Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.04.20 0 0 20610
Szia!

Ha egy akksi teljesen nulla, akkor nem úszod meg a cserét, garancia két év van rá... mielőbb jelezd a szervíz felé, sürün lemerül...

Van lehetőség a formázásra, a legolcsóbb töltési mód:

12V 10A-es egyenáramforrás+ a pozitív ágban sorba kötött 12V 55W-os izzó
Töltési idő k.b. 8 óra
Vagy lehet jó drága precíz töltőkészüléket vásárolni, ami ugyan ezt tudja félvezetőkkel, mindenféle csili ledekkel, műszerekkel fűszerezve...
Előzmény: DisGusThinG (20606)
M.Jocó Creative Commons License 2008.04.19 0 0 20609
Ha van rá lehetőséged, köss rá egy kisáramra állított áramgenerátoros akkutöltőt.
Jocó
Előzmény: DisGusThinG (20606)
Doki50 Creative Commons License 2008.04.19 0 0 20608
A Lanosom 4 éves akuja egyszer lemerült (égve hagytam a tompítottat, és nem csipogott).

Bikázás után,kb. 4-5 óra alatt teljesen jó lett.
Előzmény: DisGusThinG (20606)
vlevi Creative Commons License 2008.04.19 0 0 20607
Inkább éjszakára tedd töltőre.

Az, hogy mennyit tölt, nagyban függ a generátor teljesítményétől, és a használt fogyasztóktól is. Alapjáraton biztos nem tölt annyit, mint pályán, magas fordulaton, szóval városban, ahol ráadásul sűrűn kell indítózni, nem rizikóznék. Főleg, ha a világítást is használod, mert az kapásból 110watt. +elektrohidraulikus szervó, aminek a teljesítményfelvétele szintén ismeretlen.
Előzmény: DisGusThinG (20606)
DisGusThinG Creative Commons License 2008.04.19 0 0 20606
Adott egy teljesen lemerült aksi, bikával indítva.
Mennyi üzemidő kell a "teljes" töltöttséghez?

1.4 Exlim. Beige
pali30 Creative Commons License 2008.04.19 0 0 20605
Nem tudjátok megszerezni az új uefá-s ceed reklám zenéjét? És azt tudja valaki, hogy melyik focista szerepel a reklámban?
sivatagisas Creative Commons License 2008.04.19 0 0 20604
Szeretném ha segitenétek és ha valaki tud cimet vagy telefonszámot
kia ceed üléshuzat ügyben, megköszönném.
ceeee Creative Commons License 2008.04.19 0 0 20603

Én csak bemutattam egy abszolut  fiktív, elméleti példán a mechanizmust.
A benne szereplő számok a képzelet szülöttei.
Mindenféle hasonlóság a valósággal pusztán a véletlen műve lehet!

:DD

Előzmény: ilias (20600)
ilias Creative Commons License 2008.04.18 0 0 20602
És a kamat évente kb. 95.000.-
Budapest Autó
Előzmény: ilias (20600)
ilias Creative Commons License 2008.04.18 0 0 20601
Az éves kamat kb. a megadott THM fele.
Előzmény: vlevi (20593)
ilias Creative Commons License 2008.04.18 0 0 20600
Hogy mutassak egy pozitívabb példát, a sajátomat:

A hitel összege: kb. 3.8 m.
Futamidő 108 hónap
Éves kamat: 2,83%
Fix havi díj: 44.189.-
Ebből:
tőketörlesztés: 26.655.-
kamattörlesztés: 15.127.-
árfolyamkülönbözet: 2.182.-
Csekk díj: 225.-

Itt a visszafizetett tőke a havi törlesztőrészlet 63%-a! Teljesen mások az arányok, mint az általad felvázolt.
Előzmény: ceeee (20583)
Brian63 Creative Commons License 2008.04.18 0 0 20599

Köszi, így érthetőbb.

 

Előzmény: ceeee (20583)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.18 0 0 20598
a Géza miért ment el? és hova?
Előzmény: Deras71 (20592)
teddybear72 Creative Commons License 2008.04.18 0 0 20597

sziasztok!

nem akarom az észt osztani, de ez egyszerű logika alapján működik. Téves az a megfogalmazás, hogy a szemét bank előbb a kamtot fizetteti meg aztán kezdi csak a tőkét csökkenteni. A kamat annak az ára, hogy te más (bank) pénzét használod. Pl.: vettél fel 1 milla hitelt, fix 50 rugót törlesztesz. Az első hóban 1 hónapig 1 millát használsz, ennek ára = 1 milla x 1 hóra eső kamatráta. Tehát mivel fix törlesztésre szerződtél, ezért az első hó tőketörlesztése = 50 rugó - (1 milla x 1 hóra eső kamatráta). A 2. hóban már kevesebb tőkét használsz, hisz az elsőben törlesztettél belőle valamennyit. Tehát a kamat is picivel kevesebb lesz, ezért ha a fix 50 rugóból egy kisebb összeget vonsz le, akkor a maradék, azaz a tőketörlesztés meg picit több lesz. És így tovább. Tulajdonképpen  fix törlesztőrészlet miatt lesz változó a kamat/tőketörlesztés arány. Az emberek jobban kedvelik  fix törlesztőrészleteket, mert tervezhetőbb. Ha vállalnád, hogy változhat a törlesztőd hónapról hónapra, de te szeretnéd minden hónapban pl. ugyanolyan arányban csökkenteni a tőkét is, akkor a havonta kiszámolt tőke használati árát, azaz kamatot megdupláznák és az  lenne a havi törlesztőd, és akkor mindig 50-50%-ban lenne kamat és tőketörlesztés a változó teljes összegen belül.

