«Όποιος δεν είναι μερακλής, του πρέπει να πεθάνει, γιατί στον όμορφο ντουνιάν άδικα τόπο πιάνει! »
Η αποθέωση αυτή της ομορφιάς, αλλά και της καλαισθησίας, που γίνεται απαράβατος κανόνας του ρυθμού της ζωής, είναι μια δυνατή χορδή του μηνύματος του Αιγαίου, που η μουσική του ξεκινά απ' τη Σαπφώ και γίνεται αληθινός αντίλαλος: θυμίζει την ανάλογη τοποθέτηση της «δέκατης Μούσας» στο τραγούδι της για την άμουση γυναίκα:
Θα πεθάνεις και θα βρεθείς στα σκοτάδια του Άδη και κανείς δε θα σε θυμάται ούτε θα σ' αγαπά. Γιατί στο διάβα σου ποδοπάτησες τα λουλούδια της ομορφιάς, χαράμισες τη ζωή και την πρόδωσες... "
ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 25, 2006 4:10 pm Θέμα δημοσίευσης: Όποιος δεν είναι μερακλής Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος Όποιος δεν είναι μερακλής και στ' άρματα τεχνίτης δεν πρέπει να τα περπατεί τα χώματα τση Κρήτης
"Το τσιφτετέλι και ο καρσιλαμάς είναι δυο χοροί πεταχτοί που διαδόθηκαν στην Ελλάδα μετά το 1922. Το τσιφτετέλι το χορεύανε οι πρόσφυγες από τη Σμύρνη. Οι ρεμπέτες του Πειραιά το θεωρούσαν θηλυπρεπή χορό, κατάλληλο για γυναίκες. Ο καρσιλαμάς είναι αντικριστός χορός και χορεύεται από δυο άτομα. Ο καρσιλαμάς, σαν χορός, είναι αδελφός του ζεϊμπέκικου. "
"Η ‘‘Γυφτοπούλα’’ είναι το πιο δημοφιλές τραγούδι που έγραψε (μουσική και στίχους) ο Γιώργος Μπάτης το 1933. Αν και το τραγούδι αυτό είναι από τα ωραιότερα ρεμπέτικα, στην εποχή του πέρασε απαρατήρητο. Ελάχιστα αντίτυπα του δίσκου διατέθηκαν τότε.
Όταν επανήλθε στη δισκογραφία το 1984 από τον Μπάμπη Γκολέ και τη Γλυκερία έγινε και παραμένει μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες. Η εκτέλεση δε με τη Γλυκερία πέρασε σε πωλήσεις τους 400.000 δίσκους!!!
Το τραγούδι είναι ένας ιδιότυπος καρσιλαμάς, με ποικιλία στιχουργικών σχημάτων: στην αρχική του εκτέλεση ξεκινά με δύο οκτασύλλαβα δίστιχα, συνεχίζει με οκτασύλλαβο τετράστιχο με πλεχτή ομοιοκαταληξία για να καταλήξει σε 15σύλλαβο δίστιχο. Επανέρχεται με οκτασύλλαβο τετράστιχο με ζευγαρωτή ομοιοκαταληξία, για να ολοκληρώσει το τραγούδι με τρία 15σύλλαβα δίστιχα, στην απλή μορφή 1,2. Το μπιρ-ταμάμ (bir-tamam), που ακούμε στο τραγούδι, στην τουρκική γλώσσα σημαίνει ‘‘εντάξει’’ ή ‘‘όλα πληρωμένα’’ μεταφορικά. "
Σε όλη τη δυτική Κρήτη, εκτός από το μεταξοΰφαντο μαντήλι, φορούσαν και ένα κόκκινο φεσάκι με μικρή φούντα σκεπασμένο με μαύρο τούλι, που το έλεγαν «παπάζι».
Στην Ύδρα, καθώς και γενικότερα στην περιοχή της Ερμιονίδας, οι γυναίκες φορούν στο κεφάλι τις "πιέτες" ή το "τσεμπέρι", ένα μαντίλι που διευθετούν στο κεφάλι με ιδιαίτερη φροντίδα.
Γιώργος Μπάτης Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια Jump to: navigation, search
Ο Γιώργος Μπάτης ήταν ένας από τους πρώτους και επιδραστικότερους μουσικούς του ρεμπέτικου καθώς και γνωστός μάγκας του Πειραιά. Το πραγματικό του όνομα ήταν Γιώργος Τσώρος, ενώ ήταν γνωστός και ως Γιώργος Αμπάτης. Είχε μεγάλη αγάπη για τη μουσική και είχε σημαντική συλλογή μουσικών οργάνων (μπουζούκια, μπαγλαμάδες, κ.ά.).
[Επεξεργασία] Βιογραφία
Γεννήθηκε στα Μέθανα το 1885 όταν ήταν ακόμα μικρός η οικογένειά του μετακόμισε στον Πειραιά. Στα μέσα της δεκαετίας του 20' άνοιξε χoροδιδασκαλείο το οποίο ονομαζόταν "Κάρμεν". Το 1931 άνοιξε ένα καφενείο, το "Ζώρζ Μπατέ", το οποίο αποτέλεσε ένα από τα "λίκνα" του ρεμπέτικου. Ακόμα εργάστηκε ως πωλητής αυτοσχέδιων φαρμάκων κατά του πονόδοντου, περιπλανώμενος οδοντογιατρός, μικροπωλητής και ενεχυροδανειστής. Την δεκαετία του 30' ασχολήθηκε επαγγελματικά με τη μουσική και συνεργάστηκε στενά, μεταξύ άλλων, με το Μάρκο Βαμβακάρη στη ρεμπέτικη κομπανία με όνομα "Η τετράς η ξακουστή του Πειραιώς". Το 1933 ο Γιώργος Μπάτης κάνει τις πρώτες ηχογραφήσεις με μπουζούκι στην Ελλάδα. Ωστόσο δεν άφησε μεγάλη δισκογραφία. διότι όπως πολλοί μεγάλοι συνθέτες της εποχής (Βαγγέλης Παπάζογλου, Ανέστος Δελλιάς, Γιοβάν Τσαούς και άλλοι) σταμάτησε να ηχογραφεί το 1937 επειδή αρνείτο να υποβάλεται στην λογοκρισία που επέβαλε εκείνη τη χρονιά το καθεστώς του Μεταξά Πέθανε στις 10 Μαρτίου του 1967.
En meg lattam, hallottam a vak harmonikast az Omonian. Nincs igaza az elobbi iras szerzojenek, fantasztikusan zenelt, enekelt. Hamissagnak nyoma sem volt, es az igazan csodalatra melto, hogy a nagyvarosi kakofoniat koros- korul eluzte, elnemitotta.
Tanuljuk Karbonnal...:) Folvesszuk a a szisztematikus nyelvtanulastol idegenkedok tankonyvenek gyakorlatai koze. Most vettuk at az itt tanulo biokemikus baratunkkal Triandafilides elso oldalat, meg a zeibekikot a dalhoz. Kezzel-labbal jobban tanulhatok az asszimetrikus ritmusok.