Nem tudod, hogyan foglalj ingyen a Ryanairnél? A Wizzairnél? Nem akarsz kártyadíj-sarcot fizetni a légitársaságoknak? Gondod van a fizetéssel? Nem jött meg a megrendelt Wizz-bankkártyád?
Itt mindenre választ kapsz. Csak olyan gondban kérdezz vagy írj, ami a légitársaságok jegyeinek vagy más szolgáltatásainak kifizetésével kapcsolatos.
közben tisztult a kép, a bank tájékoztatott, hogy a zárolás 2 hét után magától feloldódik, ha a szállás nem hívja le az összeget. lényeg, hogy a második szállás még azért nem tudta a saját részét zárolni, mert csak a foglalás után vettem észre h a lemondott szállás zárolása még él. és akkor raktam be még hozzá fedezetet.
Nem értelek. Azt mondod, a zárolt összegen felül is bőven van elég pénz a kártyán a 2. tranzakcióhoz. Akkor miért érdekes, hogy mikor oldják fel a zárolást? Amúgy 30 nap a határidő. Én mindig megadom a hitelkártyám adatait, soha nem volt belőle problémám, egy barátomnak ellenben igen, az övéről lenyúltak 600 eurót. Már búcsút is mondott a pénznek, amikor elmesélte nekem, hogy mi történt. Mondtam, ne búsuljon. Elkísértem a bankba, elindítottuk a chargebacket, és nem egész 10 nap múlva a számláján volt a pénz. Szóval nem kell aggódni, a kártyás fizetés teljesen biztonságos! Ha mégis probléma van, a Mastercard kártalanít. Elvégre ezért is fizetjük az éves díjat... Ha persze más motivál (pl. lemondhatatlan szállást foglalsz egy olyan virtuális kártyával, amelyiken csak 1 euró van, hogy hátha nem veszi észre a szállásadó), abban nem tudok segíteni.
a booking-on foglaltam egy lemondható szállást, majd pár nap múlva találtam egy jobban tetszőt, igaz, az előrefizetős volt. Mivel a repjegy már megvolt, inkább emellett döntöttem. Majd lemondtam az első szállást. Mindkét foglaláshoz CIB internetkártyát használtam. Észrevettem,hogy az első szállás zárolta az összeget, hogy miért, azt nem értem, viszont a második szállás meg nem fogadta el a kártyámat. Azon mindig csak annyi pénz van, hogy kis ráhagyással, de fedezze a következő tranzakciót. Most a zárolt összegen túl is elég lenne bőven a fedezet ennek a 2. számú szállásnak. Nyilván nem adom meg a normál kártyám adatait, de ha most nem tudják erről levonni, akkor oké, hogy követelik, de be tudják hajtani? mondjuk szeretném, ha inkább jó lenne nekik ez a kártya. Járt már így valaki? A zárolás meddig tart?
Lehetni lehet, csak nincs értelme. Ugyanis minden bank szabályzatában benne van, hogy mennyi ideje van lekönyvelni egy tételt, ez akár 30 nap is lehet! És az árfolyam pedig a könyvelés napján számít.
Van arra lehetőség, hogy az Erste netbankban másik wizz air fiókra lehessen átváltani az összekapcsolást? Ugyanis a megadott e-mail címhez nem férek hozzá jelszó probléma miatt, és a wizz air honlapján sem tudom megváltoztatni. A wizz air honlapján be tudok lépni a profilomba, csak az e-mail címembe nem. (nem enged be a korábbi jelszavammal)
Az árfolyam kb. 5,5%-ot mozdult. Mennyiért vetted a fényképezőgépet? A "több tízezer" alapján (ez akkor legalább húszezer, mert az két tízezer, tehát "több"), a gép értéke több mint 360.000 forint. Ha ez igaz, akkor nemigen tehetsz semmit. Ha a gépet kevesebbért vásároltad, akkor érdemes panaszt tenni.
2016.11.08. napon bankkártyás vásárlással egy fotós eszközt vásároltam nagyobb összegben UK-ből.
Mastercard kártyával Font-ot kellett fizetnem.
A vásárlás napján kaptam egy sms-t, hogy mennyi az annyi, ehhez képest megvárták a 2016.11.14. hétfői napot, amikor is az árfolyam nagyon sokat drágult. Több tízezer forinttal magasabb összeget terheltek be a számlámra 2016.11.14-i napon.
A kollegám is vásárolt más bankkártyával és neki mindent levontak másnap legkésőbb - ezzel szemben az én nagyösszegű vásárlásomnál vártak 6 napot.
