Keresés

Részletes keresés

Joceee Creative Commons License 2003.08.12 0 0 149
Rx, többiek:
A totálbikeosokat hogy lehet rávenni, hogy ennek a fórumnak is csináljanak egy linket az oldalukra? Biztos nem haldoklana ugy a topic soha.

Lehet, hogy megint veszek egy babettát. Nem kellett volna eladni az előzőt...De akkor ugy nézett ki, hogy kell pénz simsonra. na mind1. Persze azt is tuningolnám, amit az előzőn megcsináltam + még mást is. Nem tudja valaki, hogy milyen pontosan az a láncfűrész porlasztó, amitöl a babi megtáltosodik? Vagy jó lenne rá egy szimó porlasztó egy közdarabbal? Biztos jobban menne, mint azzal a kis 12-es karbival:) Persze az is lehet, hogy bolond vagyok:D
Joc

Joceee Creative Commons License 2003.08.12 0 0 148
Nemtom, mit értesz komplett motorgenerál alatt, de szerintem most csak furni kell+dugó,gyűrű. De az is lehet, hogy elég lenne neki egy uj dugó+gyűrű és nem kell neki furás. De én mindenesetre kicserélném a főtengelyszimeringeket, ha már hozzányúlnék.
De most igy fölösleges találgatni, hogy mit kell rajta megcsinálni, ezt látni kell. Meg van, ami csak szétszedés után derül ki. pl. lehet, hogy a felső tűgörgőt+csapszeget is érdemes kicserélni.
Nem bonyolult 1ébként a szétszedés, az összerakás már kicsit nehezebb;)
leveszed a kipuffkönyököt a hengerről, meg a porlasztót. Utána a hengerfej anyáit leszeded, lejön a hengerfej. Utána meg óvatosan lehuzod a hengert. A dugót a csapszeg tartja, aminek a végén van két zégergyűrű. Ezeket leveszed, utána kiütöd, vagy kinyomod a csapszeget, és már kész is. Valaki biztos tud majd segiteni neked.
Az alkatrész meg nem sokba kerül. dugó+gyűrű max 1 ezres, csapszeg, tűgörgő kb 3-400 pézz.
Joc
Előzmény: Dóczi (146)
Dóczi Creative Commons License 2003.08.12 0 0 147
Miért hogy kell szétszedni?
Előzmény: Joceee (143)
Dóczi Creative Commons License 2003.08.12 0 0 146
Értem. Na nembaj majd kiagyalok vmit!

És egy komplett generál mennyi pénz? Vagy meg olyat ne csináljak?(6600km)

Előzmény: Joceee (145)
Joceee Creative Commons License 2003.08.12 0 0 145
3ezerért biztos nem szedik szét neked. Az a furás munkadija+dugó+gyűrűk. Meg a a gépműhelyeseknek nem ez a dolga, ők nemigen foglalkoznak motorszereléssel.
Joc
Előzmény: Dóczi (144)
Dóczi Creative Commons License 2003.08.12 0 0 144
Csongrádon lakom az egertől kb 150 km
De azért köszi.
Nem tom elivileg 3000pézért megfúrják de oda nekem szétszedve kell elvinnem? Ja és ismerősök akkor majd megkérem tanitsanak meg szétszedni
Előzmény: Joceee (142)
Joceee Creative Commons License 2003.08.12 0 0 143
Bizony éljen is a topic! Lehet, hogy még lesz belőle valami.:) Sok embernek volt/van babettája, és a legtöbben szerették is. Főleg, akinek volt előtte valami megbizhatatlan szar motorja.
Joc
Joceee Creative Commons License 2003.08.12 0 0 142
Akkor mit akarsz csinálni vele? Valahogy muszáj szétszedned, elvinni felfuratni, aztán összerakni. Hol lax? Nem hiszem, hogy közel hozzám, de azért megkérdezem, megcsinálnám neked. Én egri vagyok.
Joc
Előzmény: Dóczi (141)
Dóczi Creative Commons License 2003.08.12 0 0 141
De én nem tom szétszedni mert annyira nem értek am hozzá:((((
Előzmény: Joceee (129)
Dóczi Creative Commons License 2003.08.12 0 0 140
Akkor az én babettám már megint szar. Kettő embernél szenved mint örült. Igaz hogy én 75 kg vagyok de a csomgtartóra ráültettem a 45 kg-os haverom és kb 40 méter alatt felgyorsult vagy 15-re csak aztéán meg alig bírt megálni. Ja és a rugók is szépen néztek ki.

