"Ezekből is látszik, alaptalan a félelme annak a felvetőnek, aki nem merné LP-ben rögzíteni hangfelvételeit. Az már más kérdés, hogy a legkisebb szalaghiba esetén drop-out lehetséges. Ez azonban jó minőségű (nálam csak TDK-EHG) szalaggal szinte biztosan kivédhető."
És ilyenkor ez hogy jelentkezik?
Eclips
Fecóka,
A 2000 Ft/óra adat még a fönökömtől származik aki az amerikai élményanyagot akarta másoltatni (aztán valahogy kinnt átmásolták két dollárért).
Mindenképpen irreális ár volt.
De abban egyetérthetünk ha valaki csak nézni akarja a felvett anyagot (és valami módon VHS kazettára másolták) annak előny ha a videója lejátsza.
Eclipse
Macika
"Ezért van az, hogy ha mondjuk TV-ből veszel fel, úgyis trágya hanggal, akkor duplán ki tudod használni a szalagot, mert a felvétel ideje alatt a HiFi sávra pl. tudsz CD-t másolni. A szépséghiba csak annyi, hogy a kép törlésével a HiFi hang is megy."
Ezt ugyan meg nem probaltam ki, de amator magnoknal nem lattam meg ket bemenettel rendelkezot (kulon a Hi-Fi, es kulon a normal), mint a profi SVHS magnok eseteben. De itt nalunk a HS800-as Panasonic magnonal is, legfeljebb azt tudom beallitani, hogy lejatszaskor a Hi-Fi, vagy a normal savot akarom e hallani. Legalabb is ha jol emlekszem, akkor igy van, bar en mar regen hasznaltam oket.
Feco
A VHS videoszalagon a normál hang (ami ugye azért rosszabb mint a Compact Cassette, mert fele a szalagsebesség) külön foglal el egy keskeny sávot, míg a HiFi hang a képpel azonos helyre, csak csatornánként más FM vivőfrekvenciával kerül a szalagra.
Ezért van az, hogy ha mondjuk TV-ből veszel fel, úgyis trágya hanggal, akkor duplán ki tudod használni a szalagot, mert a felvétel ideje alatt a HiFi sávra pl. tudsz CD-t másolni. A szépséghiba csak annyi, hogy a kép törlésével a HiFi hang is megy.
Ezért nem lehetséges HiFi hanggal Audio Dubbing, és ezért megy el a HiFi hang Insert funkció használata esetén.
k-jame
A hifi hangsáv meg a videojel alatt van (ezért lehet előre rögzített hangra videot felvenni, fordítva nem megy), sávszélessége sokkal-de sokkal nagyobb, ha nem veszel fel képet, akkor még a dinamikai túllövéseket is gyönyörűen lekezeli.
A HiFi hangsáv nem a videojel alatt van, hanem együtt vele. Az igazsághoz tartozik, hogy nem írod, előre rögzítetten HiFi, vagy normál hangot értesz. Mert ha HiFi-re gondolsz, akkor tévedsz.
A jelszintről pedig annyit, hogy a HiFi video +10 dB-ig torzítás nélkül viseli a túlvezérlést. Ez a nagy relatív szalagsebességnek köszönhető, és teljesen független attól, hogy van-e a szalagon képi információ vagy nincs.
A modern TV-knek a hibátlan képalkotáshoz elegendő jelet tud produkálni egy NTSC-t is lejátszó PAL video, de ahhoz, hogy ugyanezt másolni is tudd, ahhoz sokkal több adat kellene. A legkisebb hiba az, hogy a nagyon kontrasztos fehér részek szellemképei futkároznak átlósan a képen.
Többeknek!
Szeretném tisztázni a HiFi videók hangrögzítése körüli fogalomzavarokat.
SP-ben a VHS rendszer a hagyományos Compact Cassette lejátszási sebességének felével, azaz 23,75 mm/s-mal dolgozik. LP esetén ennek a fele a tempó, azaz 11,875 mm/s. Ezek nagyon kicsi értékek, de ne felejtsük el, hogy a video feje nem áll, hanem forog, ráadásul helikálisan, ami azt jelenti, hogy bizonyos szögben el van forgatva a szalag haladási irányához képest, így sokkal sűrűbben, és sokkal szélesebb csíkokban tud jeleket elhelyezni a szalagra. A hagyományos analóg stúdiómagnó (STM-250 stb....) 38 cm anyagot használ el 1 sec alatt, szalagkímélő üzemmódban 19 cm-t.
