Sziasztok, ahogy már azt hozzáértők hangoztatták előttem egy csöves kapcsolás igen sokat tud dobni a hangzáson. Én is e nyomon indultam el és építettem egy csöves "torzítót" vagy előerősítőt amit túl lehet vezérelni. És ha éppen egy lehelletnyit van túlvezérelve nagyon szép hangot produkál. Én anno a OFF vermonához ON építettem de most igen jó szolgálatot tesz az XB-2 re akasztva. Az XB-2 torzítója sajnos siralmas. Ez a kapcsolás egyszerű, de nem tökéletes ugyanis gitárhoz lett tervezve és a mélyekből egy kicsit vág ami zavaró lehet de egy aktív hangszínszabályzóval lehet orvosolni. Sokat dob az XB hangján. Jó grízesre lehet állítani, nekem tetszik bár nincs igazi összehasonlítási alapom. Eredetileg 12AX7 cső szerepelne benne de én az európai ECC83 verziójával használom. Most még vizsgálgatom hogyan lehetne javítani a hangátvitelén. Ha érdekel valakit nálam megvannak a dokumentációi pl javított nyák maszk stb.
Valószínűleg még majd finomítom egy kicsit.
Így néz ki:
Persze megvenni egyszerűbb és az valószínűleg profibb is.
Van még ezen kívül más egyéb csöves előerősítő rajz is.
Más, ez is érdekes lehet, csöves preamp lesli-hez "Viscount DB5 and Leslie 145-147-147RV-247-247RV adapter " amit DB5-höz készített egy úriember. Itt is letölthető kacsolási rajz és pár demo.
OFF: hi-fi Talán arra gondolsz amit sokan vallanak, hogy pl adott méret alatt nem szólhatnak bizonyos alsó frek tartományok? Azoknak ajánlanék a figyelmükbe egy fejhallgatón való frekvenciális tanulmányt! (mivel az már membrán szempontjából is elék picurka ahhoz hogy a fenti tézisüket hangoztatók szerint akár 1kHz-től lefelé semmilyen rezgést ne hallathasson magából, viszont ez olyan filozófiai problémát vetne fel mint Descartes - "gondolkodom tehát vagyok" c. monológja, ugyanis a 2millió forintos Senheiser Orpheus fülesnek vajon miért van mégi jogosultsága, mitöbb ekkora ára?! - jó tudom, a pre-amp a fajsúlyos benne, de akkor is!)
Szóval nem hiszem hogy a design-marketingba rég áthajlott high-end hangipari termékek diktálnának a stúdiókban és még kevésbé azt, hogy 15 év állami rádióban is eltöltött aktív hangmérnökösködés után az ismerősöm nem konyítana a kérdéshez adott szemszögből! Sokkal inkább hogy a "tibeti láma által megszentelt szobában hallgatott, zen erősítők és társaik" felett okoskodó, egymást butító hi-fi rajongók körül kéne kicsit fizikát és akusztikát tanítani - már aki erre merne vállalkozni! (nem sértés akar lenni hanem sajnos szomorú tény!) :(
Tegnap belebotlottam más keresése közben egy fura szerkezetbe. FM transmitter. Van neki USB aljzata, SD kártya aljzata, kis jack bemenete. Van egy távirányítója is. Be kell dugni a szivargyújtóba a kocsiban és FM rádióadóként működik. Csak rá kell hangolni az autórádiót és kész az mp3 lejátszó minden összeköttetés nélkül. Kissé gyengébb a hangja mint egy kíváló FM adásnak, de elfogadható.
És azért ON, mert végre tobzódhatok a régi kocsim régi rádiósmagnójával a Hammondos empéhármak tömkelegében!!! :-)))
Megjegyzem, árban is kedvező. A srác itt az olcsóbbat hirdeti, a kissé jobb hangminőség miatt a "luxus" 4.000ft-osat vettem inkább.
Talált, süllyedt. Nem is tudtam hogy Oszi bácsi ilyenen klimpírozott otthon. Waterfallhoz szokott kéznek fel kell kötni a gatyát hogy kellő képzavarral éljek.
A B1 az egy pianínó :) Ha jól emlékszem Jimmy Smith-nek is volt egy ilyen otthon gyakorlásra. DeFrancesco örökölte. Na, milyen ügyesen ON-t csináltam az offtopicból ?
