Nézd el a tájékozatlanságomat! A Hendrixes változatot nem ismertem. A rádióban mindíg az eredeti verziót hallottam. De most meghallgattam a Hendrix féle változatot is........ Olyan Hendrixes:-)
Igen, de nem a '64-es forrás Troggs, hanem az igazán dögössé tett '68-as Hendrix változatban. És bőven belefér az orgona is. Hogy még jobban visszakanyarodjak ON-ra, Booker T is játszott vele, meg Emersonnal tervezték összeboronálni '70-ben.
Feltettem egy számot a szombati koncertünkről: Wild Thing
Kicsit megleptek a srácok hogy menet közben átszabták a számot. Amikor jött volna a gitárszóló, abból orgonaszóló lett, amikor jött volna az outro abból gitárszóló lett, végül egy újabb körrel bővülve zártuk le egy újabb orgonaszólóval.
Japán Hammondrajongó barátunk egy újabb felvétellel örvendeztetett meg. Talán Dr Lonnie Smith egyik legjobb szólója. Satin Doll. Az elején rá nem jellemző állati blokkszólóval, de ami után jön az rátesz még egy lapáttal.
A szombat kissé húzósra sikeredett :-) De érdekes volt.
Délben 2 órát nyúztam Mmisi Hamichordját. Addig tekertem ide-oda, míg sikerült egy olyan beállítást találni, ahol a hangkép félelmetesen megközelítette az általam mexokottat, elvártat. Persze mindenkinek más valamelyest az ízlése, de!!!, ha nekem sikerült, feltételezem hogy másnak is fog. Ez azt jelenti hogy a Hamichord egész egyszerűen kíváló eszköz egy B3 jó minőségű digitális reprodukciójára. Az elején kissé keményebbnek tűnő billentyűzetet gyorsan mexokta a kezem, ugyanúgy mentek rajta a villámgyors virgák, a sok billentyűzetet elvéreztető blokk szóló, lecsapás a fölső manuálról az alsóra. Szoftszintiknél kritika szokott lenni a vézna basszus. Nos, ennek nem volt vézna. Minden kapcsoló, regiszter a helyén, extrák oldalt. 45mp alatt áll föl. Hifisztereón hallgattam, így is teljesen meggyőzött. Hogy szólhat ez izmos cuccon basszpedállal! B4/1 futott benne kissé komplikáltan mert igazából B4/2-VB3-ra tervezték. Azért meghallgatnám VB3-mal is. Ezekután egész egyszerűen értelmetlen a C1-et mégegyszer is szóbahozni. Szinte ugyanannyiba is kerül.
Du. 3-7-ig az új zenekarral, a Fillmore Est-tel próbáltunk. További 3 számot összeraktunk, rszeltük, sorjáztuk a korábbiakat.
A végén 8-tól, de gyakorlatilag 12-3-ig :-( lement a Főnix koncert. A hosszú nap miatt kissé energiatakarékos üzemmódra váltottam. Mondjuk a zenében úgysem kell mindig mindent szétjátszani. Így lazább lett. Ismét szerintem jól szólt a cucc. Gyakorlatilag ez az összeállítás a koncerten való használata során minden igényemnek teljes mértékben megfelelt. A vibrátón tovább finomítottam amit Floyd egyből észre is vett. Majd visszanézem a felvett anyagokat és ha találok valami elfogadhatót, felteszem.
Én is már régóta árasztanám a YouTube-ot, de a Lesliem rakoncátlankodása meggátolt abban, hogy olyan felvételt tudjak készíteni, amit felraknék. Sebaj, nemsokára ha meglesz az új Motion Soundos összeállításom, akkor indul a dömping :-).
Az összes hangszóró BEAG gyártmányú. Azthiszem a Te ismerősöddel (Nagy Tibor) válogattam össze annakidején. Szerintem HX 125/8ohmos de ezt nem írom biztosan, mert több mint 10éve nem láttam a mágnesét:-) Nagy erénye ennek a ládának, hogy a sugárzási síkok milliméter pontosan egybe esnek. Így a keresztezési pontok elött/utáni átfedésekben nincsenek fázis késések. Ettől olyan pontos a hangja.
Előre is elnézést kérek hogy off leszek, de nehogy az legyen, hogy csak jár a szám. Illetve csak nyomkodom a karaktereket ide:-)
Ma meglátogattam a hi-fimet, mert nem lakunk együtt, amióta a hammond kitúrta itthonról. Sajnos elég mostohán van szegénykém, de igyekszem kárpótolni egy kis portalanítással, meg néha hallgatom is egy kicsit. Ma Jim Brock: Tropic affair (lehet, hogy rosszul írtam a címet) hallgattam meg rajta. Szinte ugyan az a varázs jelent meg mint régebben, most csak azért volt szinte, mert kb. 1,5m-re voltam tőle az 5m helyett. Sokat számít! Aztán csináltam róluk egy pár fotót. Az előerősítő dobozát, a két oldal kivételével én csináltam. A látvány terv is az enyém, és az elkészítése is. Még a wu méter elötti ablakot is saját magam csiszoltam a helyére. A gombok körül a ledek, a jacksly helyzetét mutatják. Egy kicsit "Kínaisnak" tűnik, de este a sötétben nagyon szép:-) A hangszín szabályzók sohasem voltak tekergetve!!:-)
A hangfalaknál nem volt szempont, hogy szép legyen. A tetejére meg azért került a keresztváltó, mert így beépítve sikerült meghatározni a legjobb keresztváltási frekit, és az asszony sem használhatta a hangfalat virágtartónak!
Nem véletlenül nincs a L.122-n sem hanxínpoti :-) A B3-on van, de azt egyszer ütközésig fel kell tekerni és kész, hacsak nem kifejezetten punnyadt hangképre vágyunk. A Hamptone EQ viszont Balász F. B3-asán csodát művel.
Én nem szeretem a csekkeket mert akkor egy banknak is benne van a keze,
és nézd hova jut ez a világ :)
Mardjunk a készpénznél, még ha 54 ezer forintossal is fizetnek emberek. Igazán megszólaló analóg (digitális egy másik fejezet) erösitökben szerintem az alap egy nagy böszme tulméretezett trafó , és tulméretes puffer kondik a tápegységben, ha az erösitönek szüksége van, legyen miből "szivnia". Különben a HIFI a szeánszok a 80as években nagy divat volt és arra hamar rájöttem csak a füleimre szabad hallgatni ,és azok a számomra a jó erösitök amin csak hangerö van és végig tudok hallgatni ugy felvételeket, hogy ne akarjam babrálni a beállitásokat...
A világ hülyitésekor, és manipulálásakor /az a szük réteg aki ezt teszi/ az az emberi lustaságra , és sznobizmusra számihat legföképpen.
Kedvenc klasszikusom a Soth park hybrid atós epizodja.
Az egyre kevesebb müködö studióban, "sz@r kinai" (általuk jellemzett) mikrofonokat használnak, és olcsó akg K141 fülest, de érdekes modon minden studio mélyén a szekrényben lapul egy ös Naumann , egy Sennheiser lehetöleg West Germany
felirattal, és ezeket csak a "beavatottak" láthatják....
Csak olyan csekket lobogtassunk amire van fedezet?:-)
Hajdanán én is eljárogattam ilyen hi-fi szeánszokra. Sok hangfalat meghallgattam. Egy bizonyos árkategóriában mindegyik hangfal nagyon szépen szólt. Még a hangja is tetszett...... de mindegyiknél volt hiányérzetem. Talán azért is, mert az enyémet nagyon sokat hallgattam, és arra állt rá a fülem. De amikor azt mondta valaki, hogy az ő két 20cm-es mélysugárzójából jobban jönnek az orgona mélyek mint az én két 40cm-esemből, akkor megveregettem a pasi vállát, és soha többet nem mentem ilyen helyre:-)
Egyébként az én cuccomban vannak meghökkentő megoldások. Pótméterek egyáltalán nincsenek benne. A hangerőt, és a hangszin szabályozókat jacksly-kkel lehet szabályozni pontosan kimért ellenállás láncon keresztül. És még lehetne sorolni egy pár dolgot...