Sziasztok! Nekem dolgoztak szüleim a Compack-nál, a XV. kerületben, a mai 170-es busz végállomásánál. Akkoriban volt 2 Ikarus-a Compack-nak. Ha jól emlékszem egy 260-as és egy 250/256 vagy valami ilyesmi. Voltunk vele osztálykiránduláson, meg Compack-os kiránduláson is. Hétköznap munkásszállításra használták, mert akkoriban a 170es csak egy kört tett a környéken, nem ment messzire. Megnézem a családi albumot, van-e fotó bármelyikről. Üdv!
Ma (olvasom itt) néha felkapjátok a fejeteket és beírjátok, hogy 1-1 gépen az egyik ablak vagy ajtó nem arra a típusra való.
Mint kuriózumot.
Ok.
A 22-es Volán mindent mindennel összebarkácsolt.
Mielőtt valaki félreértené : NEM rossz minőségben.
Sőt.
A feladatuk az volt, hogy 700.000-900.000 km-t futott buszokból csináljanak valamit (felújítás nélkül !!!) amivel még 2-4 évet elmennek munkásszállításban.
Hát csináltak.
Azt ami épp volt.
Volt nekik ex Ik-266-ban piros bársony ülés, ex Ik-250-ből
Volt nekik Ik-260-ban, hosszú, magasított, (un.repülő ülés) Ik-55-ből.
Volt.................
Volt.................
Teljesen szabad kezet kaptak a kocsik színezésében, egy kikötéssel, a kocsik színe ne legyen olyan mint az éppen futó volán kocsiké.
Mivel az aktuális volán flotta 6-10 színnel leírható volt (ez volt a tiltott színezés nekik, számukra maradt a másik 9990 színfajta.
Borzalmas színösszeállításokat találtak ki, de hát építkezésekre hajnalban gumicsizmával szállított munkások ritkán (soha) sem emeltek szót, a kocsi színezése miatt.
Ne felejtsd el, hogy a BÉRAUTÓBUSZ csúcsidejében ez idehaza kb. 500-700 autóbuszt jelentett.
Plusz a kicsik (Robur, Nysa, Otokar, stb.) ami megint kb. 400-700 db lehetett.
A Volánbusz bérautóbuszainak többségét csak átfestették (sokat még át se festettek) rá a matrica és gyííí mehetett BÉRAUTÓBUSZ-ba, ha lefutotta az akkori selejt km határt, ami általában 700-900.000 km volt.
De a 22.Volán amit művelt ?................................:-)))
Millió buszt bontottak és csúcsra járatták a két felújító/átalakító műhelyüket.
(Talán Vácegresen vagy hol volt az egyik a másik meg ???)***
Mindent, mindennel összeépítettek, át- és beleépítettek.
Volt nekik Ik-260-as például távolsági Ik-250-ből származó ülésekkel is...............:-)))
De a bugyi buszok, utolsó sorozatú Ik-55-k, üléseit is beletették Ik-211-be (!!) és Ik-266-ba is.
Szó szerint mindent, mindenbe.
----------------
*** = Van itt egy olvtárs aki ex 22.Volános, Ő erről sokkal többet tud.
Hétfőn a ferihegyi emlékparkban láttam egy másik Malévos 250-est is, arról esetleg van valakinek képe? Illetve ott szokott állni egy fehér-sárga 211 is, aminek különös ismertetőjele, hogy egy oldalablak van begyógyítva a hátsó ablak helyére.
Csak felhívtam én is, győzött a kíváncsiság :-) Minden kérdésemre tudott válaszolni a tulaj, de a megtekintéssel kapcsolatban nem volt valami rugalmas :-( és vinni nem akart vele. Lehet hogy azért mert már az elején jeleztem, hogy nincsenek vételi szándékaim csak műkedvelő vagyok.
Árat nem kérdeztem, de az úgyis annyi amennyiért majd megveszi valaki, ha megveszi valaki. Egyébként most ettől több van rá írva. Remélem egyszer felbukkan majd valahol.
"1-es vonal állandó és egyetlen kocsija" "11-es helyijárat egy szem, állandó kocsija"
Ez nem ilyen egyszerű. BFB-860 munkanapokon valóban végig 1-esezik, de hétvégén a 43-ason jár. CTD-945 munkanapokon 11-es, szabadnapokon 1-es, munkaszüneti napokon szolgálatmentes. Szabadnapok délelőttjén beugrik az itt szintén nem off HSX-475 is az 1-esre.
CTD-945 az NDK-ba, GEX-811 Csehszlovákiába készült, most pedig mindketten Esztergom törzskocsijai.
CTD a 11-es helyijárat egy szem, állandó kocsija, GEX pedig az "elővárosi" járatokon vitézkedik (Esztergom,Pilismaróti vám- Esztergom,Kertváros-Dorog,Volán-telep- Dorog,Aknamélyítő Vállalat).
GEX érdekessége a belső térben még fellelhető cseh/szlovák nyelvű feliratok, valamint az érthetetlen okból benne maradt EMKE kijelző, ami vezérlőegység híján évek óta 978-as számot mutat. A belső képek a GEX-ben készültek.
Pontosan, eredetileg 260.32-es volt. Még most is manuális váltóval fut.
Viszont én úgy tudtam, hogy vázcsere során kapott egy három ajtós vázat, szóval most nem tudom mire vélni a bukókeretet.