Júhhhé él a topic!!!!!!!!!!!!

Előzmény: Gazuzem (138)
_nyunyuka Creative Commons License 2003.08.12 0 0 139
Érettségi után az egyik volt osztálytársam Simsonjával négyen(!) mentünk. Az eset 10 éve történt. Elnézem a gépemet, a mai napig nem jövök rá, hogy csináltuk. Az érettségi találkozón fölmerült a téma, jót röhögtünk.
Hosszabb utaknál menet közben én is tornázom a gépen. Rugózok a lábtartón, nyújtózkodom stb.
Előzmény: Gazuzem (138)
Gazuzem Creative Commons License 2003.08.12 0 0 138
Hát igen, szinte összenőttem a Babettámmal. Diák voltam, autóm, pénzem nem volt, mindenhova a Babettával mentem, mert pár liter benzin mindig akadt otthon. Télen, nyáron, hóban, sárban. Hát mondhatom, hogy 22-23 fok alatt nem éppen méznyalás 1O-15 km-t Babettázni. Pedig be voltam ám rendesen oltözve: Alul pizsamanadrág, melegítő, farmer, fönt 5-6 réteg ruha, az arcom előtt sál, sapka, sokszor nyáron is. Sajnos akkor nálunk még a bukósisak nem volt kötelező, pedig az biztos jobban megvédte volna az arcüregemet a széltől. Hosszabb utakon menet közben tornázni szoktam, vagy a pedálokon rugóztam, vagy középre állva. Remekül el tudtam fuvarozni a haverokat is: kicsit hátracsúsztam az ülésen, az utas lábai a motor fölött a fekete műanyagon, a feneke az ülés elején, és a kormányban kapaszkodott.
Gazuzem Creative Commons License 2003.08.11 0 0 137
Mi is volt még...
Ja, pesze a generátor (dinamó?? szégyellem, de már nem emlékszem, melyik van benne ). Egyszer csak elkezdett kéthetente elszállni a világítás. A szerelő rögtön tudta mi a baj: a tekercsek mágnesesek lettek, be kellett szerelni egy feszültségszabályozót. Sajnos nem sokáig bírta az új alkatrész, rövig idő múlva hangos durranással az is elszállt a lámpákkal együtt. Akkor végre lemértem a feszültséget, hát 16 V volt. Ez elég durva a 6V helyett. Az új tekercs jó drága lett volna, ezért inkább a három tekercsből kettőt kiiktattam, így pont jó volt. Igaz alapgázon kicsit halványabban világít, de ez kit zavar? Évek óta nem kellet izzót cserélni.
Hát igen, kiskoromban soktat hintáztam az állványon, el is görbült rendesen.
A kipufogó is leszakadt, mert bizony a Babettát nem arra talalták ki, hogy göröngyös földúton veressenek vele harmincvalahánnyal. A közelben épp vízvezetéket hegesztettek, meg is kértem az egyik munkást, hogy reparálja meg. Majdem kigyulladt a kicsike, mert lángtól meggyulladt festés, alig tudtuk eloltani. Ha belegondolok, hogy par centivel odébb éppen csöpögött a benzin a karburátorból...
Gazuzem Creative Commons License 2003.08.11 0 0 136
Mi is volt még...
Ja, pesze a generátor (dinamó?? szégyellem, de már nem emlékszem, melyik van benne ). Egyszer csak elkezdett kéthetente elszállni a világítás. A szerelő rögtön tudta mi a baj: a tekercsek mágnesesek lettek, be kellett szerelni egy feszültségszabályozót. Sajnos nem sokáig bírta az új alkatrész, rövig idő múlva hangos durranással az is elszállt a lámpákkal együtt. Akkor végre lemértem a feszültséget, hát 16 V volt. Ez elég durva a 6V helyett. Az új tekercs jó drága lett volna, ezért inkább a három tekercsből kettőt kiiktattam, így pont jó volt. Igaz alapgázon kicsit halványabban világít, de ez kit zavar? Évek óta nem kellet izzót cserélni.
Hát igen, kiskoromban soktat hintáztam az állványon, el is görbült rendesen.
