Igen a sperr amikor már vacakol pont tud ilyen hangot adni, bár egy szerelőnek hallani kellett volna. Amúgy jól zár mindig? Sperr diót ki lehet venni, csak nem megy nélküle:) Csak olyanhoz vidd, aki valóban ért hozzá.
~3 hónapos "pihenő" után megint elővettem az E30-am. Nem tudtam maradéktalanul élvezni a dolgot, mert a kocsi nem tökéletes.
Tavasszal, nyár elején már írtam, hogy jellemzően szűk kanyarokban morgó/ropogó hangot hallok hátulról. Ki lett cserélve a jobb oldali féltengely külső csuklója. (Szerelő beült a csomagtartóba fülelni, én meg jobbra-balra köröztem egy parkolóban. Így esett a választás a jobb külső csuklóra). Pár napig mintha jó is lett volna, aztán újra előjött a probléma.
A kocsi alatt egy nagy házas 3,73-as sperr van (ha jól tudom lamellás nem viszkós). A sperr hibája okozhat ilyen jelenséget, tünetet? Kerékagy, féltengely, difi "jóságát" hogy lehet egyértelműen megállapítani? A difiből ki lehet venni a sperr betétet? Mekkora munka? (Sperr betét nélkül jó, akkor azzal van a gond).
Nem akarok nagyon bemenni az erdőbe.
Majd megpróbálom felvenni és publikálni a hangot, hátha valakinek ismerős lesz.
A szeptember 23. szombaton tartandó találkozónk részletes programját és információit az alábbiakban foglalom össze:
11:00 kor találkozó a Bazilika mellett, a Szent Adalbert központ ingyenes parkolójában. Cím GPS-hez Esztergom, Szent István tér 10.
Dél körül vonulás konvojban Esztergom- Kertvárosba a Fa-Míves Kft. telephelyére. Lényeges, hogy legkésőbb 12:00 elinduljunk, ugyanis pont ezen a napon lesz a Hídfutás nevű rendezvény is, ami lezárásokkal és forgalomkorlátozással jár, ráadásul pont a Bazilika előtti parkolóból indul.
A Fa- Míves Kft., Esztergom- Kertváros, Strázsa u. 2. szám alatti telephelyén ebédelünk - bográcsos disznópöri lesz a menü. Kb. 13:00-kor lenne az étkezés, és ezt jó volna tartani is!
Nálunk, Kertvárosban, hatalmas park áll rendelkezésre, aki már volt kérem, hogy segítse eligazodni az új résztvevőket. Az autók parkolása a kijelölt belső magán úton történik, a fák alá ne álljatok, viharos időjárás esetén abból baj lehet.
A gyerekek számára számos kinti játék: kismotor, pedálos és egyéb járművek hada, csúszda, aszfaltkréta, és sok-sok gyűjthető vadgesztenye áll rendelkezésre. Nem fognak ők sem unatkozni.
Esős idő esetén is sok fedett hely áll rendelkezésre, ha úgy alakulna. Nagyon fontos, hogy a zárt tereken szigorúan tilos a dohányzás.
Délután egy kis meglepetés programot is tervezünk: közösen meglátogatjuk az esztergomi repülőteret, ami megfelelő időjárás esetén remek fotózási helyszín!
Este ivászat&tivornya a bevált recept, kulturált keretek között, okosan ahogy szoktuk.
A részvételi díj 2000,-Ft/ fő csak ebéddel, ahogy tavaly úgy idén is lesz egy meghatározott "támogatói" részvételi díj, ami nem kötelező,de aki tudja és beledobja, ezt a magasabb összeget hozzájárul: az italokhoz, a rezsihez, és az értékelt autók tulajdonosainak szánt apró ajándékokhoz SŐT: az összegyűjtött pénzből egy helyi, független állatvédőt szeretnék támogatni, aki rengetek kidobott, elhagyott, sérült vagy beteg négylábút lát el, mindezt saját erőből. Őt egyébként a helyszínen megvásárolható a Fa-Míves Kft. által gyártott új bükkfa vágódeszkák megvásárlásával is tudjátok támogatni. A támogató részvételi díj összege 3000,-Ft/fő.
A gyerekeknek a rendezvény ingyenes, ahogy mindig is volt.
Itt alvás lehetséges, ágy kevés van, de a ház nagy, dupla fürdő/Wc rendelkezésre áll, aki bevállalja a polifoam/hálózsák kombót az garantáltan talál helyet és kap reggel egy gyógyító KV-t.
A részvételi díjakat kérem lehetőség szerint utalással rendezzétek, emailben tudom küldeni a számlaszámot.
A rendezvényt kedvezőtlen időjárás esetén is megtartjuk, ebben az esetben a fűthető asztalos műhelyünk tágas helye áll rendelkezésre. Kérem, hogy vigyázzunk, figyeljünk egymásra, és egymás értékeire rendezvény során.
Az említett "meglepetés program" ügyében egy kis fejlemény:
A délután folyamán bejuthatunk az esztergomi repülőtérre, itt fotózáshoz nagyon szépen be lehet állni a verdákkal, reméljük az időjárás kegyes lesz, van egy betonos rész is, terveink szerint itt biztonságos körülmények között lehet majd csúszkálni, ez utóbbi engedélyeztetése még folyamatban van, kérjük a drukkot :)
Ahogy írtátok is, az már tisztázódott bennem, hogy jó állapotú és szép gépet nem fogok 1 misi alatt találni. Így a kezdeti 800.000 Ft-os felső határt elvetettem :(
Több szakival beszéltem és ami már biztos, hogy a 318 IS, 320i (Sedan vagy Touring kombi) lesz a befutó.