Köszi, igen, céikszhárom, megfejelve egy kis Amplitube-bal. Élőben egy EHX English Muff'n pedált használok előfoknak és overdrive-ra, de az mono. Okosabbnak tűnt sztereóban felvenni az orgi hangját a műlezli miatt. Egyébként egy kis vidéki, családi vállalkozásban üzemeltetett stúdióban készült a felvétel. (www.fit-dog.com)
Djuice: Ígérem, hamarosan leírok mindent. Az ünnepekre nem, csak januárban látogatok majd haza.
Köszi. Azért raktam így megint, hogy lehessen 2 manuálosan használni az XB-t. Egy pedál így is oldalra került (nem látszik a képen), mert már nem fért be az X-lábak közé. :) A "moog"-okhoz való DigiTech FX lábkapcsolója, a processzor meg a PRO-145-ön van.
A következő vásárlásom az M3-as lesz. :) Addig nem akarok mást a családi kasszából.... Arra meg majd lehet pakolni, elbírja. ;)
Jól néz ki a cuccod, elismerésem! Eléggé waterfall állásban van a két billentyűzet. Azt tapasztaltam hogy bármennyit is, legyen az 10-30cm, de a lezli megemelése javít a hangon.
Nem gondoltál egy Bespeco, vagy hasonló és olcsóbb állványra az X helyett? Kényelmesen elfér az orgonista lába középen. Olyan négylábú egyszerűbbet Tambi vett vagy egy tizesért. Nem orgonistát, állványt :-)
Midori Ono Ő is jöhetne Kobayashi Kenicsiro mellett :-) Úgy játszik ahogy kell.
Valahogy azt a folyamatot vélem fölfedezni hogy a japánok szépen kopnak ki a B3 klónok hegemóniájából.
Még nagyobb dobásnak számított a kilencvenes évek elején a félig japán Hammond XB2-1, de igen hamar megjelent a VK7, CX3. Aztán jött még az új évezredben a New/Porta/B3, XK3. Onnantól a olaszok, svédek, amerikaiak szerintem átvették a vezető szerepet.
A Hammond-Suzuki központban imádhatják a Fatar, Clavia, Diversi-KeyB, B/G's cuccokat :-)
Az a kék led világít amelyik húzóregisztercsoport éppen aktív. Azért van össz. 4db. Na ebben a kis részletben véleményeltéréssel élnék. Érdemes lenne arettálóvá tenni a presetbillentyűket. Megtehették volna azt is hogy minden presetbillentyű fölé raknak egy pici diszkrét ledet. Mint a DB/OB5-nél. Ez legyen a legnagyobb hiba. Szerintem a BG-ék találták meg a megoldást a modern, de mégis autentikus Hammond orgonára. Kíváncsi vagyok a Key-B-re is, főleg a hangjára, de ott már picit okoskodtak. (minimalizált presetváltó)
Ez mind szép és jó Norbikám, de mikor ülsz már a gép elé úgy is hogy e-mailezel itthonra magadról???????? :D Jössz haza az ünnepekre??? (JELENTKEZZZ!!!)
Mondván "a stúdiókban is ezen monitorokra kalibrálják a felvételeket, minek csapja be mással az ember a fülét?", szerintem is helytálló, főleg mikor meghallgattam én is pár lemezem a rendszerén és nem hittem a fülemnek a dolog pozitív értelmében. :)
Igaza volt a barátodnak! Ügyesen becsapták a mérnökök a fülét. Bár nem szivesen degradálok semmilyen dolgot, -de a véleményem, és a szakirodalom szerint- kis méretű, és reflex nyílásos hangfalból nem jöhet ki hi-fi hang. Ezt nem én találtam ki, hanem komoly szakemberek. Én csak megerősíteni tudom, mert az én ládáim is egyenként 200literesek:-) Jah, és semmi "hókuszpók"! Mezei kábelozás, kommersz cd lejátszó, egy csöves előerősítő, és csöves végfok. Ajánlom a meghallgatását.
A többi annyira periférikus hogy nincs különösebb igényem aziránt. Arra az ESI a B3 bankom kiegészítésével a KBR3D-n keresztül egyszerűen számomra tökéletes.
Otthonra, mint írtam, van egy high end-nél is jobb megoldás: mechanikus B1.
Én a hifisektől mindig az erősítőt hallottam a legfontosabbnak a láncban, de szerintem mindegy is hogy a hangsugárzó vagy a végfok van az első helyen. Kardinális mindkettő azon az igényszinten.