A kipufogó is leszakadt, mert bizony a Babettát nem arra talalták ki, hogy göröngyös földúton veressenek vele harmincvalahánnyal. A közelben épp vízvezetéket hegesztettek, meg is kértem az egyik munkást, hogy reparálja meg. Majdem kigyulladt a kicsike, mert lángtól meggyulladt festés, alig tudtuk eloltani. Ha belegondolok, hogy par centivel odébb éppen csöpögött a benzin a karburátorból...
Joceee Creative Commons License 2003.08.11 0 0 135
Kezd fellendülni a topic:)))
Joceee Creative Commons License 2003.08.11 0 0 134
Engem az első babettám soxor cserben hagyott, meg is utáltam, eladtam. Aztán eldöntöttem, hogy veszek egy szart és én szépen felujitom. Igy is tettem, az felujitás után soha nem hagyott cserben:) Egyszer állt meg alattam, de akkoris csak a benzin volt kevés, még balra döntve haza tudtam vele menni:)) Meg is néztek rendesen a 4sávoson:)))
Joc
Előzmény: Gazuzem (132)
Gazuzem Creative Commons License 2003.08.11 0 0 133
Még csak néhány hónapos volt a család kedvence (éppen csak be lett futtatva), amikor elkezdett lassulni, végül már a nyugdíjas biciklis nénik is lehagyták anyámat (ő volt a fő user). Apám elvitte szerelőhoz, de az csak a fejét vakargatta: gyertya, gyújtás, karburátor rendben, mégsem megy. Aztán jott egy másik szaki, az ajánlotta, hogy nézzük meg a kipufogót. A hangtompító úszott az olajban, de a kipufogó motor felőli része volt a csúcs. Úgy be volt hordódva, hogy csak egy kb. 1mm-es lyukon tudott kijönni a kipofogógáz. Nem csoda, hogy nem ment a cucc. Kivakarta, kipucolta, és a gép megtáltosodott.
Aztán egy jó darabig nem volt semmi gond. Csak aztán rohadt nehéz lett begyújtani. Akkor már en is elég nagy voltam a szereléshez, ezért megtanultam kicserélni a gyújtókuplungot. Ezt azóta még néhányszor meg kellett tenni, de utoljára felújíttattuk a régit az apám munkahelyén, ami olyan jól sikerült, hogy már vagy 7-9 éve ugyanaz benne, és még mindig pöccre gyújt.
Egyszer megint elkezdett vacakolni a gép: megint nem akart gyorsulni. Ha kicsit segítettem neki, fölkapta a fordulatot, akkor ment. Akkor a tirisztoros egység adta be a kulcsot.
Aztán párszor elszakadt a fékzsinór is. Amikor a hátsó fék nem akart fogni, akkor az egyik ismerősöm belefújt egy kis zsírtalanítót a fékdobba, és megjavult. Ezt más is kipróbálhatja.
Aztán történt szegénnyel egy kellemetlen dolog. Kölcsönadtam az egyik barátomnak, mert sürgősen haza kellett jutnia (kb.1O km-re). Mikor visszajött, kicsit furcsán nezett rám. Mondta, hogy odafelé még marha jól ment, simán vitte a 45-48-at. De visszafelé már valahogy nem akart neki menni, alig ment hússzal. Teljesen ledöbbentem, mondom ez biztos besült. Hát nem használt neki a dolog, az biztos. Mivel akkor nem nagyon volt pénzünk szerelőre, egy darabig így jártunk vele. Annyit tudtam tenni, hogy leszereltem a hengerfejet. Tisztára el volt szenesedve a belseje. Kipucoltam, de csak egy kicsit lett jobb. Nem lehetett begyújtani, mert nem volt alapgáz. Ha betoltam, akkor elindult, de ha ha megálltam, ledöglött. Aztán elkerült egy szerelőhőz, aki megreparálta. Kicserélte a csapágyakat, amik teljesen be voltak égve, kézzel meg sem lehetett mozdítani őket. Még gyűrűcsere is volt, és kiszerelte a hengerfejből a mechanikus bedöglesztőt elektronikusra (pedig az milyen jó volt, amikor nehezen gyújtott: startolás közben lenyomtam, rögtön könnyebb volt begyújtani). Már sosem lett olyan, mint azelőtt, de azért a 42-őt kihúzta a javítás után.

