Bocsi, de hátha érdekel valakit. 4 db Pirelli P3000 165/65 R13 nyári gumi felnire szerelve eladó. A keréktárcsa 4 1/2 –JX13 SELBO, eredeti KIA PRIDE. Igény esetén eredeti KIA dísztárcsával együttesen. A gumik újszerűek, nagyon keveset futottak. Az árban megegyezünk. Érdeklődni zmisi-kukac-fibermail.hu, vagy 06-20-4023561
Itt: - www.uleshuzatshop.hu - találsz Cee'd-re való üléshuzatot! Ki is lehet választani a szín összeállítást, én is innen rendeltem. Ha visszanézed a hozzászólásaimat, találsz képet is a huzatról. A cég korrekt, és nem túl drága, a huzat nagyon pontos!
Ha egy akksi teljesen nulla, akkor nem úszod meg a cserét, garancia két év van rá... mielőbb jelezd a szervíz felé, sürün lemerül...
Van lehetőség a formázásra, a legolcsóbb töltési mód:
12V 10A-es egyenáramforrás+ a pozitív ágban sorba kötött 12V 55W-os izzó Töltési idő k.b. 8 óra Vagy lehet jó drága precíz töltőkészüléket vásárolni, ami ugyan ezt tudja félvezetőkkel, mindenféle csili ledekkel, műszerekkel fűszerezve...
Az, hogy mennyit tölt, nagyban függ a generátor teljesítményétől, és a használt fogyasztóktól is. Alapjáraton biztos nem tölt annyit, mint pályán, magas fordulaton, szóval városban, ahol ráadásul sűrűn kell indítózni, nem rizikóznék. Főleg, ha a világítást is használod, mert az kapásból 110watt. +elektrohidraulikus szervó, aminek a teljesítményfelvétele szintén ismeretlen.
Én csak bemutattam egy abszolut fiktív, elméleti példán a mechanizmust. A benne szereplő számok a képzelet szülöttei. Mindenféle hasonlóság a valósággal pusztán a véletlen műve lehet!
A hitel összege: kb. 3.8 m. Futamidő 108 hónap Éves kamat: 2,83% Fix havi díj: 44.189.- Ebből: tőketörlesztés: 26.655.- kamattörlesztés: 15.127.- árfolyamkülönbözet: 2.182.- Csekk díj: 225.-
Itt a visszafizetett tőke a havi törlesztőrészlet 63%-a! Teljesen mások az arányok, mint az általad felvázolt.
nem akarom az észt osztani, de ez egyszerű logika alapján működik. Téves az a megfogalmazás, hogy a szemét bank előbb a kamtot fizetteti meg aztán kezdi csak a tőkét csökkenteni. A kamat annak az ára, hogy te más (bank) pénzét használod. Pl.: vettél fel 1 milla hitelt, fix 50 rugót törlesztesz. Az első hóban 1 hónapig 1 millát használsz, ennek ára = 1 milla x 1 hóra eső kamatráta. Tehát mivel fix törlesztésre szerződtél, ezért az első hó tőketörlesztése = 50 rugó - (1 milla x 1 hóra eső kamatráta). A 2. hóban már kevesebb tőkét használsz, hisz az elsőben törlesztettél belőle valamennyit. Tehát a kamat is picivel kevesebb lesz, ezért ha a fix 50 rugóból egy kisebb összeget vonsz le, akkor a maradék, azaz a tőketörlesztés meg picit több lesz. És így tovább. Tulajdonképpen fix törlesztőrészlet miatt lesz változó a kamat/tőketörlesztés arány. Az emberek jobban kedvelik fix törlesztőrészleteket, mert tervezhetőbb. Ha vállalnád, hogy változhat a törlesztőd hónapról hónapra, de te szeretnéd minden hónapban pl. ugyanolyan arányban csökkenteni a tőkét is, akkor a havonta kiszámolt tőke használati árát, azaz kamatot megdupláznák és az lenne a havi törlesztőd, és akkor mindig 50-50%-ban lenne kamat és tőketörlesztés a változó teljes összegen belül.
