A klíma témához: ki-bekapcsolás, érzem, nem érzem stb. Próbáld ki így: - Fedcomp pillanatnyi fogyasztasra állítva - Nézz ki magadnak egy hosszú, üres utat, ahol egyenletes sebességgel tudsz haladni sokáig - Csavard le a hőmérsékletet jóval a környezeti alá - Fixáld a jobb lábodat, egy picit se moccanjon a gázon - ...és eközben klima be.. várj 10 másodpercet...klíma ki...megint várj.. stb. - és a szemedet le ne vedd a pillanatnyi fogyasztásról (csak ha nagyon kell kifelé is figyelni) - és akkor megtudod a tutit, hogy mibe kerül a klíma
Na akkor itt kérdezem tisztelettel:milyen akció van alap+klímás 3.5 milás Cee'd-re (ennyiért adják a Golfot). Más márka ebben a kategóriában fél milla. Köszi.
Félreértetted. Nem az volt a kérdés, hogy mikor megy a ceed-ben a kompresszor és mikor nem hanem az, hogy az inverteres klíma hogyan működik. Már pedig az nagyvonalakban így működik. A lényeg a folyamatos szabályozás és ezzel együtt a kompresszor folyamatos működése és nem a kompresszor ki/bekapcsolgatása mint a hagyományos klímáknál.
"Nem értek hozzá szakértői szinten, de ez olyan lehet, hogy nem ki meg bekapcsol, hanem folyamatosan megy és folyamatosan szabályoz."
Nem így működik. A legegyszerűbb megnézni, hogy felnyitod a motorházat, beindítod a motort, és nézed az ékszíjaknál. Amikor bekapcsolod a klímát, akkor látszik, amikor beindítja a kompresszort.
Auto módban a klíma világít, mert a rendeszer ki/be kapcsolgatja. De rávenni nem tudod, hogy folyamatosan járassa, kivéve, ha letekered Lóra a hőmérsékletet, de az azért egy kicsit hideg. Ezért nem értettem az Auto+Klima kitételt.
OFF Én is lehetnék gonosz mert informatikus vagyok. :))) De most ne a 'különcködő' ventikre gondoljunk, hanem mondjuk egy szép nagy Cooler Master Hyper TX2-re. :). Ja és a proci is üzemel. :) /OFF
Nem értek hozzá szakértői szinten, de ez olyan lehet, hogy nem ki meg bekapcsol, hanem folyamatosan megy és folyamatosan szabályoz. Úgy képzelem el mint egy processzor ventillárort, sosem áll le de a hőmérséklet csökkenésével illetve emelkedésével növeli a fordulatszámát, itt meg ugye az interver több illetve kevesebb áramot vesz fel és ad át a kompresszornak amely ezáltál egyre jobban vagy egyre kevésbé hűt és fűt. Tehát a hagyományos kompresszorral szemben ami ki meg bekapcsol ez folyamatos üzemben van. Nyilván sokkal jobb. Kevesebb energia felhasználás és folyamatosabb hűtés és fűtés. Fogalmam sincs, hogy a ceed-ben milyen klima van, de nem hinné, hogy ilyen lenne bár én sem hallom a kompresszort ki és bekapcsolni. Ha marhaságot írtam lécci korrigáljátok. :)
Az inverteres klíma kopresszora tuddja a teljesítményét (fordulatszámát) és ezzel a főtengelyről levett teljesítményét válltoztattni. Kicsit pörög, nagyon pörög, kicsit tól, nagyot tól. A "síma" klíma, az on-off klíma vagy megy, de akkor nagyon, vagy nem megy.
Az autókban nincs arra szükség, hogy a klíma folyamatosan mennyen (sőt le is fagy), ezért néha kikapcsolják. Ha szükséges megint bekapcsol és fullra megy.
Olyan ez, mint az autóban ha el akarsz jutni a város egyik pontjából a másikba, és azt úgy teszed meg, hogy vagy padlógázt nyomsz, vagy semmit.
Az inverteres meg szabályozza a haladás sebességét mindig a szükséges mértékben. Jobb is sokkal a hatásfokuk.
Azt értem, hogy inverter... azt is, hogy klíma... de mi az az inverteres klíma? :o) Azt megint nem fogtam, hogy mi a sima klíma... de tény, hogy az OFF Xsaramba sem ment mindig (lehetett hallani, érezni, amikor ki-be kapcsolt). Persze ott is csak nagy melegben, mert egyébként semmi érezhető változás nem volt (csak láttad, ahogy lenyomta a párát).
Valóban nem normális működés. Már csak azért sem mert kezdetben az enyém sem csinálta. A klímával nincs gond, az jól működik és mikor be van kapcsolva a klíma akkor teljesen normálisan működik a hőmérséklet szabályozó gomb. Akkor van gond ha ki van kapcsolva és csak normál fűtésen van. Biztos vagyok benne, hogy garanciában tudják orvosolni mint ahogy Te is írtad. Hasonlóan a diesel rángatásához bizonyos motorfordulaton és gázadásnál.
Szerintem egyébként a klíma autómata funkciója elég kellemes. Sok rostéjon keresztűl fúj, így nincs huzathatás, elég jól tartja a hőfokot, egyenletes a hőmérséklet az utastérben. Ja, és szakadó esőben sem párásak az üvegek, meg akkor sem ha négyen ülünk benne.
Szal nincs olyan, hogy megterheli. Síma ale paraszt on-off klíma van benne. Vagy mén vagy nem.
A LED csak a bekapcsolt funkciót jelzi, nem azt, hogy ténylegesen megy a klíma. Ha ez nem így lenne, akkor nekem egész télen ment a klímám, és le sem fagyott. Sőt 500 kilóméter alatt le sem állt a kompresszor.
szerintem megy a klíma is, csak azért nem érzed a különbséget, mert 1. Erős a kocsi motorja 2. Nincs még olyan meleg, hogy megterhelje a kompresszort (nem kell hűtenie a levegőt)
Van akinek autómata állásban nem kapcsol be feltétlenül a klíma?
Én arra gondolok, hogy automatában ezt jelzi de nem feltétlenül megy a kompresszor. Az általam "lebutázott" Lacettiében azért egy kis hópihécske mindig jelzi ezt.
"és mindig nekem kell kinyomnom." Ez nem azért van, mert a szélvédőre van állítva a levegőbefúvás? Nekem manuál klímám van, és ott így működik. Ha a szélvédőre megy a levegő, a klíma mindíg bekapcsol, hiába kapcsoltam ki. Ha viszont nem a szélvédőre fújom a levegőt, akkor normálisan megjegyzi, hogy be, vagy kikapcsolva hagytam-e a klímát.