Közben sikerült annak utánajárnom, hogy a felszereltségi szintem szerint (sx) megvan minden elektronika az autóban, elég csak a kapcsoló, és a programozás.
A programozást csak szakszervizben tudják elvégezni, vagy esetleg tud itt ajánlani vki egy szakembert erre a feladatra?
Így van, igazad van! 10e Ft körül kapni 16 csavart. Nekem jobban megérte mint új felniket venni. Nagyon olcsón megtudtam venni őket, és külföldön csinálnak pogácsákat csavarokkal együtt kb. 20e Ft-ért. Természetesen tehermentesítősek, és duralumíniumból vannak. Még egy 40mm-s ültetés és jó is lesz :)
Minél beljebb kerül a felni, annál nagyobb az ET. Ha kijjebb kerül a felni, akkor pedig kisebb az ET. Na most a Xsara II-nek ET18 a gyárija. Az új felnijeim ET25-ök. Értelem szerűen a felnim befele kerül, sőt mivel a gyári szélességtől (6") eltértem 1"-al, így azt is hozzá kell számolni. Kifelé szeretném hozni a felniket, így pogácsára kényszerültem. Ha a 15 milis pogácsát hozzáadod a ET25-ös felnihez, akkor nem ET40-et kapsz, hanem ET10-et. Így tehát az én esetemben az új ET szám 10 lesz. 8mm-el fog kijjebb kerülni a felni a gyári mérethez képest + hozzájön még az 1" szélesség 2 oldalra elosztva. Bízom benne, hogy nagyjából érthető volt :)
Most lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de akkor az úgy nézne ki, hogy lényegébe az et számok határa úgy módosul az eredetihez képest, hogy 13-18 helyett 28-33 et számú felnit fel tudsz rakni a kocsira?
Sziasztok! Valaki tudna nekem segíteni abban, hogy ha én egy 15-ös 6,5 coll széles, de 25-ös et-számú felnit raknék a kocsira, akkor lenne valami bonyodalmam belőle, nem érne bele valamibe, vagy tenné tönkre a gumit?
Egyéb kamu extra? Légzsák van a kormányban? Ezt nem értem. Hogy reklámozhatnak egy adott típust egy adott extrával, ha az nem igaz? Vásárlói megtévesztés? Nem kevés pere lehetett a Citroennek e miatt... :)
Én egyszer vezettem olyan autót, aminek minden sebességnél ugyanakkora erőt igényelt a kormány elfordítása. Az egy Diravi-s Citroen volt. Be szép is volt... :-)
nagyszerű leírás, valószínűleg nem a xsarára vonatkozik.
egyetlen elektromos része van a szervokörének, a nyomáskapcsoló, ami alapján megemeli az alapjárati fordulatszámot (de csak azt), hogy ne fulladjon le az autó a hirtelen megnövekedő teljesítményfelvételtől.
Én úgy érzem, minden sebességnél ugyanakkora erőt igényel a kormány elfordítása. Főleg szembetűnő lehet egy nem sebességfüggő autó vezetésekor ennek hiánya, ami még agyon is van szervózva.
Azért csalóka, mert pl. 130-nál közel se forgatunk annyit a kormányon, mint 40-nél.
"A szervoszelepbe elektromosan működtetett, szabályozható fojtást építettek, mely a gépkocsi sebességének növekedésével arányosan csökkenti a hidraulika munkanyomást. A legnagyobb szervohatás a gépkocsi álló helyzetében, kis sebességénél alakul ki."
Érdekes módon a Civic-em kevésbé hintázott, de pl. az ültetett 306-om meg pont olyan volt, mint most a Xsara. OK, nem teljesen, mert az oldalszél ennyire nem volt érezhető.
Tehát szél + M0 + tél: tisztára mint annó a Skoda :-D
Akkor a Saxo meg igen? Abban a szervó elektromos volt. Amúgy egyszer valaki fordulat függő szervónak hívta, de nekem mindegy, nem nagyon érzek difit - lassan tán még nehezebb is a kormány. VTS-en meg még könnyebb. Mindig és mindenhol. Bár az I-es.
Kíváncsi vagyok az átlagsebességedre. Mi adja ki ezt a fogyasztást.
Én a helyedben nem foglalkoznék vele. Egyébként is, a Xsara 140 felett már halálfélelem kategória. :-) Inkább a gyorsulást, rugalmasságot mérném meg.
Illetve, a szűrők ilyen ritka cseréje Magyarisztánban...én egyszer mentem 20e km-t a légszűrővel, a szahara minden homokja benne volt. :-) Azóta 10e a csereintervallum.
Egy kollégám vezette az 1.6 16V-m és megkérdezte, megnézheti-e, kb hol a vége a sebességének. M31, este 8, sehol senki, száraz út, eléggé egyenes, "H"-s gumi, gondoltam, miért ne, legalább megtudom én is... sosem jártam 140 felett...
Hát hm. Majdnem most sem... dombnak felfelé 150 max, egyenesben *talán* ment volna 160 fölé ha még tapossa...
Ugyan nem kéne, hogy zavarjon, mert tényleg nem megyek soha gyorsan, de azért kíváncsi lennék, hogy ezt mi okozhatja?
- koszos benzinszűrő? (40e km)
- koszos légszűrő? (20e km)
- harmatos gyertyák? (ezek ~40e km-t mentek)
- kifújó kipufogó? (nem fúj ki)
És nem volt se check engine, se semmi más. Kocsi holt normál módon viselkedik. Fogyi most 5.71...
...ha fém görgő akkor ki lehet préselni belőle a csapágyat és másik kettőt /mert az eredeti széles/megfelelő méretűt bele préselni ...2500-3000 E a két csapágy ...én legalábbis így szoktam csinálni ... nincs "kedvem " kiadni a komplett feszítőért 27000 E-t ... lehet a müa. -ot is kilehet óvatosan de ha picit is megreped fennáll a veszélye hogy menet közben elszáll...
A pillangószeleppel minden úgy volt, ahogy írtad, és jó is lett a pucolás után! Most hogy láttam, mi van ott bent, minden márkatársnak tudom javasolni hogy a 120ezres szervizkor tisztítsa ki ezt is! Nem is értem miért nincs benne a karbantartási tervben.
Köszi válaszod. :D Bontóból csere lett most a szervó nagyon jó. De viszont a ciripelés nem szűnt meg. De nem tudjuk honnan jöhet valahonnan a görgőktől csak nem tudni melyik az. Amúgy a autó 1.4 benzin II-es xsara. Októberbe volt teljes vezérlés csere. Most meg csak találgatunk melyik lehet a ludas. A klíma vagy a generátor vagy főtengely valamelyik feszítő görgő. Valakinek volt már ilyen? Mert most mindet kicserélni kicsit húzós lenne. Köszi ha valaki tud valamit.
Sziasztok! Egy kis helyzetjelentés: a piros stop lámpa bevillanása megszűnt, a megszűnés okát nem tudom... A lényeg, hogy hiba most nincs.
Egy másik kérdés, nézegettem/hallgatgattam a hangfalakat, elől van 2, meg az ajtókba 2-2. Van valami bevált szett nektek amit használtatok, vagy használtok?
Valamiért nem vagyok megelégedve ezekkel a gyáriakkal.
Sziasztok van egy Citroen Xara break 2.0 HDI-m nemrég vettem ezert sajnos az autót még nem ismerem tanácsot kérnék tőletek austriában dolgozom, második útján probléma lett vele kiértem a munkahelyre.Reggel indítottam volna de nem indult pöcre mint azelőtt 15-20 mp folyamatos indítózás után indult be aztán 6 km-en belül 3-szor állt le.aztán játszottam vele megint beindult megint leállt,de hirtelen állt le és halottam mindíg a motortérből egy koppanást!!üzemanyagszűrő tiszta megnéztem.Ha ráadom a gyújtást 8-10 másodpercig hallom hogy dolgozik a szivattyú leveszem a gyujtást megint ráadom megint majdnem ugyan ennyit működik a szivattyú.Szervízlámpám világít de van hogy elalszik!
Légyszi írjatok minnél hamarabb mi okozhatja ezt nagyon fontos lenne!
Valószínűleg valamelyik kis gombát romlott el, vagy a kék, vagy a zöld. az egyik megy az órához, a másik a komputerhez viszi a hőfokot. most nem tudom melyik melyik.
Nagy pozitívum, hogy legalább valami jól működik benne. :) Egyébként szinte a legtöbb részét nem szeretem az autónak kivéve a motorját. Szinte bolondbiztos, nagyon megbízható.
Más: váltócsere/ szervizre van szükség, mert olyan hangja van az autónak mintha dízel lenne. Eléggé nehezen veszi a sebességeket is és az 5-ket kidobálja. Tisztában vagyok vele, hogy nem nagyon szokták szervizelni, de ha veszek egy bontottat mivel leszek előrébb? 10 ezer kilométerrel? Van valakinek tapasztalata ezzel?
