10. § (1) A helyi forgalomszabályozás célja, hogy a közúti jelzések alkalmazásával közölje a közlekedésben résztvevőkkel azokat a különleges kötelezettségeket, korlátozásokat, tilalmakat, vagy veszélyhelyzeteket, amelyekre az adott helyen a KRESZ-ben foglalt tételes magatartási szabályok betartása mellett figyelemmel kell lenniük.
.....
(4) Ha az út teljes - vagy csak egyik forgalmi irány számára történő - lezárása válik szükségessé, megfelelő forgalomterelésről gondoskodni kell.
(5)32 Úton folyó olyan munkavégzés esetén, amely az út forgalmát érinti, a munkavégzésre engedéllyel rendelkező köteles a szükséges ideiglenes forgalomszabályozási feladatra (forgalomkorlátozás, forgalomterelés) tervet készíteni és azt a tereléssel érintett út kezelőjének (tulajdonosának) jóvá kell hagynia.
(8)34 A járdán, valamint a gyalog- és kerékpárúton végzett munkával elfoglalt területet, valamint a járdán, továbbá a gyalog- és kerékpárúton lévő - a közlekedés biztonságát veszélyeztető - akadályt el kell keríteni és arra a gyalogosok és kerékpárosok figyelmét veszélyt jelző táblákkal fel kell hívni. Amennyiben a járdát, valamint a gyalog- és kerékpárutat teljes szélességben le kell zárni, a gyalogosok és kerékpárosok közlekedésének céljára az úttest szélén legalább egy gyalogos közlekedésére alkalmas sávot kell kialakítani, vagy a gyalogosok és kerékpárosok biztonságos közlekedését más módon lehetővé kell tenni.
14. § (1) Az úttesten végzett munkával elfoglalt területet, illetőleg az úttesten levő - a közlekedés biztonságát veszélyeztető - akadályt piros-fehér sávozású korláttal, terelőfüzérrel, terelőkúpokkal, vagy más, hasonló eszközökkel el kell keríteni (részleges útelzárás). Éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ezen felül az elkorlátozott terület kezdetét és végét - legalább a megállási látótávolságból észlelhető, folyamatos piros vagy villogó borostyánsárga fényt adó - lámpával meg kell jelölni, vagy az elkorlátozó elemeket fényvisszaverő felülettel kell ellátni. A lezárt terület előtt el kell helyezni az Úton folyó munkák, valamint az Útszűkület jelzőtáblát. Az elkorlátozásra a nyíl alakban sávozott piros-fehér színű tábla alkalmazható.
....
(3)43 Azokat a közúti jelzéseket, amelyek az útépítés miatt nem érvényesek és emiatt megtévesztőek lehetnek, el kell távolítani, illetőleg le kell takarni.
Kapásból most ezeket találtam, amit konkrétan megszegtek, most nincs türelmem többet összeszedni, de én már ezért kiosztanék 3-4 hónap felfüggesztettet az érintetteknek, hozzászámolva a közúti veszélyeztetést is (rákényszerítették őket a korláton átmászásra, ezzel szándékosan veszélyhelyzetet okoztak). Ezt szegték meg (csak kisebb mértékben) a Margit-hídon is a kerékpársáv újrafestésekor, ezért volt nagy felzúdulás, meg egy nagyrészt hazugságokat tartalmazó újságcikk a velveten a gonosz járdán száguldozó kerékpárosokról, akik nem voltak hajlandók átugratni bringával a korláton és forgalommal szemben tekerni az autók között.
Egy szavazat a csomagtartóra rakható egyoldali táskára. Abus gyárt mindenféle méretet, az enyém vízhatlan is (bár külön adtak hozzá egy vízhatlan borítót, nem tudom minek, soha be nem ázott anélkül sem).
Jövök a Kopaszi-gát felől, mennék át a Lágymányosi-hídon Pestre. A foltozott "patchwork" kerékpárutat már-már megszoktam, de hogy mindenféle jelzés _nélkül_ egyszercsak egy munkagép jön szembe, és torlaszolja el az utat pont a rézűs felhajtó felső végén, és "csavard fel a szőnyeget" módra tolja velem szembe az aszfaltcsíkot teljes szélességében....... - hát erre nem számítottam. A gyalogos "sávban" meg embermagasságú sóderhegyek. Menekülési útvonal nuku. Pár mp-es különbséggel érkeztek utánam további bringások - hát volt anyázás bőven. :)))) A munkások tojtak arra, hogy már szemből is 10-12 bicajos próbálja kitalálni, hogy "akkor ezt így most hogy?????"... Kénytelenek voltunk átemelni a bringákat a terelőkorláton, és a szembejövő forgalom mellett az úttesten megkerülni a tankcsapdát.
Agyrém!!!!
Hazafelé már másik hídon jöttem, nem tudom, mit hagytak ott, miután letolták az aszfaltcsíkot.....
És akkor ne beszéljünk a szintén abszurd "terelésekről" a Szerémi úton .... a Hauszmann kereszteződésben - ahol az egyetlen átkelési lehetőség az, hogy feltolod a bringát a Trófea étterem teraszára, majd átbucskázol az autók között a túloldalra. VAgy a Hengermalom útnál a bokáig sittben átmászás, majd a túloldali járdán a nedvességtől U alakúra formálódott usb-lapból készített "híd" a felbontott járdarész felett..
