A mi 1.6 thp 308-asunk olyan 3,5-4 dl olajat fogyaszt 1000km-n. Eddig akárhol kérdeztem azt mondták, ez még belefér és nem kell vele foglalkozni csak töltögetni. Most van benne 153 ezer km, tiedben mennyi van? Nem tudom az olajfogyás mennyire jellemző az 1.4-esre, de szerintem neked sem kell aggódnod miatta.
Városban alacsonyabb sebességváltó fokozatban használják az autót mint országúton vagy pláne autópályán. Magyarul minél alacsonyabb fokozatban van a váltó annál több motorfordulat kell egy km megtételéhez. Ez biztos. Ezenkivül ki tudja, hogy mit trükköztek. A biztos egy megbizható hozzáértőtől megkérdezni.
Egy kérdésem lenne a hozzáértőkhöz. 2013 tavaszán vettem egy Peugeot 308 1,4 vti-t. Tavaly nyáron egyik indításnál (olajcsere óta mentem vele kb 5000 km-et) arra lettem figyelmes, hogy a műszerfalon azt írta ki a számítógép, hogy OIL (ok nem volt) és check oil level. Megnéztem, tényleg kevés volt benne. Akkor utána is lett öntve majd egy liter. Azóta figyelem mindig az olajszintet, ill. próbálom kiszámolni, hogy kb mennyi olajat fogyaszt. Szóval tavaly kb 2 dl/1000 Km-t számoltam, idén ez mintha kezdene több lenni, kb 2,5-3 dl/1000 km. Kell ezzel foglalkoznom, mennyire kell komolyan vennem? Mi lehet ennek a hibája? Magánszemélytől vettem az autót, ő azt mondta, hogy 10-15ezer km-enként cserélte az olajat. Leginkább városban használták.
A benzines turbóknak majdnem ugyanakkora a sűritése mint a dizeleknek. Igy érik el, hogy alacsony fordulaton legyen nyomaték. Azt csak gondolom - mert nem értek hozzá -, hogy hasonló üzemeltetést szeretnek mint a dizelek. Egy dizelt százezer kilóméteren tökéletesen szét lehet hajtani. Még hamarabb is. Nekem a 90LE-s dizel van, 105000km-t futott, nem hajszoltam, nem kell cserélni semmit,csak majd az ékszijat meg a kuplungot előbb-utóbb.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Fűtőmotor előtét ellenállást szeretnék cserélni. Könnyen hozzáférhető helyen van,vagy kell bontani bőven?
Sziasztok! Van egy 2010-es Peugeot 308 SW 1.6 hdi diesel verdám! Jelenleg 100.000 km van benne és kb 2 hete csináltam rajta olaj és összes szűrőcserét! Most szeretném a generátorszíjat is meg a hozzá tartozó görgőket meg ilyesmit lecserélni! Mit kell hozzá rendelnem, gondolom bordás szíj, vízpumpa, feszítő görgők meg ilyenek? Van még valami vagy tud valaki egy pontosabb leírást? Egyébként ennél a vezérműszíj az lánc vagy szíj? Szervizperiódust tud valaki, hogy ezt mikor kell lecserélni? Mert akkor ezt is megcsinálnám!
a 3 éves 308-asom minden előjel nélkül az egyik reggel nem indul, a motor felől kattogás, de az önindító motort nem tudta megforgatni. akut mértem a fesz alacsony.
Másik autóról bikázva indult azonnal.
Kérdés:
Érdemes kivenni és töltögetni vagy cseréljem így a tél előtt inkább.
Szeretnék vásárolni egy 308-ast, automata váltóval.
Állítólag ennek nem classic automata váltója van hanem valami normál váltó ami elektromosan segíti a váltást ( talán tiptronic ) Ezek mennyire megbízhatók?
Van egy 2011-es 308 sw-m, ma egy számomra érdekes jelenséget produkált: a szervizintervallum és a napi km számláló nullázása csak a következő addig érvényes amíg megyek az autóval. 5 perces motorleállítás után a következő indításkor minden nullázott érték visszaáll valamilyen egyéb értékre (ugyanarra mindig).
Én az új 308 SW-t venném 407 SW tulajként. Sztem szebb design, a motorjai is korszerűbbek, benzines turbós jönne nálam szóba. Ha a "régi" 308 SW és 508 SW között vívódsz, akkor sztem 508 SW.