Nálam a hőmérséklet alapjáraton megy fel addig. Ha 1-2 percig 2000 körüli fordulatszámon járatom üresben, akkor felmegy 90 fokig bőven úgy, hogy a ventillátor is bekapcsol.
Egy kis tanács kellene. 2001-es sárikám a mostani csúszkálós időben olyanokat tesz, ami nem kevés ijedtségre ad okot.
Egészen pontosan a jobb oldali kerék néha úgy gondolja, hogy másik irányba szeretne menni, mint én.
A kormánygömbfej cserélve, stabilizátorok újak.Semmit nem látok rajta, megemelve, kerékrángatáskor viszont minimális kottyanást érzek. Van valakinek tippje, esetleg hasonló tapasztalata, hogy mi okozza?
Lehet kormánymű hiba, vagy esetleg trapéz szilentek?
Megnézegettem amit írtál, a hűtőfolyadék valóban kevés volt benne, már láttam szinte a folyadékdoboz alját, úgyhogy öntöttem bele plusz egy litert a max jelölésig.
Egy nap múlva megnéztem, ismét kb. középszinten volt (lehet hogy nem keringette át, és mikor beindítottam a motort, lentebb ment, nem tudom...)
A lényeg hogy továbbra is jelentkezett a probléma, néha bevillan a piros stop, és a piros kör (igen a hűtőhőmérséklet jelző feletti piros kör). Néha sípol néha nem. Mikor hogy tartja kedve.
A hőfok rendben van, mert 90 fokig sose megy fel, kb félúton van menet közben 60-90 között.
A fékfolyadékot szintén megnéztem, 1 dl-t töltöttem rá, de az rendben volt. Továbbra is csinálta.
Másnap megint feltöltöttem maximumra a hűtővizet (kb + fél liter) , de ezután szintén jelentkezett a hiba.
Szia! Átnéztem az átvezetést, nem találtam szemrvételezéssel szakadt vezetéket, csak egy szigetelés hiányt. Ha jobb idő lesz majd rámérek a vezetékekre. Amennyiben az sem hoz eredményt kénytelen leszek kicserélni a külső levegő hőmérséklet érzékelőt, be a tükörfűtés problémára ez még nem megoldás.
Igen működik. Az átvezetés vezetékeit átnéztem, szakadást nem találtam, de az egyik vezetéken a szigetelésből hiányzik egy darab. Nem tudom, hogy ez befolyásolhatja-e az értéket, be semmi képpen nem ad magyarázatot a tükörfűtés működésképtelenségére.
A hőfok problémával kapcsolatban szeretnék egy tapasztalatot megosztani. Mikor megvettem az autót, tiszta szutyok volt az autó hűtővize. Szerintem hét évig nem cserélték le. Úgy vettem észre hogy a hőfok jelző nem működik rendesen. Vettem 1 liter Brigeciolt motorlemosót (nem károsítja a motort és a gumi alkatrészeket),beleöntöttem, 3-szor átmostam vele a motort, és olyan retket hozott ki a motor hűtőrendszeréből amire nem is gondoltam. Azóta tökéletesen mutat a hőfok jelző, és ugyan olyan tiszta a tartály, és a hűtőfolyadék is a rendszerben, mint amikor beletöltöttem. Xsara II (2003).
Sajna bontásra kerül egy 2010. 10-havi 1.4 benzines Xsara II 1,5 év műszakival. A párom csinált egy előre bukfencet és kicsit eltorzult a formája. Csak a szélvédő tört ki, de az oszlopok elcsúsztak. Tulajdonképpen néhány elemen kívül minden tökéletes a motortól az elektronikán át a futóműig. Légzsákok nem nyíltak, ennek ellenére kék folt nélkül szállt ki belőle. Az elégedettség okán vettünk egy ugyan olyat, csak 2003-as.
Viszont abba egyenlőre, csak az egyébként 1 hónapos hátsó dobra lesz szükség hamarosan a többi alkatrész eladó ( COM 2000 kapcsoló, központi és motorvezérlő, motor, váltó, ajtók stb. ). Ha valakit bármi is érdekel jelentkezzen.
...CSAK ISMÉTELNI TUDOM EGY KORÁBBI NEKED SZÁNT HSZ-m...
""..szívesen segítünk ,de talán mindjárt megadhatnád a címedet is hogy fel is szerelhessük .. ha már a fórumra tudtál írni talán nem okoz gondot a google-ba beírni a keresendő alkatrészt és a temérdek lehetőség közül kiválasztani a neked legmegfelelőbbet .. :-))""
Ilyen volt nekem is, szintén I Xsara 1.6 benzines!
Sípolt mint állat h. forr a víz... STOP felirat és a piros lámpa is világított, meg talán a hővok is 120 volt de ez nem biztos. Télen, reggel 7-kor beindítom megyek vele és kb 7óra 05-kor visít, mondom persze még be se melegedett :) aztán megszűnt.... még csinálta párszor aztán elhallgatott! Azóta megjavult, csak néhány alkalommal jött elő, mindez télen a -5 meg -10 fokos hidegben!
Sőt olyan is volt h. kora reggel lemegyek ráadom a gyújtást és hallom a hűtő venti beindul és ezerrel pörög, kiszállok előre megyek megnézni és a -5 fokban a két venti max fordulaton pörgött, persze egész éjjel állt a kocsi senki nem használta hideg volt a motor minden... Aztán ez is megjavult magától!
Sziasztok, rég jártam erre. Sajnos ismét a baj hozott fel a fórumra.
99-es Xsaram van, és a hiba jelenség az, hogy néha menet közben fel-fel villan a piros Stop kijelző és a hőmérséklet jelző melletti kicsi piros kör is.
Van mikor egy pillanatra, néha hosszabbra, akkor sípol is.
Valakinek ment már tönkre a szervó szivattyúja? Nekem rettentően ciripelt a utóbbi időbe úgy hogy cserét javasoltak. Nem tudom más megoldás esetleg létezik ez ügyben. Ha valaki tud valamit megköszönném.
Még mindig segítségre van szükségem annak kapcsán, hogy merre található I-es klímás Xsaraban a hőterelő lapát (hideg / meleg levegő) mert nem akar meleget adni fűtőradiátor csere után.
A 2003-as nagy becsben tartott Xsara-mban (Sárika) a külső hőmérséklet a kijelzőn kb. hét fokkal kevesebbet mutat mint a valós hőfok és a jobb tükör fűtése is mintha felmondta volna a szolgálatot, a biztosítékok rendben vannak. Az imént említett két probléma egyszerre ütötte fel a fejét. Nem tudom, hogy van-e köze a kettőnek egymáshoz. Ha valaki találkozott már ezekkel a problémákkal, vagy csak egyszerűen tudja a megoldást, akkor az orvoslati javaslatokat szívesen venném.
Szia! Ha meg tudják hegeszteni akkor nem, ha cserélni kell akkor már húzósabb. A helyedben tennék be egy nagyobb darab drótot a csomagtérbe, mert ha a hátsó dobot elengedi a kipufogócső, akkor ott fogod húzni a földön a csövet, az meg nem jó. Pályán jártam így 1 hónapja, a hátsó hídhoz volt felkötözve amíg nem jött alkatrész :)
Az mennyire normális, hogy a kipufogógáz nem csak a csövön jön ki, hanem a gumi előtt is? Tudom kicsit hülyén hangzik, de eléggé látványos volt reggel.
Szia! Sikerült megoldani a problémát? Nálam is ugyan ez volt a baj, a gyári antenna csatlakozó volt megtörve, 520 ft-ért sikerült vennem másikat. Így elvileg jó lett, de még nem tudtam kipróbálni.. :) Üdv.
Ez az alufelni garnitúra sima Xsarával is kompatibilis? Csak mert ezt eleddig csak Picasson láttam (bár nem gondolom, hogy különbözne, de megkérdezni ingyen van).... ha jó, akkor kérek engedélyt e-mail címed ismerősöm részére történő megadására, épp alufelnit vadászik Sárikájához.
Elkoszolódott a pillangószelepházad a visszavezetett kartergáz miatt. Le kell szedned - szívócső le, csatit aljáról le, 3 torx csavar fogja - és kipucolni féktisztítóval a lerakódást.
Tudnál nekem segíteni vagy ötletet adni, hogy mi lehet a gond? Már elég régóta próbálom megoldani, de hihetetlen hogy amikor az ember azt hiszi, minden rendben akkor persze mégsem jó.
Tudom, így nehéz, de mivel leírtam pár részletet, akkor az ötletet a hiba forrására talán könnyebb körülhatárolni.