Tube bácsi, én neked inkább egy aktív stúdió monitort ajánlanék a célra! (Genelec, DynaudioAcoustics...) Egy volt hifista hangmérnök haverom otthon is csak BM15-A-kon hajlandó mindent meghallgatni. (még pici túlzással a Kossuth rádió híreit is, mivel rádióban dolgozik és rögeszméje hogy mi hogy szól a különböző adókon, műsorokon...) Mondván "a stúdiókban is ezen monitorokra kalibrálják a felvételeket, minek csapja be mással az ember a fülét?", szerintem is helytálló, főleg mikor meghallgattam én is pár lemezem a rendszerén és nem hittem a fülemnek a dolog pozitív értelmében. :) Dehát ehhez még társul pár összetevő, pl egy Apogee Rosetta 800 DAC stb. :)
Igen. Ahogy a B3-hoz az a speciálisan "rossz" hangkép kell aminek épp ezért derekas az ára, úgy egy akusztukus hanxerhez, vagy reprodukációjához, vagy szimulációjához a létező legjobb. Anélkül nem ér semmit az egész, elvesznének a rá jellemző finomságok. Viszont így meg lassan eléri egy zongora árát.
Most, hogy van egy B1, a gyerekek egyfolytában püfölik, le nem szállnának róla.
Ebből is csak azt következtetném le hogy jók a klónok, nagyon nagy szükség is van rájuk, de önmagukban nem elegendőek. Továbbra is csak utazó gazdaságos koncerteszközként tudom elképzelni, pótlékként az eredeti mögött.
Ahogy a Hi-fi őrültek mondanák: Mindíg a leggyengébb láncszem határozza meg a hangot! Ez általában a hangfal volt mindíg, és lesz is én úgy gondolom. Az összes többi alkatrész az hozza a formát mindíg. Legalább is az "ennek ilyen a hangja" kritériumnak megfelel.
Nem az mp3 demók miatt, hanem a rendes használatához szükséges. Hogy ne csak lemodellezze hanem úgy is szóljon. Ha gyengébb a lehallgatórendszer, akkor tökindegy milyen jó a hang forrása. Egyébként ez a Hammond klónokra is nagyon igaz. Mondjuk legjobb esetben egy 147-essel hajtanák meg bármely klónt is :-)
Régen a VK7-esem is az Allsound lezlivel nagyon ütős összeállítás volt.
Nagyon örülök hogy "mitulátbáti" alkalmával sikerült mutatni 1 értékesnek, ígéretesnek tűnő dolgot bár picit off volt ide. :) Én már rég "erre" a programra vártam. Igazad van abban is hogy nagy nevű cégek sem foglalkoznak a dolgaik ilyen fokú demozásáról, viszont itt nem gyártanak ezeregy kütyüt, egyet csinálnak és azt tisztességesen, érthető hogy ezt szeretnék megmutatni. Youtubeon is vannak videók róla! A legjobban az lepett meg hogy már tavaly óta van a progi és ennyire nem hallottam róla!
Másik ígéretes dolognak tűnik a felturbózott Nord Electro 3 is, csak picit árban el van méretezve a 2 manuálos elődjéhez képest.
Amúgy a pianoteq demoi bár nagyon impozánsak, csak az mp3 formátumú demok miatt kár lenne egy hi-fi-re beruházni. :)
A VK7 páratlan a maga erősítőszimulációival. De leírtál egy szót: csövek. Beindította a fantáziámat. Ahogy a Motion Soundban is van egy ECC83 cső, miért ne lehetne egy kis csöves preampot beilleszteni a klón és az erősítő közé? Ilyen pl a 822-es eladó lezlim is. Teljesen felújított. Az orgonacsatornára van befűzve egy TB101 csöves előfok, kompresszor, eq. Érzékenyre állítva a bemenetet igazi jó grízes csöves hangzást ad. Szóval venni egy ilyesmi kis dobozkát és a hanxer meg a végfok közé illeszteni nem nagy ügy. Szerintem mindjárt nagyot dob a hangzáson. 250khuf.
Jaja, nekem is nagyon-nagyon tetszenek ezek a sztereó VB3 felvételek. Nyilván az az igazi, ha az erősítő torzít, de a klónok rangsorolásánál számomra elsődleges fontosságú a torzító szimulációja. Valahogy úgy vagyok vele, hogy ha már nincsenek benne csövek, akkor cserébe alapból tudjon többet, mint egy igazi(különböző torzítások, effektusok, ring-modulator stb.). Ezért például sosem cserélném el a VK-7-esemet bármilyen más klónnal(VK-77-en kívül, s persze waterfall sem ártana). Még a NI B4 tud ekkora változatossággal szolgálni, de annak van valami -számomra- nagyon zavaró természetellenesség a hangjában. Mindezek ellenére, akinek van ABC-je, annak otthonra biztos nem kell semmilyen klón.