Egyelőre nálam is csak igény szinten merült fel a Z4, mert a mostani autóm is nagyon tetszik és azok után, hogy mi minden rá lett borítva a motorjára már műszakilag is tökéletes.
De ugye ez két külön kategória, azt meg sajnos nem tehetem meg, hogy vegyek egy Z-t mellé.
Ahhoz még el kéne adnom az enyémet, és hát nem tudom mennyire is pörög a használtautó piac (csak sejtem hogy nem nagyon) szóval ha esetleg elmegy akkor térjünk vissza rá, de kösz az infót!
Tudna nekem valaki segíteni E90 LCI M-paket felszerelését esetleg beszerzését illetően ? Az átalakításhoz az - első lökhárító + lámpák + rácsok, a küszöb és a hátsó lökhárító + diffúzoron kívül van e szükség egyébre ? Azt tudom, hogy lehet egyéb dolgokkal extrázni, de inkább arra gondolnék, hogy a felszerléshez szükséges-e pl.: első M-es dobbetét, vagy valamilyen pót alaktrész vagy csak simán a régi le és fel az új ?
Ma reggel az E90 BMW -n a Gumiabroncsdefekt-kijelző pirosan megjelent. Az M0 haladva, mielőbb megálltam, azt gondolva, hogy valóban defektem lenne. Megállást követően, defektnek semmi jelét nem tapasztaltam, bár igaz, hogy a téli garnitúra van még rajta és ez le is lesz idén cserélve, mert eléggé kopott már, de nem értem mi okozhatja a gondot.
Próbáltam újból inicializálni de semmi.
Tudna valaki ebben segíteni, vagy ez valóban szerviz diagnosztikát igényel?
Mivel lassen kezd sok lenni a 320d-m ben a km, illetve gyakorlatilag egy ideje már majdhogy nem csak városozásra használom (ami azért a d-nek nem annyira egészséges) érdeklődnék hogy benzinesben melyikek a jó és megbízható motorok?
20i?
25i? (mintha azt hallottam volna hogy vmi gebasz van a szelepszárszimeringekkel, és szereti enni az olajat???)
30i? (ugyanaz a blokk, fej, mint a 25i???)
35i (nem valószínű számomra, de hátha :D turbók???)
esetleg mit tiudtok még benzinesben ajánlani 3-as vagy esetleg 1-es széria motorizáltságából?
Van nekem egy komplett bmw e90 első lökhárító rácsokkal ködlámpákkal , és egy hátsó lökhárító (szenzoros) , küszöbléc , motorburkolati lemez , kerékjárati ív , ezüst metál színű,
ezek M-es átépítés miatt maradtak meg ha érdekel valakit nyugodtan írjon rám .
Melóhelyen volt 140 lovas CR Passat, meg egy régebbi 130 lovas PD TDI.
Érdekes módon az utóbbit volt jobb vezetni, közvetlenebb volt a gázreakciója, alacsonyabb fordulaton kevésbé halt meg. Egyesben lehetett kapartatni, meg 2-esbe váltáskor.
A 3-asban 120 előtt értetlenül állok. :-)
Nem rossz autók, de azért a 20d-khez közük sincs.
Egy 645i 80 körül egyenesben visszaváltás után még megnyekkentette a gumikat.
Egy A6 quattro 3.0 TFSI meg mintha oda lenne tapasztva az úthoz, megy mint a disznó, de meg se mukkan a gumi induláskor se. 290 LE.
Persze nem így kell egymáshoz viszonyítani, de hát jelenleg csak így tudtam szemléltetni a dolgot, egyébként, hogy még érdekesebb leggyen a dolog nekem még a gyári 110 lovas passat van, de felvan húzva 140-re. De akár mennyire is fúrcsa, 3-ba ez bizony elforog, úgy, hogy nem víztócsában megyek... akkor 5 be is megcsúszik és még a gumira sem lehet fogni, de ezen nem vitázom, akkor elhiszem, hogy pont kifogtam vmi rosszat. ja és video is van csak nem tudom feltölteni.
Simán elforog a kerék 120-nál! Csápos emelőn.. Egy E90-nél ahhoz kellene minimum 400LE. Elég kevesebb is mondjuk egy 1-es golfnál TDI motorral, mechanikus adagolóval meg kevlárkuplungal de itt nem. A különbséget meg már akkor észre lehet venni ha csak simán átülsz egy Passatból, szép az is. Ez meg BMW.
Szerintem 3asban 120-nál biztos nem tolja ki a hátulját még vizes úton sem, nem egy M3-as BMW:)! Egyáltalán a 20d megy 3-asban 120-at:), nem figyeltem soha, hogy melyik sebességben mi a vége! Meg nem is ezzel kell mérni egy autó erejét, hogy mennyinél forog el a kerék, ha 120-nál elforog a kerék vizes úton, akkor ott lehet a gumival nem stimmel valami, hacsak nem egy 400le-s autóról van szó. Ha azt nézed a 20d eleve papíron jobban megy mint a 140 lóerős passat, még a 163-le-s is jobban megy, ha ez nem így van, akkor azzal az autóval valami nem stimmel:)! Ha nem ment sehova amit próbáltál, akkor lehet nem stimmelt vele valami vagy csak egyszerűen nem érezted, hogy jól megy, miközben meg jól ment, csak te másra számítottál illetve mást vártál. Azt, hogy fogják a ketyerék nem tudom mire érted, attól, hogy fogják az autónak jól kell mennie, ha meg arra érted, hogy 120-nál elforog-e a kereke, akkor annak lehet köze az elektronikához. Őszintén megmondom én még nem éreztem, hogy 120-nál vizes úton elforogott volna a kerék:), még a 30d-nél sem.