Csatoltam egy képet, ami alapján megtudod mondani merre keressem? Gondolom valamilyen csatlakozónak is kell ott lennie. Nagyon remélem, hogy csak kihúzódott és más baj nincs. Nem akarok megint bontani. :(
Központizár hibára : az esetek 90%-ában valamelyik ajtó kábelkötegében van a hiba. Elsőszámú gyanusitott a hátsó kombi ajtó a ludas mégpedig a zsanér meletti rogyos gumi alatt szokott elszakadni a vezeték.
Annyi a "gond", hogy még nem szedtem szét. Baja (még) nincs - l'art pour l'art-hoz azért pedig túl macerás. Amint szétszedtem tudok nyilatkozni. Sajnálom!
(306-on a fűtésbox legalján volt a motor, a "kardánalagút" tetején, ha ez segít)
Ez világos, de nem oldja meg a problémát. Mivel sok lehetőség nincs, tehát vízhőmérséklet oké, meleg víz is megy a radiátorba mivel a cső meleg a csatlakozónál. Mivel nem mechanikusan állítja a meleg / hideg levegőt ezért feltételezem, hogy a probléma, amit te is írtad a légterelővel lehet, de nem tudom hogy hová kell nyúlnom, ha nekikezdek megint bontani. Lehet valamilyen csatlakozón van szétcsúszva vagy hasonló. Más valakinek esetleg valami ötlet?
Köszönöm a választ! Mondjuk ettől a tanácstalanságom nem csökkent :-)) Téli időszakban, hideg motornál váltáskor, ahogy leveszem a lábam a gázról és 2500-ról esik vissza a fordulatszám, leáll a motor. Ha csak 1500-2000-ről esik vissza, akkor még "el tudja kapni időben", és visszahúzza alapjáratra. Valami ötlet erre a jelenségre?
A leírtak alapján vételi probléma van. Csavard le az antennát, majd vissza (hátha kontakt hiba van)! Esetleg próbálj ki egy kölcsön antennát! Ha még így sem jó, akkor nézd meg, hogy a rádióból nincs-e kicsúszva az antenna csatlakozó!
...most éppen itthon vagyok, egyébként külföldön.... segítenék ha rá érnék mert az enyémmel vagyok elfoglalva és egyéb intézni valóim is vannak aztán hétfőn délután megyek vissza... az e-mail címem a nick-re kattintva elérhető...
Xsara 1.6 SX 2002 évjáratú autóm van. A gyári cd-s rádió elég gyakran nem működik az utóbbi időben rendesen. A hibajelenség a következő: szól az FM rádió, majd elhalkul-felerősödik-elhalkul (olyan, mintha elmenne az adás, a jel erőssége lecsökkenne, vagy valami bezavarná). Amikor váltani akarok másik beprogramozott csatornára, nagy csend. Keresésre (automata és manuálisra egyaránt) nem reagál: pörögnek a számok folyamatosan, csatornát nem talál és a "DX" felirat is megjelenik a kijelzőn!
Nem találok róla semmit... szerintem pont az a rész nincs lefényképezve a szembőli képen. Balra. Hacsak nem az a vezeték az a kék bowdenház fölött, de én nem ott keresném.
Valóban. Nos nekem csak az irányválasztó bowdenes és ugye klímás. Ettől eltekintve, merre van kép alapján ez a terelőlapát? Lehet csak egy vezeték van onnan kihúzódva. Legalábbis remélem és azt is hogy kesztyűtartó bontással hozzáférek.
Ha motoros, mint nekem, akkor forgatva hallani egy kis motor működését. Ha bowdenes lenne (mint pl. régebbi Civic) akkor kb úgy működik, mit a külső / belső választó. Van hangja, mikor végállásba ér ("koppan").
Itt ez a lapát a venti és a radiátor között lenne. Azt nem hiszem, hogy összeszerelve könnyű hozzáférni - még sosem néztem.
Fej: fejegység. Az gyári, ami a Tiédben van? Képről meg lehet mondani.
BSI: ezt inkább szervizben vagy Cit/Pug specialistánál. Újabb típusokon ez a vezérlő tárolja, vezérli, ellenőrzi, hogy mit tud a kocsid, és mit nem (bizonyos funkciók tekintetében)
Magyarán, ha van egy gyári fejegységed amihez van egy tár ez BSI előtt még biztos működött is, hisz csak össze kellett dugni. Ha nem gyári a fej, akkor nem biztos, hogy vezérli a tárat. Az sem biztos, hogy a fejre rá van dugva a tár.
Ha arra gondolsz, amivel a levegő irányát tudom állítani, hogy ablakra, lábra stb. fújja az igen működik, de az mechanikus. I-es Xsararól van szó egyébként. Bárhová és irányítom, csak a hideg levegő jön.
Most hirtelen nem tudom, hogy a hőmérséklet szabályzó panelbe csatlakoztatható kábel össze van-e dugva útközben még valahol a műszerfal mögött.
2 napja vettem,Te meg ilyeneket kérdezel tőlem ? :) A BSI mit jelent ? Milyen fejre gondolsz ? Laikusnak kicsit nehezebbek ezek a kérdések,mint egy hozzáértőnek :)
Na, ahogy korábban írtam kicseréltem a fűtőradiátort és csonkot sikerült szereznem, amit a mai nap rá is raktam. Minden ok volt, farigcsálás nélkül. Egyedül az a gond, hogy fűtés nincs és nem tudom miért. Vízhőmérséklet 90 fok körül megvan. A fűtőradiátorba vezető cső meleg, tehát biztosan megy bele víz, legalábbis úgy gondolom. A fűtésszabályzó csatlakozója bedugva. Bár tény, hogy nem mentem egy métert sem az autóval, de azt hiszem attól még mennie kéne. Valami ötlet valakinek? :(
2 napja vettem egy 2002-es Xsarat és van benne egy Clarion PU-2293D cd tár,csak nem tudom,hogy ez működik és ha igen,akkor hogy ? Próbáltam Eject-el kikérni a tárat,de meg se nyikkan. Be van kötve,csak valahogy még sem tudok életet verni bele. Olvastam a használati útmutatón,hogy a SRC gombbal kell váltani,de valahogy erre sem reagál. Esetleg valami kód kell hozzá,vagy mi a megoldás ? Megköszönném,ha valaki tudna nekem segíteni a probléma megoldásába.
Merre találom a 2003-as 1.6 16V benzines motoron az alapjárati léptetőmotort? Esetleg egy robbantott rajzot tud valaki feltenni? A motorszám PSANFU10FX3V1872708.
Tudom, de annál idegesítőbb nincs mikor a tömött bevásárlóközpontban nem tudom az autót bezárni, mert a központi zár szarakszik. Eddig mindenki akihez vittem méregetett, cserélgetett és a kezüket szét tárták és mondták, hogy fogalmuk sincs hogy mi a baja, Ezért ha valaki tud segíteni örülnék neki, meg a többiek is akinek u.e. a problémája. De igy legalább az autót be tudom zárni!!!!
Úgy látom ez gyakori probléma a xsaráknál, én nagyon egyszerűen rövidre zártam ezt a dolgot, nekem is a jo-i, és a csomagtartót nem zárta le. a megoldás számomra az volt, az jo-i zárat kikötötötem a központi zárból, a csomagtartóban vettem új zárat, de azzal se müködött, ezért ezt is lekötöttem, vezetékkel az utatéstérbe vezettem egy kis csengőkapcsolót és ezzel lehet nyitni a csomagtartót. igaz igy a jo-i ajtó csak belülről nyitható és zárható, a csomagtartó pedig a kapcsolóval. a többi zár (ami eddig is jó volt) a központi zárral. senki nem tudta, hogy mi a a baja.:(
...még nincs két hónapja hogy ebben a 53774 számú hsz.-ben leírtam az én történetemet ugyanerről a problémáról fotóval megspékelve ... valószínűleg ugyan ez lesz a megoldás ..
A 2003-as nagy becsben tartott Xsara-mban (Sárika) a külső hőmérséklet a kijelzőn kb. hét fokkal kevesebbet mutat mint a valós hőfok és a jobb tükör fűtése is mintha felmondta volna a szolgálatot, a biztosítékok rendben vannak. Az imént említett két probléma egyszerre ütötte fel a fejét. Nem tudom, hogy van-e köze a kettőnek egymáshoz. Ha valaki találkozott már ezekkel a problémákkal, vagy csak egyszerűen tudja a megoldást, akkor az orvoslati javaslatokat szívesen venném.
Elnézést, de azért nem írtam be a problémát, mert korábban már megtettem itt a fórumon, és nem érkezett rá válasz vagy észrevétel.
Bemásolok ide egy email-t, abban elég jól leírtam a problémát:
"
2001-es Citroen Xsara-n központi zár problémám van, véletlenszerűen nem engedi bezárni az ajtókat, vagy épp nem nyitja ki valamelyiket a központi jelre. Ha megmakacsolja magát, akkor mindkét első ajtó függetlenül kezd működni. Szinte teljesen kaotikusan. A hibát tetézi, hogy az autóban olyan biztonsági funkció van, hogyha valamelyik ajtót hibásnak érzékeli, akkor kinyitja az összes többi ajtót (már amelyiket tudja), vagyis nem engedi lezárni az autót. Ha kézzel lezárom az összes ajtót, gyakran néhány perc múlva magától kinyitja valamelyikeket.
