- a) a konténer hátfalának ki van támasztva az áru és ezért az első pillanattal együtt lassul a konténerrel/vonattal,
vagy
- b) nincs kitámasztva, és csak a tapadás fogja a talajhoz, aztán amikor a surlódási együttható elfogy repülni kezd a nehéz kő, majd koppan a homlokfalon.
...és majd egyszerre, egy kiállításon, egymás mellett mutatják be a gyártók a leendő vevőknek a minden kocsit legyűrő rakodógépet, meg a minden rakodógépnek ellenálló kocsit. :)
Szvsz megtörténhet a fordítottja is, a masszívabb kocsi miatt a rakodógép gémje fog rövid úton csorbát szenvedni.
Ezután természetesen megindul majd egy rövid, de annál vehemensebb fegyverkezési verseny (rakodógép vs kocsioldal) amí természetesen szépen fog jövedelmezni mindkét fél gyártói számára. A verseny vége pedig borítékolhatóan a klasszikus vicc átdolgozása lesz, amely szerint egy békésen ácsorgó vagont megtámadott egy páncélozott rakodógép, de a vagon viszonozta a tüzet, majd az ellenséget leküzdve elrepült...
Ki lehet dolgozni a rönkfaszállítás-kompatibilis konténert, néhány megerősített övvel a homlokoldalon, és ugyanilyen megerősített ajtólemezekkel. Aztán majd nem a konténer púposodik ki, hanem köröm ide, köröm oda, érintőirányban hagyja el az egész konténer a kocsi rakfelületét a hirtelen sebességcsökkentéskor. Erről jut eszembe, nemrég olvastam egy cikket, miszerint annak rendje-módja szerint megkapta a szükséges tanúsítványokat egy négytengelyes magasoldalfalú kocsi az 1520 mm-es univerzumban, amelyet tavaly nyáron kiállítottak az Expo1520-on, és elég rendesen körüldongta a közönség (mármint a tehervasút-társaságok képviselői). Pedig ránézésre teljesen közönséges magasoldalfalú, csak annyi benne az újdonság, hogy egy meglehetősen masszív zártszelvénnyel látták el, végig az oldal- és homlokfalak felső peremén. Mindezt azért, hogy gépesített (de nem buktatós) kirakodásnál a rakodógép gémje, ha beleütközik, ne tudjos sérülést okozni. Mármost, ha eddig a gépkezelő kicsit vehemensebb volt a kelleténél, összehozott például egy deformációt az oldalfalon. Ezentúl deformáció ugyan nem lesz, de vajon nem ugrik le az egész kocsi a vágányról úgy, ahogy van? Hát majd az üzemeltetési tapasztalat (vagyis az idő) megmutatja... :)
Ennél a vonatnál: Nyíltvonalon megfogtak műszaki ok miatt. Gyorsfék. Mikor hátraballagtam jó pár konténer kipúposodott. Nem az ajtónál, hanen a homlokoldalon. (azokban is rönkfa lehetett) Ennyit ki kellene bírniuk. Nem gondolom, hogy így kéne a rönkfákat szállítani.
Mindent importálunk ami olcsóbb mint a hazai, aztán szép lassan megszünnek egyes szakmák, majd az az olcsó import nem is lesz olyan olcsó, az olcsósággal csak piacot vásárolnak :-(
Ami a nagy kedvenced! :) A fotó az 1961.08.05-én 1.09-kor Martfűn történt horzsolódásos balesetben szerencsétlenül járt Gr 193 454 psz. darabárus kocsit ábrázolja. Mögötte áll a Gh 171 674 psz. ugyancsak darabárus kocsi, ami az irat szerint csak kisiklott.