Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2022.01.19 -1 0 75107

70 évig jó vót... :-)

Előzmény: nagypapi (75105)
pozo Creative Commons License 2022.01.19 0 2 75106

Én bizony nem hagynám ki se Keszthelyt, se Hévízt.

Anno, korán délután érkeztünk Keszthelyre, szállásunk a vasútállomás közelében levő Helikon turistaszállás volt, ami olcsó és jó színvonalú szállás volt. Szállásunk elfoglalása után felkerestük Keszthely értékes látnivalóit. Vacsora egy jó kis vendéglőben, majd esti borozgatás a tó parton. Felejthetetlen emlék marad... Másnap korán reggel indulás Hévízre, a reggeli párában úszó hévízi tó csodálatos látvány volt, majd utána finom reggeli a piacon.

Nálam a túrázás nem csak gyaloglásból áll, hanem az útba eső látnivalók felkereséséből is.

 

Előzmény: Smith W. (75103)
nagypapi Creative Commons License 2022.01.19 0 4 75105

Azért azt tegyük hozzá, hogy pont a legveszélyesebb - lakott területen kívüli, járda nélküli - rész került ki. Persze, maradt így is aszfalt, de itt szerintem nem elsősorban az aszfalt volt a probléma, hanem a biztonság.

Előzmény: Smith W. (75104)
Smith W. Creative Commons License 2022.01.19 0 3 75104

Én ezt írtam: "Ezen túlmenően, eddig ezt a szakaszt végig aszfalton tetted meg, most már van olyan rész is, ami nem aszfaltos."

 

Te ezt írod: "Ami az általad említett tapolcai szakaszt illeti amit mondasz csak félig igaz mert maradt aszfalt bőséggel így is."

 

Ne haragudj, de amit írtam, az nem félig igaz, hanem teljesen. Csak annyit írtam, hogy van olyan rész is, ami nem aszfaltos. Egy olyan szakaszon, ami eddig végig aszfaltos volt. És igen, igazad van, mert maradt aszfalt bőséggel így is. De ezt én sem vitattam.

Előzmény: Törölt nick (75102)
Smith W. Creative Commons License 2022.01.19 0 4 75103

Még pár gondolat az általad írt változásokról.

 

- "Sümegtől Sarvaly felé a vasút mellett ment a kék"

Igen, ha most arra menne, akkor végig aszfalton gyalogolhatnánk, nem tudom, hogy 1965-ben mi volt? Lehet, hogy még nem volt aszfalt. Most egy kis részen átvágunk egy mezőn vagy talán egy ligetes részen emlékeim szerint. Kevesebb aszfalt egy olyan szakaszon, ahol Sümeg és Sarvaly között végig aszfalt van.

 

- "Tátikát nem kerülte nagy ívben feleslegesen, elment a két várhegy közt (az út ma is járható, máskor bejártam már)"

Ez egy jó meglátás, szerintem kérdezz rá az MTSZ-nél, hogy most miért erre megy. Egyébként emlékeim szerint tavasszal itt elég sok medvehagymát láttam, de nem hiszem, hogy ez az ok. Mivel mindenki a saját kéktúráját teljesíti, ezért aki akarja, levághatja ez a hurkot.

 

- "nagy ívű kerülő a Kovácsi-hegyre"

Itt épp az a baj, hogy nem tesz egy nagy kitérőt a kék?

 

- "Rezi várba direktben felmegy a kék, nem a mai útvonalon, másképpen"

Ez is olyan dolog, amit meg lehetne fontolni, mint változtatást. Bár gyanítom, hogy ahhoz egy szakaszon biztos ki kellene tisztítani az ösvényt.

 

- Egregy felé nem tesz több kilométeres kerülőt, visszafelé és fel a hegyre sem, hanem az út mentén halad, majd fel a templom felé

Igen, de most legalább nem aszfalton megy.

 

- Keszthelyen nem megy be a vasútig több kilométer aszfaltot

Igen, de ha jól látom, akkor a bélyegző egyébként is a vasútállomáson volt. De ezt csak az általad beszúrt kép alapján mondom.

 

- a nemrég értelmetlenül változtatott Lesencetomaji szakasz kb a kezdetektől létezett, kb 70 évig, 1965-ben is így volt

Itt nem tudom, hogy melyik változtatásra gondolsz pontosan.