Na remélem érthető voltam.

Előzmény: Brian63 (20582)
neho Creative Commons License 2008.04.18 0 0 20596
Szerintem felejtős!
Előzmény: GregHozta (20581)
neho Creative Commons License 2008.04.18 0 0 20595
Nem akarok beleszólni,

De nyugodtan összeadhatod, 6 évnél, 3 évnél, de akár 1 évnél is -igaz nem fogod tudni kiszámolni, mert ez úgy van megcsinálva- és akkor se az fog kijönni mint amire szerződtél /ezt csak egy bonyolult képlettel lehet megtenni./ Egyetlen módon tudod úgy-ahogy összehasonlítani, hogy fix díj esetén összeadod a havi részletet a különböző konstrukcióknál és megnézed, hogy a futamidő végén mennyivel fizetsz vissza többet, mint a felvett hitel összege. Ez nekem tíz év alatt /ha végig fizetem, de nem tervezem/ valahol 470 e. Ft környékén van, 2.050.000,-Ft hitelösszegnél. Szerintem ez teljesen korrekt. Persze az árfolyam változást már benéztem, de erre nincs orvosság és ahogy bukni, úgy nyerni is lehet rajta.

Egyébként én megtehettem volna, hogy akár sokkal rövidebb időre veszem fel, de az egyszerűen nem érte volna meg, akkora különbség volt /akkor/ a rövidebb futamidejű ellenében. Így meg nem terhelem különösebben a családi kasszát, tudok mellette spórolni is, és persze adandó, vagy kedvező /deviza árfolyam mellett/ alkalommal egy összegben visszafizetem 40.000,-Ft ellenében.

Persze igaz, a hitel mindenhogy szívás. Persze ez van és valószínűleg nagyra vágyó is vagyok, mert vehettem volna készpénzre egy Dacia Logant, az lett volna az ésszerű választás -jó és megbízható -, de nem bírtam volna elviselni a szagát, a csúf belsejét és annyira ugyan nem vagyok sznob, hogy német autóm legyen, de annyira igen, hogy ne legyen a nevemen egy román.

Azért a magunk fajta így tud spórolni, ésszerű kalkuláció után hitelre, mert azt az összeget havonta biztos "félretesszük", de amikorra kézbe lenne 4-5 milla, addigra annyiért már megint csak egy Dacia szintű autót vehetnénk, persze az ésszerűbb lenne és elég is, dehát kell a becsvágy, kellenek a célok, mert egyébként mi végre jutunk előre?
Előzmény: Notes (20580)
ceeee Creative Commons License 2008.04.18 0 0 20594

Valóban egyszeri, igazad van, ez   uj szabályozás.

Az  átírási illetéket a lízingbebvevő kifizeti az elején, és ha a lezáráskor ő lesz a tulajdonos , akkor másodszor már nem kell illetéket fizetnie.

(sajnos tavaly nyáron még nem így volt..)

Előzmény: renesis7 (20586)
vlevi Creative Commons License 2008.04.18 0 0 20593
A téháem neve becsapós. Ugyanis teljes éves hiteldíjmutató. Vagyis évi 4.5%
Nem úgy kell számolod ki, hogy a 3milla hitelt beszorzod 1.045-el. Hanem fogalmam sincs hogyan, de sokkal több az, mintha egyszeri 4.5% lenne.
Előzmény: Notes (20580)
Deras71 Creative Commons License 2008.04.18 0 0 20592

 

Sziasztok!

 

Ma voltam az Érd M6-ban kötelező 1 éves karosszéria átvizsgáláson. (már nem dolgozik ott Géza)

 

A következő történt: autó felemel-kerekek megforgat-kipufogó végig kopogtat ill.rángat-majd leenged és kész!!!!!!!!!

 

Kérdezem a munkafelvevőt maguknál ennyi? Kérdi miért mit csinált? Mondom mit,(a jobb első ajtó műanyag küszöbvédője alól rozsdás víz folyik ki ha lemosom) azt mondja akkor visszaviszi. Lehet csak nem ezt az autót!

Kicsit romlott az M6 fénye, szinte már nem is világít! :)

Végülis minden pipát megkapott az autó.