Nincs valami előírás arra, hogy útépítés esetén azért valami vállalható minőségű utat kell garantálni....????
Mert szerintem nem lenne lehetetlen, csak az emberi hanyagság, és nemtörődömség.... :((((
bármit lehet benne szállítani, csak egy erős gumipók kell hozzá. nemrég vettem hozzá olyat, aminek 1-1 karabiner van a végén, ez biztosabb, mint a horgos és nem szúródik bele a kezembe naponta 2x. :)
eső ellen meg lehet kapni védőzsákot túraboltban, amit bármire rá lehet húzni, ha kell. ezért én biztos nem cipelnék egy kétoldali túrázós vízhatlan táskát, amit ráadásul nehezebb cipelgetni pl. egy boltba bevinni.
Nagy szeretettel ajánlom megfontolásra saját tapasztalataimat csomagtartó- és kosárügyben. Röviden: hátulra erős csomagtartó, arra madárfogású vagy hasonló felfogatású, göngyölőzáras, vízhatlan csomagtáska (akár csak az egyik oldalon), előre pedig valamilyen kosár.
Ideálisnak a hátsóval együtt alkalmazott első csomagtartót mondanám, de azt ritkán lehet kapni. Ügyes kezű ember egy szerencsésen kiválasztott hátsó csomagtartót rá tud berhelni a merev elülső villára is. Az én gépemen ez háromévente elfárad (a sok ütés-veréstől egyre több helyen eltörik), s olyankor újra elő kell szednem a találékonyságomat, mert a múltkor vásárolt csomagtartó ekkor már nem kapható.
Teleszkópos első villához kormányra lógatható elülső kosarat használhat az, akinek nincs sok szem előtt tartandó cipelnivalója.
Nem bizony. Kisebb esőben ráhúzom a hátizsákra az esővédőt. Ha nagy eső van, akkor beteszem egy hatalmas nejlonszatyorba az egészet inkább. De valószínűbb, hogy lusta disznó módjára autóba ülök...
Piros lámpánál megállsz, valaki más hátizsákod kiemeli... a klickfix rögzítésűeknél pont az a jó, hogy gyorsan lecsatolhatóak, és jópár akad már, ami hátizsákként is hordható.
Én épp hasonló cipőben mászkálok, és valószínű valamelyik Abus Klick Fix(tehát gyorsan, egyben lekapható), oldaltáskaként is használható, vízálló cuccot fogom megvenni.
Vagy még a Berguson árul VauDe hátizsákot, amit szintén KF-el lehet a csomagtartóra csattintani.
Tervben van véve, hogy BKV-ről bringára nyergelek át.
Valahogyan a csomaghordást kéne megoldani, kézenfekvő a csomagtartó + táska. Kérdés, mit lenne érdemes.
A bringa egy 2007es vagy 2008as (már nem emlékszem) Merida T2 Speeder.
Gondoltam, hogy bemegyek egy boltba és egyszerűen megkérdezem az eladókat, de ők nyilván azt adják, amijük van, rosszabb esetben rám sóznak valamit, én meg azért valami jobb megoldást választanék.
az ok, de az említett lámpák többnyire 2 cellásak, tehát ezeknél a lámpa elektronika sokat nem ér.
nekem pl. 4 cellás és (most főleg ezekkel a hulladék cellákkal) volt olyan, hogy még alsó töltésnek mutatta, de közben már az egyik cellavédő lekapcsolt. :)
én egyébként balanszer helyett frappánsan úgy oldom meg, hogy az akkucsomagot cellánként töltöm 4 töltőáramkörrel egyszerre. :) így gyors is, nem kell semmi spéci elektronika és biztosan jól töltődnek fel.
A jobb áramkörök (pl. TaskLED) simán használhatóak az egy cellás elrendezésű akkucsomagok védelmére, mert programozható a figyelmeztetési/kikapcsolási skála, 3 fokozatban. A több cellásoknál is jó merítéskor, de a töltéshez külön "balancer" kell. Ezt én úgy oldottam meg, hogy van egy 4 pólusú töltőcsatlakozó az akkun a két cella + és - pólusainak, amit a lámpacsatlakozó rádugáskor "sorba köt" (a 4 pólusból 2-t összeköt). Így nem lehet túltölteni és túlmeríteni sem a cellákat.
A cellák egyenkénti saját védőáramkörével tapasztalataim szerint több a gond, mint amennyi a hasznuk. Nem programozhatóak, és szinte mindig hamarabb kikapcsolnak, mint ahogy az szükséges volna, így ott maradok a sötétben, mivel általában "reset"-elni sem lehet őket könnyen. Az erdő közepén honnan vegyek egy töltőt, amit rádugok hirtelen, csak hogy feléledjen az áramkör? Jártam már így... szerencsére csak az egyik cella védője kapcsolt le, így a másikból át tudtam kötni egy bowden-darabbal a feszkót, majd kisebb fényerővel vígan hazatekertem. :-)