 

Szóval az a helyzet, hogy van némi ellentmondás néhány dologban, mert egyszer a kitérőt kéred számon, aztán azt, hogy miért nem tesz kitérőt. Egyszer az aszfalt a gond, máskor pedig az, hogy miért tesz kitérőt, elkerülve így az aszfaltot. De gondolom a fő gond, hogy miért nem úgy megy, mint 50 éve. Egyébként ez is egy érv, és én meg is értem. Nem értek vele egyet, de megértem.

Mondjuk ezen a szakaszon én Rezi után elvinném a kék kereszten az utat Vállus felé, és kihagynám Hévízt és Keszthelyt is az útvonalból. Akkor rövidebb lenne (kb. 23 km-rel), kevesebb lenne az aszfalt és egyébként sem olyan jó a turisták által tömött két városon átsétálni. A Gyenesdiás és Vállus közötti részért kár lenne, de valamit valamiért. És ez is csak egy vélemény.

Előzmény: Törölt nick (75099)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.19 -3 0 75102

Alapvetően igazad van nem szeretem a változásokat mert többnyire nem a jó irányba szoktak változni a dolgok sem a kéktúrán sem pedig az életben.

Ami az általad említett tapolcai szakaszt illeti amit mondasz csak félig igaz mert maradt aszfalt bőséggel így is.

És koncepció azért nincs szerintem az útvonalváltozásokban mert ha itt a forgalmas aszfalt kiváltása volt a cél akkor Keszthelyrn miért került azútvonalba több km még forgalmassbb aszfalt, ahol nem hogy járda nincsen de lehúzódni is alig lehet egy hosszú szakaszon?

Előzmény: Smith W. (75101)
Smith W. Creative Commons License 2022.01.19 0 4 75101

Én úgy látom, hogy te alapvetően nem szereted a változást (ez nem baj), pedig az a társadalmunk része. A túratársadalom része is, és a te életed része is.

Emellett amit írsz, az a te szempontod, de ezen kívül van sok másik szempont is.

Itt van például a lesenceistvándi változtatás, amiről te azt írod: "Legutóbb pl Lesenceistvándnál hozzájött plusz 2 km egy unalmas, átkötő szakaszhoz, a fele aszfalt így is megmaradt [...]"

Évek óta probléma volt az, hogy a kék Lesenceistvánd után a rendkívül forgalmas 77-es út mellett ment be Tapolcára (vagy hagyta el azt, de ez most mindegy). Most változtattak ezen, a táv 2 km-rel hosszabb lett emiatt, de nem a főút mellett kell gyalogolni, biztonságosabb a túrázás. Ezen túlmenően, eddig ezt a szakaszt végig aszfalton tetted meg, most már van olyan rész is, ami nem aszfaltos.

Én személy szerint örülök a ennek változtatásnak, a második bejárásomnál éppen Tapolcáról folytatom majd az utat Keszthely felé, eddig annyira nem erőltettem, mert még emlékszem erre a szakaszra a főút mellett. Most kifejezetten kíváncsi vagyok az új részre.

 

Szerintem minden további nélkül lehetőség van (lehet) arra, hogy te is közreműködj az MTSZ munkájában, vagy ha ott nem, akkor közvetve, egy egyesület tagjaként, tisztségviselőjeként. Lehet, hogy így lehet ráhatásod akár az útvonalra is. Elmondásod szerint "semmi koncepció nincsen az útvonalváltozásokban", szerintem azért van: biztonságos túrázás, szép helyeken vigyen, ne érintsen olyan helyeket, ahol a terület tulajdonosa nem együttműködő. Ettől függetlenül te képviselheted akár azt is, hogy a kéktúra menjen mindig ott, ahol hetven éve ment, mert az az igazi.

 

No offense.

Előzmény: Törölt nick (75099)
HEV Creative Commons License 2022.01.19 0 2 75100

A Kovácsi-hegyen az új bazalt bánya már "megette" az utat a Vadtó Ny-i oldalán. Onnan É-ra pedig ott a régi bánya, az sincs a füzet térképén.  A sárga sávon most még el lehet jutni a csodaszép bazalt utcába de nincs út a hegy D-i oldalán vissza kanyarodni. Szegényebb lett a kéktúra de kényszerből.

Előzmény: Törölt nick (75099)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.18 -4 0 75099

Megint sikerült szereznem egy régi kéktúrás füzetet, van már ilyen kiadásom (1965) de ami ebben igazán érdekes az egy bélyegző:

 

Vállus Általános Iskola

 ilyen is volt

 

Ha már 1965....

