semmi köze a váltó olajszinthez. a szerelőd valószínűleg azzal sincs tisztában hogy ez nem hyrodinamikus nyomatékváltó (aka Automataváltó) hanem egy robotizált, szinte hagyományos szinkronváltó.
sanszos hogy a kuplung aktuátor vezérlése akadozott, ez lehet egy kontakthiba, aktuátorhiba, stb.
ha újra csinálja egy rövid áramtalanítás után észhez szokott térni de mindenképpen diagolni kellene
2004-es dízel Smartom van. Ma útközben produkált egy olyat, hogy dugóban próbáltam vele elindulni, de semmi erő, három vízszintes vonal. Üresbe kiraktam, leállítottam az autót, próbáltam újraindítani, nem engedte, a műszerfal szerint nincs üresben az autó. Vártam 3-4 percet, ismét újraindítottam, ekkor már a helyes N-t mutatta, és sikerült utána vele közlekednem, bár őszintén szólva kicsit féltem hogy ismét előjön.
Szerelőmet felhívtam, azt mondta nézessem meg a váltó olajszintjét, az okozhatja a bajt.
Szerintetek is ez lehet a hibaforrás? Vagy más? Próbáltam utánaolvasni itt a neten, de mindenki mást ír a 3 vonalról. A probléma az, hogy a szerelőm nem tudja rákötni diagnosztikára. Merjek-e így vele járni, vagy hanyagoljam, míg ki nem derül a hiba oka? Eddig sose csinált ilyet.
Ezt még meg is érteném, de miért csak ha kettesbe vált vissza, amit mondasz akkor lenne logikus ha minden vissza váltásnál ezt csinálná, vagy ne keressek ebben logikát?
Normális jelenség, ez azért történik mert a fordulatot megemeli hogy a váltó és a motor szinkronizációja közelebb essen egymáshoz, igy a bologatós váltás helyett gyorsabban történik a tengelykapcsolás.
Probáld meg azt hogy 40 el mész, majd padló gáz ( kickdown ) azaz a gázpedál alatti kis kapcsolót is megnyomod, ugyan ez fog történi
Sziasztok, 451-es 1.0b, 2012 51e.km. amikor lelassul az autó 20-25km/h-ra pl. kanyar előtt, és gázt adok akkor egy pillanatra felpörög a motor mint mikor hamarabb nyomod a gázt és utána engeded fel a kuplungot, ez csakis ennél a kis sebességnél (30alatt) fordul elő, mikor kettesbe vált vissza, egyébként sose. A régi 2001-es sose csinált ilyet. Texa műszerrel történt már "kuplung fogáspont" beállítás de semmi sem változott. Nagyon zavaró ez a pillanatnyi felpörgés, mert ügye ez a helyzet nagyon sűrűn előfordul, és gondolom nem normális jelenség. Ha Bp. környékén valaki hozzáértő meg tudná nézni, vagy valakinek lenne erre ötlete, nagyon megköszönném.
Nem akarok okoskodni, de benzines smarton soha sem láttam beírva olyan hibát, hogy holtponti jeladó jel kimarad vagy hasonló. A gép nem látja hibának, mert nincs vezérműtengely jeladó amihez viszonyítson, csak azt tudja hogy 0 fordulathoz nem kell üzemanyag.
De én is társulok az előttem lévőhöz, hogy ez főtengely jeladó hiba.
Van olyan is amikor megjegyzi,hogy nem volt jel.Általában többszöri indítózás és nem indulás után szokata megjegyezni,de abban igazad van ,hogy nem törvényszerű,hogy mindig beírja
Tudna valaki segíteni abban, h egy 600 as benzines Fourtwo ha belmelegszik 80 fokra a ví, akkor leáll és nem.indul, amig ki nem hül. / eddig nem produkált ilyet, két éve használjuk./ Akkor viszont pöccre.
Gondolom valami elektromos túlmelegedés valahol.
Ha van ötlet, szívesen veszem, esetleg ábrával.
Sziasztok, az lenne a kérdésem, hogy a 2003 benzines smartnak a hátsó ajtón kulcsal csak nyitni lehet, vagy esetleg zárni is mert nekem zár. Válaszokat köszönöm
világításkapcsolót javítom, 14500 ft ért adok felújítottat, a régit le kell adni, a tegnapiba pl, a fénykűrt kapcsolópanelja olvadt szét, meg a lila vezeték, de többnyire a fejben van a kontakt hiba.
a világításkapcsoló melegedése típusbetegsége ezeknek. a forgónyak alatt lévő érintkezők hibája gyenge kontakja okozza. nincs köze az égőcseréhez
a duda kimúlása szintén jellemző ami lehet egy eloxidált érintkező a kürtnél (szar helyen van) de mivel évjáratot nem írtál így nem lehet tudni hogy SAM modulos autód van e ami szintén lehet a probléma forrása.
a SAM modulosokba egyébként installálható az automatikus fényszóró bekapcsolás, ilyenkor tehermentesítve van a világításkapcsoló
hátrahúzod, kiveszed a tetősínt, féktisztítóval - papírtörlővel kitakarítod a hornyokat és grafitpehellyel sikamlóssá teszed.
én vettem grafit szprét, de ha lecsiszolsz egy kis darab grafitirónt egy kártyalapra és a horonyba ereszted egy kis ecsettel szétoszlatod hosszában az is megteszi.
vigyázat! tüsszenteni nem ajánlott és mindent feketévé tesz amihez csak hozzákened!