Hello ! En egy eleg primot hasznalok. Napi 2 be es kikapcsolasi lehetoseg. Az utasteret futi. A szelvedorol a jeget leolvasztja es eleg kellemes homerseklet lesz az autoban. Annyi az extra, hogy keramia a belseje, tehat tulmelegedes nincs.
Sikerült az állófűtésem rádiótelefonos vezérlését házilagosan megoldanom. Egy CRK 126 Nokia telefon kihangosító és egy használaton kívüli kompatíbilis Nokia mobiltelefon kell, egy szintén használaton kívüli kártyával, ami még hívható telefonszámot tartalmaz. Ezekhez a készülékekhez használtan is viszonylag jó áron hozzá lehet jutni. A fűtés kapcsolást a „rádiónémítás” kapcsolófeszültségről oldottam meg, ami egy relén keresztül a Webasto típusú állófűtés kapcsolóórájának fűtésbe/ki nyomógombjának kivezetésére csatlakozik. A kapcsoló órát egyszerűen szét lehet szedni, és „könnyű kézzel” végzett forrasztással, vékony vezetékkel kivezethető a bakapcs. Gomb két pontja.
Működése nagyon egyszerű:
Felhívom a kocsiba telepített telefonos egységet, és a hívást a csengetés hang meghallását követően megszakítom. (Ugyanis a fűtés bekapcsolása nem a gomb megnyomásával, hanem annak a megnyomást követő rövid időn belüli elengedésével indulna) Ez a tény nagyon jól jön a téves hívások kiszűrésénél. Ha be akarom kapcsolni a fűtést, akkor nekem a hívást meg kell szakítanom a 3. Csöngetés előtt, mert különben nem indul már el. A téves hívó biztosan tovább csenget.
Mellékeltem egy kapcsolási vázlatot is az általam megvalósított készülékre.
Működése röviden: K1 kapcsoló áramtalanítja az egész berendezést, ami jól jöhet hosszabb üzemszünet esetén a gépjármű és a telefon akkumulátor kímélése érdekében. K3 kapcsolóval helyezem üzembe a telefonos fűtés készenlétet. Ha normál kihangosítóként akarom használni a készüléket, akkor a K3-t célszerű kikapcsolni, hogy a hívások ne kapcsolgassák a fűtést. A K2 kapcsoló bekapcsolásával normál telefon kihangosítóként működik. Én úgy használom, hogy az autóba beszállást követően a fűtéskészenlétet ki, a kihangosítót bekapcsolom, és a mobilomat egy beprogramozott gombnyomással (na jó kettővel) átirányítom arra a számra, amivel működtetem a készüléket. Ez hálózaton belül nem is túl drága, de léteznek ingyenes megoldások is.
A Webasto-nak van gyári megoldása is erre, de az nagyon drága és szerintem ez jobb is, MERT:
Itt a hívásokat nem kell fogadni, csak a hívás ténye kell ezért minden hívás ingyenes. Vezérlése egyszerű, egy hívás bekapcsolja a fűtést, a következő, pedig kikapcsolja. Persze felesleges telefonról kikapcsolni, hiszen az autóba beszállást követően a kapcsolóóráról is kikapcsolhatod. A normál távirányítót is tökéletesen helyettesíti. Egyúttal van egy telefon-kihangosítóm is
Biztosan van más megoldás is, de ezt én már kikísérleteztem, ezért ajánlom. Bárki elkészítheti, de az óvatosabbak átadhatják ezt a rajzot szakembernek, aki telefon-kihangosítókkal, riasztókkal stb foglalkozik. Vigyázni kell a relé impedanciájára ami legyen nagyobb mint 100 Ohm, de nem árt, ha 200 Ohm felett van. Az autósboltokban kapható 12V-os relék sajnos nem jók, azok általában 80 Ohm körüli impedanciájúak, amivel ugyan működni fog, de megbízhatatlanul (!) vagyis túl nagy terhelést jelent a kihangosítónak a 80 Ohmos behúzó tekercs és nem tudja megfelelő erővel meghúzni, ami a kapcsoló kontaktus rovására megy. Elég bosszantó tud lenni, ezért erre figyeljen, aki ilyet épít (sajnos tapasztalatból tudom).
Mellékeltem egy gyenge fotót is a beépítésről. Ez egy Peugeot 307-esben javasolt elrendezés. Persze lehet bárhol is, nekem itt van.
Köszi Witlok!
Nézem azt a GTRTA-t, persze még kísérletezem is. A távirányító nagyságrendekkel nagyobb távolságot hidal át mint mondjuk egy autó központi zár, vagy ilyesmi, de beépített helyen az a 600-1000 m távolság nagyon lecsökken. Nekem a garázsom kb 50-60 m-re van és közte van 4 teljes lépcsőház, és a szobábol is tudom vezérelni gond nélkül, persze meg kell keresnem azt a pontot, ahol kapcsolat van, mert nyugtázza a távirányítón, hogy vette az adást a kocsi. Persze egy színház teremben nem sétálgathatsz, vagy esetleg nem is biztos, hogy közel parkolsz, ezért volna jó a mobilos vezérlés. Persze van gyári megoldás is 120 KHUF+ÁFA. Annyit nekem nem ér. Megbarkácsolom valahogy. A távirányítóval lehet programozni is teljes értékűen, pesze elég bonyolúlt két gomb variációs nyomogatásával, meg egy led villogásával programozni, :) de van magyar nyelvű leírás. A webastó, tényleg elég drága, de abszolút éri az árát. Ha valaki megengedheti magának, egy percig se gondolkozzon. Ja és a kapcsoló óra állati logikusan, és egyszerűen működik. nagyon jó na!