 

T.

tgera Creative Commons License 2008.04.18 0 0 20591
Szia

Amikor a Formula3000-nél a netről rendelve egy liter full szintetikus 5W30, vagy 5W40 olaj kerül 1550-1700 forintba, szerintem felejtős.

Én hétfőn rendelek olajat a Megane-ba, ELF 5W30, 7700 az 5 liter. Ha két hete rendeltem volna, akkor 7500 lett volna. Ha meg összejönne egy 3X 5 literes rendelés, akkor még 7 ezer sincs :) Persze + szállítás, de az minimális. A szalonban Pesten volt pofájuk 21 ezres árajánlatot adni csak ugyanerre az olajra :(

TGera
Előzmény: GregHozta (20581)
Notes Creative Commons License 2008.04.18 0 0 20590
Van valami infó arról, hogy az idei gyártású autók a frissített motorelektronikával (van ilyen egyáltalán?) kerülnek leszállításra? Illetve szó volt valami tuner upgrade-ről is.
pali30 Creative Commons License 2008.04.18 0 0 20589
Tényleg felesleges ezen vitázni. :) A törzskönyv így is- úgy is a banknál marad, ha hiteles és ha lízinges akkor is. A lényeg a forgalmiba való bejegyzés. Ott meg csak a vevő adatai vannak.
Előzmény: ceeee (20587)
ceeee Creative Commons License 2008.04.18 0 0 20588
A lizing végén a lizingbevevő tulajdonába kerüléskor is megfizeti az átírást
Előzmény: renesis7 (20586)
ceeee Creative Commons License 2008.04.18 0 0 20587

Már ezen értelmetlen vitatkozni, mert a lízing esetén a tulajdonos a lízingbeadó cég. A törzskönyv is az ő nevére van kiállítva. És az átírási díjat a lizingbevevővel fizettetik meg.

Minden más eset egyszerű hitel, mégha "lizingnek " mondják akkor is!

Előzmény: pali30 (20585)
renesis7 Creative Commons License 2008.04.18 0 0 20586
egyszeri. alizingbe adónak van  mentessége + ő fizeti a súly adót stb. (persze ezeket beépíti a havi részletbe)
Előzmény: ceeee (20569)
pali30 Creative Commons License 2008.04.18 0 0 20585
De , ha nincs benne vagy 10ezer km, ill. nem 2007-es , akkor megéri. Feltéve, ha valaki nem érzi hátránynak, hogy nem hitel, hanem lizing..( nem a vevő, hanem a lizingcég nevén marad a kocsi, ez kétszeri átírási díj például..)


Tévedés. Ma már a lízingnél annyi a különbség, hogy nem tulajdonosnak hanem üzembentartónak jegyzik be a vevőt, és a tulajdonos rublika üres marad. Átírás ugyanannyi. :)
Előzmény: ceeee (20569)
polo78 Creative Commons License 2008.04.18 0 0 20584

ceedesek! tetőcsomagtartó ügyben hol érdemes körbenézni? márkakereskedés vagy vannak már olcsóbb utángyártottak is?

ceeee Creative Commons License 2008.04.18 0 0 20583

Teljesen leegyszerűsítve könnyen átlátható, hogy a végén miért sokkal nagyobb arányú  a tőkevisszafizetés a havi részletben.


Vegyünk egy 4 milliós hitelt, és tekintsünk el az árfolyamingadozástól, így ugye fix a havi részlet nagysága.


Mondjuk 4 milliónak az éves kamata 360 ezer, a havi részlet meg 50 ezerre van megállapítva, akkor első évben  törlesztesz 360 ezer kamatot, meg 240 ezer tőkét(a havi részletben is ilyen aránnyal). 

A második évre a maradék tőke vagyis 3millió 760 ezernek a kamatát törleszted, plusz egy kicsivel több tőkét, mint az előző évben.
Tételezzük fel, hogy az utolsó évre 500 ezer ft tőketartozás marad, akkor az 50 ezer haviból majdnem az összes a tőkét törleszti, és már csak minimális arányú a kamat benne.

ez persze egy nagyon leegyszerűsített "modell", de  alapvetően így működik a dolog

Előzmény: Brian63 (20582)
Brian63 Creative Commons License 2008.04.18 0 0 20582

Elég korrektnek tűnik a havi csekk és számla. (BB Autó)

Rajta van az aktuális CHF árfolyam amivel számoltak, az aktuális fizetendő forint, ebből mennyi a kamat és mennyi a tőkebefizetés. És mennyi még a fennáló tőketartozás.

 

Egy dolgot hiányolok (bár ezt a bankban a munkahelyemen megkérdezhetném): Hogyan, mi alapján változok a tőke és kamatfizetés aránya.

Értsd: Az elején több kamatot kell fizetni, a végére meg szinte csak a tőkét.

 

Előzmény: Notes (20580)
GregHozta Creative Commons License 2008.04.18 0 0 20581
Ismeri valaki a Metabond olajakat?
Milyen minőségűek? Felejtős, vagy jó?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!