Keresés

Részletes keresés

Alkaa Creative Commons License 2006.10.17 0 0 447
Azért nem mondanám, hogy ezek olyan nagy újdonságot jelenthettek volna a keleti részeken, mert láttam már olyan képet, amin halle-i MAN SL 200 volt, de még NDK-s rendszámmal. Az NDK-ba szerintem már akkor is szivárogtak be nyugati márkájú tehergépkocsik és buszok, amikor még nem omlott le a berlini fal, legalábbis jó pár ilyen fotót láttam már - szó se róla, én is meglepődtem rajtuk.
Előzmény: sosiforda (445)
P.stephenson Creative Commons License 2006.10.17 0 0 446

Ha nem tévedek, akkor ezek voltak azok:

GBC-929

GBC-975

GBC-975

GDD-557

GDY-150

GER-647

GER-692

 

Mindegyik MAN SL 200-as volt.

 

P.s

Előzmény: sosiforda (445)
sosiforda Creative Commons License 2006.10.17 0 0 445

"Még jó régen került Békéscsabára három öregebb szóló MAN. Két sárga meg egy kék város grafikás. Úgy emlékszem nem is voltak túl sokáig."

 

Alkaa nagyon jól elhelyezte őket időben (bár ez Tőle természetes), mert 1996. nyarán érkezett belőlük több is a megyébe. Mindegyik 2-2-0 ajtóelrendezésű szóló MAN volt, kerültek a békéscsabai helyijáratok mellett gyulai 4A, 5-ös helyijáratba és Gyula-Elek vonalra is.

 

Akkoriban jöttek be az ex-NDK-s Ikarusok nagy számban (IK 260,263,280) és ezek is azokkal együtt jöttek az egykori NDK városaiból.

 

Élettörténetük úgy alakult, hogy NSZK-s (vagyis nyugatnémet)városokban kezdtek, majd a fal leomlása után gyorsan testvérvárosi kapcsolatok szövődtek nyugati és keleti német városok között és az akkor már cserére érett, de még használható MAN, Mercedes helyi buszokat (ekkoriban már a kocka designos kocsik, pl. Mercedes 405 voltak nagyobb számban náluk) a nyugati városok elég nagy számban átadták a keleti testvérvárosaiknak, ahol ezek a járművek az Ikarusok (az 1980-as évek végén még farmotorosok is jártak menetrend szerinti forgalomban elvétve!), Trabantok és Wartburgok között nagy újdonságot  jelentettek.

 

Eltelt ugye 6 év és ekkor már a volt NDK-s városok is kezdtek gyári új MAN, Mercedes, stb. buszokat beszerzni és az Ikarusok eladása mellett ezeket a "second hand" MAN-okat is értékesítették.

 

A járművek belsejében lévő matricákból, öntapadós hálózati térképekből látható volt a kelet-német szolgálati hely (általában Dessau vagy Halle), de volt, hogy még a nyugati matrica is rajta volt, így a narancs-citrom szinű gyulai 5-ösön szolgált kocsiban a Mannheim-Ludwigshafeni Közlekedési Szövetség pótdíjfizetési figyelmeztetése is olvasható volt.

 

1999. nyarára az utolsó ilyen MAN busz is eltűnt a megye útjairól, és akkortájt jöttek az első szóló RÁBA buszok, majd november körül az első csuklósok.

 

A "városmintás kék alapú" régi MAN egyébként Békéscsabán a 8-as helyi szinte állandó kocsija volt, mint most a fehér újabb MAN.

 

Balazska899 Creative Commons License 2006.10.17 0 0 444

Üdv!

 

Valakinek nincsen állomány listája a Körös Volán buszairól? Nagyon megköszöném ha küldenétek egyet.

 

Előre is köszönöm!

seTTebello Creative Commons License 2006.10.15 0 0 443
Rájöttem, hogy csak rosszul dátumoztam be, augusztus 13 a letöltés napja volt, a képek 12. - én készültek.

