Ha a hangszedő nehezebb karhoz való, mint amilyened van, akkor érdemes. Én pl. AT95E-hez használok, mert emígyen javasolták. A mélytartományokon segít.
Persze utána kell állítani a tűnyomást. Jó eséllyel kell plusz súly a gyári ellensúlyhoz, valószínűleg erre gondolt az előttem szóló.
Igen, ez rendben van, és a hangszedő gyártója is gondosan leírta, csak nem voltam benne biztos, hogy a vezetékek jó helyen vannak-e, mert azoknak más a pozíciója.
A kérdés után eszembe jutott, hogy megmérem műszerrel és tényleg: a kar tüskéin máshogy van a kiosztás, mint a hangszedőn. Persze kérdés lehet, hogy hogy füllel miért nem hallom. Úgy vettem észre, hogy egyes lemezeken világosan be lehet azonosítani egy szimfonikus zenekart, másokon meg a hegedűk (meg a többiek is) középről szólnak. Ha éppen egy új lejátszót állítok be és épp egy ilyen felvételt hallgatok, akkor fognak el ilyen kétségek, hogy jól kötöttem-e be. Tegnap pl. így jártam.
Kérnék egy tanácsot: a hangszedő vezetékeinek pozíciójáról lenne szó. A hangszedő négy csatlakozója és a fej négy vezetékének pozíciója megegyezik? Függetlenül a vezetékek színétől? Mert azt lehet, hogy valaki megvariálta.
A "javulás" az roppant relatív fogalom, ami viszont tutibiztos, hogy a hang meg fog változni.
Az egész mechanikai felépítmény egy kompromisszumokkal kibalanszírozott rendszer, ami minden külső behatásra, változásra reagálni fog. Hogy milyen mértékben és milyen irányban, azt hallani, szerencsésebb esetben mérni is lehet. De hogy ez miként befolyásol mondjuk egy konkrét, lemezről lejátszott zenét, és azt ki hogyan érzékeli, és mennyire tartja fontosnak, az nem csupán fül kérdése - sőt, elsősorban nem fül kérdése.
inkább legyen vastagabb anyagbol, mint kiöntve. természetesen ki is kell egyensulyozni. nem lesz olcso mulatság. jobban járnál, ha vennél egy Lenco L75, vagy L78 gyalut. Annak elsö nekifutásra a dobozát kell csak megcsinálni. Aztán jöhet minden más tuning. Pl uj tányércsapágy, másmilyen hangkar, stb. De a végén lesz egy olyan gyalud, ami kenterbe veri a nagy VPI-ket is.
Van egy beáldozható Akai Q310-em. A DD jobb ebből a szempontból? Valami hangkart kerítenék hozzá. Tányért miből érdemes esztergáltatni? Vagy esetleg mivel érdemes kiönteni. Lejjebb elhangzott, hogy a gipsz nem igazán segített.
Szíjhajtánynál nem lehet csodát csinálni az "alépítménnyel". Elmondhatatlanul nagyobb esély van a fordítottjára, lásd Darvas esetét a nagydarab márványlapos tálalószekrénnyel...
Jézuss! A Townshend azt is azonnal jelezte, ha egy papírlap karikát tettem az elvileg töksüket tányér és a szubtányér közé, a Thorens ehhez képest cirkuszi lóként trappol a porondon :Đ