Szerelőknél amik történtek eddig:
- Az összes ajtókábel ellenőrizve lett egy autóvillamossági szerelőnél, állítása szerint mindegyik vezeték jó. (elvileg...)
- A központi zár vezérlő panel ellenőrizve lett, az helyesen működik az autóvillamossági szakember szerint (szintén elvileg...)
Persze az nem opció, hogy lezárom kulccsal a két első ajtót, és kézzel a két hátsót, mert néha pár perc után automatikusan kinyitja a hátsókat. Képzelje el, milyen jó, amikor sietnétek valahova, és nem tudom sehogy lezárni az autót. Az utcán meg röhögnek, hogy össze-vissza zár az autó... én meg futkározom körülötte mindig másik ajtót próbálva.
Márkaszervizben olyan árat mondtak, ami az autó vételárának felével vetekszik (vezérlő, 4 ajtózár, 4 ajtókilincs, ajtókábel csere, és ez együtt mind)
Eddigi megfigyeléseim: Nyitás-zárás működik jól adott esetben, majd a következő nyitásnál az anyós ülésnél már nem nyitja az ajtót, úgy, hogy nem lett egyik ajtó sem kinyitva, tehát a vezetékek az ajtóban nem mozdultak meg, hogy érintkezési hiba legyen. A központi egység hibáját is kizárnám, mert az minden esetben ad jelet az ajtóknak, ezt kimérte egy villamossági szakember (feltételezzük, hogy megtörtént). Az ajtóban lévő zárnak nem hiszem hogy baja lenne, hisz kulccsal működik a lezárása, csak nem minden esetben van hatása a központi zárra (mintha független lenne az ajtó, nem ad semmi jelet magáról, néha meg teljesen jól működik). Viszont a központi világítást mindegyik kapcsolja fel és le, tehát azt érzékeli az autó, hogy be van csukva mind a négy ajtó.
Megpróbáltak, hogy az összes zárat és ajtózsanért beolajoztam. Akkor 1 napig működött, de másnap már szintén előjött a probléma. Hogy van-e köze az olajzáshoz, vagy csak épp véletlen volt, hogy működött, azt nem tudom...
"
Eddig a leírás.
Egyébként elég hangosan működik a zár, ez minden xsara-nál így van?
Van esetleg ötletetek? Már az is jobb lenne, ha ki lehetne valamivel kapcsolni a központi zárat, és csak kézzel, és kulccsal zárnám az autót... fele ennyi bosszúságot nem okozna.
Xsara II, 2001, 1,4 8V. Óra szerint 150000 km van benne. Motorféknél furcsa, zörgő, de halk hangot hallani a váltóból. Üresben és gyorsításkor, ill. folyamatos haladáskor nincs hangja. Olajcsere volt, de nem javult. Mit javasoltok? Érdemes szétszedni vagy inkább bontott. Váltókódot hol találom?
1 es xsara klímáshoz hűtőventillátor ingyen elvihető. Dupla lapátos, a keret jo, de csak az egyik ventimotor van meg, a másiknak csak a lapátja, a motor ki lett szedve. Vannak benne relék is. Ha valakinek egy motor kell vagy a keret törött arra jó lehet. Van még két első ülés is annak darabja 2000.
Én 90ezret raktam a sokat emlegetett Xantiámba ~2év alatt, teljesen jól bírta, pedig nem egy megkímélt előéletű példány és én sem igazán dédelgettem.
Olajcsere sokszor (+levegőszűrő!), 1x cseréltem vízpumpát mert folyni kezdett, hosszbordás részen kellett szíj, görgő, meg futómű/fék és persze a gumik.
Az értékvesztést és a - a korábbiakhoz képest, egy adott időre számítva - megnövekedett szervízköltséget kell belekalkulálni az egyezkedésbe.
Próbálj meg minél többet kihúzni a cégből a kocsihasználatra, vagy egy céges verdát :D
Sok kilométerrel amúgy sem lehet jól eladni autót. A galantomat 360000km-el árultam, ez mindenkinél kiverte a biztit. Jobban örültek volna 120000-nek. Nyilván annyi van egy 24 éves kocsiban...
Nekem a Xantiában bőven 500e km van, (igaz dizel) és köszöni jól van.
Az autópályázás a legkímélőbb használati forma a motor számára, az olajcserékre kell odafigyelni. Önmagában a kmóra állás semmit sem mond el az autó előéletéről.
Szerintem nincs ilyen fix km állás, hogy na mostmár akkor többet sehova semmit és nem is lehet rendbetenni.
Mindent el lehet adni, kérdés hogy mennyiért. Ezzel számolni kell.
Lenne egy furcsa kérdésem. A munkahelyem arrébb költözik, és olybá tűnik, hogy minden nap Székesfehérvárra kéne járnom Újpestről. Az út oda-vissza 150 km (ebből kb 100 km autópályán). Havi szinten kb 3.500 km menne bele a kocsiba, ami egy év alatt legalább 40.000 km-t jelentene. Jelenleg 180.000km van a Xsarában (1.6 16V SX).
Szerintetek ilyen használat mellett hány évig tudna még gazdaságosan üzemelni az autó? Úgy értem, h van-e valami "hatótáv", vagy km állás, ami után a javítása már nem érné meg?
Jelenleg a műszaki állapot rendben van, minden fontosabb dolog ki van cserélve/meg van javítva. Vajon el lehet-e adni 200-250-300.000 km fölött járó Xsarát, akármilyen jó is az? :/
Nekem most volt hengerfej tömítés csere (nem ez miatt), de utána is így mutatja a hőfokot. Szerintem az óra hibája, mert az évek során minden lett cserélve, termosztát, gombák - mindhárom, és vízpumpa.
A miénk is pont igy viselkedik 1,6 8V .Már tul van egy vizpumpa cserén mert a lemez lapátjai leestek a 6 db-ból 2 volt rajta nyáron és fort .De most uj a pumpa , félek HF töm lessz ez....
Decemberben volt ez valamikor, -pár fokban. Sejtettem amugy hogy jol van ez igy, ha 97foknal kapcsol a gyors fokozat es 118fokos a vészjelző gomba.
köszönöm!
csak hát annyira belénk van verve a 90fok, hogy nemelyik ujabb autóban 80-100 valós hőmérséklet között mindig 90et mutat a műszer.
Nekem az volt a megoldás mikor megvettem az autót,hogy leengedtem a hűtővizet,mert szutykos volt.Beletöltöttem egy liter Brigeciolt(motorlemosó) ami nem kárositja a gumi és műanyag alkatrészeket,ezt még visszatöltöttem,újra átmostam. Azóta tökéletesen tiszta a víz,és rendesen mutatja a hőfokot.
Felemeltük átnéztük megmozgattuk, de ugyan annyi mozgása volt minden irányba mint a bal oldalinak, Egyébként nemrég volt spirál rugó cserélve és akkor szétvolt bontva az egész jobb eleje, a talpast is levettük és a féltengely is kilett forditva, ja és kapott új tárcsát plusz betéteket illetve a gumi is átlett cserélve, szétbontás előtt viszont nem volt ilyen probléma,
Viszont rossz utakon, amikor nagyon döcög lehet hallani ilyen fémes hangot, mintha valami fém egy másik fém dologhoz ütődne, talpas illetve a többi gombfejek rendben vannak és a kocsi sem húz semerre.
bordoxsara: a porvédők a helyükön vannak, de az jó kérdés hogy mennyi zsir van bennük.
Szia! Nekem ilyen volt, csak 110-130 közötti tempónál. Alatta, fölötte nem csinálta. A féltengely porvédő gumiharang volt lecsúszva, és kiverődött a zsír. Csak ott lesz a baj szerintem, kicsit jobban nézzétek meg :)
Nemrég irtam hogy olyan problémám van az 1.6 os Xsara 2 essel hogy furcsán beremeg a váltó, Tegnap hosszab távot lekellett nyomni vele és kicsit tudtam próbálgatni, 70km/h körül kezd el a legjobban beremegni ezt látszik a váltón is és kicsit érezni is a jobb eleje felől, ha a kuplungot ilyenkor benyomom akkor is ugyan ezt csinálja, tovább gyorsitva olyan 80km/h körül már meg is szünik vagyis nem érezhető a remegés, sőt már felette sem.
A forumon láttam, szervó nyomásérzékelőről képet, de nem találom. Ha jól tudom Made in Italy felirat volt az alkatrészen. Megosztaná valaki, aki tudja hol találom.
