ja hát ez végülis ugyanaz mint az UE 28 csak ott van egy külön országúti-terep váltó, de amugy a váltófedélen ugyanez a kiosztás van mint az egykarosnál!
Már olyan régen találkoztam ilyen tipusú géppel,hogy mám-már feledésbe merülnek ezek a dolgok.Veterán találkozokon pedig nem ezt figyeltem meg,de megpróbálom felidézni.Akinek van és úgy látja,hogy nem tudom jól annak állok elébe és meghajtom a fejem.Szerintem az UB is olyan mint az UA,UCés az UD,ugyanis ezeknél egy sebességváltó karral végeztük a sebváltást valahogy úgy hogy balra előre országuti,vele szembe hátra terep.Középen előre harmadikszembe vele hátra az első ,jobboldalon előre a második szembe vele hátramenet,és amelyikben volt mászó az pedig teljesen kinyomva jobbra előre hoszabban.Tkp-en egy karral 7 állást tudtál kapcsolni.Ha netán valamelyik évjáratnál nem így volt akkor azt írjátok meg.
Így jött ki aztán a 6 előre ,2 hátra +1 mászó még előre.
Tisztelt hozzáértők!. Dutra UB-28 sebbességváltó esetében mi a kapcsolási képlet? Nem vezettem még ilyet. Mi a módja az országúti és a terep üzemmód kiválasztásának. Előre is kösz a segítséget!
IFA kardán van kettévágva és méretre összeheggesztve, gyakorlatilag ugyanazt a szerepet tölti be uh oylan mintha gyári lenne 4 csavar meg passzol az IFA kardán 4 csavarjára, csak nagyon pontosan kell összeheggeszteni, hogy a csúszórészen a ricnik jól illeszkedjenek a lyukakhoz.
El mert üzlet! Meg mit is csinálnánk tavasszal, majd jön egy másik páciens ugy is:D:D:D Jahh szal lényeg ami lényeg ez el lesz adva, de tény hogy ilyen jó állapotút nem tuti hogy találunk még, de pénz beszél kutya ugat. . .
Szerintem csak az tudja akinek éppen van szétszedett gépe.Elképzelhető,hogy neked kell kimérni.Egy kis plusz szerelés.Külő-belső átmérő nem lehet gond egyedül a szélesség.Próbálj kiindulni a régi"tákoltból".
Ja és véletlenül nem tudnátok segíteni nekem? Tudja valaki a pirossal karikázott távtartó pontos méreteit??? Nálam ilyen alátétekből tákolt akármi volt.
Az olajnyomás nálam szétszedés előtt 2-4 között ingadozott. A hajtókarok egészséges kopást mutattak, (valószínű idő közben cserélték) a homlokcsapágyban lógott a főtengely mint a pi**a. A szelepemelőtőkék szintén lógtak. Tehát ilyen lógások mellett tudott a szivattyú 2-4 bar-t tartani...hát nem semmi(igaz jó sűrű olajjal). Szerintem ahoz hogy ne legyen normális olajnyomás iszonyat szarrá kell legyen kopva, vagy valahol el kell szálni az olajnak.
Ja meg lettek csinálva! Sajna nincs nálam nem tudok képet csinálni, mert odaadtam egy ismerősömnek lemásolni! A gyári lett átalakítva, a perem le lett szúrva és egy tárcsa lett felhegesztve batár géppel, majd esztergában újra szabályozva, és meg lett fúrva a 4 M10/1,5-es menet, bika 10.9-es csavarok lesznek bele. Csináltam egy gyors skiccet, nem a legjobb bocsi érte :)
A dudutra hét éve van nálam ,gyári új a főtengelye.Ami bent volt azt is oda adta a volt tulajdonosa,még nincs köszörülve es rajt van az első siklócsapágy házastól és a hátsó hengergörgös is házastól.Már irtam hogy a fordulata is magassabb ha bemelegszik fordulaton van 5ös olaj nyomás 20/50 es olajjal,igaz egy óra szántás után már kevessebb ,alapjáraton kettö.A mikor néztem elösször elinditotta a túlaj mutatta az olajnyomását, mondtam neki hogy majd melegen erre ö kinnevethetem de melegen sokkal több. Vezérmű tengelyét is kicserélték monta az öreg akkor,tavaly láttam a dutra oldalon a35 lovas dutrának 2000 a fordulata hogy az enyémbe az van e nem tudom de gyorsabb az bisztos.
Én nemtom az az 5-ös olajnyomás hogy sikerült, biztos jó az az óra??? Én nézegettem szervízértékeket és 2-re azt mondják hogy az már nem is rossz, nálam terhelés alatt olyan 3 szokott lenni, nálam jobban hozzáértő ember mondta hogy az jó!
Én is már csipettem el gumi tömités , mert amit most adnak a szürőkhöz szükebbek mit a horony.A pohár felső részenek megszélesitése biztos segit .
Most speciálishőálló szilikonnal ragasztottam be a gumit és nem könyezett pedig fordulton melegen 5 felett van a nyomás. A haveromnak esztergáltak kazánlemezböl egy átmenet ,és zsiguliszürö van fent de a dudu motor az eredetivel szép.
Nincs túl magasra állítva a biztonsági szelep?Volt,hogy én is kénytelen voltam már grafitos azbesztzsinórt tenni alá.Nem rossz az sem, amire te gondolsz csak oldódjon meg a szivárgás.Megkellene úgy vastagítani a pohár csatlakozó felületét,hogy ami még belefér a ház nútjába és beleszúrni egy vékony g.gyűrű hornyot és úgy megpróbálni,ha már ennyire szivat.Képzeld volt egy olyan eset mikor én sem bírtam vele,ráadásul targoncába volt a motor és ott hozzá se férni egykönnyen ,hogy kazán lemezből csináltunk öcsémmel egy közbetétet és esztergáltunk egy zsiguli olajszűrő aljat közcsavarral és hidraulika csővel elvezettük olyan helyre ahol könnyen hozzá lehetett férni a cseréhez aztán élt amig megnem halt...
Lenne egy oylan kérdésem, hogy járt már-e vki ugy hogy egyszerűen nem tudja letömíteni az olajszűrőházakat. Akármit teszünk bele kinyomja az olajat. Pedig új tömítések vannak benne, és már ott tartunk hogy szúrunk egy gyűrűt a köcsögök belső peremére hogy nagyobb felületetn érintkezzenek a köcsög meg a tömítésgyűrű!
Mert vhogy nem tudom elképzelni hogy ez igy csippent csöppent rendszeresen a szűrőházakból!