Csak az általam két hete bejárt Sümeg-Tapolca szakasz (74km) változásai: összesen hét db, a szakasz közel fele tök más) 

- Sümegtől Sarvaly felé a vasút mellett ment a kék

- Tátikát nem kerülte nagy ívben feleslegesen, elment a két várhegy közt (az út ma is járható, máskor bejártam már)

- nagy ívű kerülő a Kovácsi-hegyre

- Rezi várba direktben felmegy a kék, nem a mai útvonalon, másképpen

- Egregy felé nem tesz több kilométeres kerülőt, visszafelé és fel a hegyre sem, hanem az út mentén halad, majd fel a templom felé

- Keszthelyen nem megy be a vasútig több kilométer aszfaltot

(egyébként az új keszthelyi útvonal több kilométeren halad egy járda nélküli nagyon forgalmas városi autóúton!)

- a nemrég értelmetlenül változtatott Lesencetomaji szakasz kb a kezdetektől létezett, kb 70 évig, 1965-ben is így volt

 

Az a baj hogy semmi koncepció nincsen az útvonalváltozásokban, ezen a szakaszon sem.

Legutóbb pl Lesenceistvándnál hozzájött plusz 2 km egy unalmas, átkötő szakaszhoz, a fele aszfalt így is megmaradt, míg Keszthelyen bevettek egy olyan forgalmas aszfaltos városi szakaszt, több km hosszan amelyen még járda sincsen mindenhol, és tök értelmetlen kerülő. 

No, mindegy.

 

AttHunter Creative Commons License 2022.01.18 -2 1 75098

Így van, az alulról szagolt ibolya illatát nem tudja megédesíteni egy vadásztársaság ellen megnyert per sem. :)

 

Azért az alföldön vannak furcsa dolgok vadászatilag, még jó, hogy messzire ellátni.

Előzmény: Törölt nick (75097)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.17 -2 0 75097

Innentől kezdve ők a szabálytalanok, tudatni kell velük, ha valami nem tetszik.

 

Ha te váratlanul találkozol bárhol néhány vadásszal aki éppen gyilkos hobbiját űzi onnantól kezdve a hibát ők követték el. Mert a vadászatnak is megvannak a szabályai. Tartsák be ők is. 

 

Csak hát ugye náluk van a puska... :-)

Előzmény: Pulmy (75095)
Pulmy Creative Commons License 2022.01.17 -1 0 75096

Így, Így egyetértek.... de amint lentebb írtam a sok kis fisz-f@sz társaság semmit nem jelent be, aztán pár meghirdeti a mucsajröcsögei harsonában etc..

Na erre készülj fel.....

Előzmény: Törölt nick (75094)
Pulmy Creative Commons License 2022.01.17 -1 0 75095

köszi, köszi!

 

én mindig körültekintő vagyok vadászat ügyben. Most is ez volt, még fel is hívtam a móri vadászokat. Nem volt bejelentett hajtás sehol.

..... de most jön a lényeg: 1, rengeteg a kis helyi társaság akik tesznek nagyívben a bejelentésre, kitáblázásra, őr állításra stb.

                                       2, a társaságoknak csak a nagyvad hajtásokat kötelező bejelenteni, apró vadas hajtás van (mint itt) nem kötelező a bejelentés.

kitáblázzák vagy sem, állítanak őröket vagy sem...

bár ezek a hajtások más kategóriák, mint egy disznóhajtás.

már úgy is jártam, hogy vígan metszegettem a szőlőmet a pelso mellett, aztán egyszer csak jöttek a vadászok a sorok közt.

úgyhogy találkozni furcsa esetekkel....

Előzmény: AttHunter (75090)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.17 -2 0 75094

Az MTSz-nél is van vezetve vadászós térkép, tűrhető, de vannak értelmetlen átfedések a szakaszok közt, amelyek nem fedik a valóságot. Például mikor tervezgettem az OKT 70-et lezárást írtak a Pilisre két napra, a Pilisi Parkerdő térképén pedig látható volt hogy a vadászatuknak területileg semmi köze a kéktúra útvonalához.

 

Heyjoe térképe szuperjó lett, bő 10 napja én is ez alapján döntöttem a Sárvár-Sümeg etap helyett a Sümeg-Keszthely-Tapolca túra mellett, mert a Farkas-erdőben három napig lőttek. 

