Varom!
Epp most olvastam a fotopicban a beirasod, a 2007-es hataridorol.
Hat szep lenne, ha arra kesz lenne....
Vegeztek / Vegeznek manapsag barmilyen kapavagast Bagod es Boba kozt? Hogy lesz ebbol 120-as palya villannyal masfel ev alatt? Ez nekem rejtely!
Jó kérdés, még én sem tudok semmi pontosat, de a friss Sínek Világa pont erről a Zalalövő-Boba átépítésről ír több cikkben is elég tartalmasan, abban biztos lesz erről is említés, és majd beírom.
80 meter feletti ossznyilasu hid a Zalara ZEG kornyeken???? MINEK???
(Tudom, hogy igy lesz, hisz a mostani deltan is 150 meteres hid van, de ...)
Na szoval ez megint fenyuzes a kirakattargy keszites!!!
Nevetseges, hisz a Zala maga 3 meternel nem szelesebb ott, de rendben, legyen 5 inkabb. Ehhez a gatak meg hozzaadnak, igy max. 20 meter. Hogy lesz ebbol 80 es plane hogy lesz ebbol 150 (mai delta)?
Hat vegul is az alFoldon is lehet buzatablara akar 3 km-es hidat is csinalni, a talajtol 1 meter magassagban, es az akkor mar valoban hid/viaduct ....
Az Északi-Összekötő nem épülget még idén sem, nem csak anyagi okokból, hanem tán tervekben is kell javítgatni valamit. A híd 1 vágányú lesz, nem 2, mint egyes sajtóorgánumokban félreérhetően volt megírva.
A vasvári Rába ártéri szerkezet épülget, és 17-én este lenne egy vágányzár, ha jól értettem, nem új híd lesz, hanem új tartópillérek. Na de erről nekem mint laikusnak így látatlanban nehéz beszélni.
Az Indóházban a hidas sorozat szeptemberben és októberben lenne idén, a Rába-Zala, és a Kapos-Sió hídjai kerülne bemutatásra 6-6 oldalon.
Így a Vasvár-Püspökmolnári közötti vonalbejárás, és a 21-es vonalon a Pinka híd Horvátnádaljánál, is a szentgotthárdi Lapincs folyó hídja csak szeptemberben kerül sorra.
A Rábához még a 14-es vasútvonalon található szerkezet hiányzik. Itt vonalbejárást tervezek június közepén (ha jobb idő lesz) Szany-Rábaszentandrás-Marcaltő között 4,4 km-en, benne a 3 híddal (ha jól tudom, mert nem jártam még erre.)
A Vasvár-Püspökmolnári közötti szakaszról találtam egy vázlatrajzot, tán a II. világháború utáni átépítésről. Tehát jól emlékeztem, hogy 4 híd van ezen szakaszon. Az említett Rába ártéri hídról pedig a 2003-ban megjelent Sínek Világa folyóirat 1. különszámában ezt találtam:
"Jövő évi (-2004-ben akkor?-) kezdéssel tervezzük a vasvári Rába-ártéri híd átépítését. A jelenlegi hídszerkezet támaszai megsüllyedtek, és a süllyedés mértéke a felszerkezet állékonyságát veszélyezteti. Az új hídszerkezet bár a mai hídnál rövidebb, de az egynyílású rácsos felszerkezettel a megfelelő átfolyási szelvény biztosítható. Az új hídfők kialakítása miatt jelentős forgalomkorlátozással kell számolni, aminek zökkenőmentes lebonyolítása a forgalmi szolgálattal közös feladatunk."
Ebből következtetve, nem hinném, hogy a mostani 3 napos vágányzár alatt megtörtént volna a hídcsere, valszeg csak fontos állagmegóvó munkákat végezhettek el rajta.
Na majd megnézem 26-án.
