Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2012.06.22 0 0 17231

kombi modellezőtárs több éve már megalapította a saját vasúttársaságát... :-)))))

Előzmény: Dolmi mackó (17230)
Dolmi mackó Creative Commons License 2012.06.22 0 0 17230

Már régóta fontolgatom, hogy "bekattanok" és megalapítom a saját fantázia magán vasút társaságomat, akkor aztán bármire rakhatom a saját logómat :-D

 

Köszi az infót, ennek a vagon átalakításnak jobban utána kell majd néznem.

 

 

 

 

Előzmény: Zsivany2 (17229)
Zsivany2 Creative Commons License 2012.06.22 0 0 17229

Ha jól emlékszem a DB AG-t csak '92-ben alakították meg.

Előzmény: Dolmi mackó (17228)
Dolmi mackó Creative Commons License 2012.06.22 0 0 17228

Köszi, jó lenne hazai vonatkozásúra átalakítani, 3db-ot szeretem belőle.

 

Azt tudja esetleg valaki, hogy az újraegységesítés után meddig jártak még DR-es jelzéssel az ilyesmi tehervagonok?

Utána maradtak a pályaszámok és kapott egy DB logót?

 

(lehet amatőr kérdések ezek, de én nem nagyon értek ezekhez és még fiatal is vagyok)

Előzmény: Zsivany2 (17225)
róbertke Creative Commons License 2012.06.22 0 0 17227

Egy kis számítógépes segítség: 

http://www.dybas.de/dybas/gw/gw_s_7/g716.html

Előzmény: kombi (17223)
róbertke Creative Commons License 2012.06.22 0 0 17226

Guggolós:DB Sgjs -- képek  ---- mind az öt típus egyből rád mosolyog!! 

Német így ismeri a kocsikat:

453 6xxx  Sgjs 712 

453 7xxx  Sgjs 716

453 8xxx  Sgjs 716

453 9xxx  Sgjs 712

454 0xxx  Sgs  693

Előzmény: kombi (17223)
Zsivany2 Creative Commons License 2012.06.22 0 0 17225

533 1 -es szériához hasonlatos.

Előzmény: Dolmi mackó (17222)
róbertke Creative Commons License 2012.06.22 0 0 17224

Igen, jól emlékszel a forgóvázakra, sőt a 454 alatt is laprugós volt. 

Előzmény: kombi (17223)
kombi Creative Commons License 2012.06.22 0 0 17223

A 7 és 8 ezresek alatt ugye a laprugós fv. volt, (ezért voltak ezek magasabbak is)  a 6 és 9 ezresek voltak az újabb építésűek, már Y 25-el futottak.

 

Kár, hogy abból az időből nem nagyon van még fotóm.. :)

Előzmény: róbertke (17218)
Dolmi mackó Creative Commons License 2012.06.22 0 0 17222

DR Eas vagonból (Roco) milyen hazai vonatkozású vagont tudnék készíteni?

Melyik társaságnak van ilyen jelenleg?

 

 

(A kép a Modellkit honlapjáról van)

Dolmi mackó Creative Commons License 2012.06.21 0 0 17221

Dolmi mackó Creative Commons License 2012.06.21 0 0 17220

"Fék hasznavehetetlen"

 

Ez mennyire gyakori?

 

 

 

 

 

róbertke Creative Commons License 2012.06.21 0 0 17219

100 Km/h -nál is 56 tonnát vihettek mint 90Km/h -nál; szemben a MÁV Rgs kocsikkal, amik 100 Km/h -nál 8 tonnával kevesebbet vihettek mint 90 Km/h -nál.

Előzmény: kombi (17216)
róbertke Creative Commons License 2012.06.21 0 0 17218

Be volt építve a teljes fékrendszer légtartályostúl mindkettő forgóvázba, ezáltal jobb volt a hatásfoka mint a rudazatosnak.... te magyaráztad anno....:-)))))

Előzmény: kombi (17216)
róbertke Creative Commons License 2012.06.21 0 0 17217

Ha-ha-ha!!

Mint a MÁV kosaras kocsiknak.

Előzmény: kombi (17216)
kombi Creative Commons License 2012.06.21 0 0 17216

Bónusz kérdés, csak neked: milyen is volt a szóban forgó kocsik forgóváza? :o))

Előzmény: róbertke (17214)
Dolmi mackó Creative Commons License 2012.06.20 0 0 17215

Köszi a részletes segítséget.

