Nem feltételen kell, hogy rendelkezésre álljon. Belefoglalhatják a pályázatba, hogy ha ők nyerik akkor vesznek egy "x" típusú csuklósbuszt.
Így hirtelen egyébként csak a VT-Transman jut eszembe(ami sztem esélytelen), de biztos van még egy-két vállalkozó akinek van. Csak azok szerintem nem elég fiatalok.
"Tehát: ugyanaz a szolgáltatás, színvonal, vagy magasabb; új busszal a KV irányítása és felügyelete alatt, miközben neki a buszbeszerzés egy fillérjébe nem kerül. Mi a rossz ebben?"
Semmi nem rossz ebben, de pont az a lényeg, hogy erre azért van szükség mert a Körösnek kell a plusz pénz ezért is írta ki a pályázatot, amúgy kíváncsi leszek kik lesznek a pályázok, de jót röhögnék ha vmi Román lenne az alvállalkozó és Karosák-al lenne a Helyközi közlekedés. Váltsuk komolyra a szót, kiknek van olyan magánvállakozása akiknek csuklósa is van, én nem sok ilyet tudok.
Nem, én a helyközire gondoltam, csak az eddig egyetlen kiadott alvállalkozást hoztam fel példának, ami távolságis, de a lényeg teljesen ugyanaz, csak szerintem nem nagyon érted meg :P Az egyetlen hátránya az lehet csak, ha alvállalkozósítás után rosszabb buszt kapna egy adott forda, mint ami eddig közlekedett ott, de ezt nem tartom valószínűnek.
Tehát: ugyanaz a szolgáltatás, színvonal, vagy magasabb; új busszal a KV irányítása és felügyelete alatt, miközben neki a buszbeszerzés egy fillérjébe nem kerül. Mi a rossz ebben?
A helyközi beszerzés pedig ehhez az évhez tartozik, csak a szállítás kitolódik jövő év elejére. Ez 6-7(nemtom pontosan)új helyközi kivitelű autóbuszt jelent.
Az a komoly az egészben, hogy Te most a távolsági közlekedésről írtál, azzal nincs is semmi probléma, de az, hogy szinte az egész Helyközi járatokat kiadják Alvállalkozónak azért azt nem igazán nevezném fejlesztésnek. A lényeg a lényegtelenségben a Körös a távolsági járatokban fejleszti inkább a Járműparkját ami teljesen jó és megfelelő mert a Lion'S Regiok szépek és megbízható gépek, de hogy ismételjem magam azért a Helyközivel is kéne foglalkozni szerintem, jó a menetrend is itt-ott elég vicces, de gondolom az utaskihasználtság miatt is van ez.
Az országban egy volánnak sincs annyi pénze fejlesztésre, mint amennyi ténylegesen kellen. Ezt tudja mindenki, "lerágott csont". De ebben a helyzetben a Körös Volán még így is a jobbak közé tartozik. Ahogy Bélamajor is írta a KV buszparkjával nincsenek nagy problémák. A távolsági buszbeszerzések mellett vannak helyközi beszerzések is. Miért bukna meg a Körös hírneve? Az alvállalkozás lényege pont az, hogy magasabb színvonalt biztosíthasson. Az irányitás és ellenőrzés ugyanúgy a volán kezében marad, közben pedig tovább frissül a járműpark. Az lényegtelen, hogy a buszok majd nem a Körös tulajdonát képezik. Szerintem a Gyula-Pest járat elég jól járt a vadiúj Scania Irizar i4-gyel. Gondolod, hogy bosszankodnak az utasok, hogy új buszt kaptak? Közben pedig a körösös sofőrök is megmaradtak a vonalon. Egyébként én úgy látom, hogy az utasoknak is megvan a maga laikus szemével a véleményük egy adott buszról és azt meg is szokták jegyezni sokszor hangosan.
Nem hinném, hogy bárkinél is hivatottabb lennék, de ha már alvállalkozás, akkor erre törvény van, hogy nem lehet kizárólagos szolgáltatás semmilyen területen, így x%-ot alvállalkozásba kell adni.
Ne felejtsük el, hogy arra is van törvény, hogy szolgáltatni kell.
Így az értelme a gazdaságosság a Volánok szemszögéből. Persze Magyarországon vagyunk és sok mindenkinek más - a korrupció, lenyúlás, vagy a valaki jól jár - jut eszébe azonnal. Ezt meg kell jegyezni.
Ha az utasok szeméből nézve szerintem meg teljesen mindegy, hogy ki szolgáltat.
Egyrészt ha megnézel egy hajnali buszt legyen egy csuklós amin vannak vagy 120-an, az emberek dolgozni mennek, akkor ezen emberek hány %-át érdekli, hogy milyen busszal megy? Szerintem a kérdésre majdnem hogy 0 % körüli a válasz. A lényeg, menetrendszerint menjen. Vagy ha épp vásárol az ember egy 15-20 km-es bérletet, amit ugye a Volántól vesz, de épp közbe jön valami úgy alakulnak a dolgok, hogy hazafele példaul egy társ volán busza jön, ami épp azon az útvonalon megy, akkor az emberek éppúgy felszállnak a buszra, - persze, ha a söfőr véletlen nem mondja azt, hogy bocsánat, nem erre a volán társaság buszára szól az Ön bérlete - mintha Körös Volán lenne, pedig a társvolán abból egy fillér bevételt nem kap. Na ez sem érdekli az utast, s nem is kell, hogy érdekelje szerintem.