Ezt nem teljesen értem... 13 év? Xsaráknál, Citroennél, VTS-nél, vagy úgy általában bármilyen más márkánál? Dehát manapság bermit be lehet szerezni... Ha máshonnan nem a kiskínaiaktól! :P (mondjuk mi nem onnan jön manapság...)
...lehet tranzisztoros vagy előtét ellenállásos a venti elektronika ... ha magad csinálod az előbbi anyag költsége kb. 2E.. az utóbbi talán 2400- de ha ebben csak az olvadóbiztosítékot cseréled talán 200. - alvázszámból megmondható melyik variáció van benne ...
Fűtőszabályzó elektronika. Új ára kb huszonvalamennyi. Bontottat nekem sem javasolták. A régi néha javítható ( talán tranzisztor cserével ), de nálam nem jött be ez a művelet. Én újat vettem. Nem én intéztem.
Asszem valami más elektromos melóval együtt 28 eFt volt munkadíjjal, anyaggal együtt.
Kesztyűtartó kinyit, a rögzítő csavarok kiteker ( 3 felöl, 3 a zsanéroknál a kesztyűtartó " szönyege" alatt ) és már ki is jön.
Az előtét ellenállás bal oldalon lesz. Kb egy átmérő 80 mm-es fekete karikát fogsz látni egy rámenő elektromos csatival és vezetékekkel. Csati széthúz utána egy lapos csavarhúzóvala jobbkézfelöli bepattanó résznél enyhén megfeszít a baloldal felé, majd ha már az egész egység meglazult ( látni-érezni fogod rajta ) egy enyhe csavaró mozdulattal ( kb 20 fokot az órajárásával ell irányba ) már ki kellene jönnie.
Ui: Jó tanács. Cserélhetsz előtét ellenállást, de az is valami miatt ment tönkre vagyis általában attól, hogy már nem jár olyan símán a ventilátorod mint újkorában, ergo nagyobb áramot vesz / vett fel és így a hőbiztid ( 167 C fokos ) megadta magát.
Vagyis ha belefogsz, akkor ildomos lenne a ventilátoron is egy tisztítás, kenés elvégzése. ( én is ebben a témában vagyok benne, de még nem végeztem el ).
Tudnátok nekem abban segiteni I xsaraban a fűtömotor csak a 4 fokozaton müködik , (állitolag a fűtésvezérlő ellenállas ,előtét ellenállas ment el benne ) hol talalom az autoban ezt az ellenállast ,kb mennyi idő kicserélni?
2002-es 1,6 16v Xsarához van egy ilyen gumicsövem, ha valakit érdekel.
Néhány hétig volt az autóban, de továbbra is foly a víz, ezért kicseréltem egy másikra. Végül kiderült, hogy a műanyag csövön volt egy hajszálrepedés. Boldog voltam...
2002-es 1.6-os Xsaráról van szó. Járó motornál, bármelyik állásban van az utastér ventillátor kapcsolója, maximális fordulaton működik a ventillátor. Nem lehet se kikapcsolni, se szabályozni. Mi lehet a gond? Fűtőmotor ellenállás csere segíthet ezen? A válaszért előre is köszi.
''Elromlott a kesztyűtartóm zárja. Sikerült szétszednem és kinyitnom, most már "csak" a javítás volna hátra. Látom hogy hogyan kellene összeállnia, csak az nem világos, hogy a "csúszó" elemem mi tartja a helyén. Eleve nem látok bele az kesztyűtartó ajtó belsejébe, hogy hová kell ott becsusszannia a mozgó résznek. Mintha a pirossal jelült részen lenne törésnyom, talán onnan pattant le valami?
a magyarázat pedig tök logikus friss olaj, jobb kenés, kisebb a surlódás, csökken a fogyasztás.bocsi, még kapott az autó új gyertyákat is. Ezért " is" imádom a kisebb fogyasztása miatt.
300 alatt nem hiszem, hogy nagyon jó vételt tudnátok csinálni - hacsak nem behozott autóról beszélünk. De a 300-on felül vagy így, vagy úgy, de költeni fogtok. Csak nem mindegy, mire :-)
Csak arra gondoltam, hogy adott autók, amik motorikusan EURO 2 -3 - 4 is lehetnek, ott többnyire SW-es változtatás történik, meg max mondjuk +1 lambda.
A legjobb egy S2-es 163 LE-s lenne, csak ritka, mint a fehér holló.
Utána a 136 LE-s - ehhez a motorhoz még lesz alkatrész is egy ideig (a többiek nem léteznek 2002 óta... és átlagban 13 évig tartanak utánpótlást a gyáriak)
Utoljára hagyom az S1 163 LE-s változatot - a legjobb vezetési élmény DE a legkevésbé gazdaságos.
Ha nincs kopogásérzékelő és a SW nem állítja a gyújtást annak megfelelően akkor nem hiszem, hogy a magasabb oktánszám bármi előnnyel is járna. Kivéve, ha MOL etc. részvényes vagy és más tankolja azt :-)
Elolvastam amit néhány oldal írt a hídfelújításról, az összeg attól függ mennyire van rossz állapotban? Ez baj:-( Ahogy egyre többet olvasok utána a kocsiknak egyre nehezebbnek látom hogy ebben az árban jót találjunk.Érdemesebb magasabb árban keresni (ami már túlesett ezen a felújításon) vagy inkább ilyet megvenni és rászánni a pénzt? Március körül számítunk még nagyobb összegre,lehet hogy akkor érdemesebb megvárni. A 306-ot nem találom csúnyának egyébként,tetszik,tényleg nagyon hasonlítanak a Xsarával.Xsara klub van egyébként?Mert nem találltam a neten.
Ahogy látom kép alapján rögtön lehetne kezdeni egy hídfelújítással, ami költséges dolog. 50-100k közötti összeg szokott lenni.
Sajnos ez típushibája a xsaranak, hogy a hátsóhidat javítani kell, mert a kereket befelő dőlnek, és leül az autó. Nálam már olyan szinten volt, hogy a hátsókerék beleért a dobba.
Gyanítom, hogy ilyen árkategóriában erre nem került sor egyiknél sem.
Van aki 98-ast tankol egyébként? Érezhető különbséget lehet tapasztalni? (Fogyasztás vagy teljesítmény tekintetében.) Én a Shellről tudom, hogy a fuel save-vel érezhetően lustább, mint a Nitro+ 95-tel, ráadásul egy decivel sem fogyaszt tőle kevesebbet. Sőt, mivel jobban nyomom, még talán többet is. Aztán lehet, h ez az egész csak pszichológia és beképzelem :)
...nekem 9 literrel kezdett nálam ez a motor ... aztán itt tekertem , ott csavartam és lett belőle 7,2-7,5 ... csak hogy nekem Berlingo kasztni van körülötte...
BallyS... mi volt az a szoftweres korrekció amit említettél..?
Nem vigyázok rá különösebben, mert nálam a kocsi van értem, nem fordítva.
Persze nem kínzom, hidegen nincs huzatva, olajcsere időben és előírt minőségben, kopogások megnézve minél hamarabb és szükség esetén az alkatrészek is cserélve - de ez nem vigyázás a kocsira, ez biztosítása annak, hogy másnap is elvisz A-ból B-be. Meg vissza a nap végén.
Ja meg néha lemosom, kiporszívozom.
Az sem vigyázás, hogy _mindig_ betartom a haladási sebességet, és általában 5.-ben teszem azt. Előzéskor vissza szoktam kapcsolni, hogy valami lendület is legyen, ha kell.
Biztos volt olyan sofőr is, de nem több sofőrös autók voltak és volt aki vigyázott rá.
Én 2.1td után ültem az 1.4be és biztos nyomom is neki, hogy legalább fele úgy Menjen, de igy is gyari adaton vagyok. Szamomra nincs rosszabb egy ellustult kocsinál, lerakódott kipuf.rendszerrel és katalizátorral, ami még soha nem látott 3000es fordulatot, mert "vigyázok rá". Amúgy szeretem így 1.4el is, és ennek volt ismert előélete és kevesebbet is fogyaszt, mint az általam ismert 1.6osok, legyen az 8 vagy 16 szelepes. Na meg kupé és tetőablakos, ami nekem régi vágyam volt!
Sziasztok! Úgy egy éve lecseréltem a xsarámban (1.6 16V) az AC pumpát, mert hangosnak találtam. Azóta a szekrényben pihen. Ha valaki tud vele valamit kezdeni, keressen meg.
10 literhez elég sok dugó és elég sok tiltáson autózás kellhet ennél a típusnál. 3 év alatt 2x(!) ment fel 8 liter környékére a fogyim... 77 tankolásból...
Bár hozzá kell tennem, hogy a 155 LE-s 306 S16-omnál ~2 literrel kevesebbet eszik ugyanazon felhasználás mellett. Persze az RS motor modernebb, de jól szerintem csak Xsara II-ben fogyaszthat az eltérő EURO norma miatt.
