentartónak jegyzik be a vevőt, és a tulajdonos rublika üres marad. Átírás ugyanannyi. :)
Teljesen leegyszerűsítve könnyen átlátható, hogy a végén miért sokkal nagyobb arányú a tőkevisszafizetés a havi részletben.
Vegyünk egy 4 milliós hitelt, és tekintsünk el az árfolyamingadozástól, így ugye fix a havi részlet nagysága.
Mondjuk 4 milliónak az éves kamata 360 ezer, a havi részlet meg 50 ezerre van megállapítva, akkor első évben törlesztesz 360 ezer kamatot, meg 240 ezer tőkét(a havi részletben is ilyen aránnyal).
A második évre a maradék tőke vagyis 3millió 760 ezernek a kamatát törleszted, plusz egy kicsivel több tőkét, mint az előző évben. Tételezzük fel, hogy az utolsó évre 500 ezer ft tőketartozás marad, akkor az 50 ezer haviból majdnem az összes a tőkét törleszti, és már csak minimális arányú a kamat benne.
ez persze egy nagyon leegyszerűsített "modell", de alapvetően így működik a dolog
Elég korrektnek tűnik a havi csekk és számla. (BB Autó)
Rajta van az aktuális CHF árfolyam amivel számoltak, az aktuális fizetendő forint, ebből mennyi a kamat és mennyi a tőkebefizetés. És mennyi még a fennáló tőketartozás.
Egy dolgot hiányolok (bár ezt a bankban a munkahelyemen megkérdezhetném): Hogyan, mi alapján változok a tőke és kamatfizetés aránya.
Értsd: Az elején több kamatot kell fizetni, a végére meg szinte csak a tőkét.
Őszinté kívánom, hogy úgy legyen! De azért 10 év múlva vedd elő a papírokat és add össze, hogy összesen mennyit vizettél vissza a banknak. Nem lepődnék meg ha a végén nagyon nem 4,55% kamat jönne ki. ;)
A Ceedservice oldalon, a hasznos linkek alatt, belvárosi forgalomfigyelő kamerák képeit lehet nézni. Múltkor kipróbáltam, és valóban élő képeket látsz.
Egy információ, hátha segít Nektek is. A Meganeklub fórumán tegnap meghírdettünk egy felhívást, tájékoztatjuk egymást napközben a budapesti forgalomról, hátha segít a többieknek.
Most azt mondanám, hogy olyan 8 órának megfelelő dugók és forgalom van mindenhol.
Nem egészen így van. Ha van fedezeti biztosítás akkor az ügyféltől beszedett pénzt a kockázati biztosító kapja. A banknak kötelessége a kár mérséklése . Még utólag is.
De , ha nincs benne vagy 10ezer km, ill. nem 2007-es , akkor megéri. Feltéve, ha valaki nem érzi hátránynak, hogy nem hitel, hanem lizing..( nem a vevő, hanem a lizingcég nevén marad a kocsi, ez kétszeri átírási díj például..)
"A 120 hónapos hitel szerintem azon ábrándozó/reménykedő emberek eszköze akik nem tudják feldolgozni az anyagi lehetőségeik és az álmaik között tátongó szakadékot."
Ez igaz az én 120 hónapos hitelemre is ? :-)
4,55 THM-el megvettem a 8-10 évre tervezett szuper autómat, az ára meg 8% (nettó) FIX kamattal fial.... :-)
Hogy miért nem 4-5 évente cserélem ha van pénzem?
Mert szerintem ez a luxus, nem a 120 Hónap hitel fizetése.