Kecskeméten az 517-es bobó tologatott egy RCH-s teherkocsikból álló vonatot. Az állomás déli végén kiágazó iparvágányra ment vélük. Az ottani üzem a szocializmus összedőlése óta tudtommal nem nagyon működik, az egykori iparvágányon ma vélhetően kocsik bértárolása zajlik.
Kiskunfélegyháza helyett Csengelén keresztezett a Tömörkény IC és a Móra IC. A képen az ekkor jó fél órás lemaradásban lévő Móra IC.
Szatymaz helyett Kisteleken találkozott a két klslsben lévő Tömörkény IC. A Pest felé haladó vonatot a 006-as Traxx vontatta.
A nagyállomáson lelkesen tatarozzák a posta fennhatósága alatt álló épületrészt. A tetőt újra cserélik, a homlokzatról pedig levakarják az évtiezedes szmötyit. Csak nem ott készül a kormányablak?
Sőt! Ha nem tévedek, ennek a vonalnak a maradványai futnak Újszentiván határában. A közutat keresztező sínpárt idén aszfaltozták le. Ha legközelebb arra járok, akkor megpróbálok képeket is készíteni.
Csóka, és Szanád között még megvan a pálya, a susnyásban. Fák bokrkok nőttek rá. Talán egésszen Törökkanizsáig is megvan. De ebben nem vagyok biztos, viszont Törökkanizsától Gyála fele már semmi nincs meg belőle, csak az oszlopok a pálya mellett.
Néhány gép a szegedi vonalon mindenszentek napján a Tömörkény IC-ről:
H-MÁVTR 0448 517; Szeged 10:30;
A gépnek nem sok dolga akadt ottjártamkor, gondolom tolatott volna, ha lett volna mit.
RO-GFR 0400 582-9; Kiskunfélegyháza 11:37
A 140-esen Train Hungary invázió volt. A rendezőn a cég két mozdonya ácsorgott, Szatymazon TH-s gabonavonattal kereszteztünk, majd Kiskunfélegyházán találkoztunk a negyedikkel is.
Köszönöm a képekkel illusztrált választ. A tavalyiak frissítve, a 480 015 pedig múlt csüt. délelőtt, szombat egész nap, és ahogy említetted, vasárnap délelőtt is lent volt, pótolt keveset... A 007-es pedig még múlt szerdán este járt Kiskunfélegyházán, de Kelebiára tartott.
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy van-e olyan köztetek, aki jegyzi a Szegeden (140-es vonalon) megforduló Traxxokat?
A 2012-es évből nagyobb hiányosságom van, akkoriban még nem a dokumentálással, csupán megfigyeléssel foglalkoztam, viszont az aug. 27-i "újraindítás" óta csupán az okt. 17-19 közötti intervallum hiányzik.
Ezen hiányos adatok figyelembevételével megosztanék néhány érdekesebb információt, ami természetesen új adatok esetén változhat:
- eddig még nem fordult meg Szegeden a 480 007, 480 008 és 480 018, a 480 015 is csupán szolgálatiként (még 2012.04.14-n), a 480 009 10.11-n, míg a 480 010 most hétfőn járt először (ma pedig másodszor),
- legtöbbször a 480 021, második leggyakrabban pedig a 480 022 Weöres Traxx jön le.
Kérem, aki bármilyen adattal tud szolgálni, ne tartsa magában, de ha itt nem szeretné megosztani, az e-mail címem publikus (itt a 2012-es hiányzóakat is megvitathatjuk).
Hétfőn Szeged-Rendezőn járt a román Softronic Phoenix mozdonyainak prototípusa. A DB Schenker Rail Romania 478-001-7 számú mozdonya egy rakás gabonaszállító kocsival érkezett. A gépről Kecskeméten sikerült fényképet készíteni.
Érdekes jelentetet láttam szombaton délután az 5-ös út hattyastelepi átjárójában. A sorompó lezárult, egy világos autó pedig egyszerűen a síneken rekedt. Az sofőr nakifarolt annyira a sorompónak, amennyire lehetett, úgy várta ki a vonat áthaladását. Szerencsére itt jó sok hely van a sínek és a csapórúd között.
A helyzetben az volt a fura, hogy egyáltalán nem egy kiélezett forgalmi szituációból keletkezett, egyszerűen egyszer csak ott volt a kocsi, a kiút pedig sehol.
Az elmúlt két hétben többször is láttam az IEMIG-en, hogy V63-as mozdony közlekedik Szeged és Félegyháza között. A V63-as eddig nem túl gyakran fordult meg errefelé. Lehet tudni, hogy mit visz?