Egyébként gondolom én is tudnék 10 feletti fogyit produkálni, de próbálok spórolni. A gyári adat alapján nem vettem volna ilyen kocsit, de ez úgy volt, hogy először kölcsönbe volt nálam a verda. Így meg volt alkalmam kitapaszatlni.
Budapest. Reggel korán megyek, ez jót tesz a fogyinak. Újpest-Csepel, napi 18km 2x. Szeptember óta használom a verdát, akkoriban 6,4- 6,8 között evett, orzágúton 5,7 volt, ha jól rémlik. Autópályás használat nem volt még. Persze a fedcomp mindig kisebb számokkal szédít :D
Sokszor jobb, ha dinamikusan, a magasabb tartományig pörgetve, minél hamarabb éred el a lehetséges utazósebességet és nem 2000-2500 nél váltva, ahol a 16V nem is érzi jól magát és többet kajál, mintha el lenne forgatva rendesen.
Akkor vasz nekem nehéz a lábam... nem akartam kételkedni senki szavában, de nekem sosem ment 6,9 alá de akkor csomag sem volt meg semmi, 2012-ben család+csomagok+klíma konfigurációban a legjobb fogyasztásom egy 700 km-es kelet-magyarországi turné keretében 7,3 volt (fedkomp szerint)... pedig igyekeztem hamar felváltani, meg nem nyomni neki...
A budai oldal gyakorlatilag "országúti", stabil 70km/h, 10 km-en át.
Shell V-Power Nitro+ 95-öt tankolok és 6.8 a számított fogyim jelenleg (a fedkomp szerint 6,4). Legutóbb 51,8 liter benzinnel 770km-t tettem meg (de ebben nem volt 5 fok alatti járat. :D
Nyáron 6,5 szokott lenni (komp szerint 6,1-6,3). Ezen kívül csak egyéb városi utak vannak. Dugóban viszonylag keveset állok, reggel nagyon jól haladok, fél óra alatt érek be, délután 45-50 perc.
Bő másfél év alatt nekem a 6,9 volt a legjobb.... nade most hétfőn volt oljacsere, megnézem... egyébként ha van is csökkenés, tuti nem ennyi... ez irreális...
Bocsi, hogy megint leszólitalak, csak minden nap elolvasom, hogy mi a téma itt, és olvasgattam az irásokat, és láttam,hogy 2 xsarátok van? az enyén II. 1.6 16V és eljárok vele vegyesen (így télen 5-6 litityivel 100-on).Láttam hogy ezt ajánlottad a Zsuzsinak is. Szia xsara.
Köszi a tanácsokat,a pénzügyi keret nagyobb,de pont a vásárlás utáni egyéb kiadásokra számítva inkább hagyunk tartalékot!Mindenesetre nem adom fel a keresgélést!:-)
Szerintem nem különösebben meglepő: az 1-es Xsara sokkal kevésbé problémás autó, ezt alátámasztják az itteni hozzászólások is. Természetesen egyúttal kevesebb szolgáltatást is nyújt.
Mikor öcsémnek kerestük az 1-es Xsarát, hónapokig tartott egy normális állapotú eladó példányt találni.
Az alap elképzelés egy családi kombi autó volt, az ár volt a meghatározó (max. 340 átírással együtt). Az egyetlen lényeg, hogy a kasztni ne rohadjon, a férjem benzinest szeretne, én ehhez nem értek, de ebben ő dönt:)
F astrára gondoltunk de aztán nézegettünk más típusokat is, és akkor egyszer csak volt egy Xsara hirdetés, és egyből megtetszett. Ja meg hát az sem mindegy, hogy apu 9 éve parkol az utcán a Saxoo-val, és nem rohad sehol.
Persze II Xsarából van választék, de inkább KP-re vennénk, elég a lakáshitel:)
Ha 97- 2000-es évjáratig nézem benzines, normál állapotút, magyar papírral, akkor tényleg nincs sok a használtautón. 61 db pontosan és ebben picasso is van.
Szeretnék hozzáértőktől kérdezni Xsara ügyben! Most szeretnénk autót vásárolni, és megtetszett ez a típus, azon kívül apumnak Saxoo-ja van évek óta, és nagyon elégedett vele. Viszont elég kevés eladó kocsit találtunk, azok nagy része külföldi papírokkal van. Ennek mi az oka? A Xsara tulajok ennyire elégedettek a kocsijukkal és nem adják el, vagy nincs belőle sok itthon? Nem vagyok túl járatos autó ügyekben, a 99-es évjárat körülit néztük. Honosítással kapcsolatban van tapasztalatotok? Meg tud valahol bukni közben a kocsi? Mert hiába vesszük meg olasz rendezett papírokkal, ha utána valami miatt nem sikerül a honosítása, nem sok mindent lehet kezdeni vele. (most pont egy ilyen olasz Xsarára várunk hogy mehessünk megnézni).
Köszönöm előre is a válaszokat, üdvözlet mindenkinek!:)
Az lenne a problémám, hogy tegnap a kuplungom elszállt, ránéztem hogy mivan vele, és ahogy a bowden belekapaszkodik abba a karba, amit behúz. Az szabadon jár...tudom kézzel mozgatni. Mintha kiakadt volna, ilyenkor mi a teendő? teljes kuplungszerkezet csere?
....a fűtőventi "karban tartása" szabadon választott gyakorlat , addig csinálod míg jól esik ... :-)) de ha csinálni is akarsz rajta valamit az sem tarthat max. 1 órát ... :-))
1-es Xsara -ból a fűtő venti ( kesztyűtartó alatt ) kiszerelése, "karbantartása-ha egyáltalán lehet valamit kezdeni vele ( gondolok itt forgórész tisztítás, kenések , teljes visszaszerelés...........kb mennyi idő lehet ?
Ugyanis ettől függően állnék neki.
Én arra tippelek, hogy az egész max 3 óra lehet.
Gondolom, hogy van közületek aki már csinálta a fenti műveletet. Kell valamire különösen odafigyelni vagy minden adja magát?
Most cseréltem kuplung szettet (Xsara 2003 1.4). Felengedett pedálnál is hallani egy kis kattogó hangot. Ez francia autó betegség. Nekem ez a 4.francia autóm,mindegyiknél meg volt ez a hang.
2: először a két leginkább érintett csatlakozót megvizsgálnám meg (tükörcsati, ajtóátvezető), addig semmiképpen nem vennék új szondát. A tükörlapot nem kell kivenni a szonda kibontásához, bár Xsara2-nél elég kacifántosan vezetékezték be a tükröt...
1. Ha beindítom az autót van egy fura hangja (kerreg?) , ha a kuplungot kinyomom mégjobban. Visszaolvastam a forumban és kumplungszett (Luk?) csere lesz gondolom. A kuplung kinyomása előtt normális az a kevésbé kerregő hang? Mert mondtak már nekem nyelestengely csapágyat is, hogy lehet attól van.
2. Rég óta van az a problémám hogy -15 fokkal kevesebbet mutat a hőmérő. Azt is olvastam, hogy az anyós oldali visszapillantóba van téve, amit az üveg kipattintásával cserélni tudok. Eddig az Unix oldalán (hőmérséklet érzékelő néven?) nem találtam hozzá, viszont most van egy Bosch, ilyen kell bele? Ha nem, egy linket tudnátok adni ahol megtudom venni? Baromira zavar hogy rosszul mutatja.
3. Egy időbe csöpögött a szervoolaj valahol vagy 2 évig, mindig rákellett töltenem. 1 éve viszont nem produkálja ezt. Tudom szerelőhöz kellet volna vinni... Mi okozhatta ezt? Tömítés? Esetleg másnak is volt már ilyen?
Ez meglep, hogy negatív tapasztalatokat hallok itt. Pedig szerintem is ugyanaz a cucc lehet minden korabeli PSA-autóban (nekem 2001-es gyártású). Az sem valószínű, hogy az én szélvédőm kevésbé lenne karcos, mint bárki másé.
Nekem olyannyira bejön, hogy a legritkább esetben kapcsolok csak folyamatos törlésre.
A túl hangos relé viszont engem is irritál, már felmerült bennem, hogy valami hangszigetelő anyaggal körbevonom, csak félek, hogy akkor meg túlmelegedhet. Esetleg száműznöm kéne a relét a motortérbe...
Tarto elem...pont mint a hidaknal is :) Nem log tole a kozepdobom, tart rendesen es lekozelebb nem fog a hegesztes mellett megnyilni a vekony lemez. Ez volt a gond a 11 eves gyari dobbal is.
Ráadásul a Xantiában úgy van megoldva, hogy az esőszenzor által indukált egyszeri törlést egy utastéri baszott hangos relé vezérli. Már a kattogástól is idegbajt kaptam :) autópályán meg nem volt zavaró az sem.