Ehhez képest a HiFi video relative (forgófejhez mért) szalagsebessége megközelíti az (nem tévedés!) 5 m/s-ot, LP-ben a 2,5 m/s-t. Tehát ez utóbbi is közel 6,5-szerese az analóg studiómagnójénak
Ezekből is látszik, alaptalan a félelme annak a felvetőnek, aki nem merné LP-ben rögzíteni hangfelvételeit. Az már más kérdés, hogy a legkisebb szalaghiba esetén drop-out lehetséges. Ez azonban jó minőségű (nálam csak TDK-EHG) szalaggal szinte biztosan kivédhető.
k-jame:
"(ezért lehet előre rögzített hangra videot felvenni, fordítva nem megy),"
És ezt csak most mondod? Én meg évek óta fordítva is csinálom! Akkor én most csalok? :-) De sajnos a Hi-Fi hangról így le kell mondani. :-(
Fecó
"Az NTSC felvétel lejátszása nagy előre lépés. Pár évvel ezelött is 2000 Ft/óra dijat kértek, hogy az NTSC felvételt átforditsák a PAL-ra vagy SECAM-ra így most ezek elbukták a dolgot."
Mi évek óta 1,000,- Ft/óráért írjuk át a kazikat! Mellesleg nem buktuk el, mivel ezek a "lejátszós" magnók csak egy "ál" PAL jelet állítanak elő, amit a modern TV-k már tudnak kezelni. Itt nálunk a cégnél régi Videoton TV-n nem tudtuk megnézni így az NTSC szalagot. Azon kívül, ha a kint felvett anyagot másolni is szeretnéd, esetleg vágni, akkor mindenképpen "normálisan" át kell alakítanod PAL-ra.
A Showview csak annyi információt tartalmaz, hogy a müsor melyik csatornán mikor kezdödik és mikor ér véget
És nagyjából pontosan annyi számból áll, mintha beprogramoznád a videód. És akkor még nem beszéltünk az esetleges nyomdahibákról! :-)
Fecó
Az NTSC felvétel lejátszása nagy előre lépés. Pár évvel ezelött is 2000 Ft/óra dijat kértek, hogy az NTSC felvételt átforditsák a PAL-ra vagy SECAM-ra így most ezek elbukták a dolgot. Egyébként tényleg arra jó amit irtál lubickoló gyerek, esküvő, diploma osztás a Yale-en.
A Showview csak annyi információt tartalmaz, hogy a müsor melyik csatornán mikor kezdödik és mikor ér véget.
Van egy másik szolgáltás a PDC/VPS. Ez tudja azt, hogy ha a műsor késik vagy korábban kezdődik vagy elmarad a videomagnó korrigálja a hibát, de ezt sem magától: az adás elött jön az információ, az adóról sugározzák.
Eclipse
Kedves hozzáértőbbek!
Van valami praktikus értelme annak, hogy lehet venni NTSC lejátszásra alkalmas videjókat?? Vagy csak arra az esetre célszerű, ha az embernek vannak amerikai típusú ösmerősei és netán küldenek lubickoló kisbabákról a nagymamának szalagot, akkor azt le lehessen játszani?
Még valami: én úgy tudom, hogy a showview számok itt Magyarországon bizonyos fokig fölöslegesen vannak megadva egyes műsorújságokban, mivel ez a szám idehaza még nem azt jelenti, hogy a film aktuális elindulását bejelzi a videónak, hanem csak segítség a bekódolásban. Azaz, ha késik, vagy korábban indítják el a vetítését valaminek, akkor jön az orcára hullás... Legalább is ezt hallottam. Igaz-e a hír??
üdv,
Ghanima
Kedves k-jame,
Én úgy gondolom ha csak 180 perces kazettába is gondolkodunk és sp-ben akkor is jobb felvételt kapunk mint bármelyik kazettás magnóval amelyik nem 100-200 Ft-os kazettát eszik hanem króm-dioxidost vagy metált ami 250-350 Ft-ba kerül. Egyszerübben jobb csak erősen hardver függő.