Köszi, közben megoldódott, írtam egy reklamációs levelet tegnap este és ma reggelre javították, "adjustment" címen visszatették az egyik terhelés összegét a számlámra. Egyébként ez tényleges kettős terhelés volt, de közben olvasgattam és sajnos azért előfordul emberekkel nem is olyan ritkán, velem most először.
Így van! Vannak elfogadóhelyek (tipikusan automata benzinkutak például), ahol zárolják az összeget, majd terhelik. Ezt két tranzakciónak látod, de könyvelésre csak egy kerül. Akkor kell panaszkodni, ha a kivonatban is kétszer szerepel, akkor viszont azonnal.
Nem Neteller, de nekem történt már hasonló "valódi" hitelkártyával. Először én a szolgáltatóhoz fordultam, érdeklődve, hogy miért terheltek kétszer. Miután azt a választ adták, hogy ők csak egyszer terheltek, akkor fordultam a bankhoz. Ott a válasz az volt, hogy ilyesmi előfordul, és általában a "rendszer" egy idő után magától törli az ilyen dupla terheléseket. Azt javasolták, hogy várjak a számla havi zárásának végéig, és ha addigra sem tűnt el az egyik terhelés, akkor lépnek. Erre végül nem volt szükség, mert egy pár nap után az egyik tényleg magától eltűnt.
Valaki tudja esetleg hogy dupla terhelés esetén mi a teendő? Annyi a történet, hogy Media Marktban vettem egy mosógépet 4 napja és most látom a számlatörténetben, hogy duplán terhelték meg a kártyámat, szóval duplán vonták le a pénzt.
Ráadásul ez egy e-wallet, Neteller, szóval még bank sincs ahova bemenjek reklamálni, mindenesetre első körben nekik írtam, hogy mi történt és hogy próbálják "visszacsinálni", de nem tudom igazából mi van ilyenkor. A Media Markthoz is menjek be, esetleg eleve oda kellett volna és a Neteller nem is tudja megoldani?
- a szallas keri az adatokat, de nem zarol azonnal, hanem csak kesobb esetlegesen. Ebben az esetben a kartyaadatok ellenorizetlen modon a szallasado kezeleseben vannak. (Par eve lattam kinyomtatott foglalast a kartyaadatokkal a recepcios pultra dobva)
- az elorefizetos szallast a booking kezeli automatikusan (legalabbis ezt tapasztaltam) es kesobb ok rendezik a szallassal. A kartyaadatok talan biztonsagban vannak.
400 juro:) persze ennél a két kártyánál lehet nem olyan borzasztó az árfolyam, de a wizz hitelkártya már óvatosságra tanított, olyan árfolyamokon váltott, ennél ha 5-10 forinttal magasabbon vált, az már 2-4000 pénz (oké-oké, nem olyan sok, de nem is olyan kevés, amiért ne érné meg megkérdezni:)
De hát pont ezért jó a virtuális kártya, én bookingon mindig azzal foglalok, nekem nincs is rajta semmi, minidg annyit állítok be limitnek, amit le akarnak vonni (plusz pár ezer forint ugye, az árfolyamizé miatt:)
Nem mondom, hogy a nyomor szélére taszít az a pár ezer Ft, amivel így többet von, de idegesítő, neked nem lenne az, ha 5-10 forinttal magasabb árfolyamon fizetsz, mintha bemész egy mezei váltóba és váltasz?:) Engem bosszant, na!
Tegnap reggel a bankom biztonsági szolgálata ébresztett telefonon, hogy Amerikából szokatlan fizetési próbálkozást észleltek. Miután tisztáztam, hogy nem én engedélyeztem, javasolták, hogy tiltsam le a kártyát, mert megszerezték a bankkártyám adatait. Virtuális mastercard ( általában max. 10E FT van rajta) kártya volt és csak booking.com-os szállás foglalásnál használtam, így nagy valószínűséggel valamelyik szállodából szivároghattak ki a kártyaadatok ( 2016 nyarán máltai ill. lisszaboni foglalás).
Kb. 40-45 foglalásom volt az elmúlt években eddig ilyen probléma nélkül.
A bank nagyon korrekt volt, mert mivel nem én vagyok a hibás a kártya letiltási díját és az új kártya igénylési díjat stornózták.
Megpróbáltam megnézni a különböző kártyakibocsátók oldalait, melyik kártyával lenne érdemes az EUR vásárlásokat fizetni, de nem igazán boldogulok. Van egy debit Maestrom, egy credit Mastercardom és egy virtuális Visa-m (egyáltalán, ez akkor rendes Visa, hiába a debit Maestrohoz van kapcsolva?), szerintetek melyikkel a legjobb fizetni? Lassan fizetnem kellene külföldre szállást, addig ki akarnám totózni, tudnátok segíteni?:)