Olyan gondom lenne hogy 2000 feletti fordulatnál olyan mintha berezonálna egy nagyon kicsit a kocsi, de legfőképp a váltónál lehet észrevenni főleg 4. ben hogy előre-hátra mozog a váltókar és ahogy emelkedik a fordulat egyre gyorsabban csinálja. Én úgy érzem hogy a jobb oldallal van valami, egyébként most volt szétbontva mivel toronycsapágyat kelett cserélni, a stabilizátor párca is kilett cserélve illetve új féktárcsa+betétek és új rugót is kapott. Új gumit is kapott szerdán de azok akkor még jól kivoltak centirozva, szerintetek mit kellene még megnézni ? Lehet valamelyik motor vagy váltó tartó gumibak nemjó vagy fellazult volna ?
... de nem lebeszélni akarlak róla, ugyanis remek találmány, az esetek 95%-ában tényleg akkor töröl, amikor kell. Nagyon szeretem, még folyamatos esőben is igen jó, nem csak szemerkélésnél. Egyetlen hátránya, hogy gyújtáslevétel után "elfelejti", hogy ő most automatán volt, így mindig ki kell kapcsolni, majd vissza.
Az esőszenzoros szélvédő más, mint a sima, a visszapillantó mögötti részen van egy terület, ahol kifele "kilát" az érzékelő, belül meg olyan a kialakítása, ahova fel lehet pattintani az érzékelőt. Szóval ha utólag akarsz esőérzékelőt, akkor szélvédőcsere, tetőoszlopba menő kikábelköteg-csere, relécsere, kapcsolócsere, visszapillantó-tartó csere, ezt lehet, hogy tükröstől kell...
Köszönöm a választ,de kivettem a bontott autobol a komplett köteget jol jöhet még.Viszont nemlátom az első szélvédőn hol lehet az eső szenzort bekötni.
nekem most az jutott eszembe, hogy egy legolcsóbb jobbost veszek és a plexit kicserélem a törött angeleyes lámpatest plexijével. csak az a baj, hogy így télvíz idején, hogy még a fagyok is most jönnek a francnak van kedve kint a műhelyben szórakozni :)))
Ma volt időm és megcsináltam a középdobot. Összesen 4 merevítőt hegesztettem rá...nekem így tökéletes is lesz. Nagyon tart és nem lóg. Még kell rá horgany-spray és kész is :)
A tükrök elektromos bekötéséhez nem feltétlenül kell bontott ajtókábeleket venned. Megoldható a meglévő köteged kiegészítésével, lásd a 49742-es hozzászólásomat, ámbár ott a hőmérő gyári helyre történő beépítéséről írtam, de a vezetékezés ugyanoda megy.
Ha a hátsó ablakemelőket szeretnéd elektromosra átépíteni:
Valószínűleg a műszerfali- és a karosszériaköteg már tartalmazza a vezetékezését (nálam a Xsara1-nél biztosan igen, már néztem), de a hátsóajtó-kábelkötegek biztosan nem.
306-oson már csináltam ilyet: a donorautóból a motoros mechanikákon kívül a kapcsolókonzolt, kapcsolókat, műszerfali letiltókapcsolót, és a hátsóajtó-kábelkötegeket együtt vettem meg.
Sajnos Xsara1-nél is igen-igen ritka a hátsó villanyablak, én eddig csak egy eladó szettet találtam, de "érdekes" árat mondott az eladó.
Sajnos Xsarán a hátsó ajtókárpitoknál a kurbli helye is problémás, nehéz lehet szépen kitakarni, szóval alighanem új ajtókárpitok is kelleni fognak. 306-nál ez nem volt gond, mert ott műanyag felületre kellett a vakdugó, meg sem igen látni.
Sziasztok.FeZ írásait olvasva úgy látom otthon vagy a témában,nekem is hátsó híd problémám van a szokásos tünetekkel.Tudsz ajánlani vkit aki nem húz le és szakszerűen javítja esetleg cseréli a hidat?Esetleg Győr környékén nem ismertek egy jó szakit?Még egy kérdés.Miért csinálja azt az autó,hogy alacsony fordulaton kicsit rángat,de ha odalépek
akkor rendesen húz.2000-es dieselről van szó.Előre is köszi.
Tudnátok nekem segiten , van egy 1998 citroen xsaram ,hogyan tudom kiszerelni belőle a fűtőmotrot ,és hol találom benne a fütésvezerlő ellenállast( ez szabalyozza a főtöventilator fordulatat 1-4 fokazotig )
Ha kicsit is olyan, mint a 306 (és gondolom eléggé hasonló a koncepció) akkor minden elő van készítve és plug and play. Ha a tesótól jót is örökölt a típus :-)
A tükröknél valószínűleg csak az ajtókábelköteget kell cserélni (ill. azt a részt bekötni, ha faragni akarsz ajtócsatlakozót, de szerintem ne akarj), az autóban levő kötegben elvileg benne vannak a kábelek. Pont most szereltem egyet össze és még a hőmérő kábelezése is megvolt, csak az órát kellett és a tükröket cserélni. (és természetesen az ajtóban a köteget)
A hátsó ajtóval kapcsolatban nincs tapasztalatom, azt még sosem csináltam, de előfordulhat, hogy ugyanez a helyzet.
Sikerült szereznem balos és jobbos xara 1 elektromos tükröt, érdeklődnék, hogyan tudom ezt bekötni? Ugyanez volna a hátsó ajtók elektromos bekötésével is a kérdésem, az első ajtó ablakok elektromosak.
átmenetileg a hátsó hídhoz gumipókoztam mert még hátravolt 24.-én hajnalban 200km az autópályán, de bírta szépen.. csak le kellett kaparni a gumit mert picit odagyógyult :)) igen ezek az olasz utángyártottak nem annyira ponsosan illeszkednek.. az enyém az előző bilinccsel még ki is fúj picit sajna. honnan vetted azt a másik fajta bilincset? bárdinál néztem, ott sajna nincs
Ha az itt leírt tanácsot megfogadod, és nem féktisztítóval csinálod, nagy baj nem lehet. Nekem látszólag segített. Én nem is dörzsölte / keféltem, mert nem volt koxos, tehát elég volt a spray "nyomása".
Elakadni nem tudsz :-)
Semmi mást nem kell lebontanod. Egy csati, egy csavar és egy kis húzás. A pillangó bonyibb - azt meg abszolváltad...
Én 31.én jártam úgy az 1.4el, hogy az elrohadt cső miatt leesett gyakorlatilag az egész rendszer a földre :) Kb 5centivel a hátsó dob előtt vált ketté és más felfüggesztés nem lévén, csövestől dobostól katalizátorostól húztam magam alatt.
Hál'Istennek volt polcon a Bárdinál, úgyhogy hamar megoldottam, de akkor szembesültem én is a felfüggesztés módjával :)
A kúpos illesztéssel be lehet lőni a hátsó dob helyzetét, feltéve ha nincsenek nagyon megereszkedve a felfüggesztő gumik, mert akkor azokból is új kell.
Vettem új bilincseket is, de mindig rájövök, hogy a két oldalról szorítós bilincs egy fos ezekhez az utángyártott olasz illesztésekhez. Van az a fajta bilincs, ami szinte körbeéri a csövet és az egyik oldalán kell megszorítani (mintha awab lenne), na azzal jó.
Köszönöm szépen a segítségedet, igen 1.6 16V, már meg is néztem, a hétvégén megpucolom, remélem nem csinálok valami bajt vele. Talán ha elakadok, segítséget kérek. Üdv. xsara
Sziasztok! Van egy Citroen Xsara Cupém 1.6-os 1999-es évjáratú. Szeretnék abban segítséget kérni, hogy a szervónál lévő olajgombát hol tudom beszerezni. Előre is Köszönöm.
nem is értem a francia mérnök kreativitását, hogy a hátsó dobot megfogatja 3 olyan gumis cuccal, előtte a csőhöz és középdobhoz meg csak a leömlőnél talál másik felfogatási pontot... Picit jó lenne megerősíteni valahogy, mert a kipufogó vége picit felfelé néz a lökhárítóban vájt ívben..
A víz csöpögése a pára le/kicsapódásól lehetséges, tegnap volt Sári műszakin, egyedül a stabilizátor pálcát kellett cserélni, mert el volt törve és zörgött.
Viszont a lámpa búráim kissé sárgák, karcoltak...Segíthet ezen egy polírozás?
Tudna valami ajánlani Gödöllőn egy megbízható polírozót?
Kérdésem lenne hozzád, ha megengeded, én még soha nem pucoltam a MAP szenzort, a fojtó szelepet már igen. Gondolom fontos lenne, tudsz segíteni, hogy a motorba merre találom? probléma még eddig ( hál' istennek) nem volt az autóval.
pepe_gp-nek volt régebben egy olyan kérdése, hogy középdob része a kipufogónak a levegőben lóg-e, tartó nélkül... Úgy emlékszem, hogy valaki töltött fel egy képet, amint látszik, hogy milyen tartót készített utólag. Sajnos nem találom ezt a képet. Nem emlékszik rá valaki, hogy ki volt az illetől? :)
Pont emiatt érdeklődtem, köszi! De találtam neki való tisztítót, és meg is csináltam gyorsan. Holnap kiderül.