Üdv,
Eclipse
Ebben van valami. A müködési elv ugyanaz a mechanika kidolgozása sem különbözik a másiktól ami számit a minőségellenörzés. Egy adott piacon vezető cég nagyobbat bukik ha sok probléma van az adott termékkel.
Így ha az a kérdés két készülék(amely szolgáltatásában megegyezik) közül az amelyik kétszer annyiba kerül kétszer annyival megbizthatóbb is nem feltétlenül igaz.
Konkrétan: egy Sony vagy Panasonic videó és Thomson között az árkülönbözet azért van, hogy a tudat, hogy az előző jobb minőségű (a fogyasztó felé) fenntartható legyen. Melyik fogyasztó nézi végig a mérési és egyéb paramétereket? Honnan tudja valaki mi lesz a videóból öt év múlva tiz év múlva? Mekkora a javítási óránkénti költsége egy Sonynál vagy Thomsonnál? Vagy melyik alkatrész melyikhez olcsóbb? Már pedig ezek lennének a döntéshez szükséges információk. Tény egyszerübb elfogadni a legjobb a Sony vagy a Panasonic.
Eclipse
Kedves Eclipse
Azért lp-ben cd-t egyáltalán nem mernék rögzíteni (bakelitlemez az ok), a 240-es kazettát pedig nagy ívben elfelejteném (nagyon vékony és nyúlik) 180-195 perces sp-ben CDről gyönyörűen szól még mezei kazettával is (így is 1 óra 100-200 pénzből jön ki - pl TDK, Maxwell kazi).
A Showview hasznos szolgáltatás: a Tv műsor mellet van egy számsor amit bepötyögve a videomagnó tudja melyik tv csatornán mikor kezdődik a műsor mikor ér véget. Ez hasznos ha több műsort akar felvenni az ember különböző csatornákról más időpontban. Igazán ami még hasznos szolgátatás a PDC /VPS: ha az előre beprogramozott müsor késik/meghosszabodik/törlődik korrigálja a felvétel kezdését/végét vagy fölöslegesen elsem inditja.
A Hifi hangrögzítéshez: többet ad ez nem is vitás a film élvezetesebb már csupán attól is, hogy sztereó lesz és hangfalról dübörög a zene/effekkt. A másik ugye hogy hifi felvételek tárolására kimondottan alkalmas: 7 CD lemez rögzithető egy 240 perces kazettára(LP módban) amit ha leosztasz minden más (otthoni) hangrögzítő berendezéshez képest olcsóbb.
Sajnos Magyarország hátul kullog az RTL add néha sztereo filmeket a Duna Tv az MTV2 is nagy ritkán. A PDC rendszer alkalmazására is várni kell.
Eclipse
Hali
Bár a felhasználók nagy része a videokazettákat videofelvételek felvételére és lejátszására használja, de vannak még olyanok is, akik hangfelvételeiket nem hangkazettán, hanem videon tárolják (gondolj bele 3 óra pl CD-ről jó hangminőség stb.) Persze ellenvetés: ott az írható CD, ami igaz is.
A másik a valóban jobb hangminőség. pl. vannak adók, melyek sztereo-ban sugároznak (rtl, hbo). A kölcsönzői videokazetták minősége halad a 0 felé hacsak nem az előtted felbontott kazettát kapod meg, tökéletesen alkalmasak a videofejek bekoszolására és tönkretételére.
A videomagno a mono hangsávot tök mezei módon rögzíti, a kazettás magnóknál is gyengébb minőségben. A hifi hangsáv meg a videojel alatt van (ezért lehet előre rögzített hangra videot felvenni, fordítva nem megy), sávszélessége sokkal-de sokkal nagyobb, ha nem veszel fel képet, akkor még a dinamikai túllövéseket is gyönyörűen lekezeli.
különben Pana NV-HD100 és ha nagyon kell bemeneti szabályzó, akkor elékötve agy Technics M-275X-es deck.
Nekem egy 2 fejes Philips van es teljesen jo. Egy eve megy megallas nelkul, allandoan veszunk fel a tv-bol, semmi baja. LP/SP is. Teljesen tuti. Az ara is jo, asszem 35e korul volt. A szama most nem jut eszembe, de 2 fejesbol csak ez az egy van, ami tud LP-t is...