Előzmény: aerio (435)
RIKA424 Creative Commons License 2006.10.15 0 0 442

Na most egy darabig, azaz tavaszig nem lesznek új gépek, ha minden igaz :(

 

 

A Kravtex udvarán még áll egy Körös Volános Credo

Előzmény: aerio (433)
RAN 19-77 Creative Commons License 2006.10.15 0 0 441

az Intercity-k legújabb konkurenciája  ;o)

 

kíváncsi lennék hányan vállalnák az utat....

 

jópofa

Előzmény: aerio (438)
aerio Creative Commons License 2006.10.15 0 0 440

Elment.

Előzmény: Nzsolti (439)
Nzsolti Creative Commons License 2006.10.15 0 0 439
Nagyon jó kép, gratula! Kérhetnék egy nagyméretűt a mail címemre?
Előre is köszi!
Előzmény: aerio (438)
aerio Creative Commons License 2006.10.15 0 0 438
Ő ma így állt a pályaudvaron. A kijelzőt teesék figyelni! :D
aerio Creative Commons License 2006.10.15 0 0 437

Ő egy Classic lenne? Nem ismerem sajna az összes rendszámot :(

Egyébként talán idén nyáron volt először, hogy legalább a Classic-ok jártak. A szóló gépek viszont rendesen dolgoztak.

 

Az is fura, hogy CLK-125 vígan járkál, ahhoz képest, hogy tartalék lett. Hol feltűnik, hol eltűnik :)

Előzmény: Alkaa (436)
Alkaa Creative Commons License 2006.10.15 0 0 436
Biztos? Én tudom, hogy HZE-184, Gyulán, azért látható kevésszer, mert elég magas a fogyasztása, jószerivel csak tanítási napokon van kint. Gondolom, kevés is benne még a kilométer így 4 év után is. Vicces. :-)
Előzmény: aerio (435)
aerio Creative Commons License 2006.10.15 0 0 435

Yoo kis galéria, tetszik :)

Akkor ezek szerint nyári vasárnapi napon fotózgattál... :) Ilyenkor azért nehezebb vadászni, leginkább helyit. Már csak azért is mert egész nyáron a telepen álltak/állnak a csuklós MAN-ok és Rábák, újabbakból csak Classic-ok járnak. Állítólag azért, mert régi Ik-k kevesebbet fogyasztanak és még ezen is spórolnak. Elég hülye szokás...

Előzmény: seTTebello (434)
seTTebello Creative Commons License 2006.10.14 0 0 434
Augusztus 13 Körös Volán 2. rész.
http://kep.tar.hu/etr300/50347073?o=24#2

aerio Creative Commons License 2006.10.10 0 0 433
Na most egy darabig, azaz tavaszig nem lesznek új gépek, ha minden igaz :(
Alkaa Creative Commons License 2006.10.10 0 0 432
Akár.
Előzmény: aerio (431)
aerio Creative Commons License 2006.10.10 0 0 431
Belőle is lehetne több.
aerio Creative Commons License 2006.10.10 0 0 430

Okok, jöhet :)

Most veszem észre, kihagytam még, hogy mennyire tetszik az ajtómechanika. Annyira szépen nyitódik-csukódik. Szuper konstrukció :)

Előzmény: Alkaa (429)
Alkaa Creative Commons License 2006.10.10 0 0 429
Úgyis megyek Belgiumba pár hónapon belül, majd hozok alacsonypadlós Berkhof-ot, okés? Tök ugyanaz. :-))))
Előzmény: aerio (428)
aerio Creative Commons License 2006.10.10 0 0 428

Na igen a beltér..azt imádom, nagyon bejön az egész ahogy van :) Tetszik, hogy a mennyezeti nem fehér vagy szürke hanem ilyen furi színe van. Talán olyan nagyon világos sárgásbarna. Aki látta az sztem tudja miről beszélek :) Szuper a kétoldalt végigfutó lámpa, a kapaszkodók, a nagy ablakfelületek, a vezetőhely, az ülések,a borítások, a csuklókialakítás...utóbbinak a padlóforgója nagyon ötletesen van megoldva. Szal nagyon bejön az egész :)

Egyedül csak azt sajnálom, hogy már nem jöhetett ki belőle az alacsonypadlós változat :(