De nyugodtan összeadhatod, 6 évnél, 3 évnél, de akár 1 évnél is -igaz nem fogod tudni kiszámolni, mert ez úgy van megcsinálva- és akkor se az fog kijönni mint amire szerződtél /ezt csak egy bonyolult képlettel lehet megtenni./ Egyetlen módon tudod úgy-ahogy összehasonlítani, hogy fix díj esetén összeadod a havi részletet a különböző konstrukcióknál és megnézed, hogy a futamidő végén mennyivel fizetsz vissza többet, mint a felvett hitel összege. Ez nekem tíz év alatt /ha végig fizetem, de nem tervezem/ valahol 470 e. Ft környékén van, 2.050.000,-Ft hitelösszegnél. Szerintem ez teljesen korrekt. Persze az árfolyam változást már benéztem, de erre nincs orvosság és ahogy bukni, úgy nyerni is lehet rajta.
Egyébként én megtehettem volna, hogy akár sokkal rövidebb időre veszem fel, de az egyszerűen nem érte volna meg, akkora különbség volt /akkor/ a rövidebb futamidejű ellenében. Így meg nem terhelem különösebben a családi kasszát, tudok mellette spórolni is, és persze adandó, vagy kedvező /deviza árfolyam mellett/ alkalommal egy összegben visszafizetem 40.000,-Ft ellenében.
Persze igaz, a hitel mindenhogy szívás. Persze ez van és valószínűleg nagyra vágyó is vagyok, mert vehettem volna készpénzre egy Dacia Logant, az lett volna az ésszerű választás -jó és megbízható -, de nem bírtam volna elviselni a szagát, a csúf belsejét és annyira ugyan nem vagyok sznob, hogy német autóm legyen, de annyira igen, hogy ne legyen a nevemen egy román.
Azért a magunk fajta így tud spórolni, ésszerű kalkuláció után hitelre, mert azt az összeget havonta biztos "félretesszük", de amikorra kézbe lenne 4-5 milla, addigra annyiért már megint csak egy Dacia szintű autót vehetnénk, persze az ésszerűbb lenne és elég is, dehát kell a becsvágy, kellenek a célok, mert egyébként mi végre jutunk előre?
A téháem neve becsapós. Ugyanis teljes éves hiteldíjmutató. Vagyis évi 4.5% Nem úgy kell számolod ki, hogy a 3milla hitelt beszorzod 1.045-el. Hanem fogalmam sincs hogyan, de sokkal több az, mintha egyszeri 4.5% lenne.
Ma voltam az Érd M6-ban kötelező 1 éves karosszéria átvizsgáláson. (már nem dolgozik ott Géza)
A következő történt: autó felemel-kerekek megforgat-kipufogó végig kopogtat ill.rángat-majd leenged és kész!!!!!!!!!
Kérdezem a munkafelvevőt maguknál ennyi? Kérdi miért mit csinált? Mondom mit,(a jobb első ajtó műanyag küszöbvédője alól rozsdás víz folyik ki ha lemosom) azt mondja akkor visszaviszi. Lehet csak nem ezt az autót!
Kicsit romlott az M6 fénye, szinte már nem is világít! :)
Amikor a Formula3000-nél a netről rendelve egy liter full szintetikus 5W30, vagy 5W40 olaj kerül 1550-1700 forintba, szerintem felejtős.
Én hétfőn rendelek olajat a Megane-ba, ELF 5W30, 7700 az 5 liter. Ha két hete rendeltem volna, akkor 7500 lett volna. Ha meg összejönne egy 3X 5 literes rendelés, akkor még 7 ezer sincs :) Persze + szállítás, de az minimális. A szalonban Pesten volt pofájuk 21 ezres árajánlatot adni csak ugyanerre az olajra :(
Van valami infó arról, hogy az idei gyártású autók a frissített motorelektronikával (van ilyen egyáltalán?) kerülnek leszállításra? Illetve szó volt valami tuner upgrade-ről is.
Tényleg felesleges ezen vitázni. :) A törzskönyv így is- úgy is a banknál marad, ha hiteles és ha lízinges akkor is. A lényeg a forgalmiba való bejegyzés. Ott meg csak a vevő adatai vannak.
Már ezen értelmetlen vitatkozni, mert a lízing esetén a tulajdonos a lízingbeadó cég. A törzskönyv is az ő nevére van kiállítva. És az átírási díjat a lizingbevevővel fizettetik meg.
Minden más eset egyszerű hitel, mégha "lizingnek " mondják akkor is!