Nekem egy PHILIPS VR 797 videóm van. Nicam sztereó, lassít, SP-LP stb. és végül azért vettem meg, mert akkoriban ez volt a legolcsóbb. Most kb. 1 éves, gyönyörű képe van és még soha SEMMI BAJOM nem volt vele. Még egy előny: nem veszi figyelembe (vagy hibának veszi és javítja) a másolásvédelmet. Bármilyen műsoros videókazettát vagy DVD-t gond nélkül másol, gyönyörű minőségben. Egyébként a barátom most vett egy Thomson sztereót és annak is nagyon szép a képe, arról vettünk át, de az sem tudja leszedni a másolásvédelmet és nekem elég zajosnak tűnik a mechanikája.
PHILIPS FOREVER!!! :o)))))))
Ja, ezt elfelejtettem : miért van úgy oda mindenki a sztereó HiFi -ért, mennyivel ad többet pl. egy rögzített tévéműsornál, vagy egy kölcsönzői kalandfilmnél ? Én a multiplexek hangzásától sem vagyok úgy hanyattesve, mert olyan mesterkéltnek tűnik, hogy a hátam mögül kiabálnak, mikor elöl nézem a vásznat ...
Lenne egy fenomenális kérdésem ! Szeretnék videómagnót vásárolni, a hangját kizárólag egy mono TV -n fogom hallgatni. Semmi HiFi tornyos megoldás. Főleg arra kell, hogy a TV -n nem látott műsorokat rögzítsem (ami főleg mono) + néha videotéka. Ja, és több időzítést lehessen egyszerre programozni. Viszont nem szeretnék vele szervízbe járni és nem egy évre venném, hogy utána cseréljem, hanem sokáig megtartanám. "Szakértő" barátom a 4 fejes Panasonicot ajánlotta erre a célra, de típust ő sem tudott. Mit ajánlanátok ? Csak a Pana a leg időtállóbb ? Kategóriájában átlag egy tízessel drágább minden másnál ...
Még egy kérdés : A Showview funkció pontosan mit jelent ?
Igen.
Itt az van, hogy minden gyártó szabványos (a csatlakozok, a vezetékek, a jelek) berendezést gyárt legyen az Video, TV, CD játszó, erősítő stb.) és ha például egy CD játszóból az RCA dugón keresztül nem is 500 mV-os jel jön ki hanem 450 mV vagy 620 mV a videot ez egyáltalán nem érdekli mivel ez egy decibel skálán egy század eltérést jelent.
Eclipse
Fecoka: igen, a dragabb Panasonicokon lattam a jelszintallitas lehetoseget. A temat csak azert vetettem fel, mert a kazettasmagno korszakban jol el lehetett kuloniteni az automata jelszintszabalyzos felveteleket, aminek a high fidelityhez semmi koze nem volt, ugyanis a halk reszeket felerositette, a hangos reszeket levagta (mindezt idonkent eleg drasztikusan), ezzel teljesen felboritotta az eredeti dinamikat. A 20Hz-20kHz-be meg belefer az a +/- 3dB is :-)
Eclipse: es ez az optimalis kivezerlesi szint fix? Nyilvan annak kell lennie, mert ha a bejovo jel alapjan allitgatja, akkor visszajutunk a regi automata felvevos kazettasmagno problemahoz.
Hali!
Nálunk itt a cégnél van Pan. FS1, HS800 mindegyiknél lehet felvételi szintet állítani. Az új SAMSUNGokat még nem néztem meg. Mellesleg nem ettől Hi-Fi, hanem attól, hogy a "Hi-Fi sávon" 20-20000 Hz az átvitele.
Egyébként a multkor vett egy ismerős Pana videot, de mivel pechére a csatornaváltáskor a TV-je is váltott ezért lecserélte GRUNDIGra. Azt mondja sokkal jobb a képe e GRUNDIGnak. (persze lehet, hogy csak valamit nem jól állított be)
Családban fateroméknak is, meg a bátyáméknak is SAMSUNG videojuk van több éve, és eddig nagyon meg vannak elégedve vele. (egyik sem Hi-Fi sztereó)
Nekem otthon PHILIPSem van. (olyat NE vegyetek!)
Tsá!
Fecóka
A Hifi stereo más elven működik minta a hagyományos szalagos/kazettás magno. Standard /szabványos berendezésekkel összekötve optimális kivezérlés szintre állít be ezért van, hogy nincs mód utólag állítani, de mondom nem is kell.
Eclipse