Keresés

Részletes keresés

tono60 Creative Commons License 2008.03.16 0 0 5827
Kereket érzékel, DE tengelyt számlál!
És akkor már a matek is rendben van!
Előzmény: Infós (5826)
Infós Creative Commons License 2008.03.16 0 0 5826
Node pont fele annyi kereket számlál, mint amennyi a megszámlált szerelvényhez tartozik. :-)
Előzmény: tono60 (5825)
tono60 Creative Commons License 2008.03.16 0 0 5825
Akkor talán nevezzük kerékérzékelőnek!
Mert tulajdonképpen nem is a tengelyt érzékeli hanem a kereket és valóban a számlálást a kiértékelő egység végzi.
Előzmény: Törölt nick (5824)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.16 0 0 5824
Igen, mert a kiértékelő egység számlál.
Előzmény: Vendégsín (5823)
Vendégsín Creative Commons License 2008.03.16 0 0 5823
Ő csak érzékel, nem számlál.
Előzmény: Törölt nick (5822)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.16 0 0 5822
Kérem tisztelettel ez egy tengelyszámláló.
Előzmény: Törölt nick (5821)
Tamasch Creative Commons License 2008.03.16 0 0 5820
A két legfontosabb pont az adott szituációra:

 

15.4.2.1. Az önműködő térközbiztosító berendezés használhatatlan, ha:

a menetirányváltás lehetetlen és emiatt a vonatokat a korábban beállított menetiránnyal szemben kell közlekedtetni.

 

15.7.1 mondja azt, hogy állomástávolságban kell közlekedtetni önműködő biztosított térközjelzőkkel felszerelt pályán minden vonatot, ha a térközbiztosító berendezés használhatatlan .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: aruzsi (5816)
D55 Creative Commons License 2008.03.15 0 0 5819
Tudja valaki, hogy Nagytétényben lehet-e egyszerre két vonatot bejáratni?
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.15 0 0 5818
A zöld és sárgavezér áramkörének kialakítása miatt.
Előzmény: Törölt nick (5817)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.15 0 0 5817
viszont a sárga előtt zöldre már nem, így az marad vörös

Miért nem tud zöldre állni?
Előzmény: Törölt nick (5808)
aruzsi Creative Commons License 2008.03.14 0 0 5816
...van állomástávolság...
Ez miből derül ki? Mert itt senki se mondta, hogy állomástávolságú közlekedés lett bevezetve! Ki vezette be? Az mv. önhatalmúan?

... a vonatnak pedig mennie kell.
Ja. 15-tel. A köv. tk. jelzőig. Majd onnan ismét tovább, mivel az is sötét.

Elmondod azokat pontokat, amik erről nyilatkoznak az új F2-ben?
Úgy megolvasnám már, ha ennyit kerülgetjük ezt a témát.
Csak hogy tudjam, hogy tényleg rosszul tudom, amit tudok.
Előzmény: Vendégsín (5812)
Infós Creative Commons License 2008.03.14 0 0 5815
Érti ő, csak kötözködik! ;-)
Előzmény: aruzsi (5814)
aruzsi Creative Commons License 2008.03.14 0 0 5814
vezetőállásjelző
Bocsi, hogy póriasan fogalmaztam.
Próbálom felvenni a ritmust a régi szakmámban.
Előzmény: Vendégsín (5813)
Vendégsín Creative Commons License 2008.03.14 0 0 5813
...jelzési parancsra, vagy jelfeladásra történik a vezetés?

A pályamenti jelző és/vagy a vezetőállásjelző jelzési parancsára. Meg ahogy szoktuk, hamár előírás nincs rá.
Előzmény: aruzsi (5811)
Vendégsín Creative Commons License 2008.03.14 0 0 5812
Milyen alapon kapcsolja ki önhatalmúlag? És bírálja felül a kijárati hívót, ami a köv. jelzőig érvényes? (bár ezért már megkaptam, hogy nem így van.

Állj.
Menetiránnyal szemben közlekedésről van szó. Ebből eredően nincs hívófeloldó, van állomástávolság, a vonatbefolyásoló esetében pedig a "megszökésvédelem" működik, a vonatnak pedig mennie kell. És mivel nincs önműködő térközi közlekedés, az utolsó váltó elhagyásával a csökkentett, legfeljebb 15 km/h-s korlát véget ér, nem négykézlábazunk a következő állomsá bejáratáig.
Előzmény: aruzsi (5811)
aruzsi Creative Commons License 2008.03.14 0 0 5811
Jólnevelt(?) vezér ilyenkor eltörli a vöröset a megfelelő kapcsolóval ... majd vmax=40 km/h limittel továbbítja vonatát.
... és ahogy ez történt is, belecsattan az előtte megállt vonatba.
Milyen alapon kapcsolja ki önhatalmúlag? És bírálja felül a kijárati hívót, ami a köv. jelzőig érvényes? (bár ezért már megkaptam, hogy nem így van. Én össze-vissza értelmezem az utasításokat, de lesz megint olvasgatni való a témában)
Ha azt akarták volna, hogy mehessen gyorsabban, akkor kinyomják a HiF-et. Ha van.
De ebben az esetben igen macerás lenne kivezérelni gombkezeléssel.

Itt is felteszem a kérdést: jelzési parancsra, vagy jelfeladásra történik a vezetés?
Előzmény: Infós (5796)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.14 0 0 5810
De ez miért van pontosan?
Előzmény: Törölt nick (5808)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.14 0 0 5809
"Azonban térközzavarnak csak akkor fogja jelezni, ha felszabadul az állomásköz."

Pontosabban jelzi azt akkor is, ha foglalt, de nem tudod feloldani.
Előzmény: Törölt nick (5807)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.14 0 0 5808
"Miért csak minden második!?
Elég érdekes..."

