Kérnék egy tanácsot: a hangszedő vezetékeinek pozíciójáról lenne szó. A hangszedő négy csatlakozója és a fej négy vezetékének pozíciója megegyezik? Függetlenül a vezetékek színétől? Mert azt lehet, hogy valaki megvariálta.
A "javulás" az roppant relatív fogalom, ami viszont tutibiztos, hogy a hang meg fog változni.
Az egész mechanikai felépítmény egy kompromisszumokkal kibalanszírozott rendszer, ami minden külső behatásra, változásra reagálni fog. Hogy milyen mértékben és milyen irányban, azt hallani, szerencsésebb esetben mérni is lehet. De hogy ez miként befolyásol mondjuk egy konkrét, lemezről lejátszott zenét, és azt ki hogyan érzékeli, és mennyire tartja fontosnak, az nem csupán fül kérdése - sőt, elsősorban nem fül kérdése.
inkább legyen vastagabb anyagbol, mint kiöntve. természetesen ki is kell egyensulyozni. nem lesz olcso mulatság. jobban járnál, ha vennél egy Lenco L75, vagy L78 gyalut. Annak elsö nekifutásra a dobozát kell csak megcsinálni. Aztán jöhet minden más tuning. Pl uj tányércsapágy, másmilyen hangkar, stb. De a végén lesz egy olyan gyalud, ami kenterbe veri a nagy VPI-ket is.
Van egy beáldozható Akai Q310-em. A DD jobb ebből a szempontból? Valami hangkart kerítenék hozzá. Tányért miből érdemes esztergáltatni? Vagy esetleg mivel érdemes kiönteni. Lejjebb elhangzott, hogy a gipsz nem igazán segített.
Szíjhajtánynál nem lehet csodát csinálni az "alépítménnyel". Elmondhatatlanul nagyobb esély van a fordítottjára, lásd Darvas esetét a nagydarab márványlapos tálalószekrénnyel...
Jézuss! A Townshend azt is azonnal jelezte, ha egy papírlap karikát tettem az elvileg töksüket tányér és a szubtányér közé, a Thorens ehhez képest cirkuszi lóként trappol a porondon :Đ
na igen, csakhogy a TD124 az ugy néz ki lemeztányérilag, hogy van egy jo nagy vastányér, cca 6,5 kg-os, ennek a tetején van keménygumi pogácsákon nyugvoan egy cca 2mm vastag alu tányér, és ezen volt valami gumi lap. A gumit elöször lecseréltem filcre. Különbözö sürüségüeket probáltam, a technics filce volt a legjobb, ami az 1210-en van, de a mostani parafa kombohoz képest az is egy döglött szar volt.
Ha idöm engedi, kiproszálok majd másféle alátéteket is, van is pár ötletem, de majd, most egy másmilyen projektet csinálok, azt utána.
A különböző parafákat még a Townshend jáccómon elemeztem ki, aztán a fakaruszon is végigjátszottam. (Most, hogy rákerestem, rábukkantam a felturbózott Townshend futóművemre - meg Revox blogjára, aki saját bevallása szerint még mindig az én írásaimból él ;//
A lemezjátszó futóművek hangjában perdöntő a megfelelő mértékű és minőségű izoláció a különböző mechanikai alkatrészek között - és egyáltalán nem csak és kizárólag a lemez és tányér közötti izoláció számít. A tányér és lemez között a legjobb izoláció a levegő, ezt Revox le is fényképezte a blogjában...
A Thorenseket nem ismerem annyira, de a fémtányér miatt a fakaruszomon végzett teszteket tudnám rá alkalmazni. Az én amerikai, brutális stabilitású csapágyazáson futó fémtányérom ki van öntve alulról gipsszel, mégis vidáman átharangoz bármilyen zenén a tányér rezonanciája. Ezt lehetetlen parafával, gumival vagy akármilyen Bese-trükkel eltüntetni, szinte kizárólag a filc jöhet szóba, ha mindenképpen hagyományos lemezkezelésnél maradunk.
A filcek minősége, vastagsága szerinti különböző mértékű izoláció ellenére is benne lesz a hangban a fémtányér hangja, ennek mértékét, tónusát lehet csak hangolni a filccel is. A parafa azonban mindenképp zsákutca.
ráadásul csak szemre tiszta parafa, mert tapintva nagyon nem az. mindenféle más anyag is van belepréselve. az also réteg a vastagabb, a felsö kb 1,5mm és csak a lemez közepén lévö matricáig ér.