Előzmény: Alkaa (427)
Alkaa Creative Commons License 2006.10.09 0 0 427
Kevésbé hajlamosak a csörgésre, beltérileg pedig egész jók.
Előzmény: bajusza (426)
bajusza Creative Commons License 2006.10.09 0 0 426
Én is szeretem a Rába buszokat. Orosházán van egy Contact 092-es típusú (HLU-102 a rendszáma), legtöbbször Szarvasra vagy Szegedre jár. Ez a típus inkább helyközi típus, mint távolsági. Néhány éve egy csuklós Rába-val utaztam Békéscsabáról Gyulára, nekem akkor tetszett meg a típus. Biztos sok ember szereti még a Rába buszokat, köztük aerio is.
Előzmény: Törölt nick (424)
aerio Creative Commons License 2006.10.09 0 0 425

Ne érts félre, nekem tetszik a Rába és szeretem is, sőt az egyik kedvencem. Sajnálom, hogy már nem gyártják.

Nekem csak annyi a gondom, hogy ez a busz nem erre van kitalálva...

Előzmény: Törölt nick (424)
aerio Creative Commons License 2006.10.08 0 0 423
Már az is gáz, hogy ilyet küldenek, főleg Egerbe, ami 5-6 órás út...
Előzmény: Törölt nick (422)
Alkaa Creative Commons License 2006.10.08 0 0 421
Mennyi új Credóról tudsz?
Előzmény: Törölt nick (420)
aerio Creative Commons License 2006.10.07 0 0 419
Jaj a kép lemaradt. Mindig kapkodok...
Előzmény: aerio (418)
aerio Creative Commons License 2006.10.07 0 0 418

A szóló Rába régebbi típúsú kijelzővel, ami épp garázsmenetet jelez 3v viszonylatban :))

A kép az nem lett jó :P

aerio Creative Commons License 2006.10.07 0 0 417

Fura ez a kijelzőmizéria. Ezen az egy Rábán maradt lenn a többin mindegyiken felül középen van.

Először elkezdték venni ezeket a Pontos Idő-s kijelzőket. Felszerelték a Rábákra meg a Classic-okra és egy Ik-ra, de mindegyiknél alulra, mint azon a Rábán, aztán gondoltak egyet és feltették. Előre olyat tettek, ami elég nagy darabokban jeleníti meg a számokat (kicsit fura), oldalra is kaptak kisfelületűt, amire kiírják az indulóhely-végállomás viszonylat, ahelyett, hogy azok is számot írnának, mert ennek semmi értelme nincs. Egy példa, hogy mire képes:

SZAB. T.-IFJ. TÁB. csak ezek egymás alatt. Azóta a fényerejük is sokat romlott...

Aztán folyamatosan szerelgették ezeket a buszokra. Közben egyes Rábák (pl. ami a képen is van) MANok és Classic-ok, egy Ik kaptak mátrixmegjelenítésű kijelzőket: előre szintén kisfelületű, oldalra már nagyfelületűt, ami számot és indulóhely-végállomás viszonylatot is képes jelezni. Van olyan Ik 260 ami oldalt is számot ír.Teljes káosz... Viszont az utóbbi időben leálltak a kijelzőkkel, a legújabb MAN-ok nem is kaptak (bár talán még változhat, sosem lehet tudni).

Ezeken felül a fehér SL MAN és az új Conecto rendelkezik nem barkácsolt, nagyfelületű mátrixkijelzőkkel, amik kihasználatlanok. A MAN-on használták egy darabig, de csak járatszámjelzésre, sokáig még ki vort írva mellette a MAN SL 223 felirat is. Mondjuk voltak vele gondok is, azóta nem használják.

Előzmény: aerio (412)
aerio Creative Commons License 2006.10.07 0 0 416
Láttam más Credo-t is csak az nem az újakból való, ha erre gondolsz. Újak közül eddig még ezt az egyet láttam sajna. Amúgy a csabai buszpályaudvaron nem annyira gyakori a Credo vagy lehet én nem vagyok eleget... :)
Előzmény: Alkaa (415)
Alkaa Creative Commons License 2006.10.07 0 0 415
És mást Credót nem láttál még?
Előzmény: aerio (414)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!