Ezek a dolgok csak azokat érdeklik, akik esetleg olvassák a topikot, vagy netán írnak is bele. Nem félre érteni a dolgot, de ezen emberek száma az össz fizető utasok számához viszonyítva szintén közel 0 %. Sajnos
Én is úgy értem, hiszen az alvállalkozós gépek már nem lesznek Körösös kocsik, csak a cégjelzést fogják viselni, lásd. Volánbusz. Sajnos sok Volán vállalatnak ez az egyetlen út a fejlesztésre, ha az önerős beruházások ritkák. Kíváncsi vagyok, hogy az itt OFF Kunság mikor kezdi el...
Én arra gondoltam, hogy a járműpark fejlesztésre nincs pénzük, és ugyebár van egy pár autó ami már selejtezésre kéne már, hogy kerüljön, és új járműparkra meg nincs fedezet. Tulajdonképpen az mind szép és jó, hogy a távolsági buszok szépek és jók de azért a Körös Volánnak nem csak az országban kéne megfelelnie hanem a környéken is (Békés megyében), azzal meg hogy kiadja alvállalkozásba a Helyközi járatokat, ezzel csak a Körös Volán hírneve bukik meg az utasok felé.
Ha megnézed, Békéscsaba vonzáskörzetében lenne az alvállalkozósdi ez olyan mint nálunk Szeged-Bordány-Üllés vagy Szeged-Sándorfalva-Pusztaszer, azért az nem annyira kicsi. Nincs elég kapacitása és pénze a Körös Volánnak mert ez azt sugalja ez az alvállalkozósdi, kell a pénz nekik, ez elég gáz amúgy ha már ilyen szinten van a Körös Volán.
tudja valaki hogy mi ment ma Pécsre Bcs-ról? mert 14:40 körül ért be a pu.-ra FLX-728 Debrecen-Bcs táblával.. holnap a pécsivel jövök haza szegedről, remélem regio lesz... :P
Az biztos, hogy nem odavaló, de nálunk is (TV) a Crepto hazájából (Győrből) nyugodtan leküldik a Creptot, pedig az nem egy Békéscsaba-Debrecen távolság, hanem jócskán több.
NÉV, CÍM ÉS KAPCSOLATTARTÁSI PONT(OK): Körös Volán Autóbuszközlekedési Zrt.
Az ajánlatkérő által a szerződéshez rendelt elnevezés: Alvállalkozói tender - 2008.
A szerződés vagy a közbeszerzés(ek) meghatározása/tárgya: Autóbusszal végzett, menetrend szerinti személyszállítási szolgáltatás alvállalkozásban történő végzése. A szerződés típusa: megbízással vegyes vállalkozói szerződés.
Teljes mennyiség: Helyközi menetrend szerinti személyszállítás 1. rész 285 000 km/év+50 %, 2. rész 350 000 km/év+50 %, mindösszesen 635 000 km/év+50 % futásteljesítménnyel. Becsült érték HÉA nélkül: 803 716 480 HUF.
1.rész: Autóbusszal végzett, menetrend szerinti helyközi személyszállítási szolgáltatás alvállalkozásban történő végzése Kondoros, Szarvas, Csorvás körzetében. MENNYISÉG: Helyközi menetrend szerinti személyszállítási szolgáltatás 285 000 km/év+50 % futásteljesítménnyel. becsült költség HÉA nélkül: 360 490 480 HUF. A közbeszerzési eljárás eredményeként kötött szerződés határozatlan időre szól a dokumentációban meghatározott felmondási feltételekkel.
2.rész: Autóbusszal végzett, menetrend szerinti helyközi személyszállítási szolgáltatás alvállalkozásban történő végzése Doboz, Vésztő, Békés, Gyula, Kétegyháza, Mezőhegyes körzetében. MENNYISÉG: Helyközi menetrend szerinti személyszállítási szolgáltatás 350 000 km/év+50 % futásteljesítménnyel. becsült költség HÉA nélkül: 443 226 000 HUF.
A közbeszerzési eljárás eredményeként kötött szerződés határozatlan időre szól a dokumentációban meghatározott felmondási feltételekkel. Tájékoztatjuk az ajánlattevőket, hogy a feladat ellátásához szóló autóbuszokra és 1 db csuklós autóbuszra is szükség van a dokumentációban meghatározott részletezésben.
Bírálati szempontok: Az összességében legelőnyösebb ajánlat az alábbiak szerint az alábbiakban megadott részszempontok: 1. Ellenszolgáltatás összege (nettó HUF/km). Súlyszám: 80. 2. A járművek átlagos életkora a gyártástól számítva (év). Súlyszám: 20.
Az ajánlattételi, illetve a részvételi határidő: 19.1.2009 - 11:00.