 

A link direkt a térképre mutat, remek munka!

heyjoe.hu túranyilvántartó

 

Ami az elérhetőséget illeti: simán fel lehetett hívni a Szombathelyi Erdészetet és udvariasan válaszoltak is, azaz megerősítették a vadászat tényét.

 

Ha már vadászat, Sarvalytól Tátikáig holnaptól:

 

Előzmény: AttHunter (75090)
garass Creative Commons License 2022.01.17 0 1 75093

Mindig tanul az ember. Köszönet a felhomályosításért!

Előzmény: jzp2107 (75091)
garass Creative Commons License 2022.01.17 0 2 75092

Korábban is olvasgattam, de most ismét belenézve írásaidba, sokrétű szakmai munkát tükröz. Sajnos ott is és máshol is csökkennek a mozgalmak. Egyet értek aggodalmaddal, kevés a vállalkozó, azt a párat, aki mégis tesz a természetjárásért, jobban meg kellene becsülni.

Előzmény: HEV (75086)
jzp2107 Creative Commons License 2022.01.17 0 1 75091

akkor én se várok több megfejtésre

 

a kék elefántom, ami egyébként medve akart volna lenni -ezt csak onnan tudni hogy egy pihenőben megtaláltuk az otthagyott sablont

a bárnai Kis-kőre vezet

Előzmény: jzp2107 (75060)
AttHunter Creative Commons License 2022.01.17 0 1 75090

Köszönjük a szokásosan nívós beszámolót.

Egyben a régebben feltett "Hol járunk" kérdésed is megválaszólódott (ez egy csúnya szó lett :) ).

Bár tudtam a megfejtést, de környékbeli lévén nem lett volna etikus elhalászni mások elől (bár nem igazán tülekedtek a megfejtők).

 

A vadászatokat érdemes előre leegyeztetni, ha olyan helyre készül az ember (pl. erdőbe).

Nem egyszerű elérni a megfelelő személyt, de azért nem lehetetlen.

Mintha valaki fel is dolgozta volna ezeket a vadászati felhívásokat és jelölte a térképen. Talán Heyjoe?

Előzmény: Pulmy (75089)
Pulmy Creative Commons License 2022.01.16 -2 2 75089

Az idei első túrabeszámolónk a Bakonyból és a Vértesből. Fogadjátok szeretettel január 3. vasárnapján.

 

HEV Creative Commons License 2022.01.15 -2 1 75088

Közzé tették, az OKT teljesítés éves statisztikáját. 

 


Előzmény: HEV (74993)
jzp2107 Creative Commons License 2022.01.14 -1 2 75087

na majd ha munkanélküli leszek és sok időm lesz, lehet belevágok 
de lehet hogy akkor meg más bajom lesz

Előzmény: HEV (75086)
HEV Creative Commons License 2022.01.14 -2 1 75086

Ebben igazad van, pontosan ezért bíztatok bárkit. Meg lehet csinálni és nem kell feltétlenül jelzett úton vezetni egy túramozgalmat. Így 70 közelében már nyilván nem kezdenék bele de itt sok fiatal van. :-)

Nagy volt a kísértés, hogy a DBV-be aktívabban bekapcsolódjak, de pont azért (is) került felszámolásra minden korábbi mozgalmam mert már sok lett volna.

 

Túráim: Zselic Turistája 1959 - 2019 (hevesiz53.blogspot.com)

 

Túráim: Somogyi Várak túramozgalom (hevesiz53.blogspot.com)

 

Túráim: Fejérkőtől Tündérvölgyig (hevesiz53.blogspot.com)

 

Az RPDDK Somogy megyei szakaszjelvényét még osztogatom egy darabig de hamarosan attól is megválok. 

 

Túráim: RPDDK Somogy megyei szakasz (hevesiz53.blogspot.com)

 

Inkább az a gond, hogy egyre kevesebb az olyan természetjáró akinek örömet okoz az ha adhat valamit, többnyire csak kapni szeret mindenki.

 

Természetesen van kivétel és jó hogy van Dél-Balatoni Várak  és nagyon jó, hogy megújult a Kohászok útja, és a Balaton-felvidéki kék túra is és még biztos van más is, amiben nagy szerepet kapott a természetjárás szeretete és a lelkesedés. 

