Sajnos pocsék, de lehet, hogy Kolozsváron keresztül jobb. A mezőség felé még rosszabb. Az általad emliitett útvonalon 3-3,5 órát megyek. Egy ideig hetente meg kell tennem az utat, mert felújiitjuk a Dégenfeld kastélyt.
Legutóbb 5 radart jelzett a radarjelzőm, tehát vigyázz mennyire nyomod, vagy vegyél 1-et, már 15o lejért is van, ami a legkissebb büntetés értéke...
Az is érdekes, hogy a MUNKADÍJ: 1 db, és nem azt írják azt a számlán, hogy mennyi egy munkaóra díja!
Ez szerintem azt jelenti, hogy amennyiben 40 perc alatt végeznének az olajcserével, akkor is 19. 176 Ft a munkadíj! Ha van kalap rajtam, ha nincs, akkor is 19. 176 Ft-t fizetek.
Érdekes felfogás, de az is lehet, hogy az én logikám rossz.
Túl vagyok a 15 ezer km-es szervizen, melyet a ceglédi Autó 69 Kft-nél végezttettem az 1,4-es benzines kocsin.
Összesen 34. 370 Ft-t fizettem, amin meglepődtem - erről kicsit lejjebb beszámolok.
A számlán szereplő tételek: Mobil 1 Rally olaj: 4 liter,.........12. 922 Ft
Olajszűrő:............1 db..............1. 834 Ft
Segédanyag:.......1 db..................439 Ft
MUNKADÍJ:...........1 db........... 19. 176 Ft
ÁFA:..........................................5. 728 Ft
Gyakorlatilag elvégezték az olaj, és olajszűrő cserét,végignézték a kocsi alját, a kerekeket megrángatták,ránéztek a folyadék szintekre, cserélték a pollenszűrőt (én vittem utángyártottat).
Beállították az alacsonyra világító körlámpát, és mivel jeleztem, hogy néha nem indult első kulcsra a motor, megpróbálták a szoftver frissítést. Ez, technikai okok miatt nem sikerült, későbbi időpontban hívni fognak ezért,illetve a magától leereszkedő ülést is cserélni fogják, megrendelik.
Meglepetésem, és egyben háborgásom oka: Jó egy hónapja, telefonon hívtam a munkafelvételt, kérdeztem, mennyi a 15 ezres szerviz ára: előbb 35 ezer körüli összeget mondott, abban az esetben, ha pollenszűrőt, levegőszűrőt is cserélnek. Mikor közöltem, hogy ezekre nem tartok igényt, illetve a levegőszűrőt nem kell cserélni (különben alig volt poros!,kifújták), akkor 25 ezer Ft-t mondtak, 1 óra 20 perc alatt, nem sietve, megvolt a kocsi. És a szoftver frissítés az garanciális lenne!
Hát ezért a csalódás: nem csak azért a 10 ezer Ft-ért, hanem azért, hogy az ADOTT SZÓ egyeseknek semmit nem jelent.
Egy, már elküldött munkatársukra fogták a "TÉVES TÁJÉKOZTATÁSOMAT"!
Még elviszem a szoftver frissítésre a kocsit, azután azt hiszem, többet engem Cegléden, csak átutazóban látnak, máshova viszem a kocsit, és a pénzem, oszt jó napot!
Én is kiváncsi lennék, pláne arra hogyan lehet programot váltani.
Mert nekem is annyira nyugis, hogy már túlontúl is:-)
Előtte egy 1.8T benzines 150 LE automata Octaviám volt és azért az jobban ugrott. Persze lehet, hogy a turbo miatt egészen más volt a karakterisztika és inkorrekt lenne ezt a 2000-es nemturbo C'eed-en számon kérni.
Hát ez nem fog kijönni 100 alatt. Az elemet újra kell fényezni meg lakatolni is kell. Ahogy nézem eléggé deformálódott, nem hiszem, hogy tökéletesre ki lehetne lakatolni, mivel ez új kocsi, sztem ne gányolj. Én a helyedben az egész elemet kicseréltetném és lefényeztetném. Kérj sztem több helyen is árajánlatot és ez alapján dönts. Elemcsere esetén nem lesz olyan probléma, hogy nem sikerült tökéletesre a lakatolás és nem olyan az íve az elemnek mint kellene.
Nekem nem kellett hegyeken is felmenjek Szolnoktól Nagybányáig. Vásárhelyről viszont egy pár dombot meg kell mászni: Teke, Szeretfalva, Meszes. Ezért lehet kissé nagyobb a fogyasztás, de mit számít.
Különben milyen az út mínősége Bánya és Vásárhely között? Nemsokára ezen az úton is végig kell mennem, Szolnok cytiből.
Érdekes, kedden én is Nagybányán jártam és szintén egyedül, de a fogyim picit nagyobb volt vagyis 6,4 de nyomtam is neki. Persze a tempomatot ( a feleségemet hiivom iigy) otthon hagytam azért volt ez lehetséges. Átlagsebesség 7o km/óra.