Egyébként úgy néz ki, megtaláltam az "igazit" (egy '90 év végi 320i), nem hirdetik sehol, ismerős által akadtam rá. Gondos gazdától, 5-ik(!) Bömöse, full gyári kívül-belül tipp-topp állapot! Igaz, 1,5 misi...
Szerintem e30 vásárlásnál a jó út, ha veszel egy olyan autót amit már valaki évekig épített, és valamiért eladja. Ilyenkor nem az árat kell nézni, hanem az állapotot. Sajnos én ezt az utat még nem jártam be:( Sokan úgy vannak vele, hogy vegyünk olcsón és szép lassan megcsinálom. Sajnos viszont, ha csinálja az ember akkor vagy tökéletesen, vagy sehogy. De a jó munkához idő és sok pénz kell :(
E46 330i kupét csak egyszer vezettem (új bemutató autó volt), de nagyon tetszett. Az E30-ból ültem át (és vissza), a ~30 évnyi fejlesztés látszik a két autón (ég és föld).
Az E30 egy könnyű, "gépközeli" autó.
Én ~2,5 hónapja vettem egy szutyok 1.4-es 80 lovas Golf V-öt szaladgálós autónak, az E30 azóta garázsban áll. (Valamikor meg kéne járatnom, de inkább motorozni mentem helyette).
Az tény,hogy a Golf egy csendes, steril élménymentes kocsi az E30-hoz képest.
Nalam van minden 6henger benzin (M20B28), 6 henger dizel(M21D24) es egy 4 henger benzin(M40B16 de mindjart B19).
A dizel a legnagyobb szerelem, de ezt csak iden vallottam be eloszor magamnak, az M20 az csak egy evben max 500km, mert komoly tuneteket okoz es on- es kozveszelyes leszek, a 4hengeres kombi az pedig egy szaladgalos. Elmultam mar 40 igy nem szaguldozom nagyon, tehat azt mondom mindegy melyikben ulok, az elmeny az hogy a periferias latomezoben egy e30at latok belulrol:) Nem tagadom kenyelmi extrak mindegyikben vannak, szinte nincs nagy kulonbseg felszereltsegben a 3 kozott (klima,board, tempomat, ulesfutes, el.ablak, el.teto) igy ezek nem befolyasoljak az elmenyt. Mindegyikben nagy futomu stb. Valojaban egy E30 akkor is elmeny ha kiteszed uresbe es gurulsz:)
Egy szo mint szaz, en csak olyan autot vennek amihez nem kell sokat nyulni karosszeria ugyben. A tobbi mind kisebb macera.
3.45 nagyhaz van/volt alatta, mert ezelott is mar egy e46 18i valto volt alatta, aminek 1,0 az otodikje, igy valtotta ki a gyari 4,27es diffit es G240es valtot.
Én semmiképp nem adnám 6 henger alá, az a morajló/duruzsoló sor6 egy E30-ban szűretlen élmény igazán, sokkal gépközelibb, természetesen ennek arányában kevésbé komfortos, de hobbiautóról van szó, ami azért a hétköznapokban sem problémás. Mindenképp próbálj ki egy 25-öst mielőtt döntesz.
Esztergomban szerintem bárki szívesen megmutogatja a gépét, jelentkezz hamar :)
Nekem egy darabig megvolt párhuzamosan, az E46 330. meg az E30, persze cabrio mindkettő, csak racionálisan.... Aztán habozás nélkül adtam el a 330-at, annyival jobban szeretem az öreget. Persze az E46 fényévekkel jobb minden téren, de itt nem gyorsulásról meg kapcsolási érzésről van szó, hanem szerelemről, az meg köztudottan vak!
Szóval türelem, keress csak E30-at, vidd haza ölben, dédelgesd, szeresd!
2014-ben 3 hónapon át minden este (!) megnéztem a hahu-n a friss kínálatot. Ennyi ideig tartott, mire a "25i, vagy iS" elvárásból meglett az utóbbi, akkor még hat számjegyű összegért.
(Akadt egypár előtte is, de vagy másnap délelőttre eladták, vagy az ország másik végében volt, így hétvégéig eladták. :) Az iS megvárt, nagy mázlim volt vele.)
Manapság hathenger, vagy iS épkézláb állapotban szerintem nincs millió alatt.
Ha számodra egy 1.8i is elfogadható, akkor abból szedánból vagy akár kupéból hamarabb találsz szépet.
Pénz, türelem, kedv, idő energia és némi szerelői véna legyen kéznél, különben csalódás lehet egy huszon/harmincéves autó birtoklása. :)
Ha szépet és jót akarsz és akár veszel is, akkor is jönnek majd a kis csontvázak a szekrényből. Itt kontaktos, ott beázik...stb. Ezektől nem kell megijedni, hiszen sokkal inkább szabadidő autót veszel a szó szoros értelmében :D, mint hobbiautót. Vagy mégis. Nézőpont kérdése. ;)
Nem lesz egyszerű menet, az E30-ak ára nagyon elszállt.
Már párszor leírtam itt a fórumon, hogy ha most keresnék BMW-t, akkor E46-ot esetleg kései E36-ot nézegetnék. Most még lehet szépet kapni elfogadható áron, és az E46 talán az utolsó széria amit normális 6 hengeres benzinmotorral árultak. Az újabb N-kódosokat eléggé szidják.
Egy M-csomagos 6 hengeres vagy egy kései E36 318is ára kb most lehet a mélyponton. Az utolsó szériás 6 sebességes M-es E46 330i-k ára meg szerintem már 1-2 éve elindult felfelé. Arra nagy a kereslet - talán nem véletlenül.
Képek alapján ezek az OFF BMW-k pl. nem tűnnek reménytelennek: