Írtad h hosszabb rugókkal és csillapítokkal emelitek a futóművet (nyilván), de a gyári "fehér" jelzésű erősebb rugókra vagy pl. Trailmaster speci off road rugókra gondolsz?
Ez az autó off-road-ozni tuti jó alap, de nekem nem ilyen kell. Egyébként majdnem megvettem a hétvégén egy 300GD-t Hamburgban, de a végén eladta a német valakinek aki hamarabb jött. Azóta lehiggadtam, most kivárom a jó lehetőséget. Meg rájöttem, hogy pénzem is másra kell... Egyébként kaptam egy jó tanácsot: be kell nézni a kárpit alá, hogy mennyi az annyi rozsdaügyileg!
Személyesen nem volt még meg. A jövő hétre ki lesz kasztnizva a pár típushelyen, plusz a húzás jobb hátul. A kilométerállás bevallottan "kitudja", hidegen indul, állófűtés működik, alternatív üzemanyag barát, az ára bruttó ennyi magánszemélytől, első tulajdonos itthon megoldható, stb."
A környezetvédelmi osztály jelzés (kód) A környezetvédelmi osztályt meghatározó jellemző 0 - katalizátor nélküli, Otto-motoros - a jóváhagyási előírások szerint nem minősített Dízel-motoros - ENSZ-EGB 83.00 - 83.01/A vagy 49.00 - 49.01/A előírás szerinti jóváhagyási jellel ellátott Dízel-motoros 1 - katalizátoros, nem szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros 2 - katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros 3 - az ENSZ-EGB 83.01/C vagy 49.02/A előírás (EURO-I.) szerinti jóváhagyási jellel ellátott, Dízel-motoros 4 - az ENSZ-EGB 83.02/C, 83.03/C, 83.03/D, 83.04/C, 83.04/D, illetőleg a 49.02/B és 51.02 előírások (EURO-II) szerinti jóváhagyási jellel ellátott Dízel-motoros 5 - tiszta gázüzemű- vagy elektromos meghajtású, illetőleg - hybrid (elektromos és Otto- vagy Dízel-motoros) hajtású 6 - katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, az ENSZ-EGB 83.05/B előírás szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Otto-motoros 7 - az ENSZ-EGB 83.05/C, 83.05/D, illetőleg a 49.03/A és 51.02 előírás (EURO-III.) szerinti jóváhagyási jellel ellátott Dízel-motoros 8 - az ENSZ-EGB 83.05/C, 83.05/D vagy 49.03/A és 51.02 előírás (EURO-III.) szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Dízel-motoros
A régebbi G-k szvsz mind a "0" kategóriába tartoznak.
Egyébként a regadót legegyszerübben innen tudhatjuk meg. Sajnos k. magas (483e) egy régebbi benzines vagy diesel G-re...
Ja és mellesleg papíros, műszakival, és elsőre nincs is szétélve... Mit mondjak, már korábban én is gondolkoztam pajeron, hogy kint veszek egyet, de már lassan a fritzek is annyiért adják, mint mi... és azon ohne papír, messze van, és semmivel sincs jobb bőrben...
Diesel ide, nyomaték oda, azért amikor egyesig kell kapcsolni egy meredekebb utcában, azért az elég uborka (88LE)... És dühítő. Minimum TD kell bele, abból is a hathengeres, az már elég jól mozgatja a masinát...:)))
Hát, az az igazság, hogy a terepváltó nem arról híres, hogy tönkremenjen...:) Még sosem kellett szerelnünk. Ha valami először, a diffizár mechanika kopik meg, vagyis a zárral, azok között is az első zár amivel csínyján kell bánni, de azért nem kell simogatni, babusgatni...:) csak oda kell figyelni rá. A féltengelyek bivalyerősek, a kardánok is, a diffivel sem szokott gond lenni. Az igazság, hogy a gyárban már odaméretezték az anyagot, hogy nagy súly, viszonylag erős motorok. Nem olyan a helyzet, mint a 200 LE-s BMW moci beültetve egy UAZ-ba, aminek hajtáslánca 80 LE-re lett tervezve... Az alkatrészek nem olcsók, de nem is sűrűn kell cserélgetni. A karosszériaelemek árában nem vagyok tájékozott
Nagyon köszi a sok tapasztalatot. A terepváltóval és a differenciálművel soha nem volt gond? Nekem mondjuk nem "igazi" terepezésre kellene, csak néha mennék ki vele (de nem versenyezni). Alkatrészárak? Karosszéria elemek árai? Köszönöm a segítségedet.
A G merci igazi hegymászó, a szó szoros értelmében. Nem sok olyan függőleges part van, ahol egy jó gumival szerelve nem boldogul el. Láttam már Off-road versenyen egy ütött-kopott mercivel haveromat, aki a hegyre igyekvő csörlősök sora mellett valami hihetetlen módon ment fel lábon... Aztán fentről nézte még egy kicsit, a többi típussal hogy nem boldogulnak...:) Nagyon nagy önsúly, vastag alváz, nehéz kasztni, nehéz vastag alkatrészek, ráadásul igen jó anyagból. Ezért is van az, hogy max a karosszérián fogsz találkozni rozsdával, a 20 éves G-ken is alig-alig van rozsda az alvázon. Remek súlyelosztás. Az emeléshez nincs szükség, csak hosszabb tekercsrugókra, és lengésgátlókra. Nem kell máson variálni, mint a szegény Mitsukon, ahol a kasztnit is el kell emelni az alváztól, hogy nagyobb kerék aláférjen. A G-n nincs ilyen gond. És nagyon nagyot lép hála a jó kis tekercsrugóknak. A régi G-k még kapcsolható 4 kerékhajtásúak, (88-ig onnan állandó összkerekesek) ritka, menet közben kapcsolható szinkronizált felezőváltóval, és persze mechanikus gyári diffizárakkal... A diesel motorral szerelteket agyonverni is alig lehet, nem sok gyenge pontja van. A vízre kell odafigyelni, mert az elég hamar melegszik és akkor nagy károkat csinál a hengerfejben. A mély sárral boldogul nehezebben, nem az a habarékkavaró fajta. Ugye képzelj el egy sumo bírkózót. Az sem az a fordulékony fürge fajta... Ha egyszer sárba elakad, vagy egy daru, vagy egy jó csölő szed ki belőle csak. Volt nekünk Mitsu pajero, meg most G. Nagyon kitapasztalhattuk, hogy melyiknek mi az előnye-hátránya. A mitsunak több a hátránya...
Jogos, a menetpróba a múlkor elmaradt... de a tulaj azt állította, hogy az ő felesége is jár vele és nagyon élvezi! Ha lehet, megpróbálunk majd még egyet vásárlás elött.
Mobile.de-n vannak kb. ilyen árban autók. Valahogy az a képzet társul bennem a német autóhoz, hogy gondos volt a tulaj és jól karbantartotta. Itthon pedig gyakoribb a hosszú változat, nekem pedig a rövid kellene.
A bratyómnak van egy 300 gd rövid hardtop, off-roadra csinálva!
Nagyon nagy vasak, igazi "tigris tankok" a többi mellett. Nagyon jól lehet kihasználni, a gyári 3 diffizárat. Meg 20 éves kor ellenére sincsenek megrohadva.
(nem pajerok), igaz az áruk is messze több... Hát vannak már tapasztalatok vele kapcsolatban, ha érdekel akkor majd dumcsizunk róla...