-------------------------------
Nem tudom, milyen kellett volna, hogy legyen, de elég olajos volt a lelkem. Nem koxos, nem lerakódás, olajos. Most az érzékelő is szép narancs lett - remélem ennyi volt a baja.
MAP szenzort lehet (szabad?) féktisztítóval tisztítani? Gondolom az O gyűrűnek nem annyira jó? Viszont, ha nem, akkor mivel? Itthon nem nagyon láttam MAF és MAP tisztítót.
Lehet olyan kapcsolóm van nem tudom mi a különbség közöttük :) Ahogy nézem külsőre még a pegueotokban is ilyen van.. :D
A világítás és ködlámpa kapcsoló része olyan, mint mindegyiken, csak nekem a duda nem ezen a kapcsolón van (sógoromnak volt olyan xsarája, hogy a világítás/index kar végén lévő kis gomb volt a duda), nekem ott van egy auto felirat és azzal a gombbal hosszan nyomva tudom ki és bekapcsolni ezt az auto cuccot.
De ez az ide oda kapcsolgatás ez nem úgy van ahogy leírtad (vagy rosszul értelmeztem):
Van ugye a két mód: amikor használja a fényérzékelőt és felkapcsolja a világítást és amikor nem. Magát a módot nem hagyja hogy kikapcsoljam nem a világítást. Tehát a világítás az rendeltetés szerűen működik pl auto módban ha helyzetjelzőre megyek leveszi, ha továbbtekerem akkor visszakapcsol, csak ugye akkor a karon is tompítottra van tekerve.
Amikor meg ki van kapcsolva ez a mód, akkor be se kapcsol. CSAK este sötétben kapcsolja át magát auto beállításra. Ugye ezt csak akkor csinálta amikor sötétben én magam is felkapcsoltam a világítást, ha nullán hagynám és éppen öngyi lennék aki világítás nélkül megy a vaksötétben azt lehet hagyná nem tudom még nem próbáltam :D
Szóval nem hinném, hogy a kapcsolója a rossz, de szétkapjuk a hétvégén és kiderül ;)
Ez a műszerfalon lévő visszajelző villogás ez mi lenne? Ez is hiba, vagy ilyet a normálisan működő is csinál? Most auton van hagyva és minden rendben működik, ahogy leírtam, ma is pl ködben elindultam reggel felkapcsolt magától. Aztán dolgom végeztével nem sokkal (már kicsit világosabb volt) amikor elindultam a fák alól, ott pont sötétnek gondolta a világot, aztán amikor kiértem nyílt terepre világosabb lett és lekapcsolt.. aztán a köd miatt gondoltam csak visszakapcsolom.. Semmi tiltakozás semmi baj... Mélygarásban is lemegyek felkapcsol, kijövök lekapcsol...
Ha csak a kar lenne a baja nem félnék, én attól tartok, hogy valami a BSI-ben kezd meghalni, vagy valami más vezérlőben, szóval ami komolyabban zsebbe nyúlós lesz :S
Nehéz elképzelni hogy egyetlen autósboltba se találj ilyen gázdugattyút...Pl. Bárdi...Ám ha minden kötél szakad akkor ezt keressed!! http://moliton.hu/
Sziasztok! Használatra kaptam egy kettes sárit, ezt-azt rendbe raktam rajta. Azután meg is vásároltam. Most hogy már az enyém, keresek hozzá két dolgot. Az egyik ami hiányzik, az a vonószem, amásik pedig a hűtőrácson lévő/nem lévő márka jelzés. Akinek van, kérem jelezze. Köszönöm.
igen, nagyon feldobja a kocsit szerintem. nem vagyok a híve az agyatlan tuningolásnak, de ez a maszkolásos történet elég ízléses :) viszont jó lenne, ha nem kellene vágni a búrát.. így nem merek nekiállni itthon semmiképp :(
Nos, a memóriámat nem frissítettem rendesen, sajnos az S2-es ami bent van, az 5 ajtós, ráadásul simán elfelejtettem, hogy a coupé kérpitjait elvitte a Twins múltkor. :-(
Úgyhogy sajna nem tudok segíteni könyöklő témában. :-(
Nos, először is a 100e-es hídfelújítás akkor van, amikor már a híd gyakorlatilag vashulladék és mindent (szó szerint mindent) cserélni kell, tehát kapsz egy másik hídat. Tehát az nem felújítás, hanem csere.
Azt viszont nem értem, hogy mitől biznisz 2 évenként 50e-ért csapágyat cserélni, ha egy felújítás 60e ? (mert van annyiért rendesen felújított híd)
Azt még megérteném, hogy 2 évente szimeringet, gumitömítéseket és műanyag lezárókat cseréltetsz, mert az közel nem ennyibe fáj. TMK-nak érdemes. Ha már csapágyakat is kell cserélni, akkor az szinte felújítás, 10e különbségért 2 évente....... az már erős túlbiztosítás.
Csak néhányatok véleményére szeretnék kíváncsi lenni, tekintve, hogy a gépkocsi árához képest tényleg marós lehet egy hátsóhíd gatyába rázása.
Hátsóhídba zsírzógomb ?
A szakik azt mondják, hogy nem ( lehet, hogy azért, mert akkor többet nem látják a verdát, hátsó híd problémával ).
Akinek meg már építettek be, az azt mondja, hogy ja, bele kell tenni és 3-4 ezrenként hadd menjen bele, ha van eltávozója is, tehát a régi zsír kinyomódik.
Mondjuk ezen a dolgokon már én is filóztam, mivel a hidam fel van újítva 260 ekm-nél. Aki csinálta, az azt mondta, hogy 2 év múlva hozzam el csapágy cserére. Ezt megúszom 50 ezerből. Ez nekem kb 40-50 ekm.
Ha azt számolom, hogy a teljes híd felújítás 60-110 eFt, akkor még mindig jobban megéri vinni teljes hídfelújításra mondjuk 7-8 évenként - 2022-ben ( mondjuk addigra már nagyon kihalófélben lesznek ezek a Xsara-k ) tekintve, hogy a legkorábbi példányok majdnem 25 évesek lesznek.
Sziasztok, az a problémám, hogy a motorháztetőt tartó lengéscsillapító elszállt, azaz nem tart semmit.
Voltam ma az Unix-nál, s kifejezetten ehez a tipushoz maximum hátsó csomagtartónak valót tudott volna adni, hosszát lemértük, de csak vastagabbat talált, Esetleg valaki járt már így ? és tudna oldalt / helyet mondani ahol tudnék venni odaillőt ? Köszi Handesen
Én erős vagyok, a fémet törtem ki az ülésből. Mindkét oldalon :-D
Amúgy S2 üléseket raksz S1-be?
Az elsőknél az oldallégzsákot le kell(ene) testelned valahová.
A tátsó traktus ülőlapjai passzolnak, a háttámlák nem annyira (csavarok száma nem stimmel, de ez nem vész - viszont a rögzítés 90 fokkal el van forgatva)
Xara1 2000 es évjáratból eladó 90 le HDI motor +váltó, illetve komplett első futómű, hátsó híd, hátsó lámpák, csomagtér ajtó metál szürke, de van még 2 hátsó ajtó üveggel kárpit nélkül szürke
Xara1 2000 es évjáratból eladó 90 le HDI motor +váltó, illetve komplett első futómű, hátsó híd, hátsó lámpák, csomagtér ajtó metál szürke, de van még 2 hátsó ajtó üveggel kárpit nélkül szürke
Szia! Hátsó hidad odalett. A hibaleírásból következik, hogy nem úszod meg csak tűgörgő és szimmering cserével. Itt már a bordás tengely is csere érett lesz, de lehet a hídház is. Cirka 65-100e között számolj, ha még sokáig kell az autó. Ha nem, cseréld le egy felújított, ámde perselyezett (sailányabb, mint a gyári tűgörgő) hídra, ami talán kijön 40-50 körül és talán 1 évet kibír. Biztos voltak már jelei a hátsó híd problémádnak. Ha korábban cselekedsz, ebből a 40-50-ből megúsztad volna a gyari cuccosokkal felújítva és jó ideig le van a gond.
Maróba betette a vágó fejet és azzal. Mondjuk ugyan oda és ugyan azt a búrát tette vissza, tehát egyszerább volt neki. Hőlégfúvóval egybeolvasztotta és a végén szépen letömítőzte. Talán kicsit kókánynak tűnik a módszer, de szép lett...
Mivel vágta le a búrát? Valami kis flexszel? Az a baj, hogy ha megvágom a másik testre nem fog jól illeszkedni szerintem... Visszaszerelésnél csak a hőlégfúvóval megmelegítette a műanyagot és kész?