Gazuzem Creative Commons License 2003.08.11 0 0 132
Sziasztok Babettások.
Egy 83-as narancssárga Babettát nyuztam kb.15 évig. Hihetetlenul strapabíró volt, de párszor azért cserben hagyott. Általában az úszóka akadt fenn, persze mindig jó messze otthonról. Így aztán megtanultam néhány perc alatt az út szélén szétkapni a karburátort. Persze, amikor a beköpte a gyertyat, és a szerszámok a garázsban voltak, akkor hazáig tekertem. Pontosabban rollereztem, mert úgy gyorsabban ment.
Joceee Creative Commons License 2003.08.11 0 0 131
Én még olyat nem láttam, hogy rontott volna a teljesitményen. Autóknál is soxor előfordul, hogy csak meggyűrűzik, mert még fúrásra nem érett, elég neki egy gyűrűzés.
Viszont alig kopott hengerbe nem érdemes uj dugót tenni, csak gyűrűzni kell.
Az 1sebességes babi perselyes, de a 2sebességes már tűgergős.
Joc
Előzmény: Rxdns (130)
Rxdns Creative Commons License 2003.08.11 0 0 130
Én azt hallottam, hogy csak gyűrűcsere akár ront is a teljesítményen, mert a hüvely oválisra kopik, mivel (terhelés alatt) a tűgörgőknek (vagy a babi perselyes??) is van ellenállása, és a dugó szoknyája kikoptatja a hengert, és a kerek gyűrű nem passzol tökéletesen az ovális hengerbe...
De lehet, hogy ez hülyeség.
Előzmény: Joceee (129)
Joceee Creative Commons License 2003.08.11 0 0 129
Nem kell azt méretni. egyszerűbb, ha szétszeded. Lehuzod a hengert, és megnézed, hogy az alsó gyűrű alatt van-e korom. Ha alatta eléggé kormos a dugó, akkor ott szökik a kompér, legalább a gyűrűket cserélni kell. Nekem is ilyen volt, és már a főtengelycsapágyakra is ráült a korom, ami ugye nem tul fasza. De nekem furatni nem kellett, elég volt bele az uj dugó+gyűrű. Azt, hogy kell-e furatni, onnan tudod meg, hogy van-e válla a hengernek.
Szedd szét, majd meglátod. Szólj, ha van vmi kérdésed, most itthon vagyok pár napig.
Joc
Előzmény: Dóczi (128)
Dóczi Creative Commons License 2003.08.11 0 0 128
"De tényleg hiába tisztítod ki a gyertyát? Fogsz egy csiszpapirt és megcsiszolod rendesen. Utána sem ad szikrát 1általán?"

