Boráros térig elmész, 6-os tuja stb., onnan jó sokat, leszállni a Fiume utca (vagy Használtcikkpiac, nem tudom mi van kiírva most) megállónál.
Vagy: 3-as metróval a Határ útig, onnan 154-es busz a Használtcikkpiac megállóig.(Ahogy a felüljáró alatt visszafordul)
Hat a hasonlosag nem veletlen, mert a vaz ugyanaz, Rigaban gyartottak. Hivatalosan Babetta 134-nek hivtak a gutai verziot, de mindenki csak Stellanak hivta. A Letteknek szukseguk volt egy jo motorra, mert az ovek szar volt, a gutaiaknak pedig egy versenykepesebb vazra. Es a barteruzletbol megszuletett a Babetta-motoros Stella.
Meg egyszer mindenkinek ajanlom a
http://www.jawamoped.com/html/history.html
cimen talalhato irast. Le kellene forditani magyarra, csak hat nincs idom ra.
Rxdns!
Köszi az ötleteket!! De sajna csak hétfőn tudok menni. De mindenképpen megkeresem! A beszámoló persze amint vissza jöttem megy teljes részletességgel!!!
Gazuzem! Hoppá! Stella néven erre hasonlító Rigát is gyártottak. A riga.ini.hu -n talalsz címet, ahol keresgélhetsz ezután, egy hosszuú angol cikk az orosz mopedgyártásról. Szal van Riga Stella, és hasonlít is erre a kütyüre. JÉZUS!!! :)))
BUSZNYI! Sajnos én se tudom, hogy jutsz oda BKV-val, sose voltam ott, nem tudok segíteni, de azt tudom, hogy van ott valahol bontó. Én mondjuk úgy mennék oda, hogy a 3as metróról leszállnék az ecseri úton, és onnét busszal. Van ott egy buszvégállomás, kedves bkv-s kollegáktól érdeklődj, hogy hogy jutsz oda. Sok sikert, és ha sikerült, kérek beszámolót, mert engem is érdekel a hely! :)
Rxdns meg mondanád hoy BKV-vel hogyan kell oda kijutni mert sajna hülyeségem akkra hogy nem tudom!!??
Köszi!
Van bontó, a Nagykőrösi úton, a 150es házszám környékén, a Fővárosi Autópiac mellett. Vnnak ott Rigák, akkor tuti vannak Babik is. ott van az Ecseri piac is, ott is érdemes kincsek után keresgélni
Nem vagyok benne teljesen biztos, de ha jol emlekszem, akkor ez a modell Stella neven futott, es nem tul sokat gyartottak belole. Gutan sem nagyon latni ilyet. A motorblokk az Babettas ketsebesseges, a vaz meg valami ukran design a KGST jegyeben. Nekem amugy nagyon tetszett, bar amikor eloszor lattam, kicsit komikusnak tunt a pici kerekeivel....
ez irtam volna, ha nem neztem volna korul a google-on. Talaltam egy nagyon erdekes cikket, ami sajnos angolul van, de nagyon sokat megtudtam a markarol, a gyarrol.
http://www.jawamoped.com/html/history.html
(a legjobban az faj, hogy a csajos-babettas plakat nehany hete festeskor lekerult a sogorom szobajanak a falarol, es valoszinu, hogy a kukaban vegezte.
Kezd engem is nagyon erdekelni a dolog, megprobalom kideriteni, hogy a fenti cikk mennyire fedi a valosagot. Az ex-igazgato jelenleg valahol Erdely utjain zotykolodik, de ha visszater, akkor majd talan megtudok tole valamit.
A kepre visszaterve, a vaz az nem ukran, hanem "lett" termek.
Valami nyikorog az első kerekemben! A km spirál nem lehet. Beolajoztam. Csapáy egybe. Fék nem szorul. Mi lehet a baj?
A gáz nem mey vissza. Basszameg aki megtervezte. Pont úgy van a karbi tetejénél mindenhogy csak bazinagy töréésel lehessen elvezetni
Áááá, ez sufni!! Lényegében kapott új kerekeket, a régi tankot cserélték ki nagyon ügyesen (ez viszont gyönyörű munka), és kapott egy levágott végű Simson ülést. Ennyi. Nameg csillogvillog a motorja, de aluminiumot nem is nehéz polírozni, akinek van hozzá szerszáma meg pasztája. :)
A karbi nem tűnik eredetinek, a léxűrő mindenesetre tuti tuning.
Összességében igen igényes darab, de nem sorozatgyártott modellt láthatunk.
Most nézem, hogy talán a lámpája is Simsoné?.. Meg miontha megfaragták volna a hátulját, úgy értem a vázat... meg ha megnézem jobban, akkor a Simson ülésről is hiányzik pár varrás, ott ahol elvágták...
Lehet, hogy mégis gyári?? :) na, nagyon okos vagyok. Leírom, hogy sufni, erre msot rájövök, hogy vagy kurvajól csinálták meg, vagy gyári. :)))
Egy pár éve még volt babetta, asszem puch blokk volt benne +stb. Szóval már nem a régi volt. Meg volt egy babetta hungária nevű cég is. De hogy most mi van, azt nem tudom...
Joc
Na, végre valaki szóbaál velem.
De bizony most vagyok gondban, mert nem tősgyökeres Gútaiként nem nagyon tudom, hogy mi a helyzet a gyárral. Mondjuk ez nem mentség, főleg akkor, ha elárulom, hogy a feleségem egyik nagyon közeli rokona a gyár igazgatója volt, amíg meg nem fúrták a privatizátorok. Nem sokkal utána tönkre ment a cég, és ha jól tudom 1994-95-től már nem gyártanak kétsebességes Babettákat. Talán a festőműhely még működik, és azt hiszem, hogy néhány pótalkatrészt is gyártanak.
Most már én is kiváncsi lettem a részletekre, majd megpróbálok nyomozni a családban.
Nekem (vagyis a szüleimnek)a "Lindás" rózsaszinű egysebességes Babettám van. Sajnos ma már keveset járok vele, mert elköltöztem Gútára, leginkább nyugdíjas édesanyám használja. Van egy hatalmas nagy kosár a hátulján, amibe szinte minden belefér, ami a kiskertünkben terem. Egyszer az akkor kétéves unokaöcsémet is vittem benne (ma már nem merném, kicsit veszélyes volt).
Hátigen...az erő veled van:)))
Bevallom, amit én bejáratás címén műveltem, az nem volt igazi bejáratás, de én előtte becsiszoltam a dugót. Először nagyon melegedett, aztán szétszedtem, becsiszoltam. Utána nem mentem vele gyorsan, de rövd szakaszokon kihúzattam, hogy lássam, mit tud a kicsike:)
Joc
Mintha párszor elmondtam volna...A simson.hu-n van egy jó cikk a bejáratásról. Még össerakás előtt el kellett volna olvasnod. De olvasd el most, és tartsd be, ami benne van. pl. most bejáratás alatt több benzint kell neki adni...
Joc
Na kipróáltam a gépet. A hangja elég furcsa. Azon csodálkozom hogy nagyon kis gáz elég ahoz hogy 25-el menjek. Észre se veszem de már 30-al megy. Ez természetes?