Igen, minden második, most néztem meg a rajzon, mivel a vörös jelző előtti térköz sárgára tud állni, viszont a sárga előtt zöldre már nem, így az marad vörös, ezelőtt meg megint csak sárga lesz.
Előzmény: CKD Kombinát (5806)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.14 0 0 5807
"Akkor a technika rosszul tudja, mit kellene neki csinálnia, mert bizony minden második sárga lesz."

Jéé tényleg. :-)))) Azonban térközzavarnak csak akkor fogja jelezni, ha felszabadul az állomásköz.
Előzmény: Vendégsín (5805)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.03.14 0 0 5806
Miért csak minden második!?
Elég érdekes...
Előzmény: Vendégsín (5805)
Vendégsín Creative Commons License 2008.03.14 0 0 5805
a többi marad vörösen.

Akkor a technika rosszul tudja, mit kellene neki csinálnia, mert bizony minden második sárga lesz.
Előzmény: Törölt nick (5804)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.14 0 0 5804
"Nem.
Az elhagyott állomás bejáratára előjelzést adó sárga, az előtte levő vörös, az előtt sárga, az előtt vörös, stb. lesz, ha végigcaplatott a szomszédig."

Elvileg viszont csak az előjelzős térköz áll szabadra (sárgára), a vonat elhaladása után, a többi marad vörösen.
Előzmény: Vendégsín (5801)
Vendégsín Creative Commons License 2008.03.14 0 0 5803
További kérdésem lenne, hogy két térköz határán mi a helyzet? Elengedi 40-nel a vonatot vagy ott is 15-tel kell elhaladni a sötét jelző mellett, mert különben levág?

Legalább 6 másodperc kellene, hogy meginduljon a kiértékelés, további egy, hogy megjelenjen a sárga. Ennyi időt nem tölt a vevőtekercs a kerék áthaladása előtt a szomszéd sínáramkör felett.
Előzmény: Tamasch (5798)
Vendégsín Creative Commons License 2008.03.14 0 0 5802
Vendégsín!
Jól írtam?

Biztos, mert olvasható... :-))

Ahogy a kijárati jelzőt meghaladod, jó esetben el fog tünni ez, és feljön helyette a vörös, hogy megállj állású jelzőt haladtál meg. A megálljra ejtő szigetelt sinre táplált 1-es ütem viszont lehet, hogy bátorságra fogja ösztönözni a mozdonyvezetőt és a lovak közé csap, aminek a háttal álló bejárati jelzőt meghaladva kényszerfékezés lesz a következménye.

Feltéve, hogy nem Pusztaszabolcs felé, vagy Debrecen - Nyíregyháza közt jársz, mert ott lehet, hogy a váltókörzetek X ütemmel mennek.

majd vmax=40 km/h limittel továbbítja vonatát.

Az attól függ.
Előzmény: Infós (5796)
Vendégsín Creative Commons License 2008.03.14 0 0 5801
Történik valami azon kívül, hogy a foglalt térközt fedező térközjelző mindig vörös lesz, a (szemből) előtte lévők meg rá adnak előjelzést?

Nem.
Az elhagyott állomás bejáratára előjelzést adó sárga, az előtte levő vörös, az előtt sárga, az előtt vörös, stb. lesz, ha végigcaplatott a szomszédig.
Előzmény: Törölt nick (5793)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.14 0 0 5800
"A levágást az okozza, hogy fordul a jelfeladás iránya amikor elhalad a bejárati jelző mellett?"

Az okozza, hogy kilép a térközbe, ahol már nem szemből jön neki a jel, hanem hátulról.

"Nagyon régen elkövettünk egy olyan merényletet, hogy érkező vonat vágányára , amikor már csak 15-20 km/h -val ment a vonat, szembe csináltunk egy első lezárást. Azonnal levágta az éberségi, mert fordult a jelfeladás iránya az első lezárás hatására."

Persze, hogy fordult, hiszen első lezárás hatására fordul meg a K-V támaszjelfogó.

"Ezért voltam bátorságos ez gondolni, hogy ott is ez fog történni."

Nem egészen.

"További kérdésem lenne, hogy két térköz határán mi a helyzet? Elengedi 40-nel a vonatot vagy ott is 15-tel kell elhaladni a sötét jelző mellett, mert különben levág?"

Elengedi levágás nélkül.
Előzmény: Tamasch (5798)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.14 0 0 5799
"majd vmax=40 km/h limittel továbbítja vonatát"

És ha kap írásbelit, hogy sötét térközjezőknek közlekedik? :-))))
Előzmény: Infós (5796)
Tamasch Creative Commons License 2008.03.14 0 0 5798

A levágást az okozza, hogy fordul a jelfeladás iránya amikor elhalad a bejárati jelző mellett?

 

Nagyon régen elkövettünk egy olyan merényletet, hogy érkező vonat vágányára , amikor már csak 15-20 km/h -val ment a vonat, szembe csináltunk egy első lezárást. Azonnal levágta az éberségi, mert fordult a jelfeladás iránya az első lezárás hatására.

 

Ezért voltam bátorságos ez gondolni, hogy ott is ez fog történni.

 

További kérdésem lenne, hogy két térköz határán mi a helyzet? Elengedi 40-nel a vonatot vagy ott is 15-tel kell elhaladni a sötét jelző mellett, mert különben levág?

Előzmény: Infós (5796)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.03.14 0 0 5797
Az M2 felújítása idején, amikor a Moszkva tér és a Kossuth tér között ingázott egy szerelvény, jól megfigyelhető volt ez a jelenség mikor a menetiránnyal szemben jött. :))
Előzmény: Infós (5794)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!