Keresés

Részletes keresés

Leszállópálya Creative Commons License 2016.10.14 -2 0 88838

Kezdünk nagyon elkalandozni!
Ne evezzetek veszélyes vizekre!

Kenny___ Creative Commons License 2016.10.14 0 0 88837

Eletben ugy nem feltem meg, mint mielott a Padman kellett atkompolnom Bangladesben, hajnal kettokor. Nyilvan utananez az ember, es azok a rozoga barkak tenyleg percek alatt tunnek el, mindnet es mindenkit magukkal vive.

 

Aztan taktikusan ataludtam az egesz procedurat.

 

(Hozza nem ertoknek: csak arra guglizva, hogy "padma ferry" a kepek negyeden sulyedo hajok vannak lol.)

Előzmény: Töck Jenő (88835)
Töck Jenő Creative Commons License 2016.10.14 0 0 88836

Ez a vége a témának részemről.

A Lusitania is nagy hajó volt, 15 perc alatt elsüllyedt, 1200 halott, pedig a szárazföld közelében történt. 1915-ben Chicago-ban a part mellett borult fel induláskor egy hajó (a fölborult hajóra egy deszkát tettek a partról a túlélőknek), több mint 800 halott egy-két perc alatt. Nem kell a hajót lebecsülni.

Előzmény: Töck Jenő (88835)
Töck Jenő Creative Commons License 2016.10.14 0 0 88835

"a hajó azért nem szokott percek alatt elsüllyedni"

 

Dehogy nem. Afrikában amikor dolgoztam, a (külső)kikötőben viharban süllyedt el egy hajó. Mire a mentőegységek odaértek kb. 15 perc alatt, már alig volt túlélő. És tudok még ilyeneket. Komphajók - mivel nagy a garázstér, ami nincs rekeszelve - szintén nagyon gyorsan elsüllyednek.

Előzmény: HPSA (88834)
HPSA Creative Commons License 2016.10.14 0 0 88834

Ez teljesen elméleti dolog repülő esetén - a hajó azért nem szokott percek alatt elsüllyedni - van esély mentőcsónakban/tutajon menekülni

 

Repülőgépek az esetek jelentős részében időjárás miatt kerülnek bajba - és akkor gyorsan történnek a dolgok - pl. az AF447 10.000 méterről 10 perc alatt a vízben volt - a túlélés esélye nulla.. még ha 5 percen belül ott lett volna egy mentőhajó, akkor is csak roncsokat talál.

 

 

Előzmény: névtelen (88823)
manao Creative Commons License 2016.10.14 0 0 88833

youtube-on:
"Don't have any information about this incident but I think this happend at Gander Airport on March 1, 2007 after overshooting the runway"

(vajon hogy jutott ezeknek pont most eszébe ezt lehozni a szon.hu-n?)

Előzmény: RNZoli (88832)
RNZoli Creative Commons License 2016.10.14 0 0 88832

Tipp: hogy néz már ki a "beton"?  Nincs letakarítva, pedig már járt arra pár gép. Csak onnan lehet tudni, hogy ott beton van a hó alatt, hogy nem süpped bele.  Gondolom felülről meg nem látszott a gurulóút széle. 

Előzmény: feketefelhoo (88828)
Jahno Creative Commons License 2016.10.14 0 0 88831

Passz, biztos jól hangzik, de gondolom egyszerűbb volt a hajónak 6 óra alatt megfordulnia érte, mint szerintem a többivel kavarni. Mondjuk így azért nem lehetett olyan vicces, ha így látom elmenni  a tutajt a nagy semmi közepén, oszt "majd lesz valami".

Előzmény: névtelen (88823)
dezso Creative Commons License 2016.10.14 0 0 88830

Hajokon van ilyen zart tutaj, foldkerulo vitorlasversenyeken idonkent elokerul.  Mondjuk nem parszaz utasra van tervezve.

Előzmény: névtelen (88823)
elemes Creative Commons License 2016.10.14 0 0 88829

Oda csak koszorút érdemes ledobni...

Előzmény: névtelen (88823)
feketefelhoo Creative Commons License 2016.10.14 0 0 88828

Najó, de miért gurult a fagyott tarlóra, ha van beton is ?

Előzmény: XANTIi (88826)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2016.10.14 0 0 88827

Hercules, A400-as és még talán néhány sugárhajtóműves katonai teher is tud a hátsó ajtón át dobni megfelelő méretű cuccot, de ugye megint ott vagyunk, hogy 5-10 óra, mire odaérnek, ha rögtön indulnak, és tudják, hol kell keresni őket. Ennyi időt kevesen bírnak ki egy 5-10 fokos vízben, nedves ruhában, már ha egyáltalán sikerül vízre tenni a gépet egyben. Hajókon meg alapból kötelező tartozék az ilyesmi. Személyzetet meg inkább ne, így is vannak elegen a vízben, akiket ki kellene szedni onnan.

Előzmény: névtelen (88823)
XANTIi Creative Commons License 2016.10.14 0 0 88826

Valszeg leszálláskor még fagyott volt.

Előzmény: feketefelhoo (88824)
RNZoli Creative Commons License 2016.10.14 0 0 88825

Inkább azon csodálkozom, hogy seMMit sem szívott be a földről (FOD). 

De jól látom, hogy csak a jobb hajtóművet pörgette fel, hogy ezzel is segítse a fordulást? 

Előzmény: dezso (88822)
feketefelhoo Creative Commons License 2016.10.14 0 0 88824

Arról miért nincs szó, hogy miképp került a sárba ?