Köszi, a tanácsot is. Sávváltás, lassítás, meggondol, vissza, de már jött valaki gyorsabban. Láttam én a tükörben, de este volt, rosszúl mértem fel. Igazad van, lehet, hogy nem cascózom.
:((( Részvétem. Mi történt? Szerintem, ha 100alatt meg lehet csinálni, akkor felesleges a cascot zaklatni... Vagy jön az, hogy cascora, ismerőssel... kicsit többet írni, és.... na, de ilyet nem is mondok, mert törvénytelen... :)
Hát sajnos tegnap így jártam Budapesten. Ráadásul az én figyelmetlenségem miatt. Nemtudom, hogy bevállaljam e a 100 ezres önrészre az elemcserét, vagy a feléért megcsináltassam. Még sosem volt balesetm, nagyon szar volt, főleg, hogy másoknak is kellemetlenséget okoztam. Mennyit emelkedne a csaco?
Ebben a kategóriában véleményem szerint OKs az autó. A múlt hónap 20-án vettem át a kocsit és atóta megtettem 2800km-t. Ebből kb. 70% kisvárosi 5-8km-es tábolságok, a többi országút és a kijelzett átlagfogyasztás 7,6l/100km. Ahogyan azt az előzőkben is írtam, 1400 körül forg 50-es városi tempóval. Ez egy nyugis kisvárosi(Sepsiszentgyörgy) forgalom mellett. Jól gyorsul 120 - 170 között. Feljebb még nem volt alkalmam kipróbálni. Ha a kényelem nálad szempont, véleményem szerint kitűnő ez az autómata ceed. Nem akarom a fórumot a már mások által leírtakkal terhelni, de hidd el a VAG család tagjai után (audi, passat- nekem mostanig csak ezek voltak és többnyire autómaták) ez az autó kellemesen lepett meg!
Nem próbáltad úgy, hogy indulás előtt járatod picit? Kb 1/2-1 percet. Mondjuk nálam ez szinte mindíg megvan, kapu-garázs nyitás! De mint írtam ki fogom próbálni, és beszámolok! Egyébként korábban nem tapasztaltad?
Az új autóról meg annyit, hogy hidd el bármelyik autón találnál problémákat!
Nekem a Lanosom csinált ilyen induláskori dadogást. Úgy szoktattam le róla, hogy ráadtam a gyújtást, és pár másodpercet vártam, amíg hallatszott egy kis kattanás, ahogy az AC pumpa dolgozik. Ezután indítottam, és már nem dadogott, nem rángatott!
:) Semmi gond. Nem védtem le. :) Amit pedig a "hibákról" írtál... semmi gond, nem vagyok sértődős. Csak engem tényleg zavar egy kicsit... főleg mert új autóról beszélünk.
Egyébként én sem szoktam hidegen nyomni. Mint írtam, egy kanyarban lakom, ahol, ha jönnek, sajnos nagyobb gázzal kell elindulni reggelente.
"Nem tapasztaltatok még olyat, hogy reggel, hideg motorral ledadog a kocsi?
Nekem már másodszor csinálta... olyan, mintha nem kapna elég benyát (de csak egyszer, közvetlenül a beindítás után)...fordulatszám egyenletes, nem alacsony /nem magas /nem ingadozik. Nagyobb gázadásnál, mikor ki kell hajtanom a főútra, olyan, mintha elfogyna belőle az erő, berángat, majd minden zokszó nélkül megindul. Utána nem csinálja többet. "
Én is imádom az enyémet, ezért az apró, "hibának feltüntetett" dolgokról tudomást sem veszek! Az én olvasatomban pl. nem hiba az sem, hogy a motorháztető pereme kicsit túl lóg, az sem, hogy, ha rángatjuk akkor egy kicsit mozog a motorháztető, stb és még sorolhatnánk!Ne vedd személyeskedésnek, csak most hirtelen ezek jutottak eszembe!!! Ami meg a "rángatást" illeti, ez hideg motornál szerintem normális, hogy nem akar úgy menni, mint melegen! Én még nem tapasztaltam, bár nem is nyomom neki hidegen, de legközelebb csak azért is kopróbálom!
Bár én még át sem vettem az autót, csak osztom itt az észt. :) De azért az több mint "bosszantó" lehet ha pl. előzés közben elkezd rángatni a motor és vagy vissza tudsz sorolni, vagy felkenődsz a szembejövő IFA elejére...
Érdekes mikor emelni kell akkor halál pontosan (sőt még túl is szárnyalják) követik az irányadó árakat. Nehezen lehet ezt már kimagyarázni adótartalommal és forint/dollár árfolyammal vagy akármivel. Bezzeg mikor csökkenteni kellene az árakat akkor nem követik ezt a szemléletet. Lásd 16756 hsz.
Szerintem, ha jól le van kezelve, akkor nem... De, ha megnyugtat, akkor vidd el szakszervizbe. Azért azt tudd, ha cascora csináltatod meg, akkor emelni fogják a díjadat.
Ismerős a dolog. Én is kaptam rá. Próbáld ki a Turtle Wax színpasztáit. Ha nem lopták ki, akkor még egy színceruza is van hozzá. Milyen színű az autód?