A távirányító hány méterről kapcsolja a fűtést? Visszajelzést is ad? Csak ki/be kapcsol vagy programozható vele a vezérlés?
Barkácsötlet: pl. a GTRTA GSM távjelzőket pont erre találták ki (Ericson és Siemens telefonokkal működnek), több relékimenettel rendelkeznek, amire rákötheted a fűtéskapcsolót. A készülék többi funkciója felhasználható pl. mobilos autóriasztó barkácsolásához. Beszerezhető itt (kiszolgálnak magánszemélyeket is és postai utánvéttel is szállítanak).
Énis Witlok véleményén vagyok, és tapasztalatból tudom, hogy óriási értéke van a meleg pihe puha autónak (nekem távirányítós Webastom van).
Most éppen azon gondolkodom, hogy egy régi mobilra valahogy rákötök egy relét, és ha felhívom bekapcsolja a fűtést a kocsiban. Ha van valakinek barkácsötlete ezzel kapcsolatban szívesen venném, bár biztosan megoldom valahogy, és majd beszámolok. Egy Ericson GH 388-as őskövülettel próbálkozom (ahoz van autós töltőm is) Csak sehol nem találok kapcsolófeszültséget rajta, ami ha csöngy meghúzhatna egy relét.
Egyszerű, olcsó (kicsit fapados) megoldás, de tetszik. A beszerelés költsége többe kerülhet mint a berendezés - de még így is jóval olcsóbb a konkurens termékeknél.
Hátránya, hogy csak garázsban, vagy 230V-os aljzat közelében használható, nem időzíthető (mondjuk egy kapcsolóóra nem egy nagy összeg), mindig nyitogatni kell a motorháztetőt - de valamit valamiért.
Én az üzemanyagot elégetve meleget varázsoló, kényelmes megoldások híve vagyok - ezeket nem csak elinduláskor, hanem pl. elakadáskor, várakozáskor is lehet használni. Egy nagy hátrányuk van, az áruk...
Összegyűjtöttem egy pár linket állófűtéssel kapcsolatban (elsősorban a személyautók motorterébe építhető vizes rendszerű állófűtésekről) ezeket most közreadom:
Elektromos fűtések:
DEFA, http://www.defa.com/heating.php3?lang=3 - Skandináv országokban elterjed elektromos (230V) motorelőmelegítő, fűtő/párátlanító (és sok egyéb okos kiegészítő (pl. beépíthető akkutöltő)) gyártója. Magyarországi forgalmazó: Transaurus Kft., http://www.transaurus.hu/
Webasto, http://www.webasto.de - Magyarországon országos szervízhálózattal rendelkező Német gyártó. Magyarországi márkaképviselet: Webasto-Hungária Kft. http://www.webasto.hu (szervízkereső!)
Truma, http://www.truma.com/ - a cég termékei a lakókocsik, lakóautók, hajók fűtésénél elterjedtek tudomásom szerint.
Ha valaki szervízt keres, akkor a klímatechnikai cégeknél, hűtött járműfelépítmények gyártóinál érdeklődjön - szinte mindegyik foglalkozik állófűtéssel is.
nem tudom hogy kicsi vagy nagy,bntröl lehet.van rajta egy pár gomb,időt lehet rajta állitani hogy mikor kapcsoljon ki vagy be.két fokozatú.hát többet nem tudok rolla irni.
mennyit adnál érte,
06304484521
Van kényeztetve, az biztos, de csakis azért, mert én is szeretem, ha kényeztetnek. :) Ez az autó meg engem kényeztet. Nézd csak meg: www.feketemacska.ini.hu
Visszatérve: nem fűtött a garázsom, és elég hideg tud lenni benne télen.
A beszerelést a CsabaR Kft-nél végezték 1134 Budapest Apály u. 1-3 (bejárat a Klapka utca felöl) Tel.: 451-4755 Katona László mobil: 20/9233-803
Nincs érdekem reklámozni őket, alapvetően azért választottam ezt a szervízt, mert szinte útba esik jövet menet, nagyon jó helyen van nekem. Nem voltam elájúlva a hozzáálásuktól, de profi munkát végeztek, és gyorsan. Reggel vittem, este hoztam az autót. A manőver távirányítóval együtt kb 350 KHUF-ba került, távirányító nélkül ez 300 KHUF alatt van. Sajnos nem volt több pénzem, mert nem sokkal drágábban lehetett volna telefonos vezérlővel kérni, de az a 30-40 KHUF plussz, ami a távirányító helyett a Thermo Call felára lett volna, az is sok volt most nekem. Várni meg nem akartam. Nagyon meg vagyok elégedve, imádom. A kapcsoló óra abszolút logikusan, egyszerűen vezérelhető, és elég kb 1/2 óra pontossággal tudni az indulási időpontot, mert 1 órát is vígan működtethető. 1 óra működés egy jó aksinak meg se "kottyan". Üzemanyagban is csak pár deci, és minden megtérül az üzemmeleg motarral való induás miatt. Az élvezeti értéke pedig leírhatatlan. Azt is megoldottam, hogy garázsban tudjam működtetni. Ha valakit érdekel, szívesen leírom, hogyan.
nekem is van már Webastom. Fantasztikus! Ennél okosabb dolgot...
Mindenkinek ajánlom.
PUG 307 HDI-be rakattam be tegnap (Órás, +távírányítós), ma már fínom pihe puha meleg kocsi várta a -8 fokban vacogó gazdáját. :)