Előzmény: Miocsó (88811)
névtelen Creative Commons License 2016.10.14 0 0 88823

Ilyen esetben van-e elvi esély, hogy repülőgépről (megfelelően kialakított teher) nagyobb méretű (zárt) mentőcsónak kerüljön ledobásra, a túléléshez szükséges eszközökkel és esetleg személyzettel - a túlélést segítendő?

HA az óceán állapota engedi, akkor ez segítheti a túlélést, nem csak repülő, hanem hajókatasztófa esetén is.

Nyilván drága. Realitása mennyi?

Előzmény: Jahno (88821)
dezso Creative Commons License 2016.10.14 0 0 88822

Csoda, hogy senkit sem szippantott be a hajtomu.

Előzmény: heted7 (88814)
Jahno Creative Commons License 2016.10.14 0 0 88821

"a háborgó óceánon a túlélés időtartama talán fél óra :("

 

Annyira azért nem mindig háborog az óceán. Mondjuk nem  nagy mintavétel, de legalább szakember és max. visszakérdezek, mert ez eszembe sem jutott, mikor mesélte, hogy az óeán ekllős közepén leesett a hajóról. Azt is hullám miatt, szóval valami háborgás azért akadt.

Előzmény: HPSA (88784)
Töck Jenő Creative Commons License 2016.10.14 0 0 88820

Azért ehhez olyan futómű is kell, ami kibírja.

Előzmény: Miocsó (88811)
Miocsó Creative Commons License 2016.10.14 0 0 88819

A ma tanulók -ahogy látom- már jobban tudják az angol kifejezéseket mint a magyart. Sajnos, vagy nem-nem tudom:-(. Hiszen aki komolyabban akar foglalkozni a repüléssel annak tudnia kell angolul.

De a tv "tudományos" stb csatronáinak pontosabbnak kellene lenniük.

Üdv

Előzmény: elemes (88817)
Miocsó Creative Commons License 2016.10.14 0 0 88818

Szerintem elnézte a méretet. Megszokhatta az átlagos gépeket, és most egy óriás mellett ált.

Azt hittem elfújja a gázsugár!

Üdv

Előzmény: heted7 (88814)
elemes Creative Commons License 2016.10.14 0 0 88817

Majd a magyar is megtanulja :)

 

 

Előzmény: Kenny___ (88815)
CsePeti Creative Commons License 2016.10.14 0 0 88816

Nem tudom mikor volt, de evtizedekkel ezelottrol maradhatott bennem. 

Landing Gear => Leszálló Fokozat

Igy is lehet...

Előzmény: V.Gy. (88813)
Kenny___ Creative Commons License 2016.10.13 0 0 88815

Egy atlag amerikainak a rotate tenyleg nem azt jelenti, de ne nezzunk mar mindekit hulyenek. Ha egy repulo van a kepen, mikozben azt hallja, hogy "rotate", akkor pontosan tudja a 99%-a, mirol van szo.

Előzmény: V.Gy. (88812)
heted7 Creative Commons License 2016.10.13 0 0 88814

Azért a videó közepén az "operatőr" is fülét-farkát behúzva menekül onnan :)

Előzmény: Miocsó (88811)
V.Gy. Creative Commons License 2016.10.13 0 0 88813

Akkor meg ne nézd a 15. évadot! Olyan hibák fordulnak elő, ami azon túl, hogy visítófrász, már a megértést akadályozza. Pl. megközelítés közben "gear down" fordítása: hajtómű leállítása.

 

Hát mi történt velük? Nem ugyanaz a brigád magyarítja már? Egész elfogadható volt a nyelvezet, ritkán (de ritkán azért igen :-) kapott az ember sikítófrászt. :-(

Előzmény: Bieux (88804)
V.Gy. Creative Commons License 2016.10.13 0 1 88812

egyébként 

1. átlag amerikainak a rotate szó mit jelent?

 

Ott a pont, mondjuk ez tényleg egy jogos kérdés... :-)

 

2. mi lenne az egyszavas magyar megfelelő?

 

Én, hogy az átlagsugarú néző is sejtse, mi akar lenni, valami "elemel/felemel" vagy "elemelés/felemelés" valamit fordítottam volna oda. Ha nincs a magyar szakzsargonban kifejezőbb-érthetőbb megfelelője.

 

De az, hogy "forog", lássuk be, rohadtul se-füle-se-farka megoldás ott arra a történésre. Persze nyilván nem sokan kapják fel rá a fejüket, hogy WTF??, meg gyorsan elmúlik a "forog"-pillanat - de szerintem elég snassz ezt hallani, egy amúgy viszonylag szakmai nyelvezetűen lefordított sorozatban.

Előzmény: elemes (88798)
Miocsó Creative Commons License 2016.10.13 0 1 88811
dezso Creative Commons License 2016.10.13 0 0 88810

Ha, kepalairas egy sajatos propellerrol (akarom mondani, legcsavarrol): 'A rotorlapát nem madárral, hanem egy kafferbivallyal történő ütközéstől hajlott el'

Előzmény: dezso (88809)
dezso Creative Commons License 2016.10.13 0 0 88809

Jopofa cikk.  Mondjuk hogy mi koze az avionika meg(nem)letenek ahhoz, hogy a leszallohelyen nincs ivoviz, meg nem derult ki.  Azonfelul vicces, hogy emliti, hogy jellemzoen farokkerekes (itt farokgorgos ;) gepeket hasznalnak, majd kozvetlen utana foto egy Cessna Caravanrol, ami epp nem ilyen.

Előzmény: trizs77 (88806)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!