 

Előzmény: garass (75085)
garass Creative Commons License 2022.01.14 -2 1 75085

Hát, én csak olyanra biztatnék bárkit is, amit magam is megtennék. Ez azért mélyebb átgondolást igényelne. Nem csak a kitűző, meg a kódok a feladat, hanem az út fenntartása,  karbantartása egy mozgalom számára. A jelzések elmúltak hat évesek, központi támogatás hiányában saját erős 90 km-es jelzéssor felújításra hamarosan szükség lehet. Azért így egy bátor tett lehet.                                           A kékkel sajnos semmi kapcsolata nincs, mert ez a Dél-Bükkben fut.  

Előzmény: HEV (75083)
garass Creative Commons License 2022.01.14 -1 1 75084

Én meg csak leírtam, hogy mi történt a valóságban és hogy milyen az MTSZ gyakorlata mindebben. _ZE meg leírta a saját tapasztalatát. Gyúrhatjuk még a témát, de egyikünk sem az MTSZ, a tények meg adottak.  

Előzmény: jzp2107 (75082)
HEV Creative Commons License 2022.01.14 -2 1 75083

Az útvonal adott, a tematika adott, rá kell szervezni maszekban egy mozgalmat. 

A technikai megoldásra ez egy jó példa, egy kitűző gyártatása meg kb. 150 - 200 Ft/db. A jelvény nyilván több, de ezek magán úton való megszervezése és megelőlegezése is megoldható. Ez a pénz vissza jön a túrázóktól. Ha a kékkel fonódik akkor gyorsan visszajön. 

 

Ahogy sorban jelennek meg a kéktúra szakaszjelvények ott ahol még nem volt nyilván az MTSZ egy ilyen kezdeményezésbe se szólna bele.

Előzmény: jzp2107 (75082)
jzp2107 Creative Commons License 2022.01.14 0 2 75082

eddig csak országosat kezelt, mert eddig csak abba folyt bele

ha már megszőnyegbombázta a Bükköt ezekkel a bástyás táblákkal, igazán szinte semmibe sem került volna mozgalmat indítani, ezt vetette fel timetable és igazat adok neki

 

nem feltétlen QR kódra gondoltam, lehet a tábla hátulján egy bármilyen egyedi kódsorozat..

vagy mindkettő

vagy az oszlopba gyógyított fém ami bélyegzőpárnával lenyomatot ad

de ezek már tkp. részletkérdések..

egy újabb elhalasztott lehetőség :-( csak emiatt fáj, picit

 

Előzmény: garass (75078)
garass Creative Commons License 2022.01.14 -1 2 75081

Igazad van, ez kimaradt. Az igazolófüzetet és a jelvényt valóban ott adják ki. De ugye, ez is országos mozgalom.

Előzmény: HEV (75079)
HEV Creative Commons License 2022.01.14 -2 0 75080
HEV Creative Commons License 2022.01.14 -2 1 75079

Elméletileg ezt a mozgalmat még az MTSZ kezeli. 

Előzmény: garass (75078)
garass Creative Commons License 2022.01.14 0 1 75078

Az MTSZ csak az országos rendeltetésű mozgalmakkal foglalkozik. Mint az említett Kék kör. Ez korábban is így volt, a ma már nem itt kezelt Országos Kerékpáros Körtúra és a Vízi Nagy Kör, vagy említhető a hetvenes években szervezett és igen népszerű Motoros Körtúra – Magyarország körbemotorozása néven szereplő túramozgalmak.  De még emlékszem, az autós turizmus szakágnak is volt körtúra útvonala a századforduló táján. Ugyanakkor kisebb, rövidebb tematikus mozgalmakról nem tudok az ő kezelésükben. Tehát nem a kellékek megléte, vagy hiánya, hanem egyszerűen ez a tematikus út nem országos jelentőségű.

Az jó kérdés, hogy akkor miért került sor erre a pár tematikus útnak a létrehozására általuk. Ötleteim vannak, de ezekbe ne menjünk itt bele.

Ami az igazolásokat illeti, a táblarendszerek indításakot az oszlopokon megjelentek QR kódos lemezkék. Igaz, csak a kék úton, de az is igaz nekem és tudtommal másoknak se működött egy sem, pedig több helyen is próbaleolvasást tartottam. Aztán a megújult táblarendszernél már nem kerültek fel ezek az oszlopokra.     

Előzmény: jzp2107 (75076)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!