Előzmény: kombi (17213)
róbertke Creative Commons License 2012.06.20 0 0 17214

 Na akkor legyünk egy kicsit korrektebbek       

 

DB 453 6xxx és a 453 9xxx sorozatúakra tudtál kettőt rakatni kettő csereszekrényt (padlómagasságuk 1180mm), a 453 7xxx és a 453 8xxx csak egyet a közepére (padlómagasságuk 1240mm). Mind a négy típus 56 tonna terhelésű volt. Létezett egy ötödik társuk DB 454 , ezen 8 fixen hegesztett nem állítható tüske volt, kettő 20' v. 2 csereszekrényt rakhattál rá, de 40' -as konténert már nem.  

Előzmény: kombi (17212)
kombi Creative Commons License 2012.06.20 0 0 17213

Keress rá Transfracht  néven.. :o))

 

 

A másik kérdést illetően a konténerek nagyjából  azonos  státuszban voltak mindkét vasútnál.

 

 

Anno az európai konténeres fuvarozás elterjesztésében nagy szerepük volt  a vasutaknak. A vasutak a kedvező tarifális és forgalomtechnikai megoldások mellett akár házhoz is  fuvarozták ezeket a dobozokat  közúton.

 

A nyugati vasutak elsősorban az európai raklapszabványoknak jobban megfelelő, 2,5 m széles konténereket szerezték be.

Létezett egy kvázi közös konténerpark is, az Intercontainer poolba beadott 20'  és 40' hosszúságú, palettaszéles konténereket az IC bázeli irodája rendelkezéseinek megfelelően használhatták fel a tagvasutak.  Természetesen ezeket a konténereket  kizárólag Európán belül használhatták.

 

Az IC poolnak a MÁV is tagja volt.

 

Az IC pool mellett, vagy annak ellenében, az egykori KGST országok is létrehoztak egy közös konténerparkot az SZPK egyezmény keretében, de ez már egy másik történet.

Előzmény: Dolmi mackó (17210)
kombi Creative Commons License 2012.06.20 0 0 17212

A régi DB 453 tudta ezt.

 

40" lábas konténert nem lehetett szimmetrikusan felrakni rá, de volt rajta köröm csereszekrényeknek.

Előzmény: koller andor (17211)
koller andor Creative Commons License 2012.06.20 0 0 17211

Huckepack körömre vannak rakva. .-)

Előzmény: Dolmi mackó (17210)
Dolmi mackó Creative Commons License 2012.06.20 0 0 17210

Lenne egy kérdésem, a DB TFG konténerek olyanok, mint régen a MÁV saját konténerei?

Vagy ez a TFG egy külön vállalat, netán leányvállalat?

(tudom, hogy barátom a google, de nem találok róla infót)

 

Konkrétan emiatt a konténer miatt kérdezem, kék TFG-s konténert szerintem még manapság is látni, de ezt a DB-fehéret én még soha nem láttam.

 

 

Kép forrása:

http://www.eurorailhobbies.com/erh_detail.asp?mn=4&ca=8&sc=HO&stock=R-47689

Dolmi mackó Creative Commons License 2012.06.20 0 0 17209

Kedvenc mozdonyom:

(azért mintha még egy 20lábas konténernek lenne ott hely az egyik vagonon) :)

 

 

 

Dolmi mackó Creative Commons License 2012.06.20 0 0 17208

Vezetékes Metrans:

 

Dolmi mackó Creative Commons License 2012.06.20 0 0 17207

Ez már kedvedre való? :-)

 

Előzmény: róbertke (17205)
Dolmi mackó Creative Commons License 2012.06.20 0 0 17206
Előzmény: róbertke (17200)
róbertke Creative Commons License 2012.06.20 0 0 17205

Itt is ez az ökölszabály. Ha nics ki a vonatterhelés és üres is megy a vonaton, akkor kell TEU -ban fullra rakni. 

Előzmény: koller andor (17204)
koller andor Creative Commons License 2012.06.20 0 0 17204

Sok volt rajta a hűtő.

Van valami információd, hogy elegysúlyban ez mennyi volt?

 

Van úgy, hogy 50 TEU-t sem rakunk egy 76 TEU-s koperire és 1300 tonna!

Előzmény: róbertke (17202)
Dolmi mackó Creative Commons License 2012.06.19 0 0 17203

Igen, szép!

 

De mint minden, ez a szépség is relatív, gondolhatod, hogy nem gazdaságossági elvek alapján gondolom ezt :-)

Tetszik, mert elég sok fajta konténer van rajta és a "foghíjassága" is tetszik, vasútmodellezésnél szerintem nagyon jól mutat az ilyen szerelvény modellezése.

Előzmény: róbertke (17202)
róbertke Creative Commons License 2012.06.19 0 0 17202

Ez szép konténervonat??

Kész ráfizetés!

Négy vonat átlagából egy vonat teljesen üresnek jön ki. 

1 TEU hiányért már cirkuszolnak, nem hogy 1/3 vonatért.

Előzmény: Dolmi mackó (17201)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!