nem tudom, az tény, h a 2 literes dízelből a bömbi a legjobb, de hát amit éán probáltam az sehova nem ment! pl. vizes úton 3-ba teszi a farát? Csak mert nekem 3-ba (120 forog, a bömöst nem tudom) lazán elforog bár első kerekes, de hát ott meg ott a motor, szal nem tudom. Esetleg arra gondoltam, hogy az EU5-ös butítások miatt fogja a sok ketyerék.
Szemmellátó!
csak az eleje sérűlt és ott is csak a karsszéria elemek, sérűlt volt a hátúlja is, vagy azt már komplett az elejével megcsináltad?
Így végül is igen igaz, nem jár akkora gányolással. Kicsavar a régi, az újat meg be. Én a régi átalakításával gondoltam, na úgy már nem túl bizalomgerjesztő, hegesztgetni, gitt, fényezés...brrr.
Schnitzer, Hamann - ezek tényleg jók, bár mostanában inkább húzok az elsőhöz, a Hamann az utóbbi időben kicsit elvetette a súlykot, nekem az már kicsit sok(k). A Schnitzer viszont igényes, letisztult, szép.
Ez pl. az én autóm, és az átalakítást is én csináltam. Nem bonyolult dolog, lecsavarozod a régit, aztán fel az újat. Ha mondjuk leszereled a saját lökösöd, aztán visszateszed, eszedbe sem jut hogy ezzel csökkent az autód értéke, nem?
Az igaz, hogy én is első sérüléssel vettem az autót, és épp azok az elemek kellettek rá amik az LCI-nél mások, de azt senki se feledje, hogy a kevés km-es, olcsó 3-asok vagy törve voltak, vagy csavarva vannak. Itt csupán az a kérdés, hogy mennyire és mennyit. Ez tény, elég ha beütöd a mobilén a 10 ezer eu-s felső limitet 100 ezer km alatt, akkor mindössze 3-4 (!) e 90-et ad ki a 4000-ből, abból is majdnem mind olasz.
Ezzel szemben mit látsz a hahun? Csoda hogy nem ide járnak a németek Bmw-ért...
Nekem a beállítással egy ponton volt gond, amit csak akkor veszel észre, ha nagyon alaposan hibát keresel. Mindenhol egyenletes volt a hézag, az ajtó felfogatásnál ugyanúgy hézagoltuk, mégsem futott szépen síkban a jobb felső él a tetővel. Ugye, nem ártana gyakorlattal belevágni ilyen melóba, de nekem ez csak hobbi. Egy karosszériás 2 ezerért fél óra melóval belőtte és nem mondod meg, hogy cserés volt.
Lényeg a lényeg, a kocsi tetszen neked. Az árát úgyis megfizeted. Soha nem veszed ki az így ráköltött pénzeket belőle. Visszaalakítani sincs értelme. Az az E90 nekem már sok volt úgy, de írtam, hogy lehet mázlid egy ilyen autóval, ha egy fanatikus a tulaj, nem pedig gombócra volt törve, azért ilyen. Mert, ha rádob egy milliót az ilyenre, akkor vélhetőleg rendesen szervizeli is, persze garancia nincs semmire.
Az elmúlt egy évben kb. 15 autót (E46 330 Ci, E36 és E46 M3, E34 M5) néztem meg, gagyin tuningoltat soha. Nekem az volt a legelkeserítőbb, túl a rengeteg hazugságon (sérülésmentesség, futás), hogy igénytelen állapotban voltak tartva. Összesen 3 tulaj állt normálisan az autójához, mármint, ahogy én várnám el. Örületem volna egy gyári alkatrésszel szépen megcsinált átalakításnak, pl. M-pakett, de az ilyen nagyon ritka. Végül azért csak meglett! :-)
Az átalakításról pár kép:
Ha belevágsz:
- figyelj a bontott ajtó állapotára, hátha kifogsz egy nagyon jót. Az enyémnek az alsó élén tárolás miatt pár centin le volt kopva a fényezés, azt megcsináltattam.
- az ajtónál a kábelköteget elvágják, azaz mindkét ajtót darabokra kell bontani és visszafűzni, ez macerás picit, de mire a másodikat csinálod, 10 perc lesz a szintidőd. :-)
- LCI lámpánál én pont belefutottam egy visszahívásban érintett darabba, e-bayen reklamáltam, visszakaptam a pénzt és szereztem újat
- árak változnak, de mindennel együtt (alkatrész, programozás, stb.) , alkatrészek eladásával kb. 60-80 ezerre számíts
- ha olcsóbban akarsz hasonlót, akkor piros fóliával a pre-LCI tolatólámpáját meg lehet LCI-szerűre csinálni, egy bevásárlóközpontban láttam egy ilyet, alig veszed észre, hogy kamu. Meg Ausztráliából lehet rendelni LCI kinézető pre-LCI alakú lámpát, de ha jól rémlik 100 ezer körüli, plusz szállítás, meg gondolom a vámosok is lehúzzák a sápot :-)