Amúgy Rába-híd terén szintén nagyon rossz állapotúnak, és cserélendőnek van ítélve a Körmend-Nádasd közöti, és a 14-es vonalon a szanyi híd is. A 14-es vasútvonalon is vannak érdekeségek, mert itt a Rába-hídon kívűl van még egy ártéri, és egy másik ártéri szerkezetnek nevezett híd is.
Tegnap estére elkészültem a Nádasd-Körmend közötti pénteki hídtúra fotóim képtári feldolgozásával.
A 22-es vonal ezen szakaszát gyalog tettem meg, rajta az 5 hídon át, a Csörnöc-Herpenyő, annak ártéri hídja, a Rába-híd, majd a Pinka patak, és annak ártéri hídján át. Nagyon hangulatos a környék, mindenkinek ajánlom ezt a 3 órás gyalogtúrát.
A Rába-híd érdekessége számomra, hogy ha jól látom, akkor a mederhíd egy ideiglenes alátámasztást kapott, legalább is nekem annak tűnik. A hídon 20-as lassújel van jelenleg.
A környék bővelkedik hidakkal, Szentgotthárd menet még van Pinka patak híd Horvátnádalja mh-nél, illetve a Lipacs hídja Szentgotthárd előtt.
Még ezeket is közelebbről megnézem, fotózom majd. Valamint a Vasvár-Püspokmolnári 4 km-es távot megteszem gyalog, előreláthatólag jó idő esetén 26-án pénteken. Itt van a Csörnöc-Herpenyőnek hídja, meg tán ártéri is, aztán a Rába ártéri hídja, ami volt téma, hogy most átépítették-e, vagy csak valami megerősítési munkákat végeztek-e rajta, majd meglátom. Illetve ismét a Rába hídon megyek át.
A vasutihidak.hu weboldalon majd a Rába galéria mellé csinálok egy Pinka és Csörnöc-Herpenyő galériát is, de ezeket majd csak akkor, ha teljes lesz a hídállomány fotóilag ezen helyekről. A Rábánál még a 14-es vonalra kell mennem, illetve lehet Győrbe ismét viszanéznék. Valamint adatokat is megpróbálok a hidakról megtudni a MÁV tervtárból a nyár folyamán. A vasutihidak.hu oldalon a képek alá szöveges megjegyzést is megpróbálok majd beszerkeszteni, mert jelenleg csak a hídneve, fotó készítés ideje olvasható az egeret a képre rátéve.
Egyébként ha nincs híd, hogyan közlekednek a vonatok?
Elméletileg új híd épült helyére, de nem tudom, mi lehet most ott, lehet 3 nap alatt csak elbontoták a régi hidat, és egy ideiglenes provizóriumon halad jelenleg a forgalom.
Akkor már nem olyan biztonságos a megközelítés, bár az is igaz, gyermekkorunkban az ártéri töltésen (is) sokat játszottunk. Volt úgy, hogy már fütyült a mozdony, mert éppen vaskos faágakat dobáltunk a telefonpóznára a vezetékek szakítószilárdságát próbára téve, és nem igen figyeltünk jobbra és balra ;-) A sors fintora, néhány évvel később a szakközépiskolát elvégezve (88-ban) én is az akkor még a postához tartozó távközlésben kezdtem el dolgozni (és dolgozom mind a mai napig), és érdekes volt hallani az akkor már kollégától, hogy bizony voltak régebben szél és viharmentes időben megmagyarázhatatlan légvezeték szakadásos esetek :-))
Egyébként ha nincs híd, hogyan közlekednek a vonatok? Elnézést a tudatlanságomért.
Nagyon szépen köszönöm az információt és a képet. Nem hagyott nyugodni a dolog, ezért behozattam reggel a kollégámmal az újságot, és elolvastam rendesen a cikket, valóban csak az ártéri hídról van szó :-) Azt viszont szeretném megkérdezni, pontosan meddig lesz vágányzár, és a Rába híd honnan közelíthető meg a legkönnyebben, esetleg autóval hol lehet leg közelebb férkőzni hozzá?