Kipróáltam egy már halott gyertyával megtakarítottam megcsiszoltam rendesen. Beraktam. elindult. Alapjárat nem volt. De azért ment. És nagyon büdős volt. Valahonnan pedig olyan hangok jöttek mintha kifújna valahol de nem a kipuffban:) Mostani gyaetya bele és műxik és nem fúj ki.

"Huzd meg, hátha jobb lesz:)"

Nem lett jobb:)

A kmpressziót meg valakivel megmérettetem.

Előzmény: Joceee (127)
Joceee Creative Commons License 2003.08.11 0 0 127
1. kérdés: Meghalnak a gyertyáid? Vmi szar a gyujtásodban, valaki okosabb megmond6ná. talán gyujtótekercs. Nekem könnyű, mert nekem itthon mindenem van, ami gyujtás rendberakásához kell. (tekercs, tirisztor, trafó) Szóval nekem a rendeberakás annyi lenne, hogy sorra kicserélnék mindent:D És ha megjavulna, akkor kiderülne, hogy mi volt a ludas.
De tényleg hiába tisztítod ki a gyertyát? Fogsz egy csiszpapirt és megcsiszolod rendesen. Utána sem ad szikrát 1általán?
"2. kérdés: a kuplungot kézzel nagyon könnyen tudom forgatni. Fel kéne fúrni?"
Gondolom, a lendekerékre gondoltál. Ha könnyű forgatni, kevés benne a kompresszió(kopmér;). Szerintem furatni kell, de akár az is lehet, hogy kifuj a hengerfejnél. Huzd meg, hátha jobb lesz:) HA nem, akkor szedd szét.
A 2sebességest nem ismerem, de van abban valami szabadondutó, vagy mi a rák, nem az szar neked, és azért állt meg veled a zútkereszteződésben?
Joc
Előzmény: Dóczi (121)
Dóczi Creative Commons License 2003.08.11 0 0 126
ja és kívanom minel hamarabb működjön az a simo
Előzmény: _nyunyuka (124)
Dóczi Creative Commons License 2003.08.11 0 0 125
Én nem kedvelem annyira a babettát csakhát ez van. Csak azért tartom karban meg ilyenek mert mondjuk 30 év múlva veterán lesz és hogy ne rohadjon szét addigra.
Szerintetek fúrni kéne?
Kösz hogy írtatok vmit.
Előzmény: _nyunyuka (124)
_nyunyuka Creative Commons License 2003.08.11 0 0 124
Sziasztok!

Nem is gondoltam, hogy öreg papikon kívül még kedveli valaki a Babettát. Nem egy versenygép, de megbízható. Nekem Simsonom van, most ment egy szemvillanás alatt a blokk totálkárosra, de menthető...csak megragadt, dugón mélyszántások, hengerpalást alja letört és némi pusztítást végzett a főtengelycsapágyakban is. De simsonka él és élni akar!

Kicsit off lett. A babihoz sok szerencsét mindenkinek.Jó éjt!

üdv mindenkinek: nyunyuka(aki most talpig olajos és nagyon szomorú.)

SanyO Creative Commons License 2003.08.10 0 0 123
Hali. A babi jó moci, felváltva hajtom a Simsonnal. Rá se kell nézni, csak a hajtószíj macerás és elég drága nálunk. 2800. 2x cseréltem először 3500 nál és most 4000 nél. Nem bírja a borsóföldet. Üdv.

Ez Marci topikja. Jó.

Dóczi Creative Commons License 2003.08.10 0 0 122
Állítolág 3000pengőért felfúrják cakkum-pakk ennyi. Ez így télleg igaz lehet. Megéri egyáltalán?
Üdv.:kisDóczi
Előzmény: Dóczi (121)
Dóczi Creative Commons License 2003.08.09 0 0 121
2. kérdés: a kuplungot kézzel nagyon könnyen tudom forgatni. Fel kéne fúrni?
Rxdns Creative Commons License 2003.08.09 0 0 120
passz

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!