Sziasztok! Valakinek sikerült már meglesnie az új Regio-kat? Esetleg kép lenne róluk? Én is meg szeretném skubizni őket. Volna tippetek, hogy mikor találhatóak meg a pályaudvar környékén? Esetleg van már, amelyik megkapta a fordáját? Köszi az infókat előre is:))))))))))
Nem feltételen kell, hogy rendelkezésre álljon. Belefoglalhatják a pályázatba, hogy ha ők nyerik akkor vesznek egy "x" típusú csuklósbuszt.
Így hirtelen egyébként csak a VT-Transman jut eszembe(ami sztem esélytelen), de biztos van még egy-két vállalkozó akinek van. Csak azok szerintem nem elég fiatalok.
"Tehát: ugyanaz a szolgáltatás, színvonal, vagy magasabb; új busszal a KV irányítása és felügyelete alatt, miközben neki a buszbeszerzés egy fillérjébe nem kerül. Mi a rossz ebben?"
Semmi nem rossz ebben, de pont az a lényeg, hogy erre azért van szükség mert a Körösnek kell a plusz pénz ezért is írta ki a pályázatot, amúgy kíváncsi leszek kik lesznek a pályázok, de jót röhögnék ha vmi Román lenne az alvállalkozó és Karosák-al lenne a Helyközi közlekedés. Váltsuk komolyra a szót, kiknek van olyan magánvállakozása akiknek csuklósa is van, én nem sok ilyet tudok.
Nem, én a helyközire gondoltam, csak az eddig egyetlen kiadott alvállalkozást hoztam fel példának, ami távolságis, de a lényeg teljesen ugyanaz, csak szerintem nem nagyon érted meg :P Az egyetlen hátránya az lehet csak, ha alvállalkozósítás után rosszabb buszt kapna egy adott forda, mint ami eddig közlekedett ott, de ezt nem tartom valószínűnek.
Tehát: ugyanaz a szolgáltatás, színvonal, vagy magasabb; új busszal a KV irányítása és felügyelete alatt, miközben neki a buszbeszerzés egy fillérjébe nem kerül. Mi a rossz ebben?
A helyközi beszerzés pedig ehhez az évhez tartozik, csak a szállítás kitolódik jövő év elejére. Ez 6-7(nemtom pontosan)új helyközi kivitelű autóbuszt jelent.
Az a komoly az egészben, hogy Te most a távolsági közlekedésről írtál, azzal nincs is semmi probléma, de az, hogy szinte az egész Helyközi járatokat kiadják Alvállalkozónak azért azt nem igazán nevezném fejlesztésnek. A lényeg a lényegtelenségben a Körös a távolsági járatokban fejleszti inkább a Járműparkját ami teljesen jó és megfelelő mert a Lion'S Regiok szépek és megbízható gépek, de hogy ismételjem magam azért a Helyközivel is kéne foglalkozni szerintem, jó a menetrend is itt-ott elég vicces, de gondolom az utaskihasználtság miatt is van ez.
Az országban egy volánnak sincs annyi pénze fejlesztésre, mint amennyi ténylegesen kellen. Ezt tudja mindenki, "lerágott csont". De ebben a helyzetben a Körös Volán még így is a jobbak közé tartozik. Ahogy Bélamajor is írta a KV buszparkjával nincsenek nagy problémák. A távolsági buszbeszerzések mellett vannak helyközi beszerzések is. Miért bukna meg a Körös hírneve? Az alvállalkozás lényege pont az, hogy magasabb színvonalt biztosíthasson. Az irányitás és ellenőrzés ugyanúgy a volán kezében marad, közben pedig tovább frissül a járműpark. Az lényegtelen, hogy a buszok majd nem a Körös tulajdonát képezik. Szerintem a Gyula-Pest járat elég jól járt a vadiúj Scania Irizar i4-gyel. Gondolod, hogy bosszankodnak az utasok, hogy új buszt kaptak? Közben pedig a körösös sofőrök is megmaradtak a vonalon. Egyébként én úgy látom, hogy az utasoknak is megvan a maga laikus szemével a véleményük egy adott buszról és azt meg is szokták jegyezni sokszor hangosan.
Nem hinném, hogy bárkinél is hivatottabb lennék, de ha már alvállalkozás, akkor erre törvény van, hogy nem lehet kizárólagos szolgáltatás semmilyen területen, így x%-ot alvállalkozásba kell adni.
Ne felejtsük el, hogy arra is van törvény, hogy szolgáltatni kell.
Így az értelme a gazdaságosság a Volánok szemszögéből. Persze Magyarországon vagyunk és sok mindenkinek más - a korrupció, lenyúlás, vagy a valaki jól jár - jut eszébe azonnal. Ezt meg kell jegyezni.
Ha az utasok szeméből nézve szerintem meg teljesen mindegy, hogy ki szolgáltat.
Egyrészt ha megnézel egy hajnali buszt legyen egy csuklós amin vannak vagy 120-an, az emberek dolgozni mennek, akkor ezen emberek hány %-át érdekli, hogy milyen busszal megy? Szerintem a kérdésre majdnem hogy 0 % körüli a válasz. A lényeg, menetrendszerint menjen. Vagy ha épp vásárol az ember egy 15-20 km-es bérletet, amit ugye a Volántól vesz, de épp közbe jön valami úgy alakulnak a dolgok, hogy hazafele példaul egy társ volán busza jön, ami épp azon az útvonalon megy, akkor az emberek éppúgy felszállnak a buszra, - persze, ha a söfőr véletlen nem mondja azt, hogy bocsánat, nem erre a volán társaság buszára szól az Ön bérlete - mintha Körös Volán lenne, pedig a társvolán abból egy fillér bevételt nem kap. Na ez sem érdekli az utast, s nem is kell, hogy érdekelje szerintem.
Ezek a dolgok csak azokat érdeklik, akik esetleg olvassák a topikot, vagy netán írnak is bele. Nem félre érteni a dolgot, de ezen emberek száma az össz fizető utasok számához viszonyítva szintén közel 0 %. Sajnos
Én is úgy értem, hiszen az alvállalkozós gépek már nem lesznek Körösös kocsik, csak a cégjelzést fogják viselni, lásd. Volánbusz. Sajnos sok Volán vállalatnak ez az egyetlen út a fejlesztésre, ha az önerős beruházások ritkák. Kíváncsi vagyok, hogy az itt OFF Kunság mikor kezdi el...
Én arra gondoltam, hogy a járműpark fejlesztésre nincs pénzük, és ugyebár van egy pár autó ami már selejtezésre kéne már, hogy kerüljön, és új járműparkra meg nincs fedezet. Tulajdonképpen az mind szép és jó, hogy a távolsági buszok szépek és jók de azért a Körös Volánnak nem csak az országban kéne megfelelnie hanem a környéken is (Békés megyében), azzal meg hogy kiadja alvállalkozásba a Helyközi járatokat, ezzel csak a Körös Volán hírneve bukik meg az utasok felé.